Izdvojeno

Verstappen se nada da će borba za titulu 2023. biti neizvjesnija

Piše: Ante Vetma

Prije 2 mjeseci, 17 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Nakon što je ove sezone osigurao drugi naslov svjetskog prvaka četiri utrke prije kraja sezone – Max Verstappen je prokomentirao da bi mu bilo draže osvojiti naslov u tijesnoj borbi u samom finišu sezone, te da se nada da će se to dogoditi iduće godine.

Ferrari je sezonu otvorio prilično uvjerljivo. U Bahreinu je pobijedio Charles Leclerc, u Saudijskoj Arabiji Verstappen, ali uz vrlo neizvjesne borbe na stazi s Monegažaninom. Utrku kasnije u Australiji sve je izgledalo blistavo za ekipu iz Maranella. Leclerc je izdominirao, a Verstappen odustao i tad je njegov zaostatak u svjetskom prvenstvu iznosio čak 46 bodova.

Leclerc je u Imoli bodove izgubio zbog udarca u barijere pa je zaostatak pao na samo 27 bodova . Uslijedio je Miami gdje je Verstappen pretjecanjem na stazi došao do nove pobjede ispred drugoplasiranog Leclerca. Španjolska je donijela novi trijumf Red Bulla gdje je unatoč velikoj pogrešci Verstappen pobijedio, a Leclerc odustao. U tom trenutku bodovna prednost je prešla na stranu aktualnog svjetskog prvaka.

Monako je bila još jedna utrka gdje je Ferrari imao dobar tempo, ali je sad zbog strateške pogreške Leclerc ostao tek na 4. mjestu, unatoč pole positionu. Još jedno odustajanje u Azerbajdžanu i promjena motora u Kanadi označile su najveću bodovnu razliku između dva vozača dotad – i to +49 na stranu Verstappena.

U Velikoj Britaniji smo vidjeli još jednu taktički upitnu utrku Ferrarija pa je Leclerc četvrtim mjestom propustio kapitalizirati lošu sreću Verstappena koji je završio tek sedmi. Austrija je bila iduća utrka koja je podsjetila na Australiju, odnosno, na potpunu dominaciju Leclerca uz trostruko pretjecanje direktnog rivala na stazi. Tu se vodstvo Verstappena smanjilo (i to treću utrku u nizu) na 38 bodova, ali je posljednji čavao u lijes Ferrarijevih nada zabijen u Francuskoj. Tamo je Verstappen otišao na +63, a činjenica da se približila ljetna stanka i 14. utrka sezone na kojoj se uvela tehnička direktiva po kojoj je Ferrari izgubio nešto performansi – dovela je do toga da smo počeli gledati apsolutnu dominaciju Verstappena. Osim pobjede u Francuskoj uslijedile su pobjede u Mađarskoj, Belgiji, Nizozemskoj, Italiji, a nakon slabijeg Singapura još jedna i u Japanu prošlog vikenda.

Četiri utrke do kraja našli smo se u situaciji da može srušiti rekord po broju pobjeda unutar sezone, što je prilično nevjerojatno s obzirom na to kakav odnos brzine bolida smo gledali na početku sezone i u prvih desetak utrka.

“Sjećam se da sam u Australiji rekao da mi treba još 45 utrka u sezoni da sustignem Leclercovu tadašnju prednost. Tad sam bio uzrujan zbog situacije [odustajanje], ali gledajući sezonu i koliko su bolidi bili blizu jedan drugome – naravno da me iznenađuje vidjeti ovoliku prednost.”

“No, ako pogledate što se događalo tijekom utrka – drago mi je da je tako. No, s druge strane, drago vam je imati neizvjesne bitke. Nadam se da ćemo to imati iduće godine.”

Iduća sezona je najbogatija događajima gledajući cjelokupnu povijest Formule 1. Osim 24 glavne utrke – imat ćemo i 6 sprint utrka.

“Bit će to dugačka sezona. Ja sam i ovu smatrao prilično dugačkom, vidjet ćemo.”

“Ekipa se uvijek želi maksimalno pripremiti za iduću sezonu. Pokušat ćemo da bude što sličnija ovoj godini, ali znamo da će biti jako teško ovo ponoviti. Vjerujem u naše ljude, oni opet mogu napraviti dobar bolid.”

Verstappen je ugovorno vezan s Red Bullom do kraja 2028. godine.

Komentiraj

17 komentara

  1. Sebastian Vettel 5
    dzalac Prikaži

    Isto kao sto je Toto Wolff govorio da zeli jacu konkurenciju, a kad ju je dobio poceo je rigat vatru



    18

    5
  2. Felipe Massa 19
    mrgud88 Prikaži

    Možda ti se i ostvare želje, ako vas kazne zbog varanja… Inače u suprotnome, ništa od toga.



    11

    1
  3. Šteta što Leclerc nije duže ostao u borbi za naslov ove godine ili do zadnje utrke. I ono što su se borili bio je užitak za gledati. Da se dvoboj nastavio vjerujem da bi bilo i napetije što bi se bližili kraju sezone, ali da bi zadržali međusobni respekt koji su pokazali ranije.
    Leclerca ne bi previše kritizirao jer u odnosu na Maxa ima puno manje iskustva. I u sezonama i u borbi na samom vrhu. Max se kalemio u višegodišnjem hvatanju Mercedesa i u konačnici s totalno ludom 2021. sezonom.
    Navijam za to da Ferrari popravi nedostatke na bolidu i da Leclerc dobije tu sigurnost u bolid pa da može pustiti svoj talent da radi svoje kako treba. Kada je protivnik brži onda dolazi do prelaska granica mogućnosti i do grešaka, ali barem znamo da se bori ko lav.

    Volio bi vidjeti Landa u vrhu, i Russella. Hamilton je strašan trkač, ali mi se gadi zbog ljigavih i manipulatorskih nastupa tako da bi u Mercedesu volio vidjeti Russella kao vozača koji će zapapriti Maxu, Leclercu i ekipi. Samo bojim se da bi u slučaju konkurentnog bolida Russell imao više problema unutar momčadi, nego van nje (primjer odnos Hamiltona prema Rosbergu).

    Veselim se i novim snagama koje dolaze u F1. Oscar i Nyck. Nadam se da će barem jedan od njih postati Top Gun.

    Uglavnom. Ovo je tek prva sezona s ovim pravilnikom i Ferrari je napokon napravio taj dugo očekivani iskorak. Platili su danak s kvarovima i lošim strateškim odlukama. Nije to ništa što se ne može riješiti dogodine.
    Mercedes je pokazao valjda najbolji napredak u sezoni za razliku od jednog McLarena od kojeg se više očekivalo. Tako da vjerujem da će 2023. biti daleko uzbudljivija od ove godine.



    12

    1
    • Kada je protivnik brži onda dolazi do prelaska granica mogućnosti i do grešaka,

      Slažem se, ali zar ne vrijedi (nije vrijedilo) isto i za Vettela?
      U drugom članku si napisao da ga je Hamilton smazao za doručak, a ustvari mu je “uradio” nešto slično kao i Max ove godine Čarliju.
      A desilo se, kako ove godine, tako i 2017. i 2018. upravo ovo što je navedeno u citatu.
      Olakotna okolnost za Čarija (ili otežavajuća za Vettela) je ta što Čarli nema 4 titule, 42 pobjede i 178 nastupa, koliko je Seb imao na početku 2017. (dakle, manje iskustva, kako u totalu, tako i u borbi za titulu).
      Ali to ne mijenja činjenicu da su i Seb i Čarli igrali protiv vrlo jakog vozača, u boljem bolidu (ako gledamo kroz čitavu sezonu), sa wingmanima koji su odrađivali pravi posao kad je trebalo, a imali su otežavajuću okolnost unutar vlastite ekipe u smislu nepostojanja timskih naredbi (ili loših timskih naredbi), užasnih strateških odluka, 3.14zdarija kod izmjena guma, glupih kvarova (u smislu da je neka sitnica ili u smislu da nije sitnica, da je to npr. PU kad je vozač ubjedljivo u vodstvu).
      Naravno, radili su (rade) greške obojica. Vidjeli smo Hamiltona prošle godine i njegove greške, kad nije u komfornoj zoni.
      Ovo pišem kao navijač Ferrarija i odnosi se na sve one koji pravdaju Čarlija, a kritikuju Seba, ali i na one koji pravdaju Seba (ili su ga pravdali) a kritikuju Čarlija.



      17

      1
      • + za kvalitetan post! :) Na istu stvar gledamo različito i to poštujem.

        Nemoguće mi je Vettela i Leclerca komentirati ih na isti način. Previše je različitih faktora o kojima sam već pisao pa mi se ne da ponavljati. Normalno da se njegovim fanovima to neće svidjeti. Sve 5.



        3

        5
      • Pirelli Wet
        r2d2 Donator Prikaži

        Tko radi taj i griješi, a sportski komentatori vole reći da je odlika ‘velikih momčadi’ da pobjeđuju i kada loše igraju. To se u ovoj sezoni može primjeniti na Maxa koji je unatoč greškama odnio pobjede u Španjolskoj i Mađarskoj. Istina bilo je tu i sreće (odustajane Leclerca u Španjolskoj) ali prvenstva se ne osvajju na sreću, tj. nije sreća da je Red Bull vidno bolji bolid od Ferrarija u drugom dijelu sezone. Može se reći da je ‘Totova’ direktiva bila nesreća za Ferrari ali nikako nije bila sreća za Red Bull. Poanta bi bila da se u konačnici na većem uzorku sreća izjednači.
        Od svih sezona kada je Ferrari bio u borbi za naslov (2017, 2018, 2022) mislim da su najbliže bili 2018. Ako probamo hladno (što je teško jer svatko od nas ima neke preferencije) proanalizirati razloge Ferrarijevog neuspjeha onda treba uzeti u obzir slijedeće; Mercedes je stavio sva jaja u Hamiltonovu košaricu dok Ferrari nije htio/mogao/smio to napraviti. Vettel griješi u Njemačkoj. Rezultate kvalifikacija 2019 gdje je Leclerc bolji i argument da bi se boljim rezultatima u kvalifikacijama 2018 osvojilo prvenstvo. Moj osobni dojam je da nisu imali šanse osvojiti niti jedne od tih seona jer, jezikom sportskih komentatora i Binotta, današnji Ferrari nije velika nego mlada momčad. To se najbolje vidjelo u prvoj polovici ove sezone, gdje (opet moj dojam) su ušli s najboljim bolidom i čak imali sreće na početku, ali su sve uspjeli prokockati do ljetne stanke. Sjećam se i sezona kada je Ferrari imao ‘veliku momčad’ i McLaren je dobro otvarao sezone a crveni stroj ga je do kraja samljeo.



        8

        1
      • Blue Flag
        dFixxx3r Prikaži

        ja se s tobom potpuno slažem. odlično verbalizirane misli.
        samo bih nadodao da smatram da je 1) čarlijev bolid ove godine puno puno bliži maxovom nego sebov lewisovom 17 ili 18te te 2) da je seb tada kao 4xWC imao veći pritisak na leđima od CL ove godine
        ali u konačnici se slažem, obojca zbog bolida i momčadi nedovoljno blizu zbog čega se prelaze limiti i rade greške.. svojevrsan dokaz je i Lewis u ’21 i ’22 gdje nerijetko radi greške kakve tokom žetve šampionata, bez konkurencije unutar i izvan momčadi, nije radio..



        3

        0
  4. Pa dobro nije nista lose reko… Reko je da bi volio tjesni borbu ali da OSVOJI prvenstvo 🙂



    10

    0
  5. ko da hamiltona slusam



    11

    2
  6. U biti govori isto što je govorio i Lewis dok je dominirao.



    2

    0
  7. Michael Schumacher
    Unwoken European Prikaži

    Laži, laži, laži me… ti to radiš najbolje.



    2

    1
  8. Mclaren
    raca Prikaži

    Sjećam se dana kad je Janica Kostelić znala demolirati konkurenciju, Anja Pärson je vidljivo bila sva u kurcu i najradije bi ju zadavila, a kad je ona pobjeđivala Janicu, grlila ju je i ljubila, hvalila i samo što ju nije tražila da postanu sestre. Trebam li naglasiti poveznicu Hamiltona i Maxa sa Anjom Pärson?



    4

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni