Izdvojeno

Hamilton predlaže da se utrke produlje umjesto da završavaju uz sigurnosni automobil

Piše: Ante Vetma

Prije 2 tjedana, 31 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Lewis Hamilton smatra da bi vodstvo Formule 1 trebalo razmisliti o produljivanju utrka u slučajevima poput današnjeg kad je izvjesno da će sigurnosni automobil biti na stazi do posljednjeg kruga.

Sigurnosni automobil je izišao na stazu šest krugova prije kraja kad je Daniel Ricciardo stao na stazi, a s obzirom da su se suci mučili s guranjem njegovog McLarena – do kraja više nismo vidjeli utrkivanje.

“Koja je šteta ako se utrka produlji? Naravno, kao trkač želite što više vremena.”

Unatoč toj sugestiji, Lewis je svjestan da bi u slučaju dulje utrke došao u opasnost od napada vozača iza sebe:

“Htio sam napasti Ferrari ispred sebe i vidjeti mogu li osvojiti još jednu poziciju. No, gledajući sad – čini mi se da je ovo vjerojatno bio dobar završetak. Zahvalan sam na napretku kojeg sam ostvario iz zadnjeg startnog reda.”

Hamilton nije išao po nove gume jer kaže da je bio zadovoljan trenutnim setom:

“Gume nisu bile loše. Osjetio sam da mogu zadržati radnu temperaturu.”

“Rekli su mi da ću izgubiti dvije pozicije ako odem po nove gume tako da nisam htio riskirati i ostali smo na stazi.”

Hamilton je u posljednjem dijelu utrke lijepo pretekao Landa Norrisa i Pierrea Gaslyja:

“Zaista sam uživao u svim bitkama, polako sam napredovao s ovim bolidom. Definitivno je bilo izazovno. To pretjecanje je bilo ključno jer mislim da bih bio dva mjesta lošije plasiran da nisam to uspio.”

“Ključan je tajming. To ne možete uvijek pogoditi, ali sam vidio Landa kako dolazi iz boksa i pomislio sam da je to jedan od trenutaka kad se stvorila prilika. Srećom, on je imao posla s nekim drugim s vanjske strane pa je bio dobar osjećaj kad sam se pozicionirao pokraj njega.”

Komentiraj

31 komentara

  1. ajde da se u jednom i složim s njim… ovo stvarno nema smisla



    13

    1
  2. Mick Schumacher
    Ante Maras novinar Prikaži

    Zanimljivo je da vam takav prijedlog nije pao na pamet u Abu Dhabiju, nego upravo suprotno, ali u redu. Iskreno jako dobar prijedlog, čak da se uvede da se utrka produlji za onoliko krugova koliko je trajao SC, nešto slično kao i u nogometu.



    22

    6
  3. Alain Prost
    Alain Prost Prikaži

    Što ćemo sa gorivom?



    35

    0
  4. Kada se usporedi “problem” u ovoj utrci sa SC i neodržavanje VN Belgije prošle godine za ovo danas je nepotrebno trošit energiju. Neke stvari su takve kakve jesu i tu nema potrebe izmišljat. Ovakvih situacija će biti bezbroj.



    9

    1
  5. Alfa Romeo
    joja Prikaži

    Da nisam pretekao Landa i Gaslya bio bi dva mjesta lošije plasiran.
    Ovaj kao da je iz Alan Forda ispao



    19

    3
  6. Max Verstappen 1
    Multi 21 Prikaži
    x2

    Samo zato što su u pitanju zadnji krugovi utrke ne znači da su bitniji od ostalih 50. Zašto ne nadoknađujemo svaki krug pod SC-om? Jest, ovakvi krajevi su jako antiklimaktični, al eto tako je ispalo, eksplodirao motor par krugova prije utrke, a ne u 18. krugu.
    Svi su danas htjeli vidjeti restart i borbe pri ulasku u cilj, ali realno do tog nije trebalo doći.



    17

    3
  7. Moglo bi se definirati da utrka mora završiti barem jednim slobodnim krugom…
    Ali onda je pitanje goriva, pa bi trebalo imati neku procjenu koliko goriva troše iz Safeta u odnosu na normalan trkaći krug…. pa bi onda to značilo da ako je incident u zadnjih 5 krugova da onda mora biti red flag…. Ili da svaki SC koji traje 3. krug i ne završava, na kraju tog kruga znači red flag i slaganje bolida u startni poredak…

    Bilo bi poželjno da RD ima malo brži mozak u odlučivanju umjesto da to traje krugovima…

    Bilo bi poželjno da vozači i momčadi nauče signalizaciju SCa pa da se nepotrebno ne voze iza Safeta kad ga smiju i trebaju preteći. Malo je blesavo da dete iz Mercedesa nema pojma što znači zeleno svjetlo na krovu Safeta. Malo je previše plaćen za takav amaterizam.



    16

    2
  8. Fernando Alonso
    Alonso king Prikaži

    Uvijek fali taj jedan krug, ta posljednja prilika koja mozda uopce i ne dode, ali opet sama pomisao na nju podigne razinu adrenalina na ekstremnu razinu…Eh da je bio jos samo taj jedan krug onog kisnog poslijepodneva u Sao Paulu 2012. godine pa da se cudo dogodi i Ferrari pobjedi. Naravno, nemojte mastu i snove mijesati s realnoscu koje sam potpuno svjestan. Drugacije situacije u potpunosti, a danas se postavlja samo jedno pitanje, a to je je li bilo moguce odvesti posljednji krug bez safety cara? Sa sigurnosnim protokolima i ostatkom pravila i mogucnosti nisam poblize upoznat kada su ovakve situacije u pitanju. Meni kao dugogodisnjem pratitelju, ipak, nisu jasne neke druge stvari. Malo sam zacuden brzinom kojom se pospremio proslogodisnji razbijeni Williams u trecem sektoru Yas Marine i izvrtanjem pravila o propustanju bolida samo kako bismo dobili taj jedan vatreni krug i priliku za cudo. S druge strane sam iznenaden i kolicinom ljudi koja se u ovakvim situacijama zalaze za postavljanje crvene zastave. Zar su svi zaboravili proslogodisnji umjetni “shitshow” koji se napravio u Azerbajdanu ne bi li dobili kaotican zavrsetak utrke iako je bilo logicno voziti tri posljednja kruga pod safety carom kroz pit lane (barem po tadasnjem iskustvu i pravilima). Ono sto je poanta svega je ovo nezadovoljstvo fanova sa svakom odlukom vodecih u sportu. Takav odnos puno govori o nesposobnosti, dvostrukih standarda i budalastinama s kojima se sam vrh sporta bavio proteklih godina. Da je Ferrariju bilo 2012., krug vise, Mercedesu 2021. krug manje mozda bismo danas imali potpuno drugaciju povijest. S obzirom da su to price za malu djecu onda smo barem kao pratitelji sporta zasluzili cvrsta i jasna pravila kojih ce se doticne osobe drzati u svakoj situaciji. Ocito, to nekim vaznim ljudima ne ide u korist pa imamo ovakve dane u godini.



    7

    0
  9. Mick Schumacher 47
    senna66 Donator Prikaži

    Slažem se sa Hamdijom.



    4

    1
  10. Trebale su biti samo žute zastave Riciardov auto nije smetao. Za svaki k izlazi SC.



    5

    3
  11. Mislim da je jednostavnije izbacit crvene zastave u slucaju da se desi nesto ovako slicno pred kraj utrke.



    2

    0
  12. Mudrac 21.stoljeća



    3

    4
  13. Charles Leclerc 16
    Disorder Prikaži

    To brate rodjeni,da je bar 1 krug bia pa bi moglo nesto se desit vako jbg,al neka se vi merc zalite sada a u abu dhabi ste tili da se zavrsi ko danas “hehe” ,no mickey no no mickey that was so not right” ❤❤ forza ferrari iako nam je tim bufff



    2

    3
  14. Sebastian Vettel 5
    Pastor Prikaži

    Ma na stranu to što Ricciardov bolid nisu mogli maknuti i što je predugo trajalo. Ono što ne smije predugo trajati je vijećanje o izlasku SC-a, i onda da ga izvedu negdje na stazu gdje ne treba. Samo to treba riješiti. Da se SC zove u najviše pola minute od incidenta, koji je očito bio za SC. Da isti odmah izađe gdje treba, i da se odmah počne slagati grid za nastavak utrkivanja. A onda, čim se staza očisti i spremi za utrkivanje, da se utrka nastavi. Nem potrebe da se u ovakvoj situaciji zaostali ne puste odmah da se vrate u isti krug. Pa nebi letili punom brzinom pored mjesta incidenta. Tu i dalje važe VSC pravila. A nije bilo dijelova po stazi, tako da nije bilo nikakve opasnosti. Tu treba reforma SC-a. Da se jednostavno kompletan proces brže odvija.

    Iako je uklanjanje bolida išlo sporo, opet je bilo vremena da se barem jedan krug odveze. Samo da su u međuvremenu sa SC-om odradili posao na vrijeme.



    1

    0
  15. Michael Schumacher
    karte_m0lim Donator Prikaži

    ako ste gledali F2 utrku, tamo je bolid ostao u ascariu, doduse ostetio i zastitnu ogradu, ali je relativno brzo bio SC pa prekid utrke..


    0

    0
  16. Max Verstappen
    Kenzo Donator Prikaži

    No, Lewie, no!!! This is so not right!!!

    Trebali su pustiti taj jedan krug… trebali su biti dosljedni i napraviti show do kraja. Svi smo cekali napeti ko tregeri.



    1

    4
  17. U ovakvoj situaciji pred kraj utrke, najbolje je momentalno prekinuti utrku i startati s grida pa odvoziti tih nekoliko zadnjih krugova. Jedino posteno rjesenje je to. Ovakvi raspleti kao ovdje i u Abu Dhabiju lani izazivaju samo kontroverze.



    4

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni