Izdvojeno

Ferrari: Čak je i najmanji financijski prijestup vrijedan do 0,5s po krugu.

Piše: Ante Vetma

Prije 2 mjeseci, 30 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Sutra je dan kad će FIA objaviti rezultate analize financijskih izvješća svih ekipa za prošlu sezonu. U međuvremenu se paddockom pronijela glasina o dvije ekipe koje su možda prekoračile budžet, a Toto Wolff je sugerirao da je jedna od te dvije ekipe Red Bull.

Dok FIA dopušta toleranciju od 5% i taj prijestup smatra “manjim”, Ferrari je siguran da je profit čak i od najmanjeg prijestupa strašno značajan.

“Šteta je da u listopadu ove sezone raspravljamo o financijskim izvješćima od prošle godine. No, osim implikacija na prošlo prvenstvo – također postoje implikacije na ovo.”

“Pričekajmo do srijede prije nego donesemo bilo kakav sud. Svejedno, bez obzira o kojoj se cifri radi, čak i da je to 4 milijuna što se smatra manjim prijestupom – to nije malo.”

“Četiri milijuna dolara predstavlja razvojne komponente za cijelu sezonu. Četiri milijuna označava 70 ljudi u tehničkom odjelu koji mogu smisliti i razviti rješenja vrijedna i do pola sekunde po krugu.”

“Čak da se radi o takozvanom manjem prijestupu – to svejedno nije kikiriki.”

“Pričamo o pola sekunde koje se prenose i na naredne sezone. Iako je to počelo 2021., svejedno daje kompetitivnu prednost za 2022. ili 2023. Prema tome, to je važna stvar. Radi se o kredibilitetu. Nadam se da su svi poštovali pravila jer će u protivnom biti velikih problema pratiti potrošnju.”

Mattia Binotto

Mercedesov šef Toto Wolff još je jednom naglasio važnost nadogradnji, čak su odrađene unutar tih 5% relativne tolerancije:

“Mislim da ta fraza nije točna – ‘manji prijestup’. Ako potrošite pet milijuna više i još uvijek se smatra da ste unutar manjeg prijestupa – to ima veliki utjecaj na prvenstvo.”

“Naravno da pažljivo pratimo što ekipe donose od nadogradnji na svaku utrku, kako za 2021. tako i za 2022. godinu. Vidimo da postoje dvije ekipe na vrhu koje su otprilike iste i treća ekipa koja troši više. Znamo točno koliko mi trošimo – tri i pol milijuna godišnje za nadogradnje bolida. Onda možete vidjeti koliko je korisno ako uz to trošite još pola milijuna. To je razlika.”

“Mi nismo proizveli lagane komponente da smanjimo težinu koja je bila dvoznamenkasti broj viša od donje granice. Mi jednostavno nemamo novac za to. To moramo odraditi na novom bolidu.”

“Ne možemo homologirati lakšu šasiju jer je to dva milijuna preko ograničenja. Možete vidjeti da je svaki trošak prednost po pitanju performansi.”

Toto Wolff

Ekipa bi sutra trebale dobiti FIA-in certifikat koji potvrđuje da su bile unutar predviđenog budžeta. Sankcije za one koji ne dobiju certifikat trenutno nisu poznate.

U kontekstu ovih izjava o korelaciji svakog dolara i performansi – zanimljivo je primijetiti da su do uvođenja ograničenja budžeta upravo u Ferrariju redovito trošili daleko najviše od svih ekipa. Primjerice, 2019. godine su potrošili oko 10 milijuna dolara više od Mercedesa i čak 100 milijuna više od Red Bulla.

Komentiraj

30 komentara

  1. Sebastian Vettel 5
    GP2Engine Prikaži

    Ako je tako, onda bi Red Bullu fakat trebali podrezat krila nagodinu. Smanjit im budžet i ograničit CFD i zračni tunel koliko god trebalo samo da nemogu developat bolid unutar sezone.



    20

    1
    • pa mislim da to i jest najbolje rješenje da ih se kazni u idućoj sezoni nego da se dira ishod prošlog i ovog prvenstva



      5

      2
      • Zašto ne?
        Pa nisu napravili prekršaj dogodine nego ove i prošle (ako već postoji prekršaj?
        Mozda nije fer vozaču oduzeti titulu retroaktivno? – Nije zanimljivo, al ako taj vozač vozi vozi bolid koji je izvan okvira Budget cap-a to bi se trebalo isto gledati kao da nije u okviru tehničkog pravilnika, jer ako se sada već krene gledati kroz budget cap u budućnosti može bit još samo gore…



        9

        1
      • ako se vec kaznjava onda ih se treba kazniti u godini u kojoj su prekrsili pravilo. znaci kazna se mora odnositi na 2021.

        inace svatko moze onda jednu godinu prekrsit pravila, uzet naslove, a za sljedecu im se fucka, mogu biti i zadnji.



        16

        0
        • šanse da im se oduzmu naslovi ove i prošle sezone su minimalni hajmo bit realni, ali šanse da ih finansijski kazne za iduću sezonu su puno izglednije, mada ionako mislim da neće biti nikakve kazne i da će to ispasti šlamperaj



          9

          0
      • Kad se atletičaru dokaže da je uzimao doping svi rezultati i medalje koje je osvojio se uzimaju retroaktivno bez prava na žalbu.

        Tako da postoje presedani i uigrani modeli kažnjavanja po tom pitanju Atletika (brisanje medalja i rezultata)Nogomet(Izbacivanje u niži rang zabrana sudjelovanja u pojedinim natjecanjima…) it’d… Samo je pitanje šta će FIA izabrati znajući njih vjerovatno ništa jer nije bilo ozbiljne kazne u F1 od 2007 god.
        Ako se odluče napravit primjer od nekog nitko im ne bi mogao prigovoriti jer presedana ima pregršt a i uvijek mogu posegnuti za onim zašto bi F1 bila izuzetak kad ti modeli se već uspješno primjenjuju u drugim sportovima.



        7

        1
        • Imaš bitnu razliku u odnosu na atletiku. Atletičari ne utječu jedni na druge u značajnoj mjeri za razliku od auto utrka.



          1

          2
        • Nisam uspoređivao atletiku i F1 dva totalno različita svijeta samo sam navodio kao primjer druge sportove i kako se uspješno provode pravila. U nogometu postoji budget cap i vrlo se uspješno provodi i nadam se da F1 neće biti iznimka ako je netko stvarno prekoračio budget cap jer ako je kako se postave će biti vrlo bitno za ubuduće.
          Ako budu mlaki ništa neće spriječiti slične prekršaje u budućnosti ako će značiti samo packu po ruci.



          1

          1
        • Mclaren
          raca Prikaži

          @wapi Kako ne utječu. Ti npr. završiš četvrti, a trojica dopingiranih uzmu medalje. Gdje bi ti bio da oni nisu uzimali doping?



          1

          0
        • @raca
          Možda je htio reći da kada trče, barem na ovim kraćim prugama, trči svaki u svojoj stazi, kada bacaju ili skaču, to rade svaki posebno (pojedinačno), dok su kod automoto trka svi zajedno odjednom na stazi.
          Ali slažem sa da ako su prva trojica na 100m dopingovani (i zbog toga bolji od tebe), a ti četvrti, ostaješ bez medalje (ili dobijaš zlato ako svu trojicu naknadno diskvalifikuju).


          0

          0
    • Mclaren
      raca Prikaži

      Ako su prekoračenjem budžeta za razvoj prešli limit, treba ih kaznit za prošlu, ovu i slijedeću godinu, jer se ta unapređenje referiraju i ove godine , a i slijedeće će bit aktualno. Ja sam protiv tog ograničenja, u biti, jer to nije sport za siromašne ekipe koje krpaju kraj s krajem. Uostalom, što bi dobile druge ekipe, osim, možda, Ferrarija i Mercedesa? a i oni od prije imaju raznog putra na glavi pa se nemaju na šta žalit. Svojedobno je i Bernie izjavio kako je Mercedes imao specifikacije i prije nego je nastupila turbo era. Zato je i bila takva dominacija. Ponavljam, ako im se dokaže kršenje pravila, ma kakva ona bila, trebaju bit kažnjeni kako sam spomenuo. Šteta što se Mercu nije moglo tako nešto dokazati
      .



      6

      4
  2. Formula1
    Zeko Prikaži

    ma to su sve gluposti. bilo bez ikakavih ograničenja ili sa, opet su naj bogatije momčadi naprijed.

    sve to ukinuti i nek ulaže ko koliko može pa da vidimo di je tko. i vratiti v8 ili v10 sa hibrid teh.

    još samo najbolje da uvedu glupost BOP



    5

    3
  3. Wapi, pa ovaj gori od Torgera?????
    🤦🏻‍♂️



    5

    0
  4. Na forumu nema priče o ovome jer je Red Bull ovo radio protiv Mercedesa pa je opravdano😁



    13

    1
    • Nando
      FA14 Prikaži

      Pa sutra ce biti rezultati analize pa ko zna,mozda ne bude nikakvih prijestupa odnosno svi budu unutar dopustenih prekoracenja.
      Sve ovo su pusta naklapanja zasada,mozda pustena u javnost da se diskreditira red bull i maxa kao prvake🤔🤔🤔



      3

      2
  5. Iako je to počelo 2021., svejedno daje kompetitivnu prednost za 2022. ili 2023. Prema tome, to je važna stvar. Radi se o kredibilitetu. Nadam se da su svi poštovali pravila jer će u protivnom biti velikih problema pratiti potrošnju

    Sa ovim bi se i slozio…
    Kazne trebaju bit primjerene jer je potencijalna prednost poprilicna…



    19

    0
  6. Red Bull ne troši ništa izgleda kad su 100 milijuna manje od Ferrarija uložili. Kakvi prevaranti.



    3

    6
  7. Onda u blokadu idite da vidimo jer to funkcionira


    0

    1
  8. Kako god..Lewis je izgubio u bržem bolidu… 😃



    12

    6
  9. Javio se dobitnik nagrade “Poštenjačina 2019. godine”



    6

    2
  10. O pa to je lijepo, kad znate da ove godine nist od prvenstva, lijepo tri puta prekoracite za toliko malo i dobijete 1.5 sekundi prednosti, Onda dobijete kaznu, ali iduce godine ni ne morate razvijat bolid, ostaje prednost, 1.5s je odlicna zaliha. Hehe



    7

    1
  11. Max Verstappen
    derfahrer1996 Prikaži

    U cijeloj toj prici je čudno da je Mercedes tako ostro napao RB a upravo je Mercedes na zadnje cetiri utrke prosle sezone imao puno brzi bolid. Mozda su u Mercedesu zabrinuti pa blefiraju.



    2

    4
  12. Mick Schumacher 47
    senna66 Donator Prikaži

    Quotes from Ross Brawn back in 2019 have resurfaced, warning teams “if you fraudulently breach the financial regulations, you will be losing your championship.”



    1

    1
  13. Bernie Ecclestone
    Dani Donator Prikaži

    Treba ukinuti budget cap, a fia neka poveća financijske bonuse privatnim ekipama. Vrlo jednostavno.


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni