Sutra je dan kad će FIA objaviti rezultate analize financijskih izvješća svih ekipa za prošlu sezonu. U međuvremenu se paddockom pronijela glasina o dvije ekipe koje su možda prekoračile budžet, a Toto Wolff je sugerirao da je jedna od te dvije ekipe Red Bull.
Dok FIA dopušta toleranciju od 5% i taj prijestup smatra “manjim”, Ferrari je siguran da je profit čak i od najmanjeg prijestupa strašno značajan.
“Šteta je da u listopadu ove sezone raspravljamo o financijskim izvješćima od prošle godine. No, osim implikacija na prošlo prvenstvo – također postoje implikacije na ovo.”
“Pričekajmo do srijede prije nego donesemo bilo kakav sud. Svejedno, bez obzira o kojoj se cifri radi, čak i da je to 4 milijuna što se smatra manjim prijestupom – to nije malo.”
“Četiri milijuna dolara predstavlja razvojne komponente za cijelu sezonu. Četiri milijuna označava 70 ljudi u tehničkom odjelu koji mogu smisliti i razviti rješenja vrijedna i do pola sekunde po krugu.”
“Čak da se radi o takozvanom manjem prijestupu – to svejedno nije kikiriki.”
“Pričamo o pola sekunde koje se prenose i na naredne sezone. Iako je to počelo 2021., svejedno daje kompetitivnu prednost za 2022. ili 2023. Prema tome, to je važna stvar. Radi se o kredibilitetu. Nadam se da su svi poštovali pravila jer će u protivnom biti velikih problema pratiti potrošnju.”
Mattia Binotto
Mercedesov šef Toto Wolff još je jednom naglasio važnost nadogradnji, čak su odrađene unutar tih 5% relativne tolerancije:
“Mislim da ta fraza nije točna – ‘manji prijestup’. Ako potrošite pet milijuna više i još uvijek se smatra da ste unutar manjeg prijestupa – to ima veliki utjecaj na prvenstvo.”
“Naravno da pažljivo pratimo što ekipe donose od nadogradnji na svaku utrku, kako za 2021. tako i za 2022. godinu. Vidimo da postoje dvije ekipe na vrhu koje su otprilike iste i treća ekipa koja troši više. Znamo točno koliko mi trošimo – tri i pol milijuna godišnje za nadogradnje bolida. Onda možete vidjeti koliko je korisno ako uz to trošite još pola milijuna. To je razlika.”
“Mi nismo proizveli lagane komponente da smanjimo težinu koja je bila dvoznamenkasti broj viša od donje granice. Mi jednostavno nemamo novac za to. To moramo odraditi na novom bolidu.”
“Ne možemo homologirati lakšu šasiju jer je to dva milijuna preko ograničenja. Možete vidjeti da je svaki trošak prednost po pitanju performansi.”
Toto Wolff
Ekipa bi sutra trebale dobiti FIA-in certifikat koji potvrđuje da su bile unutar predviđenog budžeta. Sankcije za one koji ne dobiju certifikat trenutno nisu poznate.
U kontekstu ovih izjava o korelaciji svakog dolara i performansi – zanimljivo je primijetiti da su do uvođenja ograničenja budžeta upravo u Ferrariju redovito trošili daleko najviše od svih ekipa. Primjerice, 2019. godine su potrošili oko 10 milijuna dolara više od Mercedesa i čak 100 milijuna više od Red Bulla.
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ako je tako, onda bi Red Bullu fakat trebali podrezat krila nagodinu. Smanjit im budžet i ograničit CFD i zračni tunel koliko god trebalo samo da nemogu developat bolid unutar sezone.
20
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
pa mislim da to i jest najbolje rješenje da ih se kazni u idućoj sezoni nego da se dira ishod prošlog i ovog prvenstva
5
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zašto ne?
Pa nisu napravili prekršaj dogodine nego ove i prošle (ako već postoji prekršaj?
Mozda nije fer vozaču oduzeti titulu retroaktivno? – Nije zanimljivo, al ako taj vozač vozi vozi bolid koji je izvan okvira Budget cap-a to bi se trebalo isto gledati kao da nije u okviru tehničkog pravilnika, jer ako se sada već krene gledati kroz budget cap u budućnosti može bit još samo gore…
9
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
ako se vec kaznjava onda ih se treba kazniti u godini u kojoj su prekrsili pravilo. znaci kazna se mora odnositi na 2021.
inace svatko moze onda jednu godinu prekrsit pravila, uzet naslove, a za sljedecu im se fucka, mogu biti i zadnji.
16
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
šanse da im se oduzmu naslovi ove i prošle sezone su minimalni hajmo bit realni, ali šanse da ih finansijski kazne za iduću sezonu su puno izglednije, mada ionako mislim da neće biti nikakve kazne i da će to ispasti šlamperaj
9
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kad se atletičaru dokaže da je uzimao doping svi rezultati i medalje koje je osvojio se uzimaju retroaktivno bez prava na žalbu.
Tako da postoje presedani i uigrani modeli kažnjavanja po tom pitanju Atletika (brisanje medalja i rezultata)Nogomet(Izbacivanje u niži rang zabrana sudjelovanja u pojedinim natjecanjima…) it’d… Samo je pitanje šta će FIA izabrati znajući njih vjerovatno ništa jer nije bilo ozbiljne kazne u F1 od 2007 god.
Ako se odluče napravit primjer od nekog nitko im ne bi mogao prigovoriti jer presedana ima pregršt a i uvijek mogu posegnuti za onim zašto bi F1 bila izuzetak kad ti modeli se već uspješno primjenjuju u drugim sportovima.
7
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Imaš bitnu razliku u odnosu na atletiku. Atletičari ne utječu jedni na druge u značajnoj mjeri za razliku od auto utrka.
1
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nisam uspoređivao atletiku i F1 dva totalno različita svijeta samo sam navodio kao primjer druge sportove i kako se uspješno provode pravila. U nogometu postoji budget cap i vrlo se uspješno provodi i nadam se da F1 neće biti iznimka ako je netko stvarno prekoračio budget cap jer ako je kako se postave će biti vrlo bitno za ubuduće.
Ako budu mlaki ništa neće spriječiti slične prekršaje u budućnosti ako će značiti samo packu po ruci.
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@wapi Kako ne utječu. Ti npr. završiš četvrti, a trojica dopingiranih uzmu medalje. Gdje bi ti bio da oni nisu uzimali doping?
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@raca
Možda je htio reći da kada trče, barem na ovim kraćim prugama, trči svaki u svojoj stazi, kada bacaju ili skaču, to rade svaki posebno (pojedinačno), dok su kod automoto trka svi zajedno odjednom na stazi.
Ali slažem sa da ako su prva trojica na 100m dopingovani (i zbog toga bolji od tebe), a ti četvrti, ostaješ bez medalje (ili dobijaš zlato ako svu trojicu naknadno diskvalifikuju).
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ako su prekoračenjem budžeta za razvoj prešli limit, treba ih kaznit za prošlu, ovu i slijedeću godinu, jer se ta unapređenje referiraju i ove godine , a i slijedeće će bit aktualno. Ja sam protiv tog ograničenja, u biti, jer to nije sport za siromašne ekipe koje krpaju kraj s krajem. Uostalom, što bi dobile druge ekipe, osim, možda, Ferrarija i Mercedesa? a i oni od prije imaju raznog putra na glavi pa se nemaju na šta žalit. Svojedobno je i Bernie izjavio kako je Mercedes imao specifikacije i prije nego je nastupila turbo era. Zato je i bila takva dominacija. Ponavljam, ako im se dokaže kršenje pravila, ma kakva ona bila, trebaju bit kažnjeni kako sam spomenuo. Šteta što se Mercu nije moglo tako nešto dokazati
.
6
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
ma to su sve gluposti. bilo bez ikakavih ograničenja ili sa, opet su naj bogatije momčadi naprijed.
sve to ukinuti i nek ulaže ko koliko može pa da vidimo di je tko. i vratiti v8 ili v10 sa hibrid teh.
još samo najbolje da uvedu glupost BOP
5
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Wapi, pa ovaj gori od Torgera?????
🤦🏻♂️
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Binotto ni jednom nije direktno optuzio Red Bull, velika je razlika 🤷♂️
0
5
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Velika je razlika, Binotto se pravi blesav, a informacija javna tajna…
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Binotto je oprezan, mozes reci da se pravi blesav, ali nije provokativan kao Toto. Naglasava koliko moze znaciti prekoracenje budzeta, a “javna tajna” je sinonim za trac.
Sutra FIA objavljuje rezultate, zivi bili pa vidjeli, ali na tracevima Tota Wolffa ne valja temeljiti tvrdnje…
3
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Na forumu nema priče o ovome jer je Red Bull ovo radio protiv Mercedesa pa je opravdano😁
13
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pa sutra ce biti rezultati analize pa ko zna,mozda ne bude nikakvih prijestupa odnosno svi budu unutar dopustenih prekoracenja.
Sve ovo su pusta naklapanja zasada,mozda pustena u javnost da se diskreditira red bull i maxa kao prvake🤔🤔🤔
3
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Sa ovim bi se i slozio…
Kazne trebaju bit primjerene jer je potencijalna prednost poprilicna…
19
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Red Bull ne troši ništa izgleda kad su 100 milijuna manje od Ferrarija uložili. Kakvi prevaranti.
3
6
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Onda u blokadu idite da vidimo jer to funkcionira
0
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kako god..Lewis je izgubio u bržem bolidu… 😃
12
6
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Javio se dobitnik nagrade “Poštenjačina 2019. godine”
6
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
O pa to je lijepo, kad znate da ove godine nist od prvenstva, lijepo tri puta prekoracite za toliko malo i dobijete 1.5 sekundi prednosti, Onda dobijete kaznu, ali iduce godine ni ne morate razvijat bolid, ostaje prednost, 1.5s je odlicna zaliha. Hehe
7
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
U cijeloj toj prici je čudno da je Mercedes tako ostro napao RB a upravo je Mercedes na zadnje cetiri utrke prosle sezone imao puno brzi bolid. Mozda su u Mercedesu zabrinuti pa blefiraju.
2
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Od Mexica 2021 je Mercedes jako ubrzao i lewis osvojio sve pobjede do Abu Dhabija. Malo cudno.🙄
3
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Quotes from Ross Brawn back in 2019 have resurfaced, warning teams “if you fraudulently breach the financial regulations, you will be losing your championship.”
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Treba ukinuti budget cap, a fia neka poveća financijske bonuse privatnim ekipama. Vrlo jednostavno.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
fia ne dijeli bonuse.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Budget cap je dobar. Čak i da ga neko malo pređe, to je daleko manje nego što su prije trošile top ekipe. A valjda će ubuduće bolje to kontrolirati, i dodatno ga smanjiti…
0
0