Izdvojeno

Verstappen osvojio pole position na Suzuki, prva trojica ponovo unutar desetinke!

Piše: Lovro Andraka

Prije 2 mjeseci, 27 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 4 minuta

Max Verstappen osvojio je peti pole position ove sezone u kvalifikacijama za Veliku nagradu Japana na Suzuki. Kao i prije tjedan dana u Singapuru, prva trojica bila su unutar jedne desetinke – Charles Leclerc kasnio je 10, a Carlos Sainz 57 tisućinki.

Sergio Perez završio je četvrti s četiri desetinke zaostatka za timskim kolegom, dok je sjajno peto mjesto za Alpine osvojio Esteban Ocon. Lewis Hamilton bio je šesti ispred drugog Alpinea Fernanda Alonsa i timskog kolege Georgea Russella.

Deveto mjesto zauzeo je Sebastian Vettel koji je nakon posljednjeg brzog kruga preko timskog radija još jednom ovog vikenda izrazio svoju veliku ljubav prema ovoj stazi, a deseti je završio Lando Norris. Britanac je u posljednjoj rundi imao neugodan susret s Verstappenom na izlazu iz 130R – Nizozemac je u izlaznom krugu izgubio kontrolu nad bolidom pri niskoj brzini i proklizao u putanju bržeg Norrisa, zbog čega je McLarenov vozač morao brzo reagirati i izaći na travu kako bi izbjegao Verstappena. Slučaj je pod istragom, no s obzirom na to da se nije radilo o brzom krugu, bilo bi iznenađujuće da Verstappen dobije kaznu.

Q1

Max Verstappen bio je najbrži u prvoj kvalifikacijskoj rundi, desetinku ispred Ferrarijevog dvojca, Sainza i Leclerca. Fernando Alonso odvozio je sjajan krug i s tri desetinke zaostatka završio četvrti ispred Pereza s dvije stotinke sporijim krugom. Njih petorica odsjedili su drugi dio runde u garaži, a svi ostali išli su u nove pokušaje.

Mercedesovi vozači prvotno su izašli na mediumu, a to je stavilo Russella na rub nokaut zone, dok je Hamilton bio u njoj. Prelazak na soft omogućio im je miran prolazak u Q2. Minutu prije kraja u nokaut zoni su bili Zhou, Magnussen, Vettel, Latifi i Albon kojem je izbrisano jedino mjereno vrijeme zbog izlaska van granica staze u 14. zavoju. Zhou je na kraju lagodno prošao desetim mjestom, a Vettel se za dlaku provukao 15. mjestom – Albon, Gasly koji se tijekom cijele runde žalio na kočnice i Magnussen kasnili su manje od desetinke za Nijemcem. Posljednji red zauzeli su Kanađani Stroll i Latifi, što znači da, kao što je bilo očekivano, kazna od pet mjesta iz Singapura neće imati značaja za potonjeg.

Q2

I na kraju druge runde Red Bull je bio najbrži, no ovog puta to je bio Perez. Meksikanac je morao iskoristiti novi soft, dok je njegov timski kolega Verstappen sa samo jednim krugom na korištenom softu prošao dalje kao treći. Alonso i Ocon prošli su kao drugi i četvrti, a u završnu rundu probili su se još Hamilton, Sainz, Russell, Norris, Leclerc i Vettel. Sainz i Leclerc su, kao i Verstappen, odradili samo jedan krug na korištenom softu.

Za samo tri tisućinke ispao je Daniel Ricciardo koji je nakon prvih brzih krugova bio na odličnom petom mjestu. Bottas je završio 12., dok će Yuki Tsunoda u prvu domaću utrku startati s 13. mjesta. Ispali su još Zhou i Schumacher koji je na kraju runde imao bliske susrete s Tsunodom – prvo ga je zaobišao na izlazu iz pitlanea nakon što je Japanac bio vrlo spor, a zatim je Tsunoda, očito nezadovoljan tim potezom Nijemca, pokušao vratiti poziciju na stazi na pravcu prije 130R, međutim, nije ga uspio zaobići jer je on vijugao kako bi zagrijao gume.

Q3

Verstappenu je i u Q3 bio dovoljan jedan brzi krug da osigura željeni plasman, no ovog puta to nije bio plan. Bila je to pomalo nezgrapna runda za Verstappena koji je osim spomenutog incidenta s Norrisom zamalo imao nesiguran izlazak iz garaže ispred Leclerca, a u drugom pokušaju brzog kruga odlomio mu se dio bolida i nije uspio poboljšati vrijeme.

Srećom po Verstappena, Ferrarijevi vozači uspjeli su samo smanjiti svoje zaostatke nakon prvih krugova, ali ne i nadmašiti njegovo vrijeme – s dvije, odnosno četiri desetinke zaostatka uspjeli su doći na po nekoliko tisućinki. Perez je također ostao gdje je i bio, dok su Ocon i Hamilton uspjeli preskočiti timske kolege. Vettel je odvozio odličan krug na svojoj omiljenoj stazi i smjestio svoj Aston Martin ispred Norrisa.

Utrka počinje sutra u 7 sati.

Rezultati kvalifikacija

VozačBolidQ3+
1Max VerstappenRED BULL RACING RBPT1:29.304
2Charles LeclercFERRARI0.010
3Carlos SainzFERRARI0.057
4Sergio PerezRED BULL RACING RBPT0.405
5Esteban OconALPINE RENAULT0.861
6Lewis HamiltonMERCEDES0.957
7Fernando AlonsoALPINE RENAULT1.018
8George RussellMERCEDES1.085
9Sebastian VettelASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES1.250
10Lando NorrisMCLAREN MERCEDES1.699
11Daniel RicciardoMCLAREN MERCEDESQ2
12Valtteri BottasALFA ROMEO FERRARI
13Yuki TsunodaALPHATAURI RBPT
14Guanyu ZhouALFA ROMEO FERRARI
15Mick SchumacherHAAS FERRARI
16Alexander AlbonWILLIAMS MERCEDESQ1
17Pierre GaslyALPHATAURI RBPT
18Kevin MagnussenHAAS FERRARI
19Lance StrollASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES
20Nicholas LatifiWILLIAMS MERCEDES

Komentiraj

27 komentara

  1. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    auu, dobre kvalee!!
    kakvi je Ferrarijev race pace?
    Alpina bolje od Mercedesa svaka cast
    Vettel s kariolom do 9 mjesta!



    12

    0
  2. Robert Kubica
    Yura Prikaži

    Ovaj Crofty postaje stvarno neslusljiv. Pored jako zanimljivih kvalifikacija u zadnjih 3 4 minute, sve o cemu on prica je “incident” Norrisa i Verstappena, i kako bi Max trebao dobiti kaznu zbog toga….

    Inace kvalifikacije top, neizvjesno do samog kraja



    8

    3
    • Bernie Ecclestone
      Dani Donator Prikaži

      Opasna vožnja. Kakvo je to pitanje? Da li će biti kažnjen? Ne vjerujem. Ali da je ugrozio drugog vozača ? Je.



      7

      2
      • Robert Kubica
        Yura Prikaži

        Obojica su se ugrozili, Max je u tom trenu radio burnout, a Norris je ubrzao jos od 130R i samo prohujao pored njega. Nit je Norris mogao znati da ce Max se dati u lijevo nit je Max mogao znati da ce se ovaj stvoriti niotkud i preteci ga. Da je bio na hot lapu, totalno druga prica.

        Ovako nikom nista, bilo kakva kazna bi bila apsurdna…



        12

        2
        • Dietrich Mateschitz
          toky13 Donator Prikaži

          Vise su krivi Lambiase i Joseph, nego Max i Lando.



          2

          0
        • Upravo u tome je stvar. Bio je outlap gdje postoji usmeni dogovor da se pred kraj ne prestize nego ide redom. Zato Max nije ni dobio upozorenje da Norris nalijeće jer se ocekivalo da će normalno usporedit.



          2

          2
        • @Deathbone5
          Nema se tu sta ocekivat, pretpostavljat ili nesto.. Moras bit svjestan svega oko bolida za kojeg si zaduzen..
          Znas sta se kaze za rijec >ASSUME<
          When you assume you make an ASS out of U and ME ..
          Lando je odlucio proc, njegova stvar.. Max je proklizo, njegova krivica..
          Jedina olakotna okolnost je sto je bio outlap za oba auta…



          2

          1
        • Mclaren
          raca Prikaži

          @Death bone5 pa nije Lando imao nikakvo namjeru pretjecat u out lapu. . Šta je trebao udarit po kočnici? Max mu je sjebal kvalifikacije i nema se tu šte više pričati. I eventualna kazna Maxu, njemu neće promijeniti lošu startnu poziciju u borbi sa dva Renaulte ispred, izazvana Maxovom greškom.


          0

          3
    • cijelu ovu sezonu slusam F1TV ekipu, preporodio sam se bez slusanja Croftya



      9

      1
    • Michael Schumacher
      ruzinavi Prikaži

      Sve više počinjem slušati F1TV ekipu a ne SKY upravo zbog Crofta. Lik je nekad toliko naporan da ga jednostavno ne mogu slušati. Brundle je objektiviniji ali se nekad i on prikloni Croftu pogotovo ako se spominju Merc vozači. Danas SKY nisam ni slušao a Palmer i ekipa su bili u čudu i uporno su ponavljali “Mercedes just does not have the pace”.



      1

      0
  3. Mick Schumacher
    Ante Maras novinar Prikaži

    Prva 3 jednostavno svijet za sebe, čestitke Verstappenu na poleu, kako izgleda, mogao bi on potvrdit naslov sutra ujutro. Vidjeti Vettela napokon u Top 10 i vjerojatno po posljednji put, stvarno nešto posebno.



    20

    1
  4. Mclaren
    raca Prikaži

    da je Lando to napravio Maxu, bilo bi: oh what an idiot



    17

    6
  5. Michael Schumacher
    ruzinavi Prikaži

    Zanimljive kvalifikacije samo što opet LEC, kao i na prošloj trci, ne uspijeva kapitalizirati na “grešci” RB-a. Max ako zadrži sutra mjesto odjurit će do pobjede/naslova.

    O incidentu, to se ne radi u zadnjem zavoju out lapa a Lando je pak bio nestrpljiv no nije to za kaznu, dobit će Max packu i idemo dalje.



    2

    1
    • Bravo, kažeš opet ne uspjeva kapitalizirati a prosli vikend u slično neizvjesnim kvalama je uzeo PP. Zanimljivo gledište većine vas je kako Leclerc nije uspio jer to se valjda podrazjeva da on to mora dok njegov timski kolega to ne mora i on je uspio kao i Perez. Znaš li ti što je stoti dio sekunde?



      5

      0
      • Michael Schumacher
        VRSV546 Prikaži

        koja je to danas bila greška RBR? sta imaju otprilike ravnopravne bolide u kvalifikacijama?



        1

        0
        • Ne znam kakva je greška bila i dali je greške uopće bilo ali u kvalama gdje tisućinke odlučuju je ne može od nekoga očekivati da uvijek bude na p1.



          1

          0
        • Max je u 2. pokušaju u 2. zavoju poprilično proklizao i ostao bez komada podnice i to klizanje ga je koštalo sigurno par desetinki.


          0

          0
        • Možda je to Ferrarijev limit, o tome ne razmišljate? Koliko ja vidim Leclerc i Sainz su jako blizu i nisu radili neke velike greške. To što je Max pogriješio je njegov problem no Ferrariji možda ne mogu više. Ako su ostavili Pereza ovoliko koliko jesu iza sebe sam poprilično siguran da su odvezli dobro. Koliko još RB može to samo Max zna. Ironija je što pojedinci misle da ovakvom RB u Ferrari zaista nešto može. I da je uzeo pp čisto sumnjam da u utrci mogu nešto protiv bikova. Relanosti nebi falilo…. RB od direktive konkurenciju guli kao banane.



          1

          0
  6. Pa ako Lujo u brazilu za jos goru stvar nije dobio penalty nece ni Maxonja za ovo
    https://twitter.com/Recznik_/status/1578653633427562496?s=20&t=luiA5Qd51-w-X-2d4qfY4Q



    4

    0
  7. -prespavah pa sad čitam i gledam:
    – nadasve zanimljive kvale.
    -alpine dobre i seb.
    -što je bilo sa pierrom?
    -max prošao s reprimandom. ne bi se bunio da je dobio kaznu.



    4

    0
  8. Blue Flag
    dFixxx3r Prikaži

    E sad. Dali ta aston kanta ima potencijal za bolje rezultate da imamo stalno raspolozenog seba? Pitanje svih pitanja…
    Merc 1 sec od vodeceg. Ko bi rekao da cemo to gledat. Ko bi gori sad je doli…
    Al lewis se pribrao, dojam je trenda da je poceo bit brzi od russela..
    Rici iza landa.. jos ce ricci u zavrsnici sezone nesto i pokazat.. prije neg ode
    Bravo za alpine, bome ocon jak


    0

    0
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Pa mogu i oni voziti brže ako dobiju više prilika u kvalama, kako se staza ubrzava. Ali bilo je jedva. Prošao je kao zadnji u Q2 i kao zadnji u Q3. U Q1 je možda Gasly mogao brže da nije pogriješio. U Q2 je Ricciardo mogao brže. Imao je dosta sreće. Ali naravno, kada dobije još pokušaja u Q2 i u Q3 da će voziti brže. Ali opet je malo falilo da završi kvale u Q1. I prije je imao tako malih nijansi, ali mu je malo falilo da prođe a ne da ispadne.

      Usput, Aston je bio ubjedljivo najsporiji na pravcima. Ako ne bude kiše, mogao bi Seb biti laka meta na pravcu.


      0

      0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni