Izdvojeno

FIA odgodila priopćenje o financijskim izvješćima ekipa i opovrgnula bilo kakvo curenje informacija

Piše: Ante Vetma

Prije 2 mjeseci, 38 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Nakon što je cijela Velika nagrada Singapura prošla u znaku špekulacija o mogućem prijestupu po pitanju financijskog fair-playa – FIA je prije nekoliko dana izdala priopćenje u kojem nas je tražila da pričekamo sa zaključcima do srijede. Danas, u srijedu, FIA je objavila da ćemo morati još malo pričekati:

“FIA vas informira da zaključci analize financijskih izvješća za sezonu 2021. neće biti izdani u srijedu, 5. listopada, kao ni certifikati za ekipe koje su se držale unutar zadanih okvira.”

“Analize financijskih izvješća su dugotrajni i kompleksni procesi koji još uvijek traju i bit će zaključeni da se javnost o tome obavijesti 10. listopada.”

Drugim riječima, Velika nagrada Japana ovog vikenda mogla bi proći također uz nagađanja o tome tko je, ako itko, prekoračio ograničenje budžeta i za koji točno iznos.

Svi koji su to učinili za manje od 5% (što je oko 7 milijuna dolara) – bit će krivi za ‘manji prijestup’, a oni koji su prešli tih 5% bit će krivi za ozbiljniji prijestup. Međutim, nije definirano o kakvim bi se kaznama u tom slučaju radilo.

“FIA ponavlja da neće pružati nove informacije dok analiza ne bude završena. FIA također ponavlja da su sva nagađanja o mogućem curenju osjetljivih informacija unutar FIA-e potpuno neutemeljena.”

Nakon ovakvog kategoričkog demantija o curenju informacija – možemo barem biti sigurni da se ne radi o Astonu Martinu i Red Bullu, kako se nagađalo do danas.

Komentiraj

38 komentara

  1. Robert Kubica
    Yura Prikaži

    Ideja za prekoracenje budzeta: uz oduzimanje titula smanjiti budzet za iducu godinu za onoliko koliko je prekoracen prosle godine x2



    6

    1
  2. Felipe Massa 19
    mrgud88 Prikaži

    Koja lakrdija… Stvarno, svaki dan pomalo uništavaju sportski duh F1. U Formulu 1 sam se zaljubio kao dječak koji je izašao iz okupacije Sarajeva, pratio religiozno od Mike do Šumija, preko Alonsa, Kimija i Vettela. Danas kao odrastao čovjek od 34 ljeta, uveliko razočaran šta se dešava meni najdražem sportu, se razmišljam vrijedi li vikend ustajati rano ujutro radi F1 i VN Japana. Prije 10 godina ova pomisao mi je bila nedokučiva…



    17

    0
    • Michael Schumacher
      Unwoken European Prikaži

      s 35 ljeta mogu reći da od 1997. sezone nisam fulao jednu trku. I kao navijač Ferrarija mi je žao što nisam prespavao zadnjih 10 godina.



      4

      0
      • Felipe Massa 19
        mrgud88 Prikaži

        Taj sam samo od 1996. Vikende tokom ljetovanja proveo uz mobitel ili hotelski TV. Nije bilo okolnosti koje bi me spriječile da gledam utrku. Svi oko mene znaju, kada je F1 vikend, da sam tada “nedostupan”. Sada iskreno, sve je postalo beznačajno…



        3

        0
    • Lewis Hamilton 44
      NRteamLH44 Prikaži

      Ja sam bio toliko opsjednut ne propustanjem F1 trke i zadrzavanjem niza od nijedne ne propustene trke od kada sam poceo , da sam jednom sa tipa 13-14 godina otisao sa majkom na more u Makarsku,i nisam nigdje mogao naci prenos F1 trke,jer su tada nekad ukinuli prenos na HRT,pa mi je tako palo na pamet da odemo do jednog luksuznog hotela, gdje su bili sve bogati stranci,predpostavljajuci da imaju njemacki RTL, da zamolim tipa na recepciji da mi u holu hotela pusti F1 , oni tamo naravno istrenirani da budu kulturica nisu odbili, a RTL su naravno imali.

      Uglavnom suma ove price je da sada placam F1TV PRO , cisto da bi sigurno imao HD prenos i da bi mogao gledati F1 kada hocu , tj pustati sebi reprize , vise mi ne pada na pamet da ustajem ujutro , Japan cu vjerovatno pogledati poslije podne…



      3

      0
  3. Jedna toliko kompromitirana i prozivana organizacija si dopušta da ljudi još više sumnjaju u njen kredibilitet i “poštene namjere”.
    Zapravo što se čudim, klasična FIA.



    6

    0
  4. Michael Schumacher
    Unwoken European Prikaži

    HA HA HA HA HA :-D Neke informacije nisu pogodne za javnost. Nekoga se treba kazniti, a ne zna se kako :-D



    5

    1
  5. Mick Schumacher
    Ante Maras novinar Prikaži

    Svakako ima posla oko toga, ali i par prosječnih studenata EFSTa koji su na Računovodstvu i Reviziji bi već dosad odradili taj posao i donijeli odluku. Ovo je stvarno lakrdija, očigledno se želi nešto ispod stola riješiti. FIA na nivou…



    5

    1
    • Prosječan student ne zna koliko klasa ima kontni plan.
      Rok za predaju fin izvještaja davno je prošao, tako da se i odluka trebala već znati. Sumnjam da je računovođa RB zajeba i da su svjesno napravili izvjestaj koji govori o probijanju budzeta. Možda je samo loše zakamuflirao probijanje. Nisu mudri kao Haas i Ferrari. Da otvoreno rade skupa na bolidu i dijele informacije i da Ferrari vrti svoj simulacije u zračnom tunelu na račun Haasovog vremena u tunelu.Ferrari jadni i pošteni.

      Toto i Hamilton bljuvaju sranja na svakom koraku kako bi osvojili titulu da su probili budzet, kao da su zaboravili da su donijeli brdo nadogradnji da su pišali po konkurenciji zadnjih 5-6 utrka, startali zadnji i osvajali utrke, donijeli su tada samo 10 motora i ostalih dijelova.

      Btw tko vjeruje u priču o budget capu?
      U sezoni 2020 Ferrari, Mercedes, RB troše 400-600 mil eura, da bi u sezoni 2021 trosili koliko, 150mil? Yeah right….



      3

      2
  6. Mclaren
    raca Prikaži

    Pa kog oni jebu. Il se zna il se ne zna. Šta sad treba raspravljat tjedan dana da se ustanovi nešto o čemu se već duže govori. Majko mila, ko vodi ovu suludu organizaciju. Ovo je strašno



    3

    0
    • Sebastian Vettel
      The Best F1 Driver Prikaži

      Pa ne zna se, u tome i je stvar…
      FIA kao FIA naravno uvijek piše pravila koja su bolesno komplicirana i prepuna rupa, pa je takvo i ovo…
      Ono imaš određenu svotu koju smiješ potrošiti, ali uz tisuće izuzetaka koji se ne broje a opisani su tak da ih svatko može tumačit kak mu se digne…
      I onda kao šećer na kraju još imaš i krajnje nedorečene kazne koje mogu biti kakve god hoćeš.

      Al čemu li se čudimo nakon epizode sa Mercedesom radi kojeg su se mijenjale gume usred sezone i onda još i testiraju bolid usred sezone što je striktno zabranjeno i opet nikom ništa…
      Ili McLaren koji ostaje u sportu bez obzira što je direktno kopirao konkurenciju i imao nacrte od konkurentnog bolida, Flavio koji je i dalje u sportu bez obzira na varanje u Singapuru, Alonso koji uopće nije kažnjen za isto i koji je uredno zadržao pobjedu zarađenu varanjem…

      Tak se isto i ekipe mogu delat blesave po sistemu “Nismo znali” to je lovu trošila Marica iz računovodstva a mi nismo imali pojma…



      2

      3
      • Mclaren
        raca Prikaži

        @ The Best F1 Driver McLaren nije kopirao Ferrari, ali je imao nacrte. Da su to upotrijebili, onda bi se moglo reć da su kopirali. Uostalom, drastično su kažnjeni oduzimanjem svih bodova ekipi, samim time ostali i bez raspodjele novaca na osnovu osvojenih bodova kojih su u konačnici imali 0



        1

        0
  7. Kako se izvuc da se vec iovako sumnjivo prvenstvo ne mora potpuno oduzeti.



    4

    1
    • Sebastian Vettel
      The Best F1 Driver Prikaži

      A što bi se to oduzelo ?
      Alonso je viceprvak sezone 2007, Hamilton je završio sezonu kao treći…u bolidu koji je plod krađe, što automatski znači i da je ilegalan, a konstruktorski bodovi su oduzeti…ono ilegalan bolid, nema konstruktorskih bodova ali eto vozaču ostaje naslov viceprvaka….

      Još bolje Hamilton s tim istim bolidom iduće sezone osvaja naslov, i opet nikome ništa…bolid kao takav nije zabranjen, niti je ekipa dobila ban za iduću sezonu…

      A još bolje imamo te iste sezone 2008 jasno varanje od strane Renaulta, pa svejedno ostaju bodovi Renaultu i Alonsu za pobjedu u Singapuru osvojenu prevarom…
      A bogme ostaje i naslov Hamiltonu te 2008 kojeg nebi bilo pod A.) da je vožnja u ilegalnom McLarenu razvijenom na krađi bila zabranjena, B.) Da su kompletna utrka u Singapuru i njeni rezultati poništeni…

      Ovo sve vezano za sezonu 2021 sa namjernim zabijanjem Bottasa i Hamiltona u vozače RB-a, hrpetinu nekažnjavanja za očite prekršaje kroz sezonu svih aktera po redu i za farsu na kraju svega u Abu Dhabiu je realno teška kamilica u odnosu na sezone 2007 i specijalno sezonu 2008…



      6

      8
      • Lewis Hamilton
        smr201 Prikaži

        Druga vremena i što je puno bitnije drugi ljudi su na vlasti F1.
        No čak i da nisu, to što u prošlosti netko nije dobio kaznu kakvu je trebao nije razlog da se do kraja vremena ne kažnjava adekvatno ljude koji prekrše pravila.
        Tipa MB je dobio malu kaznu za onaj test guma, ali sam poprilično siguran da netko to napravi danas da bi prošli puno gore.



        3

        0
      • Mattia Binotto
        Har Kl Donator Prikaži

        U moru tračeva i dezinfomacija kojima nas filuju ovih dana, tvoje su šampionske.
        – Alonso nije bio viceprvak 2007.
        – Bolid 2007. nije bio plod krađe (ova količina neznanja iznenađuje od tebe. Ne može se nešto preko noći staviti na svoj bolid).
        – Bolid 2008. nije bio plod krađe.
        – NIje bilo namjernog zabijanja Bottasa i Hamiltona u vozače RB.

        Jedino što si ispravno rekao je da je Alonso osvojio Singapure na prevaru i da se ne trebaju oduzimati bodovi iz 2021.



        4

        2
        • Mclaren
          raca Prikaži

          @Har Kl upravo sam mu i ja to odgovorio. Da bi bila krađa, moraš to implementirati u bolid, a oni ni šeraf nisu stavili, a kamo li nešto više


          0

          1
      • Bernie Ecclestone
        Dani Donator Prikaži

        Malo si pobrkao tko je bio drugi, a tko treći u prvenstvu 2007.


        0

        0
  8. Lewis Hamilton
    smr201 Prikaži

    Ja bi im uzeo titule tj.diskvalifikacija u prvenstvu, plus smanjio im vrijeme u tunelu, pa nakon toga više nikome ne bi palo na pamet ići preko budgeta.
    Ali sumnjam da će oduzeti RB titulu koliko god su išli preko. Ako su opće išli preko, ali obično ovakvi tračevi iz paddocka dobiju potvrdu kasnije.
    Realno mislim da je najveća kazna koju mogu dobiti da ih se jako lupi po džepu i ograniči razvoj za sljedeću godinu.
    Sumnjam da će imati muda uzeti im naslov, iako bi trebali.



    4

    1
    • Kimi Raikkonen 7
      Pitstop Prikaži

      RB NIJE osvojio naslov pa im ga samim time ni ne mogu oduzeti. Ako se uopće radi o njima i ako je u pitanju, kako vele, ozbiljan prekršaj, mislim da im kao najteža kazna prijeti oduzimanje konstruktorskih bodova. Ne vjerujem da će Maxu oduzimati naslov. Takvo što imalo bi goleme reperkusije na čitavu F1. Mišljenja sam da bi Dietrich Mateschitz razmišljao i o odlasku iz F1


      0

      0
      • Lewis Hamilton
        smr201 Prikaži

        Po meni nema drugog objašnjenja za ove odgode. Znaju da “ne smiju” Maxu uzeti naslov (na taj sam naslov mislio), ali znaju da moraju lupiti ozbiljne kazne da budget cap ne postane lakrdija već prve sezone.
        Ja mislim da je najvjerojatniji ishod u slučaju prekršaja smanjenje bugeta i/ili razvoja za dogodine.


        0

        0
  9. Zar curenje nije bilo “dvije ekipe su prekoračile”? Izvedenica da su to onda Red i Aston je nagađanje, ali demanti curenja ne znači da to nisu ove dvije ekipe.



    4

    0
  10. Sebastian Vettel
    Facooo Prikaži

    So sigurnost ima neshto tu jer kad izagje shefofi timova i oni to potvrguju onda bome imaju jasni znanja oko preksrshaja jer u suprotno vec bi red bull odavno poceo sa sudom.. Ali oni shute a ocigledno je da su. Neshto muljali kad momentalno imaju superiorniji bollid


    0

    0
  11. Objektivno kakva god pravila da napišeš kad ih počneš provoditi pojavi se milijarda pitanja. Kod “običnog” knjigovodstva koje se radi stoljećima još uvijek postoje dileme i nejasnoće, pa se donose i međunarodni računovodstveni standardi kako bi rezultati VW bili usporedivi s rezultatima Toyote….

    Ovdje je dodatni problem da treba razdvojiti F1 od drugih djelatnosti unutar iste firme. Neki ljudi u bilo kojoj momčadi rade djelomično za F1, a djelomično za neke druge trke ili na nekim drugim projektima, pa je recimo pitanje razdvajanja tih troškova, pa onda zgrade i oprema koja se tako koristi. Siguran sam da se Ferrarijev tunel koristi i za njihove cestovne automobile….

    Uglavnom Horner je rekao da od 3. mjeseca od kad traje inspekcija FIAe da je FIA izdavala pojašnjenja pravila, dakle mijenjaju pravila igre u toku igre i to je s obzirom na novost pravila posve i logično.

    U takvoj situaciji nije za očekivati da je netko drastično promašio, a nije niti za očekivati da će netko biti drastično kažnjen jer je prva godina u kojoj se to radi i još uvijek se zapravo preciziraju detalji i tumačenja što se kako broji. Sigurno niti jedna momčad nije predala izvještaj u kojem su prekoračili budžet nego su neke stvari brojali/tumačili kako im je odgovaralo. Na FIAi je da donese pojašnjenja i precizira načine knjiženja spornih stvari, pa da je za ovu godinu svima jasno kako će to ići…



    9

    0
    • “pa da je za ovu godinu svima jasno kako će to ići”

      I ova godina je gotova. Ako je RB varao na način da je jako puno premašio limite, a Ferrari ih se držao onda treba kazniti odmah dok traje sezona.

      Što se tiče prošle sezone besmisleno je sad kažnjavati pogotovo bodovima vozača. Kazne je potreb o primjeniti za tekuće godine.



      1

      2
    • Lewis Hamilton
      smr201 Prikaži

      Pa nisu preko noći odlučili uvesti budget cap, isto tako u FIA-i ima puno bivših zaposlenika iz ekipa koji su mogli pretpostaviti kako će ekipe probati brojati sebi u korist. Dakle imali su vremena adekvatno se pripremiti na kontrolu ovoga svega. Plus rekli su šefovi momčadi koliko znači i jedan milion preko budgeta, a kamoli više.
      Recimo ako je 8/10 ekipa brojalo neki trošak u budget cap, a dvije nisu onda su očito svjesno išli loviti u mutnom.
      Ako im sad ne lupe opasne kazne ode budget cap bye bye jer će MB i Ferrari rado dobiti packu ako to znači da mogu trošiti više.
      Sve u svemu iznenađuje me jako tvoj stav ti si inače prvi za drakonske kazne kad nešto nije po pravilima. Ili to samo kad je MB u pitanju? :D



      2

      0
      • Znam ponešto o računovodstvu pa onda sam da revizije traju i da bilo koje pravilo pogotovo računovodstveno treba tumačenja koja se razvijaju putem. Tim putem treba proći više puta da bi naletjelo na sve rupe i da bi se sve to skupa zakrpalo i preciziralo. Pogledaj si web site porezne uprave bilo koje zemlje, gomila tumačenja koja rasčišćavaju nejasnoće koje se neminovno pojave jer život je složeniji od bilo kojeg pravilnika, a “sve je jasno”….

        Nije bezveze da firme imaju rok da predaju svoje financijske izvještaje 3 ili 4 mjeseca nakon isteka godine (kako gdje). Meni nije neočekivano da FIA treba pola godine da to pregleda za 10 momčadi. Oni će se očito morati ekipirati, ali i to ima smisla tek kad se pravila ustabile da se ne dogodilo da jedna ekipa FIA revizora nešto tumači ovako, a druga onako….

        I da mislim da su moji u Ferrariju pederčine što su ukrcali na tu Mercedesovu glasinu i sad “rade pritisak”. Jednostavno nije dostojno grba koji nose na svojim “uniformama”, ali jebi ga to su neke nove generacije bez časti, samo počasti….


        0

        1
        • Pirelli Wet
          r2d2 Donator Prikaži

          Je, prije je bilo dovoljno nazvati: Halo Bernie kako brat… U španjolskom zatvoru, krao gume pa zapalio garažu. Ah ta današnja mladež. Nego, što je s onom revizijom proračuna…

          Inače slažem se s tezama oko kontrole proračuna, uz napomenu da je to dio /ekvivalent sportskog a ne tehničkog pravilnika pa bi mogli očekivati nekonzistentnu primjenu u budućnosti.


          0

          1
  12. ma gade mi se ta pr ratovanja. to je tako usrano i stvara lošu klimu u paddovku


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni