Izdvojeno

Brawn odbacio Vettelov prijedlog o povratku na V10 s održivim gorivom: Neki navijači vole čavrljati na tribinama dok bolidi voze ispred njih

Piše: Ante Vetma

Prije 2 mjeseci, 29 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Sebastian Vettel je pokrenuo raspravu o potencijalnom povratku na V10 motore, ali pogonjenima na potpuno održiva goriva. Četverostruki svjetski prvak je doveo u pitanje korištenje turbohibridnih motora na koje se Formula 1 obvezuje:

“Volim automobile, uživam u V10 motorima. Što se tiče budućnosti – ne znam što je točno ispravan put. Koji je jeftiniji put? To je također bitno pitanje. Ovi turbohibridni motori su ekstremno skupi. Njihov razvoj u ovom trenutku košta čitavo bogatstvo.”

Vettelu je podršku pružio Christian Horner, ali na njegovu žalost – čelnici F1 se ne slažu.

U razgovoru za Motorsport.com portal Ross Brawn je rekao:

“Shvaćam to što govori. Međutim, nekoliko proizvođača prihvaća filozofiju vrlo efikasnih hibrida. Tu je više faktora: potrošnja goriva, vrsta goriva, efikasnost motora.”

“Efikasnost je još uvijek veliki faktor. Čak da vozimo na potpuno održiva goriva – još uvijek želite efikasnost. Prema tome, držimo se hibridnog rješenja.”

“To je privlačno proizvođačima, oni su stali iza toga i financiraju istraživanja. Ne vjerujem da bi ijedan proizvođač u ovom trenutku podržao financiranje razvoja V10. To je drukčija formula, to je F2, to nije F1.”

Brawn kaže da shvaća ljubav za glasnim motorima starije generacije, ali isto tako kaže da su oni bili preglasni:

“Tu je nova generacija koja te motore smatra pomalo neobičnima. Različiti ljudi vole različite stvari. Ogroman broj navijača vjerojatno voli čavrljati na tribinama dok bolidi voze ispred njih. To im nije toliko važno.”

“Mi dolazimo iz ere kad smo uživali u vrisku V12 motora, ali to je bilo bolno. Zaboravljate koliko su oni zapravo bili glasni.”

Zanimljivo je primijetiti da Ross Brawn i Stefano Domenicali za određene politike koriste argumentaciju nove generacije koju to navodno privlači, dok istovremeno na društvenim mrežama ta ista nova generacija u ogromnoj većini ima negativne komentare na te upitne politike.

Komentiraj

29 komentara

  1. Mick Schumacher 47
    senna66 Donator Prikaži

    A to što koštaju bolesno velike novce se uporno zanemaruje? To ne zvuči baš efikasno.
    Kao ni sve veći broj utrka, koji su vrlo nelogičnog rasporeda.

    Međutim ne čudi me to. Autoindustrija ide istim putem, kompliciraniji motori koji troše malo goriva, ali koštaju pravo bogatstvo kada treba održavati ili popravljati.



    18

    0
  2. if it’s too loud, you’re too old.



    37

    0
  3. Gdje će ti duša Rosse Brawnu?



    26

    1
  4. Kad se nekome poput mene ostvari san prisustvovanju F1 utrci uživo, za mene u tih par sati ne postoji ništa drugo osim hipnotičkog praćenja bolida na stazi. Ne pada mi na pamet čavrljanje s nekim!!!!!
    Samo me pusti da gledam i uživam u trenutku!



    25

    0
  5. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Ross Brawn, tebe su uštrojili……..

    V12 preglasni!?

    Kada se pomisli da smo čuli sve nebuloze……. dođe netko sa ovakvom izjavom.

    Mislim, mi smo navijači i možda nismo uživo čuli V12 na stazi, ali zvuk je jedan od osnovnih, primarnih esencijalnih stvari u auto-moto sportu…… glasnoća vrištećih F1 motora, onih pravih…….



    10

    1
  6. Lewis Hamilton
    smr201 Prikaži

    Ma nema to nikakve veze ni sa navijačima ni sa Hornerom.
    Jedina bitna činjenica je da proizvođači neće financirati razvoj motora i tehnologija koje ne mogu kasnije koristiti u cestovnom automobilima. A ne mogu ih koristiti u cestovnim jer novi propisi emisija to ne dozvoljavaju.
    Da svi oni kažu napraviti ćemo V10 na biogorivo da vidiš kako bi Brown promijenio pjesmu.



    14

    0
  7. Fernando Alonso
    Alonso king Prikaži
    x1

    Fanove koji vole cavrljati za vrijeme utrke ste vi, gospodo, sami sebi doveli. S obzirom da je u danasnje vrijeme takvih najvise, od njih imate i koristi. Moja malenkost i meni slicni koji smo prozivjeli neprospavane noci cekajuci iducu utrku, uzivali u svakome krugu, mastali o samo jednom trenutku provedenom na toj stazi i mogu slobodno reci, navijacki zivjeli taj predivan sport ostali smo “velikim ljudima” samo nebitan faktor u okrutnom sportskom svijetu. Kazu da se od uspomena ne zivi, ali ispricajte me, meni je je*eno drago sto sam imao priliku svjedociti vremenima kada je Formula 1 bila zaista sport.



    26

    1
  8. Volim F1 ali više do 20 utrka po sezoni je puno. Tri utrke u SAD su prema strazama u Europi isto kao američki kečeri prema MMF borcima. Uvik malo novaca



    10

    1
  9. Mene zanima otkud ova naslovna fotka, odnosno iz koje je to godine?


    0

    1
  10. …rosse, rosse pa nisi ti ross iz prijatelja!…



    1

    1
  11. Robert Kubica
    Yura Prikaži

    E moj Ross, kakva s*anja mozes sve izjaviti. Kao da je u V10 motorima problem, ogranicite rpm pa ce zvuk biti tisi da mozes pricati, ali svejedno mocan. Odlican zvuk imaju bolidi iz Superleague: 4L V12 motori ograniceni na 12000 rpm.

    Da ne pricam o tome koliko su komponente za hibride skuplje i koliko su ti motori slozeniji, dok se spominje nekakva “ekonomicnost”. Jedina fora kod hibridnih bolida su (meni osobno) ubrzanja koja mogu doseci uz pomoc elektromotora. Opcenito pri proizvodnji baterija se potrosi enormna kolicina energije koja se nikada ne nadoknadi, ali to je tema sama za sebe…

    Sve dok oni ne optimiziraju kalendar na nacin da minimziraju udaljenost izmedu staza kako idu redom, nemaju sta pricati o odrzivosti i ekonomicnosti, to su sve price za malu djecu i zelene bijednike koji ne razumiju osnove fizike.



    7

    1
  12. Sebastian Vettel 5
    GP2Engine Prikaži

    V10 je legendaran. Ako ne to, zašto ne barem V8 sa blown difuzorom na biogorivo. Da ih Seb to nagovori, vidjeli bismo ga kako opet osvaja naslove i u ranim 40-ima u Red Bullu. Man can only wish.



    2

    0
  13. Super Aguri
    Luka Softić urednik Prikaži

    E moj Brawn



    1

    0
  14. Fernando Alonso
    Brane FA14 Prikaži

    Bio sam uživo nekoliko puta na utrkama F1, F2 i Porsche cup(u eri hibrida), i odgovorno tvrdim da je po zvuku daleko najlošija F1…čak i Porsche zvuči močnije, a F2 motori su nešto kao nekada F1…..toliko o ovom s*anju Brawna



    3

    0
  15. Kada se makne MGU-H zvuk V6 će biti bolji, ima i on svojih čari. Još nabiti nekog Akrapoviča ili Serdarevića… 🤣



    3

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni