Izdvojeno

Max osvojio naslov nakon dominantne vožnje po kiši, pogreška Leclerca u zadnjem zavoju!

Piše: Ante Vetma

Prije 2 mjeseci, 131 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 4 minuta

Velika nagrada Japana donijela nam je samo jedan krug utrkivanja, jedan krug pod sigurnosnim automobilom i crvenu zastavu prije ogromne pauze. Kiša je počela padati pola sata prije utrke i postepeno se pojačavala, a iako je start odrađen bez sigurnosnog automobila – vrlo brzo se pokazalo da od utrkivanja u skoroj budućnosti neće biti ništa.

U tih par minuta dobili smo lijepi duel na vrhu jer je Charles Leclerc imao bolji start od Maxa Verstappena i prošao ispred njega za pola bolida, samo da bi Verstappen u teškim uvjetima opet vratio vodstvo s vanjske strane prvog zavoja.

Carlos Sainz je izdržao par zavoja i zabio se u barijere, a Alexandera Albona je izdao motor.

Sebastian Vettel je imao dobar start, prošao par bolida i onda svoj Aston Martin zakačio za Alpine Fernanda Alonsa i izvrtio se pa pao na začelje. Više sreće je imao Lance Stroll koji je nakon dobrog starta izbjegao nevolje i napredovao sedam pozicija.

9:06Vodstvo utrke upravo je objavilo da će se utrkivanje (iza sigurnosnog automobila, doduše) nastaviti u 9:15 po našem vremenu.

Utrka se ipak nastavila 40 minuta prije kraja, a u boks su odmah po intermedije ušli Sebastian Vettel i Nicholas Latifi. Idućeg kruga isto su odradili i Lando Norris i Valtteri Bottas. Na stazi nije bio problem u količini vode koliko u slaboj vidljivosti. Vozači koji su bili niže od očekivane pozicije mogli su to iskoristiti i staviti intermedije.

Sve su to primijetili i vodeći pa su u idućem krugu skoro svi otišli po intermedije. Na stazi je ostala tek nekolicina pa je utrku poveo Fernando Alonso ispred Daniela Ricciarda i Micka Schumachera. Alonso i Ricciardo su se predomislili i otišli po intermedije koje su bili i više od pet sekundi brže po krugu, a Mick Schumacher i Haas su odlučili da im se isplati još neko vrijeme ostati na wet gumama za slučaj da se pojavi sigurnosni automobil i tako dobiju besplatnu zamjenu guma.

Taj slučaj se nije dogodio i nakon što nas je neko vrijeme zabavljao dok su ga zaobilazili drugi vozači na intermedijima – Schumacher je morao otići u boks po zelene gume.

U 16. krugu se na vrhu situacija zakuhala jer je Charles Leclerc spržio intermedij gume i počeo zaostajati za više od sekunde i pol od Vertappena. Zaostatak se jako brzo popeo iznad 10 sekundi i Leclerc se počeo raspitivati kod ekipe može li ući po novi set guma.

U 20. krugu u boksu smo vidjeli Zhoua i Strolla koji su odmah potom počeli raditi “ljubičaste” sektore pa je isti potez povukao i AlphaTauri sa Yukijem Tsunodom, a onda i Alpine s Fernandom Alonsom.

Deset minuta prije kraja Sergio Perez se približio Charlesu Leclercu i doili smo lijepi duel između Ferrarija i Red Bulla, iako ne onog koji je pobjegao na više od 20 sekundi. U posljednjem krugu je Leclerc promašio šikanu, prekočio se i onda izgurao Pereza, zbog čega je dobio kaznu od 5 sekundi.

Skoro cijelu utrku bitku su vodili Lewis Hamilton i Esteban Ocon za četvrtu poziciju, ali se Francuz lijepo obranio unatoč neumoljivim napadima Mercedesovog vozača.

P#VozačEkipa+
11M.VERSTAPPENRed BullLAP
211S.PEREZRed Bull27.066
316C.LECLERCFerrari31.736
431E.OCONAlpine39.685
544L.HAMILTONMercedes40.326
65S.VETTELAston Martin46.358
714F.ALONSOAlpine46.369
863G.RUSSELLMercedes47.661
96N.LATIFIWilliams70.143
104L.NORRISMcLaren70.782
113D.RICCIARDOMcLaren72.877
1218L.STROLLAston Martin73.904
1322Y.TSUNODAAlphaTauri75.599
1420K.MAGNUSSENHaas86.016
1577V.BOTTASAlfa Romeo86.496
1624G.ZHOUAlfa Romeo87.043
1710P.GASLYAlphaTauri88.091
1847M.SCHUMACHERHaas92.523
23A.ALBONWilliams
55C.SAINZFerrari

Komentiraj

131 komentara

  1. Šta su službeno otkazali?


    0

    0
  2. – sramota organizatora koji UPORNO odbijaju prebaciti utrku izvan sezone tajfuna iako se nudio termin u travnju

    – sramota FIA-e koja je svojom nestručnošću skoro ugrozila još jedan život na isti način kao i s Bianchijem

    – sramota mene koji sam čekao 2 sata naivno misleći da će biti utrke



    39

    0
  3. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    …….. ne dao Bog većeg zla.


    0

    0
  4. Robert Kubica
    Yura Prikaži

    Mozda bi mogli utrku odrzati i u Amazonskoj prasumi za vrijeme obilnih kisa. Ne znam zasto ali FIA-i bi se mogla ova ideja svidjeti, jos po mogucnosti da je neka ulicna utrka…



    12

    0
  5. Robert Kubica
    Yura Prikaži

    Uhh mogla bi biti i kazna za Leclerca. Poznavajuci brzinu donosenja odluka saznati cemo na sljedecoj utrci



    6

    0
    • Robert Kubica
      Yura Prikaži

      Oho culi su me



      1

      0
    • Carlos Sainz 55
      2CV6 Prikaži

      Čistu situaciju ..kada je Perez napravio nedopušteni razmak u odnosu na sigurnosni auto je FIA napravila problematocnom …rasplet se cekao satima.
      Ovu situaciju sa Leclercom koja nije bila tako jasna riješili su u roku nekoliko minuta.
      Pitam se šta je uzrok ..da li su marketing razlozi – svjetski prvak u bolidu pogonjenim Hondinim motorom na Hondinoj stazi u Japanu (znam da se zove RBPT) bili presudni ili imamo novu FIA-u. Naravno u ovo zadnje svi sumnjamo.



      8

      1
  6. Lc definitivno mora izgubiti 2. Poziciju.
    Da Lc dobio kaznu perez 2.



    2

    0
  7. Lewis Hamilton
    smr201 Prikaži

    Max laganica i dominantno,
    Ferrari uništava gume, Ocon se odlično branio 20 krugova, Mercedesu fali brzine na pravcu.
    Šteta da netko od top 5-6 nije riskirao i probao odmah na intere ko Vettel, to bi bilo zanimljivo gledati.



    4

    0
  8. Ayrton Senna
    Scuderia Prikaži

    Mogli su pustit utrku 2 sata ranije, nije da je sunce sušilo stazu dok smo čekali. Vidjeli smo da bolidi izbace većinu vode za 2 kruga na stazi. Ovako smo izgubili sat vremena odličnog utrkivanja.



    20

    0
  9. Sebastian Vettel 5
    battery992 Prikaži

    Minuta šutnje za sve navijače koji su kisnuli satima da bi na kraju gledali manje od pola utrke…
    Zar se ne može jednostavno forcati start na full wet gumama iza SC-a, a ne da čekamo neki sudar i Red Flag…
    Čestitke Maxu! Zasluženo i dominantno.
    Eto Charles, ovako je bilo i Sebu, Fernandu. Navikni se.



    18

    0
  10. Užas. F1 su pretvorili u obicno sranje… U vrijeme kad je Red Bull predominantan dobijemo priliku da gledamo zanimljivu trku oni nam i to uskrate. Senna se prevrce u grobu. Ko ne gleda MotoGP neka krene..



    8

    4
  11. Maxu svaka čast, potvrđen naslov i matematički, Alonso isto odličan poziv u box, Vettel odličan povratak nakon prvog kruga, lijepa borba između Ocona i Hamiltona, pošteno, dovoljno mjesta jedan drugome ostavljaju.

    A za FIA-u nemam riječi, pustit onaj traktor na stazu dok još svi nisu prošli taj dio staze, stvarno svaka čast…



    9

    0
  12. MAX PRVAK SVIJETA !!!!!!!!!!!



    9

    6
  13. Nico Hulkenberg
    Jaime22 Prikaži

    Ovo mora da je jedan od naj antiklimaktičnijih načina da se osvoji naslov.
    Čestitke Max i RB. You did it.



    14

    1
  14. Charles Leclerc 16
    ferarista Prikaži

    Ovo nije oktanski cirkus, ovo je samo CIRKUS.



    5

    4
  15. Michael Schumacher
    ZJ11 Prikaži

    Jel tko vidio Maxa danas. Cestitke na obrani naslova.

    Charles bez brzeg bolida nece bit nikad prvak, godinama sitne greskice u kljucnim trenutcima.

    Lewis ponovno pokazao zasto je statisticki najuspjesniji vozac svih vremena.

    Bravo Esteban, Seb, Fernando, Nicolas.



    10

    12
    • pa jesi vidio u kakvom stanju su mu gume bile u odnosu na red bull kad je parkirao bolid? dobro se i borio do kraja…



      4

      0
      • Michael Schumacher
        ZJ11 Prikaži

        Jasno da su gume otisle ali nije mu ih red bull pojeo.
        Perez je prije kocenja bio dosta daleko i prekocio se a to mu se ne smije dogadjat jer je to opet onaj njegov i am stupid trenutak.
        I kao navijaca Ferraria to me boli kad je neforsirana greska.



        6

        4
        • lakše je pogriješiti sa gumama koje koje su potrošene, samo to ću reć… pa nije ni Leclerc kriv što bolid toliko ždere gume… garantiram da bi i Leclerc izdominirao sezonu u maxovom bolidu… sve je jasno čim je i perez bio preko sekunde po krugu brži od Leclerca 🤷



          7

          4
        • pa šta ti misliš da Verstappen i Perez ne stišću? pa konstantno su na istoj razini ili brži od Ferrarija, pa ne vidiš da bolid toliko ždere gume, tak da ti priča ne drži vodu… red bull je jednostavno nježniji prema gumama i to je to… svaka priča o bilo kakvoj strategiji tu pada u vodu .. Ferrari je jedino prvi dio sezone bio konkurentan… šta se promijenilo, ne znam… brzi su u jednom krugu, ali race pace nikakav



          4

          0
        • Michael Schumacher
          ZJ11 Prikaži

          Dio zderanja guma je i na vozacima kako pripreme setup i kako dovedu gume u optimalni opseg.
          Charles je nakon svakog starta i restarta redovito najbrzi prvih par krugova i tu ocito preforsira gume i nakon toga mu se raspadnu.

          Proslu utrku je nadoknadio 3-4 sekunde za Perezom nakon prelaska na slick stiskao ga nekoliko krugova i nakon sto je 2 kruga zaredom u zavoju 15 pretjerao Perez mu u 5 krugova ode 7.5 sekundi jer su gume bile tostirane.
          On je ekstremno brz ali za sada mu je problem sto izgleda vozi stalno na granici bolida i sebe i tada ili sprzi gume ili napravi neku greskicu.



          2

          2
        • A Max nije forisrao i visio Leclercu na šupku skoro svaku utrku u početku godine. No krajem utrka se ne sjećam da je ijednom RB uništio gume nego bi baš RB u toj fazi bio brži i prestizao Ferrari. Ferrari taj problem ima cijele godine samo je nakon direktive taj problem izraženiji kao i zaostatak za RB om. A kada je netko od tebe brži pola sekunde po krugu onda moraš riskirati više i voziti na rubu da zadržis poziciju. Voziti tako na potrošenim gumama i nije neka ideja. Mogao je voziti polakše pa bi onda pričali kako je predao poziciju kao protiv Maxa u par navrata bez borbe. Ne valja kad riskira ne valja kada se ne bori. Leclerc dok je Ferrari bio konkurentan je cesce vodio u utrkama nego Max i nije uopće griješio. A onda kada se tu doda strategija, motori onda završi onako kako je. Lelcerc je više nego dobro vozio ove godine.



          6

          0
        • @ alonso

          slično sam i ja napisao ali mi nažalost komentar nije prošao…. to cijelo vrijeme pokušavam objasniti i ne znam kako ljudi to ne vide, ili jednostavno ne žele vidjeti…. s boljim gumama dolaze bolje strategije…. to je i jedan od razloga Ferrarijeve nemoći da išta napravi… red bull je uvijek mogao produžiti stint bez ikakvih problema, jedino u Austriji pamtim da su imali veće probleme od Ferrarija



          1

          0
        • Michael Schumacher
          ZJ11 Prikaži

          Stoji sve to sto vi pisete, bio je red bull brzi u vecem dijelu sezone i jesu forsirali i vozaci red bulla.

          Red bull bolje cuva gume u to i ne ulazim ali i razlozi tog cuvanja guma su jako bitni a tu ni Ferrari ni vozaci nisu nista naucili cijelu sezonu.

          Red bull koncepcijski ima puno manji drag naustrb malo manje downforcea od Ferrarija barem je tako bilo do TD.

          Po pravcima je RB dobivao 0.3-0.6 sekundi u odnosu na Ferrari ovisno o stazi i samim time su mogli malo lezernije kroz zavoje gdje logicno gume manje pate i automatski su bolje tretirali gume. Zato ke u svim utrkama kada je Ferrari bio ispred bilo sve ok dok gume rade, cim padnu i RB udje u drs samo je pitanje vremena kad ce bit naprijed, dok ako je RB bio naprijed osim u austriji nijednom nije bio slucaj da je Ferrari uspio obic jer su opet morali forsirat kroz zavoje jer na pravcu i sa drsom nemaju sanse obic i naravno tim forsiranjem jedu brze gume.

          U kvalifikacijama je bolje da imas sto vise downforcea jer na par kljucnih pravaca imas drs koji je Ferrariju postotno vise smanjivao drag u odnosu na max drag koji imaju i uz dodatak da je RB cijele sezone 10-15kg tezi sto ke oko 0.2 sekunde po krugu dodjemo do toga da je Ferrari brzi u Q ali u utrci kad dodamo gorivo ta tezina ne igra toliku ulogu.

          Ferrari je apsolutno brzi bolid kroz cijelu sezonu, ali kroz utrke kada se doda setup, drs i nacin postizanja vremena je RB relativno brzi.

          Nakon TD je RB brzi kako god okrenemo.

          Problem ovog Ferrarija je da bolid ocito nije ni najbolje izbalansiran kad je manje straznje krilo jer su par puta u FP probali i onda se vracali na max downforce jer jedino tako su mogli postic najbolju brzinu ali onda pati top speed.

          Max je imao 2 greske u sezoni, jedna ga nije kostala nista, druga par bodova dok je Charles prosuo oko 40 bodova svojim greskicama, sto gubljenjem mjesta sto nemogucnosti obilazenja vozaca ispred.

          Iz toga proizlazi ova moja teza o greskama.



          1

          0
        • Max i Leclerc naprave isu grešku ( pirueta) Leclerc izgubi nekoliko pozicija i mislim da je pao sa 3 na 5 mjesto na kraju utrke. Mac napravi istu stvar i pobijedi i to Mađarskoj. Bolji auto i bolji pitwall čine veliku razliku. Koliko je Leclercu izbio bodova i pobijeda samo Ferrari? I Max je griješio ko blesav do prije godinu i pold dana. Kada si pod pristiskom nekog očekivanja idu greške ako se greške ponavljaju pritisak je sve veći. I u Francuskoj je Leclerc prijavio da su gume loše i tim nije ništa napravio a on pokušava držati razmak naspram Maxa u borbi za p1. Nije sve tako crno bijelo kako vi pojedinci pišete. I do prošle godine se pricalo za Lewisa kako ne griješi bla bla bla i dobio je konkurenciju i od jednom grešaka kao u priči. Max je imao komfor zonu već na pola prvenstva a do tada su obojica vozila dobro i griješio je jedino Ferrari iz utrke u utrku.



          3

          0
    • Kakvi kljucni trenutci, gume su mu bile katastrofalne.



      5

      0
      • Jegiba kad ferari štima bolid za Q ne za utrku.



        1

        1
      • Ma nekima je teško bilo šta dokazati oni imaju svoju teoriju i gotovo
        Ovaj bi se super uklopio u FIA ekipu i donosio odluke poput njih
        Max se isto čudio i pitao jel stvarno prvak,jer po pravilima nije ,ali tko se drži još pravila ko pijan plota
        Ljudi govore da je Max po pravilu morao odvesti još jedan krug kada istekne vrijeme i Max je i vozio brzo dok mu nisu javili ,mislim da zato ni režiser nije ispratio Maxov prolazak kroz cilj ,ma totalno ludilo ili je ovaj ranije mahao zastavicom a mahanje po pravilu označava kraj utrke ,totalan kaos
        Trka se bez problema mogla odvesti normalno ,jer vidjeli smo da se uvjeti nisu promijenili
        Ako je Leclerc kažnjen zbog gubitka kontrole i izletanja sa staze ,onda je Max jučer isto trebao biti kažnjen zbog spore vožnje i skretanja gdje ga je Lando Norris u punoj brzini skoro pokupio ,moglo je biti baš gadno ,Bogu hvala da je bilo mjesta i vrhunska reakcija Landa Norrisa
        Sve u svemu to je tako kada hrpa diletanata odlučuje ,a mogli smo imati odličnu utrku danas i za kraj
        Max je novi-stari Svjetski prvak ,sve čestitke ,svaka čast !!! No to sam rekao odmah nakon prve utrke da će Max opet biti prvak jer Red Bull je ponovo napravio vrhunski bolid
        Sezona je obećavala ,ferrari je bio tu blizu ali kada ekipa radi toliko grešaka nema šanse ne znam da si kakav vozač budeš prvak
        Meni je najviše žao nas koji volimo f1 a sezona gotova ,nije to ,to
        Koliko je prošla bila zanimljiva i luda sezona ,odlučivala zadnja utrka ,toliko je ova barem mene razočarala
        Pozdrav svima ,više sreće za ferrari nagodinu ,nada umire posljednja !



        2

        1
  16. Napokon dobra kišna utrka, ili ono što je ostalo od nje.
    Max vozi u svom svemiru.

    Onda koja je razlika između Pereza i Maxa, Max vozi maximalno od samog restarta dok je Perez stekao povjerenje u bolid pred kraj utrke ili još gore kada je Leclerc ostao bez guma.

    Leclerc i Saintz su super vozači, ali jednostavno nisu spremni za blisku borbu za naslove. Praktički više nemaju pritisak osvajanja naslova, a oni i dalje ovako griješe, jedan na startu, drugi na kraju utrke.

    Ocon se fino obranio od Hamiltona. Ne mogu se sjetiti kako su mu za pobjedu govorili da ga je Alonso spasio, ali ovaj francuski prgavac se zna fino braniti i nije podlegao velikom pritisku od Hamiltona.

    Latifi. Samo ću napisati – Goatifi



    8

    4
    • Ayrton Senna
      Scuderia Prikaži

      Neznam što toliko spominjete sainzovu grešku, klasični akvaplaning, ne može tu vozač ništa napraviti. Leclerc je s druge strane upao u probleme s gumama već nakon par krugova, dobro je uopće držao pereza tako dugo iza sebe.



      13

      1
      • Saintz nije jedini bio na mokroj stazi i Leclerc nije jedini bio s potrošenim gumama….
        Ali eto, obilježili su sezonu s greškama tako da ne mogu ne primijetiti i ove dvije.



        2

        6
        • Ayrton Senna
          Scuderia Prikaži

          Nije jedini bio na mokroj stazi, ali kod akvaplaninga treba imati i sreće, mrvicu drugačije uletiš u lokvu i prođeš bez problema. Npr max je u brazilu u 2016 imao brutalan akvaplaning na izlasku na startno ciljnu ravninu i za dlaku završio u zidu, unatoč briljantnoj vožnji taj dan. Jednostavno te iznenadi u sekundi. I kimi se tu utrku izvrtio na startno ciljnoj ravnini zbog akvaplaninga pa nisu ljudi govorili da radi greške.
          Što se tiče potrošenosti guma, ne možemo znati u kakvom su stanju bile čije, ali znamo da je lec u prvih nekoliko krugova izgradio ogromnu prednost ispred pereza i dosta dobro pratio maxa, a nakon toga konstantno gubio, pa možemo zaključiti da su njegove gume bile u puno gorem stanju bar u odnosu na njih dvojicu.



          11

          0
        • Sve to stoji i slažem se, ali eto, dojam je dojam.



          1

          0
    • Ferrari
      nelinjo Prikaži

      Nemaju se sa čim boriti! To je prava istina! Sve drugo tvrditi je nepoznavanje ovoga sporta… Leclerc je dao mnogo ove sezone! A kakve je pehove imao dobro je u vinklu ikako 😀

      Ja ću samo pomenuti Bahrain, Australiju I Austriju! To je dominacija kada imaš alat za pobjede! Red Bull je mnogo bolji bolid! Ali mnogo (potrošnja guma koja je najvaznija za trku)



      5

      0
      • Nije da se nisu imali s čim boriti. Da vozači, mehaničari i stratezi nisu griješili, bodovna razlika bi bila puno manja. To je u nekim trenucima bitno jer stvaraš pritisak na konkurenta kojemu ona mijenjaš pristup svemu. Ovako je RB imao slobodne ruke “lagano” odlučivati što i kako napraviti i u takvoj situaciji će donositi bolje odluke.
        U Formuli 1 je sve bitno, svaki vikend.



        1

        1
  17. James Hunt
    Jozuka Prikaži

    Samo ću reći šteta što ga je u Singapuru “izdala” vlastita ekipa jer je zasluzio da skine sve rekorde ove sezone.

    Ps. Max još ne zna je li prvak. Kakvi klauni u FIA-i.



    11

    1
  18. Jim Clark
    mclaren f1 Prikaži

    Ne znam kakva vam je racunica, ali Verstappen je trebao osvojiti 8 bodova vise od Leclerca za naslov, ovako je on dobio 19 Leclerc 12 bodova sto znaci da matematicki nije jos osigurao
    Edit: Ipak je prvak
    “If a race is suspended in accordance with Article 57, *and cannot be resumed* points for each title will be awarded in accordance with…



    2

    0
  19. Michael Schumacher
    Slavenowsky Donator Prikaži

    Cestitam Maxu I RBR.

    Svojih crvenih muka cu se suzdrzati, jadne I teske su…



    4

    1
  20. čestitke maxu na drugom naslovu… točno se sad u parc fermeu moglo vidjeti koliko su lošije gume kod Ferrarija izgledale… mislim da je to najveći problem ovogodišnjeg Ferrarijevog bolida… ako to riješe do iduće sezone, bit će bolje… naravno, ne treba zaboraviti pit wall 🙂



    10

    0
  21. Felipe Massa 19
    mrgud88 Prikaži

    Svaka cast za Maxa i RBR. Zasluzeno oba prvenstva za njih. Cekamo sutra izvjestaj FIA-e, jer ovo danas bi moglo sve pasti u vodu. Mada mislim da ce biti, tresla se brda, rodio se mis…



    4

    1
  22. bože šta je ovo bilo… o.O
    Max navodno dobiva 19 bodova prema komentatorima, kažu u Austinu će morati ići po prvenstvo… utrka završi, Max, Lexlerc i Checo dođu na intervju pred publikom, komentator popriča s Maxom i ovaj kaže da će morati po naslov u Austinu, potom dođe Perez i dok njega intervjuira kaže mu da je Leclerc dobio 5 sek kazne…hahhahah Leclerc brižan gleda u njih, komentator zove Maxa nazad na intervju i kaže mu da je svjetski prvak jer je Leclerc dobio kaznu, i da je lijepo što je to ipak tu Suzuki ostvario… Max nekako skromno (vjerojatno zbunjeno) kao komentira da mu je drago i ne slavi i onda skuži i trči svojima… Leclerc i Checo stoje sa strane i čekaju nastavak intervjua i nitko ništa ne reagira hahahhaha i onda Leclerc dođe na intervju izbediran dok Max slavi looool



    18

    1
    • Sebastian Vettel 5
      battery992 Prikaži

      Ne možeš od Croftyja ništa, čovjek pametuje cijelo vrijeme, grafika pokazuje prave bodove on kaže da je netočno i cijelo vrijeme priča gluposti… A na kraju teški cringe 😬



      12

      1
    • Istina ,ja sam gledao na SK i komentatori su čitali pravila i oni govore da po tim pravilima Max nije prvak ,e sad ti znaj
      Jedan od komentatora je tvrdio da Max nije odvezao još jedan krug nakon isteka vremena ,jer mi nismo vidjeli prolazak kroz cilj i mahanje zastavom ,barem ja nisam
      Ma kaos totalni ,ali Max osvojio danas ili za koji dan ,svi znamo da je prvak
      Pa zar nije skroz čudno da se ni Max ni ekipa Red Bulla ne veseli kad je trka gotova ,niko ništa tek odjednom je samo javljeno Max je prvak ,hahaaa ludilooo
      Ovi u FIA su sve mutavci svi kao da su klonovi od onih prije ,a klon bude uvijek malo mutaviji



      3

      0
  23. Kakva utrka i kakva voznja Max-a,svaka cast i cestitam mu na zasluzenom naslovu svjetskog prvaka



    5

    2
  24. Nelson Piquet
    graho Donator Prikaži

    Meni ovde ništa nije jasno, ali dobro nije ni ovim glupim idiotima iz FiA-e… Ispade da je Max morao postati šampion u Japanu, mislim zasluženo ali opet šta FiA radi je smiješno…



    3

    7
    • Meni ovde ništa nije jasno

      Vidi se. :)



      3

      1
    • Mclaren
      raca Prikaži

      @graho posljednji krug je odvožen unutar tih tri sata, a čiji je start bio sa startne linije, dakle, bez safeta i zato se utrka mora odvesti u tom vremenu. Bitno je da utrka nije prekinuta unutar tog vremena. Obzirom kakvi su idioti u FIA-i, dodijelili bi pune bodove i da je utrka zaustavljena već u prvom krugu sa regularnim startom i bio prekid minutu do isteka tih tri sata plus jedan krug. Da su uistinu idioti, već smo se svi uvjerili i složili, al dobro je da si i ti to ponovio



      1

      0
  25. Dietrich Mateschitz
    Ante Vetma glavni urednik Prikaži

    Pravilo o 25/50/75% utrke očito vrijedi ako je utrka zaustavljena i ne može se nastaviti. Odnosno, ako utrka stane u N krugu i ne nastavi se – onda gledaju koliki je postotak odrađen i prema tome dijele bodove. Ako se utrka nastavi do kraja krugova ili vremenskog limita – idu full bodovi.

    “If a race is suspended in accordance with Article 57, and cannot be resumed points for each title will be awarded in accordance with…”.



    17

    0
    • James Hunt
      Jozuka Prikaži

      Je li to znači da u boxu mogu biti 2h i 50min, izaći zadnjih 10min samo i dobiti pune bodove?



      10

      0
    • Carlos Sainz 55
      2CV6 Prikaži

      Glupo pravilo ..prekinuta je “crvenoom zastavom” ili “vremenskim limitom” ..ali je PREKINUTA.
      Nije završila predviđenim brojem krugova.
      U pravu je Jozuka u komentaru iznad …sa malom izmjenom ..moraju poceti trku kao danas pa ici u box.



      4

      0
      • Max Verstappen 1
        TheDutchLion Donator Prikaži

        Utrka traje xy broj krugova ili 3 sata od pocetka te iste utrke.
        Kada se zadovolji broj krugova ili vremensko trajanje 3 sata utrka je zavrsila..
        Druga stvar je sto 99.9% utrka zavrsi nakon odvozenog xy krugova pa svi misle da je to jedini relevantan kraj zavrsetak trke.

        Sta mislis dali je teoretski moguce da se u nekoj trci svakih 10min dogodi teska nesreca i crvena zastava?i tako recimo 10 sudara
        Pa onda pol sata cekanje..
        Pa sad pomnnozi 10 crvenih zastava plus vrijeme da se odvozi xy broj krugova i dobijes trku koja traje 6-7 sati..

        E vidis zato postoji pravilo da traje 3 sata nakon pocetka..jer bi se u nekim ludim scenarijima trka oduzila ko zna koliko..

        Druga je stvar da oni 2 sata vijecaju sta ce i kako ce ako kisa pada prije trke.m
        Jucer su komotno nakon prve crvene zastave mogli poslat bolide na full wet gumama da pobacaju vodu sa staze u 3-4 kruga pa neka se utrkuju..
        Jer to sto su krenuli sa nastavkom utrke 2h20mim nakon starta su mogli i nakon 30min ili 70min nebitno..


        0

        0
    • Ferrari
      karlo_b Prikaži

      Očito su ovo pravilo napisali nabrzaka nakon utrke.. Da honda dobije prvaka na domaćoj utrci.. Glupost i sramota ovog sporta neviđena u današnje vrijeme.. Po toj logici da su uspjeli odvozit samo 5-10 krugova dobijaju bodove kao da su odvozili 100% duzine utrke 🙈


      0

      5
  26. Robert Kubica
    Yura Prikaži

    Gotovo prvenstvo! Najvise se nadam da su Leclerc i Ferrari puno naucili iz ove sezone i da ce sljedece godine biti neizvjesno izmedu njih i Red Bull-a. Mislim da bi svi htjeli gledati borbu njih dvoje do samog kraja, objektivno gledajuci najbolji su vozaci ove sezone.



    5

    0
    • Michael Schumacher
      HuMS32 Pretplatnik Prikaži

      Najčešća rečenica nas Ferrarijevih vozača…sljedeće godine..



      5

      0
    • Kao dugogodišnji navijač ferrarija ne bi imao ništa protiv da bude više ekipa ,bilo bi puno puno zanimljivije ,ja volim utrkivanje i kada je borba i ako nije moja ekipa u borbi
      Što više ekipa da su tu podjednaki ,ono jednoj odgovara ova staza ,jednom ona ,drugom opet neka treća ali svi su tu ,e to je gušt
      A ne ,kada nakon kvalifikacija znaš pobjednika
      Moglo bi biti zanimljivo ,Mercedes će se sigurno približiti još Mclaren i odmah će biti zanimljivije



      2

      0
  27. Mclaren
    raca Prikaži

    Jebem ti više FIA-u i njena pravila



    5

    0
  28. James Hunt
    Jozuka Prikaži

    Alonso sa Vettelom photo finish, skinuo je valjda preko 15sec u samo 3,4 kruga. Ništa to skoro nismo vidjeli, zaobisao je i Norrisa i Latifija i Russela, a da su krug ranije usli u boks, ne samo da bi uzeo Vettela nego bi bio na repu i Hamiltona i Ocona.



    17

    0
    • Fernando Alonso
      Lovro Andraka urednik Prikaži

      Nek je nama režiser u vrijeme njihovog ulaska u finiš prikazivao snimke zadnjih zavoja Leclerca i Pereza, što smo 10 sekundi ranije gledali uživo 😃 Odmah je JB u prijenosu rekao da je krug prekasno Alonso otišao u boks, meni se isto činilo da se kasno sjetio i da neće puno profitirati time, ali skidao je zaostatke daleko brže nego što sam očekivao i na kraju zamalo prošao Vettela.



      14

      0
    • Strašno Alonso vozi ,svaka čast
      Šteta što nema brži ,bolji bolid



      5

      0
  29. Mick Schumacher
    Ante Maras novinar Prikaži

    Čestitke Maxu na naslovu, Leclerc se i dobro držao obzirom na to da bolid ždere gume ko uzvanici janje na piru, šteta zbog greške u zadnjem krugu. Latifi konačno u bodovima i to u teškim uvjetima. Ocon čestitke na sjajnoj obrani gotovo cijelu utrku protiv Hamiltona.

    Ne znam za vas, ali čini mi se da Micka pomalo namjerno sabotiraju u pitwallu, kao da netko tamo ima nešto protiv njega, umjesto da ga uvedu u box kad i sve ili koji krug poslije, oni njega na wetu drže predugo, ako je bilo jasno vidljivo da je on na wetu prespor za ostale, zašto su čekali toliko na poziv u box. Ovo je već tko zna koja utrka da su ga strategijom zezli i oduzeli mu šansu da se bori za bodove.



    25

    0
    • Carlos Sainz 55
      Tudum Donator Prikaži

      Pa rekli su da su se nadali SC ili crvenoj zastavi. Po meni ništa sporno.



      3

      3
    • S Mickom su se kockali u nadi da će izići SC jer bi u tom slučaju utrku nastavio s pravim gumama na P3. Ne bi rekao da je bila sabotaža, već čisto kockanje.



      4

      3
      • Mick Schumacher
        Ante Maras novinar Prikaži

        Nije bila poanta u tome, sve 5 što su se išli kockati s wetom, ali zašto najčešće sa Mickom eksperimentiraju s idejama po pitanju strategije koje često budu promašaj. To je moja poanta, on je gotovo uvijek ta “testna mula”, a malo kad KMag. Znam da zvuči ovo kao nekakvo djetinjasto prigovaranje, ali to je moj dojam.



        12

        0
    • Michael Schumacher
      HuMS32 Pretplatnik Prikaži

      Nebi išao baš tako daleko i spominjao sabotažu, ali je čudno da su čak dva kruga čekali pozvati ga u boks nakon što je i Zhou otišao u boks po intermedije krug nakon svih ostalih. Već tada se vidjelo da su wet gume prespore.



      6

      0
      • Mick Schumacher
        Ante Maras novinar Prikaži

        Sabotaža je prejaka riječ s moje strane, ali jasno je više manje koga u momčadi više preferiraju, neovisno o performansama.



        4

        0
        • Kaznio ga Steiner za krš na P1? 🤔
          Neka on proba, ako može, da se dočepa sjedala u Williamsu, pošto je to jedino preostalo.

          BTW, cirkus od trke, najdebilnije “saznanje i proslava” prvaka (ništa kontra Maxa, njemu čestitke, zaslužio je).
          Nešto kontam da je “morao” postati prvak ovdje u Suzuki.
          Čarli kazna – pošteno, ali je i Max zaslužio kaznu jučer, kao i Checo duplu (a ne samo jednu) u Singapuru.
          Da, Ferrari ždere gume, čak i intermedij, na mokroj stazi.
          Jorge odsad ima novi nadimak “Nice move”.
          Da znam, govorili su i drugi na TR “Did you se that move” i pjevali “Smooth operator” ali to nije ni blizu bilo toliko prepotentno kao ovo “Nice move”, od vozača kojem su uvijek krivi gume, bolid, asfalt, vrijeme, Valtteri Bottas, Mick Schumacher,….., a nikada on.



          11

          1
  30. Carlos Sainz 55
    Tudum Donator Prikaži

    Antiklimaks totalni. Čak ni Horner nije dobio priliku za “Max, you are two time world champion…”



    16

    0
  31. Lewis Hamilton 44
    LH1985 Prikaži

    Opet odluka sudaca odlučuje o naslovu…do kada vise. 😀😀



    8

    7
  32. Lewis Hamilton 44
    Qwertz Prikaži

    Čestitke maxu na osvojenom prvom naslovu 🤡



    3

    15
  33. Pirelli Intermedium
    crofessional Donator Prikaži

    Nove sramote FIA-e.
    Ponovno traktor s kranom na stazi za vrijeme SC.
    Nakon zavrsetka trke ni sam svjetski prvak ne zna je li/zašto je svjetski prvak.
    Teatar apsurda! 🤦



    11

    1
  34. Zaista mi je drago zbog Maxa, momak je sasvim prizeman i odlično radi svoj posao. Čak mi je i žao što je na ovakav zbunjujući način saznao da je postao šampion.

    Ocon mi zaista nije ni blizu omiljenih vozača, nekako mi je hinjav, ali ovo što je danas uradio Hamiltonu je bilo mind blowing. Odavno se neko nije poigrao s Hamiltonom na ovakav način, bravo.

    Žao mi je mojih, Charlija i Sainza. Nadam se iduće godine nekom čudu.



    16

    5
    • Vise je Alpine uradio Hamiltonu nego Ocon. Auto je bio prebrz. Isto ko sto je i Alonso skinuo Russela, Merc danas nije bio ni blizu Alpinea.



      7

      2
    • Bernie Ecclestone
      Dani Donator Prikaži

      Blokirati zavoj postavljanjem na sredinu, a po ravnome imati nekih 10 km/h veću brzinu i nije neko umijeće. Da je Hamilton više riskirao mogao je proći naprijed, ili izazvati sudar. Ocon ima u životopisu bezbroj sudara ….. Zaključak donesi sam. Pogotovo kada se pogleda koliko dugo je Leclerc branio poziciju od Pereza na istrošenim gumama u slabijem bolidu.



      3

      1
  35. Williams
    Davor13 Prikaži

    Cetitke Maxu na drugoj tituli svjetskog prvaka, a i ovaj put Max mora zahvaliti Perezu jer da ovaj nije pritiskao Leclerca ovaj nebi pogriješi i dobio 5s kazne.. Alonso legenda… I na kraju cestitke Latifiju napokon je i on osvoji bodove u ovoj sezoni.



    9

    1
    • Kao Max nebi osvojio titulu u idućim utrkama? Pa nije ovo zadnja utrka prvenstva i nije da je imao neku konkurenciju. Naslov si je donio sam fenomenalnom vožnjom u fenomenalnom bolidu kroz cijelu sezonu.



      11

      0
      • Williams
        Davor13 Prikaži

        Naravno da je zasluzio titulu, to je pokazao voznjom tijekom cijele sezone, da je Charls ostao drugi Max bi titulu osvojio u slijedecoj utrci, ovako mu je Perez pomogao da to bude danas.



        2

        0
      • Sebastian Vettel
        Pastor Prikaži

        Ma i to teoretsko je malo smiješno. U realnosti, i da je Max presjedio kod kuće do kraja sezone, mislim da nema šanse da bi Leclerc ili Perez osvojili baš sve moguće bodove do kraja, i prestigli ga.



        1

        0
  36. pusti sve, Latifi 2 boda, pa srce mi je ko kucaaaaa!!!!



    18

    0
  37. asaki-san na podiju, sad mogu umrijet!



    11

    0
    • sad u miru par crtica:
      -prvo i osnovno čestitke maxu na još jednom naslovu
      -opet predugo odugovlačenje.
      -iznimno zadovoljan rezultatima rb-a, iznimno razočaran at-om
      – čestitke alpinema, sebu i latifiju na dobrim vožnjama
      -nakon restarta svih 18 bolida završilo utrku – svaka čast!
      -s gasyem i traktorom sve dobro prošlo, ne ponovilo se i izvukle pouke
      -po prvi put gledo utrku preko eon-a na starom pc-u. ugodno iskustvo. darjan dobar komentator, onaj stari veze nema. jedino im zamjeram što im je trebalo pun k vremena da skontaju zašto je max prvak, tj. kako se boduje ova utrka.



      2

      0
  38. Osvojeni naslovi u Japanu su privilegija u F1 literaturi

    ’76 Fuji Hunt
    ’87 Suzuka Piquet
    ’88 Suzuka Senna
    ’89 Suzuka Prost
    ’90 Suzuka Senna
    ’91 Suzuka Senna
    ’95 Okayama Schumacher
    ’96 Suzuka Hill
    ’98 Suzuka Hakkinen
    ’99 Suzuka Hakkinen
    ’00 Suzuka Schumacher
    ’03 Suzuka Schumacher
    ’11 Suzuka Vettel
    ’22 Suzuka Verstappen



    15

    0
  39. Michael Schumacher
    HuMS32 Pretplatnik Prikaži

    Bravo za Maxa, čestitke na naslovu. Ipak su kombinacija Max i RB ove godine bili najbolji. Ferrari je imao previše “up and down” trenutaka, nadajmo se da su nešto naučili iz ove sezone.. #mladaekipa

    Čestitke i sucima, oni su dosljedni u svojoj nedosljednosti.



    5

    0
  40. Lewis Hamilton 44
    LH1985 Prikaži

    Opet suci o naslovu… pa do kada :))


    0

    7
  41. x1

    jos jedan naslov Ante Vetme koji aludira da je Lec jadni amater a Ver bog i batina



    5

    10
  42. svaka cast Maxu na dominantnom naslovu. ali ovakva lardija od prekida utrke kad je 10 kapi vode na stazi je postala presmjesna. sezonu cu rezimirati poslje posljednje utrke.



    8

    2
  43. Mclaren
    raca Prikaži

    Čestitke Maxu i RB-u, a McLaren i Ferrari u zimsku večernju školu i pod obavezno uzeti za predmete taktika i uključivanje mozga za vrijeme utrke, a kao obavezna prktična nastava promjena guma, koja ne bi smjela biti manja od 10 sati dnevno, svaki dan osim nedjelje. Taj dan dovoljno bi bilo i 6 sati. Puni slobodni dan im dati samo za Božić i Novu Godinu



    5

    0
    • Mogu im se klmotno priključiti i Alpine (imali su i oni bisera ove sezone) kao i Haas, barem u slučaju Micka.
      Ne znam kojeg je vozača više vlastita ekipa izjebala sa strategijama i promjenama guma, Čarlija ili Micka.



      8

      0
      • F1puls
        ivanh Prikaži

        Ne znam kojeg je vozača više vlastita ekipa izjebala sa strategijama i promjenama guma, Čarlija ili Micka.

        Izje*ani su podjednako, možda čak i više Mick ukoliko neće imati ugovor za slijedeću godinu. Šteta, jer Mick ima puno bolji race pace od Kevina i bio bolji u 65% utrka.



        6

        0
  44. ako sam dobro skužio, gasly će dobiti kaznu +20 sekundi, 2 boda na licencu zbog prebrze vožnje kod incidenta… sad su nešto na sky-u spomenuli


    0

    0
  45. Jedini koga je Max izdominirao je Perez. Perez je lakoćom izdominirao sve ostale.

    Nije isto voziti po tračnicama i voziti se na limitu Samo kritike na Leca. Max se može izvrtjeti u Mađarskoj i opet pobijediti dominantno, a vi brojite svaku grešku Lecu

    Seb klasa na odlasku. Drago mi je da je našao motivaciju za utrku.



    12

    1
  46. Fernando Alonso 14
    alonso05espana Prikaži

    Prvo čestitam Maxu na zasluženom naslovu, jednostavno su Red Bull i on bili na razini od Australije i kompenzirali sve greške Ferrari momčadi (strategije) i vozača.

    Drugo još jedna komedija u režiji organizacije FIA. Opet glavni subjekt kiša i full wet gume koje jednostavno nisu dovoljno dobre izgleda. Sjedenjem u boksu i gledanjem kiše se neće postić ništa. Bar SC, Medical car i ostali bi trebali vozit krugove (po meni). Još strašnija situacija je bila ona sa kranom na stazi, stvarno nevjerojatno da se to dogodilo i sva sreća da nitko nije izvukao deblji kraj. Na kraju još Gasly pokupi kaznu. Završni čin današnje predstave je ono proglašenje prvaka…

    Treće Oconu kapa dolje za vrhunsku vožnju danas. Moj Alonso također fantastičan i da smo bar uživo vidjeli taj duel sa Sebom (bravo za režisera)

    Četvrto i posljednje, ako Ferrari želi ponovno postat kompetitivna ekipa onda prvo dat cipelu Binottu, pa napravit reformu među ljudima koji su odgovorni za strategiju.



    4

    0
  47. Fernando Alonso 14
    Orao Prikaži

    Čestitke Max-u na zasluženoj tituli, svaka čast. Trenutno je čovjek klasa za sebe, daleko najbolji vozač na gridu. Još jednom svaka čast majstore i kapa do poda.



    7

    2
  48. Cestitke Maxu na obrani WDCa. Bio je bolji i zasluzeno obranio titulu. 👏

    FIA opet briljira, ne znaju koliko se bodova dijeli, ali su ipak danas su donijeli odluku o kazni instant. A prosli tjedan im je trebalo 3 sata…netko bi cak pomislio da se odluke na stetu Ferrarija donose instant, a sve ostale cekaju rasplet i minimiziranje stete…

    Ne znam je li bilo planirano, ali ispalo je odlicno sto je RB napravio double stacking i time usporio Charlesa u boxu – nije mogao izaci dok Perec ne prodje.

    Za kraj parola svih Ferrarijevih navijaca – this time next year, we’ll be champions. 😄



    9

    0
  49. Kad vidim crvenu zastavu od 2 H cim padne kisa izgubim volju za gledanjem.
    Mislio sam da gledamo sami vrh motosporta, ali ocito se varam cim im ne dopustaju da se utrkuju cim padne kisa. Kako se moglo prije utrkivati po jos gorim uvjetima nego ovim dans uz manje sigurnosnih sustava i zivcanijim bolidima. Svaka cast Maxu na uzastopnom prvenstvu. Nadajmo se iduce godine da ce mecka donjesti nesto posteno na stazu da bude interesantnije.



    1

    1
    • Jenson Button
      Maracos Prikaži

      Ide priča da je problem u vidljivosti tj nedostatku iste, vozači se žale da ne vide apsolutno ni metar ispred sebe. Jedan od uzročnika toga su novije generacije guma za kišu. Naime gume predobro obavljaju svoju funkciju, sposobne su izbaciti 85l vode u sekundi (podatak od Pirellija) i to svaka guma dakle x4. Problem je dakle u predobroj gumi, koja je super za bolid koji vozi na njima, ali ne i za bolid koji se vozi iza njega. Izgleda da su tako prije mogli, imali su lošije gume s kojima su driftali kao ludi po kiši ali nisu pravili vodenu zavjesu iza sebe pa su se mogli pratiti. Znači riješenje je napraviti lošije gume;) U protivnom bi vozili tako da idu 20m jedan iza drugog da vide stazu uopće i tako se vozili u procesiji ili bi svaki pokušaj prilaska i obilaska bio sudar i izljetanje..



      1

      0
  50. Sažetak sezone
    Verstapen zasluženo, bio je najbolji. Iako sam Ferrarista, drago mi je za momka.
    A moji imaju 3 problema, podjednako zastupljena. Odluke tokom utrke, uvijek loše, stalna glad i prežderavanje guma, big problem, te na kraju pouzdanost PU.
    Osim toga, vozaći, bolid u cijelini, te snaga motora, vrlo dobri, možda i najbolji zadnjih 15 godina.
    Sretno Seb



    3

    1
  51. Sebastian Vettel 5
    Vordas Donator Prikaži

    Ne znam da li je netko stavio ovu snimku iz publike. Ovo izgleda jako opasno sa panelom na stazi preko kojeg svi prelaze a da ga nisu vidjeli.
    https://www.youtube.com/watch?v=1bL-Vp7mQCk&ab_channel=Formula1.01



    1

    0
  52. Mattia Binotto
    Har Kl Donator Prikaži

    Iskrene čestitke Maxu na potpuno zasluženom naslovu. Bio je klasa za sebe ove sezone. Bilo je samo pitanje koliko utrka prije će i teoretski osvojiti naslov. Što se mene tiče nije bilo boljeg mjesta od Suzuke za to. Kao šlag na tortu smo dobili i šampionsku vožnju od prvog zavoja 💪.



    3

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni