Nakon što su pregovori Red Bulla i Porschea glede proizvodnje motora od sezone 2026. nadalje završili bez uspjeha, trenutno vodeća momčad na gridu istražuje ostale opcije za partnerstvo u sljedećoj eri najbrže kategorije utrkivanja.
Dok je Red Bull priželjkivao dogovor s Porscheom koji bi bio sličan onome kakav su imali s Hondom do kraja 2021. a prema kojem bi Porsche isključivo bio dobavljač pogonskih jedinica, njemački proizvođač luksuznih i sportskih automobila u sastavu Volkswagen koncerna htio je ući u vlasničku strukturu austrijske momčadi.
Rezultat Porscheovih ambicija za kupnjom dionica Red Bull Racinga su propali pregovori o suradnji s Red Bullom, a za koju šef momčadi Christian Horner ipak priznaje da bi eliminirala “očiti rizik” manjka kompetitivnosti od 2026.
Honda, koja se iz Formule 1 službeno povukla na kraju 2021. je trenutno u tranzicijskom dogovoru s Red Bullom, prvom momčadi koja je Hondi donijela naslov svjetskog prvaka još od Ayrtona Senne – Honda Red Bullu prepušta intelektualno vlasništvo pogonske jedinice, koje proizvodi i pakira u Japanu, a za održavanje pogonske jedinice zadužen je novoosnovani unutarmomčadski odjel Red Bull Powertrains. Zanimljivo je da su većina zaposlenika istog došla iz Honde i de facto nastavili posao kojim se bave od 2019.
“Kad je Honda najavila izlazak iz Formule 1, promijenili smo pristup i odlučili samostalno proizvoditi motor. Ta odluka je povezana s očitim rizikom, tako da bi partnerstvo s fantastičnom tvrtkom kao što je Porsche imalo savršenog smisla.”
“Ali istovremeno smo za naš projekt proizvodnje motora uspjeli privući visokokvalificirane inžinjere koji su među najboljima u Formuli 1. Upogonili smo postrojenje unutar 55 tjedana i već imamo naš prvi V6 na testnom postolju. Razvili smo ga potpuno samostalno, mislim da imamo vještinu i znanje da budemo samostalni.”
Glede suradnje s Porscheom, Horner ističe da je njegova želja da Red Bull ostane momčad kakva je od 2005. s iznimkom da postanu potpuno samodovoljni.
“Porsche bi imao smisla, ali njihov dolazak bi u potpunosti promijenio identitet i integritet naše ekipe. U budućnosti ćemo biti jedina momčad izuzev Ferrarija koja razvija i sastavlja bolid i motor na istom mjestu. To je sljedeće poglavlje u našoj F1 povijesti.”
Ipak, čelnici Red Bulla trenutno razmatraju obnovu suradnje s Hondom, a do F1 javnosti dopire i glasina da će dr. Helmut Marko nakon VN Singapura odletjeti do Japana na čašicu razgovora s ondašnjim glavešinama.
“S novim pravilima za 2026. imamo potpuno novu situaciju. Honda je svoj odlazak opravdala prelaskom na razvoj isključivo električno pogonjenih automobila, a sad kako je u novim pravilima raspodjela pogona s unutarnjim izgaranjem i električnog pogona 50-50, imamo zanimljivu situaciju.”
“Bilo bi logično i interesantno prodiskutirati novosti s Hondom, ali nema hitnosti.”
Christian Horner
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Sad će Rimac da se ubaci sa svojim super motorom i baterijama…
5
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
U svakom slucaju bilo bi lijepo vidjet povratak Honde(mada nisu izasli u potpunosti)ali da ostanu konstantno a ne malo bi malo nebi ali budemo vidjeli
3
1