Izdvojeno

Verstappen opet kritizirao sprint format: Nedjelja je dan za utrkivanje

Piše: Ante Vetma

Prije 1 tjedan, 13 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Aktualni svjetski prvak Max Verstappen još je jednom kritizirao odluku vodstva Formule 1 da razvodne standardni format vikenda i uvedu sprint utrke subotom.

F1 je u posljednje dvije godine odradila pet takvih vikenda, a pretposljednja utrka ove sezone, VN Brazila, bit će i šesti. Za 2023. godinu je bilo predloženo da se održi čak šest sprint utrka, a iako su se ekipe složile s time – FIA to nije odobrila.

No, izvršni direktor Formule 1 Stefano Domenicali sad želi da svaka sesija bude nagrađena na neki način, uključujući i slobodne treninge. Verstappen o tome nema pozitivno mišljenje:

“Ne bih uživao u tome, jednostavno mi se to ne sviđa.”

“Osjećaj utrkivanja nedjeljom trebao bi biti poseban. To je jedini dan kad se utrkujete. Tako sam odrastao, nedjelja je dan za utrkivanje.”

Sprint utrke doživjele su različite reakcije nakon što su uvedene prošle sezone. Nekima se dopada još malo akcije na stazi, a drugi opet primjećuju da se tijekom sprint utrke ne riskira previše zbog teških posljedica za glavnu utrku. Osim toga, bilo kakav nepredvidljiv rezultat kvalifikacija anulira se tijekom sprint utrke i za glavnu utrku se opet svi uglavnom na pozicijama gdje bi po snazi bolida i trebali biti.

“Gledajući dosad održane sprint utrke – nije se puno toga drastičnog promijenilo po pitanju rezultata.”

“Uglavnom svi krenu na istim gumama i završite tamo gdje i krenete jer se plašite da će vas neki sudar koštati loše startne pozicije za glavnu utrku gdje se dodjeljuje puno više bodova.”

“Zato svi razmišljaju – OK, idemo završiti utrku bez upadanja u nevolje. Međutim, to nije ono što želite od utrkivanja.”

Komentiraj

13 komentara

  1. Uglavnom svi krenu na istim gumama i završite tamo gdje i krenete jer se plašite da će vas neki sudar koštati loše startne pozicije za glavnu utrku gdje se dodjeljuje puno više bodova.

    Zato svi razmišljaju – OK, idemo završiti utrku bez upadanja u nevolje. Međutim, to nije ono što želite od utrkivanja.

    Srz problema sprint utrke je da određuje startnu poziciju u nedjelju kad se dijele pravi bodovi. Max govori tocno ono sto sam pisao prije, sprint utrka sama sebi kontrira. Uveli su sprint utrku da svi voze na maximumu i ganjaju se, a nitko to nece jer je rizik prevelik s obzirom na nagradu i moguce negativne posljedice.



    29

    2
  2. Charles Leclerc 16
    Domach Prikaži

    Obrnuti grid prvih 8 ili 10 za sprint utrku bi mozda donio vece uzbuđenje…s time da sprint mora biti utrka a ne kvalifikacije za nedjelju.



    4

    0
  3. Williams
    Davor13 Prikaži

    Od samog spominjana sprinta sam bio protiv toga i slažem se sa Maxom, nedjelja je dan za utrku i to iščekivanje utrke daje posebnu draž ovom sportu, a ovaj sprint subotom ga potpuno unišiti i osim Hamiltonovog probijanja sa dna poretka tijekm sprinta u Brazilu ništa posebno se nije događalo tijekom tih sprint utrke.



    7

    1
  4. Michael Schumacher
    Unwoken European Prikaži

    Čemu te gluparije ? Formula1 je ok kakve je bila do sada. Ne trebaju nam nove staze, ne treba nam više utrka, ne treba nam sprint utrka niti obrnutog poretka. Dajte nam klasičnu formulu 1 na klasičnim stazama. Amerikanci nisu bitni, djeca koja obožavaju Drive to sruvive nisu bitna, navijači lastavice nisu bitni. Djeca ne moraju voliti ovaj sport. To je uvijek bio sport za 30+ mužjake.



    17

    2
  5. Nigel Mansell
    drv Prikaži

    Moram priznati da se čudim što to ljudi vide kao problem u F1.

    Nitko ni ne trepne zbog toga što su kvalifikacije u drugom dijelu sezone sprdnja. Kazne uništavaju bilo kakav poredak, a ni FIA ne zna tko je na kojem mjestu. I to je svima ok, tu i tamo koji vic i malo podsmjeha i to je to. Mjera kojoj je bila svrha smanjiti broj korištenih jedinica (bilo čega) je postala potpuno besmislena. Dakle, ideja je da kazna potiče timove da paze na korištenje tih jedinica, pa da samo neuspješni timovi završe sezonu sa ponekom kaznom. Ispalo je da je limit nedostižan i da svi timovi u svoju strategiju unaprijed ugrađuju veći broj kazni, pa je cijela druga polovica sezone opasno kompromitirana količinom kazni. A pri tom još nismo ni uzeli u obzir jedinice uništene u sudarima. Za ostvarivanje cilja ove mjere potreban je realističan limit koji bi kažnjavao samo ekstremne slučajeve, umjesto uništavanja koncepta kvalifikacija. Uglavnom, svi to znaju, ali nikome to izgleda ne smeta. Nije mi nikako jasan takav mlaki pogled na to…

    Sa druge strane imamo sprintove. Uuuu, grozno, moramo gledati još utrkivanja… Ajmo svi uzeti baklje i vile pa na F1 upravu! Kako su se samo usudili ponuditi nam još utrkivanja, to je zadnje što želimo!

    Da bude jasno, nisam neki zagovaratelj sprintova, nije mi to neki vrh zanimljivosti u F1. Ali k vragu, nije mi jasno zašto su ljudi tako strašno protiv toga. Ako vam je glupo, nemojte gledati! Čak i 30+ mužjaci mogu kontrolirati stiskanje “on” tipke na daljiskom. Poredak na gridu ionako zbog kazni neće biti onaj sa kvalifikacija, samo što ću bar gledati sat vremena utrkivanja.



    1

    4
  6. Nek stave u sprint bodovanje kao u nedjelju i obrnuti grid,da imaju PU samo za sprint,znači da ne utječe na normalne utrke,možda bi i imalo nekog smisla i pritiskalo bi se do kraja


    0

    0
  7. Možda da u sprint utrke ubace plus 10 bodova za najbrži krug ostvaren od bilo kojeg vozača bez obzira na poziciju koju je ostvario u sprintu.Vjerovatno bi i tu bilo kalkulacija, ali bi bilo sigurno zanimljivije.



    1

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni