Izdvojeno

Horner: Situacija između mene i Wolffa se zahuktala na Silverstoneu prošle godine

Piše: Ante Vetma

Prije 6 dana, 27 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Christian Horner je u službenom F1 podcastu otkrio detalje vezane za prošlogodišnju Veliku nagradu Velike Britanije na kojoj je Lewis Hamilton izbacio iz utrke Maxa Verstappena, te nakon toga ponosno proslavio svoju pobjedu paradirajući sa zastavom pred domaćom publikom.

Sudar u Copse zavoju ponukao je Tota Wolffa da otvori komunikaciju s trkaćim direktorom Michaelom Masijem, a pamtimo legendarni team-radio:

“Michael, upravo sam ti poslao e-mail. U njemu su dijagrami gdje se bolidi trebaju pozicionirati. Jesi li ga primio?”

“Ne, Toto, ne otvaram e-mail tijekom utrke.”

Wolff je nakon toga pošao u Masijev ured, a Horner je osjetio da i on mora reagirati:

“Situacija se zahuktala u Silverstoneu gdje je odjednom došlo do jako puno razgovora između Tota i Michaela.”

“Toto mu je u jednom trenutku rekao da mu dolazi u ured, a ja sam pomislio da onda i ja trebam učiniti isto.”

“Smatrao sam da nije u redu da jedan šef ima toliki utjecaj i da samo tako može lobirati prema trkaćem direktoru. Gledajući sad na tu situaciju – sjećam se da smo Toto i ja imali užarenu raspravu u Michaelovom uredu.”

“Toto je tvrdio da njegov vozač ne treba dobiti kaznu, a s moje strane – imao sam vozača koji je u bolnici i bolid koji je u barijerama. Naravno, to me prilično uzrujalo.”

Horner je priznao da je on bio jedan od većih zagovornika otvaranja direktne komunikacije između ekipa i FIA-e, ali kaže da je zažalio zbog toga.

“U Barceloni sam čuo da se Toto obraća Michaelu, što mi je bilo malo čudno. Nikad nisam imao direktan kanal, uvijek se komuniciralo preko menadžera ekipe [Jonathana Wheatleya].”

“U Abu Dhabiju je Toto nekoliko puta tijekom utrke komunicirao s Michaelom, pokušao je lobirati da se ne izvodi sigurnosni automobil na stazu.”

Sam finiš utrke je komentirao:

“Nakon sudara Latifija bilo je prilično jasno da će izići sigurnosni automobil, a s tako malo krugova do kraja – bilo je jasno da trebamo čim prije nastaviti utrkivanje. Jedina pogreška je bila ta što nisu propustili još dva vozača da se vrate u isti krug. To ne bi činilo nikakvu razliku, ishod bi bio isti kao što se i dogodio.”

Komentiraj

27 komentara

  1. Lewis Hamilton
    smr201 Prikaži

    “Jedina pogreška je bila ta što nisu propustili još dva vozača da se vrate u isti krug. To ne bi činilo nikakvu razliku, ishod bi bio isti kao što se i dogodio.”

    S obzirom da ne bi stigli propustiti još bolida, završilo bi pod SC i onda ishod nikako ne bi bio isti.



    14

    12
    • Super Aguri
      Luka Softić urednik Prikaži

      Koliko se sjećam općenito su zakasnili krug-dva s propuštanjem zaostalih bolida, pa su na kraju propustili koliko su mogli kad su shvatili da su pogriješili.



      17

      2
      • Robert Kubica
        Yura Prikaži

        Tocno tako, dva kruga se vozilo iza SC, a sklonili su Latifijev bolid i krhotine sa staze. Medutim iz nekog razloga nisu propustali ove koji kasne cijeli krug.



        10

        1
        • Nisu ni morali.
          Prema odredbama pravilnika koje su tada važile. Sad više ne važe.
          To je ona priča “any lapped cars” vs. “all lapped cars”.



          7

          1
        • Max Verstappen
          DaveGilmour Prikaži

          Krajem 56. kruga (od njih 58) su još uvijek bili redari s metlama na stazi u zavoju gdje je Latifi izletio. Bolidi se stoga nisu mogli sigurno propustiti prije 57. kruga.



          4

          0
        • @dave
          sad opet gledam sve.
          redari su se povukli prije kraja 56. kruga, taman je kolona prolazila kraj njih kad su zadnji pošli iza ograde.
          bilo je vremena (ne puno, ali dovoljno za nekoga ko zna što radi – dakle ne masija) ) da se obavijest pošalje prije kraja 56. kruga.
          -ovo pišem po tome što se vidi. ako su redaru opet izašli na stazu nakon što je prošla kolona, onda nije bilo vremena. nažalost (da ne kažem goru riječ) , masi ne smije govorit o ovom događaju, pa nam svima fali informacija iz prve ruke. :)



          1

          1
        • @dave
          ipak nisam u pravu, nije dovoljno bilo samo objaviti ‘LAPPED CARS MAY NOW OVERTAKE’, trebalo je i da svi zaostali preteknu vodeće i sc, pa tek od tog trenutka još jedan krug. po normalnoj proceduri., jel’te. ni u bakuu iste godine se nije to poštivalo, ali nije se niko bunio. :)


          0

          0
      • Lewis Hamilton
        smr201 Prikaži

        Ma cijela ta situacija je odrađena tramplavo.
        Samo sam htio reći da ne bi sve isto završilo da su odlučili još bolida propustiti to je to.
        @yura
        Da vozilo se jer su vjerojatno vijećali da li ići na Netflix finish ili završiti pod SC genijalci. I onda na kraju najgore su napravili, bi vrit ni mimo.



        6

        5
  2. Max Verstappen
    MV33rbr Prikaži

    Nakon, skoro godinu dana razmišljanja i razglabanja, još uvijek ne znamo koja odluka bi u ovom slučaju bila 100% ispravna. Masi je odluku morao donijeti u svega nekoliko minuta uz sve moguće pritiske s obje strane. Kako god odlučio, za jednu stranu bi ta odluka bila pogrešna. Tako se možemo vrtjeti u nedogled. Odluka je bila takva kakva jest i ishod je bio takav kakav jest. Odluke sudaca su cijelu prošlu sezonu bile kontroverzne i često pogrešne. Da su neke situacije bile pravednije dosuđene, ta zadnja utrka ne bi imala nikakav značaj u kontekstu osvajanja titule. Na kraju je titula pripala, po meni, vozaču koji je ipak te godine napravio manje grešaka, koji je imao više peha i u većini utrka sporiji bolid, tako da, koliko god ta odluka bila kontroverzna, titula je otišla na pravu adresu.



    50

    4
    • Sebastian Vettel 5
      battery992 Prikaži

      Problem je što je F1 Anglo-centricna, da je odluka donesena na štetu Maxa, danas bi o tome pričali samo neslužbeni/fan kanali u F1.
      A ovako malo malo imamo neko aludiranje na to od strane komentatora i ostalih službenika F1.



      20

      4
      • Lewis Hamilton
        smr201 Prikaži

        Ne nego da je donesena kontra Maxa bila bi manje kontroverzna jer bi utrka završila pod SC kao i 100x dosad.
        Ovako jer je napravljeno nešto što dotad nije viđeno je po meni više doprinijela nego engleski mediji. Iako je i to pomoglo naravno.



        9

        15
      • Michael Schumacher
        ZJ11 Prikaži

        Kako god bilo o tome ce se pisat i ubuduce i Maxu ce to biti prvi naslov i nikad se nece promijeniti da Lewisu bude osmi.
        Da se to ide promijenit kad bi moglo tj da utrka bude neregularna i racuna se kao nevozena Max je opet prvak ali tada bi slijedom svih kontroverznih rezultata koje bi trebalo revidirat Lewis pao na sest naslova jer je singapur 2008 isto neregularan i tu on gubi 6 bodova i naslov. Cak i da mu se vrati pobjeda u Belgiji te godine zbog isto po mnogima neregularne kazne gubi opet naslov jer bi imao opet bod manje od Masse umjesto 5 bez singapura.
        Mogu englezi pricat, sto se dogodilo dogodilo se i idemo dalje.



        6

        3
  3. Ne znam meni je taj Toto Wolff zlo u elementarnom obliku.
    Jako je dobar za Mercedes, ali je jako loš za F1.



    23

    4
    • Nije on dzaba vuk :D



      2

      2
    • Pirelli Wet
      r2d2 Donator Prikaži

      Zašto jako loš za F1?
      Svaka franšiza mora imati svog super zločinca. On samo jer može koristi i medije za političke pritiske koje rade i drugi. Je da ti vrijeđa inteligenciju s izjavama poput “Nema ovdje više gospode” i sl. Je li u političkim igrama bolji od drugih teško mi je reći. Lik je uspješno održao osmogodišnju dominaciju (prednost motora) ali imao je dobro posloženu ekipu i malo sreće (npr. Red Bull nije imao motor 2017/18). Ako nitko ne pobijedi Red Bull do 2026, a još ispadne da oni pogode u novoj eri da li će onda Horner biti jako loš za F1 ili ipak Marko? Wolff i Lauda ‘masterplan’: Znamo da smo složili motor nedostižan x godina. Kako ćemo spriječiti FIAu da nam to promjenama pravila uzme? Lako, angažirat ćemo britanskog tamnoputog vozača koji je prilično mlad i dobar i time imati podršku medija i javnosti… Vukk je premazan svim mastima, ali ja se više bojim lkova poput Laude i Marka.



      2

      5
      • NIje problem u Mercedesovoj dominaciji nego u njegovom načinu funkcioniranja prema ostalim ekipama i FIA. Reci mi tko je prije njega bez poziva uletao sucima u ured za vrijeme utrke? Kome je padalo na pamet da sucima šalje mailove i pokušava utjecati na njihove odluke? Nitko to nije radio jer naravno nije primjereno. Nije bilo zabranjeno jer su se u F1 natjecala fina gospoda koja su znala što je primjereno, a što nije. A onda je došao oportunist i pitao “a gdje piše da ne smijem”….

        Misliš da je to radio Ross Brawn ili Ron Dennis ili Colin Chapman ili Frank Williams? Naravno da nisu, zato su i legende ovog sporta, a Toto Wolff je skorojevićki prišt i zato nikad neće imati poštovanje onih koji razumiju tradiciju ovog sporta. Naravno, vremena su nova, tiktok je glavni i fora je razbiti slušalice, u redu je učiniti sve za uspjeh svoje momčadi, ali da li je u redu činiti baš sve ili postoje tu neke granice?

        E, to je ono što ja mislim da je problem. Ali to je problem s potrganim društvom u kojem živimo, a F1 je samo jedna šarena perlica u kojoj se to ogleda.



        13

        1
  4. Malo citam komentare i svi vijecaju jesu trebali propustiti ranije lapped cars ili ne ili je ovo ili je ono. Nitko ni jednom rijecju da spomene jedini razlog zasto je Merc i Hamster popusio prvenstvo. A to je manjak jaja ilitiga kukavicluk ekipe.

    Sve sto su oni trebali je pozvati Luju u Box po soft gume. Ako ga Max pratio popusio je. Ako ostane vani uzet ce prvo mjesto na used mediumu. Ilitiga popusio je. Jedinii slucaj u kojem Max dobija je da zavrsi pod safetom a jel mislite da bi ikad itko oprostio da finale onakve sezone u zadnjoj utrci zavrsi pod safetom?

    Toliko od mene na tu temu jednom za vijeke vjekova. Odigrali su ko picke zadnje usrani ko grlice i popusili sve. I jos ispali placipicke moleci da zavrsi pod safetom.



    22

    2
    • Lewis Hamilton
      smr201 Prikaži

      Nije bilo baš tako jasno da će se maknuti SC tako da nije bilo zicer odluka kako mi sad mislimo s odmakom.
      Kad se vidjelo da se SC miče onda su prvo rekli da će laped cars ostati između Maxa i Hama, što bi mi bilo dosta za naslov.
      Po meni je Mercedes više izgubio naslov na izgubljenim utrkama gdje su bili brži tipa Francuska. RB nije radio takve greške.


      0

      0
  5. Nikog nije briga što Goatifi ide ća!
    Tko će sada biti 21. od 20 vozača? A?



    5

    1
  6. Ovome namještaju pravila 8 godina, jadnika pobijedi Rosberg u istom bolidu i onda se još njegovi fanovi idu žaliti na sudske odluke koje su većinom uvijek u korist Hamiltona, toliko licimjerno…. Jadnik koji cijelu karijeru vozi bolid za naslov, dok su se svi pravi prvaci kovali u sranjima od bolida on je prve sezone imao bolid za naslov. Max ga je lijepo prizemljio prošle godine i spasio F1 od Mercedesove umjetne dominacije. Odi u penziju i ti i Vettel za drugo niste… Jel netko vidio njegove revije? Ne znam kako nekome može takav “muškarac” biti uzor ili navijati za njega…



    4

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni