Izdvojeno

Binotto: Možda su tri motora po sezoni ipak premalo

Piše: Ante Vetma

Prije 2 tjedana, 11 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Ferrarijev šef Mattia Binotto smatra da bi FIA trebala razmisliti što učiniti po pitanju prečestih kazni na startnom poretku i očigledno prestrogom ograničenju od tri motora po sezoni.

Velika nagrada Belgije i Velika nagrada Italije bile su posebno drastične po tom pitanju jer su staze koje nude mogućnost pretjecanja pa su ih brojne ekipe iskoristile baš za tu prigodu. Dodatan košmar nastao je kad se ispostavilo da pravilnik o dodjeljivanju kazni nije jasno napisan, pa dugo nakon završetka kvalifikacija nitko nije znao koji će biti pravi startni poredak.

“Objavu startnog poretka smo tako dugo čekali jer pravilnik nije jasno napisan, postoje definitivno različite interpretacije.”

“To moramo raspraviti za ubuduće. Ne mislim pritom samo na način dodjele kazni nego i na samu količinu kazni. Ovo je malo previše.”

“Navijačima je teško. Vide nekog da osvaja pole position, a onda ne kreće s prve pozicije jer ima kaznu. Možda tri motora po vozaču nisu najbolje rješenje, možda je to premalo u ovom trenutku. Možda bi se trebalo razmisliti o tome za nadolazeće sezone.”

Max Verstappen je u Belgiji osvojio pole, ali je krenuo s 14. startne pozicije. U Monzi je čak devetero vozača palo u poretku zbog kazni, a FIA-i su trebala četiri sata da izračuna kako će izgledati start utrke dan kasnije.

Komentiraj

11 komentara

  1. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Pa naravno da su premalo.
    To je forza, koju je netko ( pametan )…… isforsirao.



    5

    0
  2. Ma neće to sad nitko mijenjati ni Amerikanci ni FIA. Ovako je F1 štedljiva jer se koriste “samo” 3 motora iako svi planiraju gdje će uzimati kazne.
    A još je dodatan plus “show” jer kad netko od vodećih uzme novi pu onda kreće od iza i to je cool i bude vozač dana iako su to pretjecanja u značajno bržem autu protiv nemoćnih protivnika, kako ih je npr. Sainz nanizao.



    16

    0
  3. …možda ima i previše utrka, sprint format je isto jedan pogodak ‘u ništa’…



    14

    1
  4. Nigel Mansell
    drv Prikaži

    Već sam jednom napisao o tome, ali sad kad se direktno spominju motori moram ponoviti…
    Nitko dosad uopće ne komentira ovu mjeru, ni timovi, ni fanovi, a meni se to čini teški promašaj. Ajde napokon da čujemo i nešto pametno od Binotta ove sezone.

    Zbog te mjere su kvalifikacije u drugom dijelu sezone sprdnja. Kazne uništavaju bilo kakav poredak, a čak ni FIA ne zna tko je na kojem mjestu. I to je svima ok, tu i tamo koji vic i malo podsmjeha i to je to. Mjera kojoj je bila svrha smanjiti broj korištenih jedinica (bilo čega) je postala potpuno besmislena. Dakle, ideja je da kazna potiče timove da paze na korištenje tih jedinica, pa da samo najneuspješniji timovi završe sezonu sa ponekom kaznom. Ispalo je da je limit potpuno nedostižan i da svi timovi u svoju strategiju unaprijed ugrađuju veći broj kazni, pa je cijela druga polovica sezone opasno kompromitirana količinom kazni. A pri tom još nismo ni uzeli u obzir jedinice uništene u sudarima. Za ostvarivanje cilja ove mjere potreban je realističan limit koji bi kažnjavao samo ekstremne slučajeve, umjesto uništavanja koncepta kvalifikacija.



    10

    0
  5. Michael Schumacher
    Unwoken European Prikaži

    Nije to samo do štednje, u obzir je uzet i show. Nitko ne misli da će timovi moći samo s 3 motora. U tome i je fora. Da kraj sezone bude što “zabavniji”.



    4

    0
  6. Formula1
    Zeko Prikaži

    da su v8 ili v10 motori kao nekada i 3 bi bila previše, a ne ovi mlinćeki



    1

    0
  7. Sa 4 ili 5 motora ništa se ne bi promijenilo, samo bi ih jače odvrnuli i opet našli utrku ili dvije gdje će si uzeti još jedan ili dva motora. Prošle godine je Merc imao inovaciju pa je na jednoj utrci natrpao zalihu motora. Nakon toga su tu rupu zatrpali, pa se to više ne smije.

    Ja inače mislim da je to čista demagogija od štednje, otprilike kao političari na biciklu. Jer ne košta proizvodnja motora (barem ne značajno) u odnosu na trošak 500 ljudi koji su cijelu godinu zaposleni i bit će zaposleni bez obzira koliko motora isporučili godišnje, jer razvoj ide dalje stalno.



    3

    1
  8. F1puls Portal
    Testarossa Prikaži

    Eee sa radošću se sjećam dana kada su montirali novi motor za svake kvalifikacije i utrku



    1

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni