Izdvojeno

Nagradna igra: Četiri sata nakon kvalifikacija dobili smo startni poredak za sutrašnju utrku

Piše: Ante Vetma

Prije 3 tjedana, 36 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 1 minuta

Nepuna četiri sata su trebala FIA-i da izračuna gdje će koji vozač krenuti u sutrašnju utrku nakon što je čak devet vozača imalo kazne zbog novih elemenata pogonske jedinice.

U sistemu kojeg, kako se čini, ne poznaje apsolutno nitko – startni poredak izgledat će ovako:

 1 LEC       2 RUS
 3 NOR       4 RIC
 5 GAS       6 ALO
 7 VER       8 VRI
 9 ZHO      10 LAT
11 VET      12 STR
13 PER      14 OCO
15 BOT      16 MAG
17 SCH      18 SAI
19 HAM      20 TSU

Tako smo dobili situaciju da, primjerice, Fernando Alonso kreće sa šeste pozicije, a Max Verstappen sa sedme, iako je Alonso kvalifikacije završio na 10. mjestu, a Verstappen na drugom i imao je pet mjesta kazne. Perez je završio na četvrtom mjestu, a uz +10 je završio na 13. poziciji. Ocon je završio na 11. mjestu, a uz +5 mjesta kazne krenut će s 14. pozicije.

Nagradna igraOnaj tko prvi u komentarima uspije demonstrirati korak po korak logičnu proceduru kako je FIA došla od kvalifikacijskog rezultata do ovog startnog poretka dobit će simbolični poklon Pulsmedia portala.

Komentiraj

36 komentara

  1. Sebastian Vettel 5
    battery992 Prikaži

    Očito su izvlačili brojeve iz šešira, a moguće da su gledali u grah…
    Da se napušim ili uzmem LSD možda bih mogao objasniti…



    21

    0
  2. Michael Schumacher
    Unwoken European Prikaži

    Hvala na ovome. Ranije sam postao zamolbu i uslišena je. Što se tiče poretka rekao bih da kao u računskim operacijama određene radnje imaju prednost pred drugima. Što se tiče Maxa, ako je završio drugi, onda se ide redom 3.-4.-5.-6.-7. (5 mjesta kazne dođe do 7. mjesta na gridu).



    1

    0
  3. Williams
    Montoya Prikaži

    I lani je bio cirkus od ljetne pauze dalje, tako da nas ovo nažalost očekuje svaki trkaći vikend do kraja



    2

    1
  4. Carlos Sainz 55
    Tudum Donator Prikaži

    Pa valjda su prvo složili poredak od prvog nadalje za nekažnjene pa onda dodavali kažnjene. Mislim, logičnije mi je ovo nego da Max starta 4. To tek nema nikakvog smisla.



    3

    0
    • Ayrton Senna
      Scuderia Prikaži

      Pa naravno, nije mi jasno što se svi čude. Max se kvalificirao drugi, dobio 5 mjesta kazne i startat će sedmi…skandal! Startali bi i perez i ocon niže da ovi iza njih nemaju još više kazni.


      0

      0
  5. James Hunt
    Jozuka Prikaži

    Klauni sa SK-a, ipak imaju neko veće znanje od klauna sa F1 TV.



    5

    3
  6. Max Verstappen 1
    vlado Pretplatnik Prikaži

    Hahaha, Ante. Mislim da sam nakon kvala cuo da se konacan grid kreira tek sutra dva sata pred utrku.

    Hvala sto pravila pogoduju Netflix fanovima.


    0

    0
  7. 1. Karlo, Hamdo i Yuki su poslani na 18., 19. i 20. mjesto
    >> K-Mag i Mick posljedično idu na 16. i 17., i sve tako na niže do Checa, koji je nakon tog bio 3. (napomena, nisu se svi micali po 3 mjesta, neki za 2, neki za 1)
    2. Valter je bačen na 15. mjesto (de Vries je sad već 10., npr)
    3. Potom je došao red na Ocona, koji je u međuvremenu “sletio” na 9. mjesto, ali sa kaznom ide 5 mjesta gore i sada je 14.
    >> poredak da Ocona, je Lec, Ver, Per, Rus, Nor, Ric, Gas, Alo, Vri, Zho, Lat, Vet, Str
    4. Potom Checo ide 10. mjesta gore i završava na 13.
    >> time se dobio i poredak od 8. do 12. mjesta (Vri Zho, Lat, vet, Str), Ferdo je 7.
    5. Na kraju imamo kaznu za Maxa koji “leti” na 7. mjesto, Ferdo 6., Gas 5, Mclareni 4. i 3., Žorž 2. i Čarli 1.

    Logika iza svega – “veličina” kazni, to sigurno (kazne su bile 3, 5, 10, 15 ili start sa začelja, vidjeti onaj dokument koji je Vetma linkao u vijesti o kvalama); vjerovatno i “tajming” kazni (kad je ko šta zamijenio).
    Uglavnom, volio bih detaljno obrazloženje zašto je poredak ovakav.
    Na tragu onoga što su napisali @Tudum i @Scuderia, iznad.



    5

    0
    • F1puls Portal
      Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      Ako te dobro čitam – kazne se onda dijele redoslijedom po veličini kazne? 🤨 Po tome su MAG i SCH napredovali 3 mjesta iako imaju +15 kaznu, Bottas je pao 3 mjesta iako ima +15. Zapravo je jedini Verstappen pao onoliko koliko mu piše, iako je najbolje plasiran u kvalifikacijama od svih kažnjenih.

      Ali, bitnije, po kojem pravilu su to računali?



      6

      0
      • Ovi redni brojevi nisu redoslijed od sudaca, već redoslijed koji sam ja napisao, radi lakšeg pojašnjenja. Sorry ako sam doveo do zbunjole zbog toga.

        U principu svodi se na ovo (copy paste mog komentara sa foruma)

        Otprilike se svodi na to da su polupali kazne, a sve ove bez kazni, ispomjerali naprijed.
        Ovi sa kaznama za začelja su poredani po plasmanu iz kvala (Karlo, Hamdo, Yuki) i njima su “prvo” (da se tako izrazim) udarili kazne. Valjda te kazne imaju “najveći prioritet”.
        Logika za ostale je da su dobili “onoliko mjesta kazne minus eventualno pomjeranje naviše zbog ovih poslanih na začelje“.
        Npr. Checo je bio 4., pomjeren je na 3. mjesto zbog kazne sa Karla, ali je onda bačen 13. zbog svoje kazne od 10 mjesta.
        Daljom računicom ćemo vidjeti da je Ocon (zbog Karla i Hamde) sletio na 9. mjesto, pa zbog kazne od 5 mjesta “pletio” na 14.
        Slično važi i za Maxa, koji nije imao iće gdje naviše jer Čarli nije imao kaznu.
        Ferdo je “sletio” na 7. prije uračunate Maxove kazne, a nakon iste se popeo na 6. a Max je 7.
        Mislim, ovo je, u principu, logika i “nit vodilja” prilikom ovakvih 3.14zdarija.
        U svakom slučaju volio bi pročitati čitav dokument od sudaca.



        1

        0
        • Jednostavno je, obračunavaju kazne onim redom kako su dobivene ali ne odjednom kako to mnogi misle nego nakon svake kazne se napravi kompletan grid kako trenutno izgleda. Pa se obračunava kazna alijedećeg vozača i opet napravi kako izgleda grid nakon te kazne. Dok je Max došao na red grid je izgledao 1. LEC 2. MAX 3. RUS 4. NOR 5.RIC 6.GAS 7.ALO . Nakon toga tek Max dobiva kaznu i zato je tu gdje je. Da su u RB u najavili kaznu prvi odnosno ono sto mijenjaju onda bi njegova kazna bila obračunata prva pa bi nakon kazni Hama Sainza i Pereza startao 4.



          3

          0
      • Kazne se dodijeljuju po redu kada je tko dobio kaznu. Znači npr za Hamiltona je Mercedes rekao prvi da uzima novi motor i onda se njegova kazna odraduje prva i nakon te kazne se svi pomaknu naprijed koji su profitirali istom. Pa se kazni Sainz pa se pomaknu svi koji su profitirali time. I dok dođemo do Verstapena u tom trenutku iza njega više nisu Ham Sain i Perez nego Russel,Noris,Rici,Gasly i Alonso i kad se primjeni kazna na Maxa onda on pada tih 5 mjesta.


        0

        0
        • Redoslijed kazni je nekad bio kriterij sad je plasman u kvalifikacijama (dakle ako završavaju na istom mjestu onda plasman u Q odlučuje njihov poredak). To je ovdje primijenjeno na “back of the grid” kaznama.



          1

          0
  8. Ja mislim da su prije par godina rekli da ide prebacivanje vozača onim redom kako au dobili kazne. Znači Ham prvi pa dalje redom kako su dobivali kazne a ne po plasmanu. Tako da ispada da su svi promjenili poziciju pa tek zadnji Verstapen a u tom trenutku su vec Ham Sainz i Perez pali na svoje pozicije a na njihove došli drugi. Nakon toga kada se primjeni kazna Verstapenu pada 5 mjesta ali iza onih koji su već zamjenili Hama Sainza Pereza….



    2

    0
  9. Mika Hakkinen
    Woking bb Prikaži

    Dobro, ovo i nije baš nešto novo u F1. Postoji prioritet izricanja kazni, kao i što ulogu igra i vrijeme izricanja kazne.
    Ako je vozač A završio kvale na 5. mjestu, a vozač B na 4., s tim da je B već u petak promijenio motor, a A-u u subotu crkao mjenjač, onda se prvo B pomjeri sa četvrtog na (primjera radi) začelje. Sada je A na 4. mjestu i onda mu se uračuna pet dodatnih i onda je on deveti.
    Izgleda to kao cirkus, ali i nije. Problem je pto u vikendu sa puno kazni treba to poredati hronološki i po prioritetima i onda ispadne da je nastao kršlus, a u stvari nije.



    1

    1
  10. Robert Kubica
    Yura Prikaži

    Tocan odgovor je: izvlacili su iz sesira



    2

    1
  11. Evo da se i ja okušam u nagradnoj igri :)

    Imamo poredak nakon kvalifikacija. Svi koji imaju kazne maknu se s liste. Dobijemo novu listu onih koji nemaju kaznu.

    1. Lec
    2. Rus
    3. Nor
    4. Ric
    5. Gas
    6. Alo
    7. DeV
    8. Zho
    9. Lat
    10. Vet
    11. Str

    Onda se svakom vozaču na njegovu kvalifikacijsku poziciju doda kazna i kreira se ldruga lista.

    Tako Max s 2. pozicije dobiva 5 mjesta kazne i dolazi na 7. poziciju. Perez s 4. pozicije dobiva 10 mjesta kazne i dolazi na 14. poziciju. Uzeti ću još samo Ocona u primjer koja s 11. pozicije dobiva 5 mjesta kazne i dolazi na 16. poziciju

    Dakle , lista broj 2 ide ovako
    1. Max +7
    2. Perez +14
    3. Ocon +16
    i onda ostali.

    Zatim se te dvije liste miješaju počevši s onim koji ima najmanji zbroj pozicije i kazne, a to je Max sa 7.

    Max dolazi na 7. mjesto s tim da se onda na prvoj list počevši od DeV svi pomiču za +1 mjesto. Zatim ide sljedeći na drugoj listi to je Perez. Perez ide na 16. mjesto. Kako na toj listi u ovom trenutku ima samo 12 vozača Perez ide na posljednje mjesto tj. 13. mjesto. Sljedeći je Ocon koji ide na 16. mjesto. Kako sada na prvoj listi ima samo 13 vozača Ocon ide n 14. mjesto.

    Ok Ante? ;)



    2

    1
  12. Stigne se ovo još promjeniti do sutra 10 puta.
    MAX ima +5, Q se 2. Znači ide na 7.
    Sainz ima back od the grid (ne zna egzaktno koliko mjesta) Q se 3. starta zadnji.
    Perez ima +10, Q se 4. Zbog prethodnog obračuna Sainza ide na 3. te mu se dodaje +10 za 13. mjesto
    Ocon ima + 5 Q se 11. Zbog Sainza i Ham napreduje 2 mjesta naprijed na 9. Pa obračun njegove kazne +5 starta 14. (PEREZA ne preskače zato jer je ovome već obračunato i on je na 13.>
    Bottas ima +15, te ide ispred ovih back of the grid ispred Sainza
    Magnusen također ispred Sainza
    Schumacher također ispred Sainza.
    Poredak ova trojice za takav tko je imao bolje Q zavrsio je ispred.
    Sada dolazim do Yuki zato jer on valjda ima egzaktan broj kazni mislim da ima +15+5 sto jednostavnom matematičkom operacijom dolazi da ima +20 sto je valjda back of the grid. A od navedenih back of the grid najsporiji je bio u Q


    0

    2
  13. Jenson Button
    Maracos Prikaži

    Koliko sam ja shvatio, od 2022. se ne računa tko je kada prijavio promjenu tj. dobio kaznu, nego po tome kako je završio kvale. Dakle ako su Sainz, Hamilton i Tsunoda dobili začelje, biti će na začelju po poretku koji su osvojili u kvalama (Sainz je imao najviše mjesto od trojice, Hamilton drugi i tako dalje..) svi ostali idu unazad kolika im je kazna, s tim da se prazna mjesta popunjavaju prvo sa vozačima bez kazni (idu na višu poziciju) a ako nema vozača bez kazni onda se na praznu poziciju pomiču vozači sa kaznama (tako su neki sa kaznama profitirali)..
    Dakle od 2. mjesta do 7. svi idu gore i popunjavaju (u ovom slučaju Russel i Noris), Max ide na 7. Mjesto, sve od 8.mjesta na dolje (bez kazni) se pomiče gore i popunjava sve između 3. I 7. Mjesta i tako dalje, kada nema više vozača bez kazni onda se popunjava vozačima sa kaznama po redu ovisno o veličini kazne a ako imaju istu količinu kazne onda po redu tko je bolje završio u kvalama..


    0

    0
  14. Nikad nikome ne želim loše, samo blebećem o mogućem scenariju.

    Pazi.

    Leclerc i Russell ispadnu u prvom zavoju, Norris ih izbjegava i Ricciardo dođe na P1 i pobjedi opet u Monzi. I sporedni slučaj. Alonsa uvijek zeznu kada ima dobru poziciju na startu, a iza njega je neiskusni DeVries kojem bolid tu i tamo pobjegne… 🤔🙃.

    A sada zapravo. Ako sve prođe dobro. Leclerc bi mogao nabiti finu prednost dok Max dođe na P2. Stvarno ima dobre šanse za pobjedu sutra.



    2

    1
    • Realno , prvo pitanje je dali će Leclerc biti prvi nakon starta, a druga još realnija stvar je da će Max vrli brzo biti p2 jer iza Leclerca nema Sainza ni Hamiltona koji bi ga mogli malo zadrzati. Moje mišljenje je da je Max u 5 krugova na P2 i onda kreće lov na Leclerca. Pace u utrci je već nekoliko utrka daleko lošiji kod Ferrarija nego tempo u kvalama. Imaju obojica nove motore ali Hondin sa drsom razvaljuje. Mislim da će Max relativno lako dobiti sutra utrku. Možda jedino ako Max bude imao kakav kontakt isl problem. U čistoj utrci nevjerujem da Leclerc ima sanse pogotovo na midium ili hard gumama. Kad tu dodas strategiju ferrarija upitno je i postolje.



      7

      1
  15. Ferrari
    indy500 Prikaži

    Sainz, Hamilton i Tsunoda su odmah na začelju i poredani su po rezultatima kvalifikacija.
    18. Sainz, 19. Hamilton, 20. Tsunoda
    Verstappen ima +5, pa sa 2. ide na 7. mjesto.
    Perez ima +10, pa sa 4. ide na 14; Ocon ima +5 pa sa 11. ide na 16. mjesto.

    Bottas, Magnussen i Schumacher imaju +15. Tako bi bili 27. (Bottas), 34. (Magnussen) i 35. (Schumacher).
    Budući da ih nema toliko na startu idu rednom na najniže moguće pozicije, ali ispred Sainza, Hamiltona i Tsunode (veća kazna je začelje, nego +15).

    Pa imamo: 15. Bottas, 16. Magnussen, 17. Schumacher – to sad Ocona pomiče na 14. mjesto (ne može biti niže na startu od ovih kad je bio bolji u kvalifikacijama i ima manju kaznu). To sad Pereza dovodi na 13. mjesto.

    I imamo poredak:

    1. Leclerc,
    2. Russel,
    3. Norris,
    4. Ricciardo,
    5. Gasly,
    6. Alonso
    7. Verstappen
    8. De Vries,
    9. Zhou,
    10. Latifi,
    11. Vettel,
    12. Stroll,
    13. Perez
    14. Ocon,
    15. Bottas,
    16. Magnussen,
    17. Schumacher
    18. Sainz,
    19. Hamilton,
    20. Tsunoda



    8

    0
  16. Max Verstappen 1
    Multi 21 Prikaži

    Kako je da je, na prvu mi djeluje dosta nedosljedno… Nek me ispravi netko ako se varam.
    Zar nije pravilo bilo da se kazne dijele redom kojim su i “prijavljene” bez “fiksiranja” mjesta kažnjenoga?


    0

    0
  17. Bernie Ecclestone
    Dani Donator Prikaži

    Ovo je kao sudoku. I dva williamsa u prvih 10.


    0

    0
  18. Lando Norris
    stari lisac Prikaži

    Prvo su uklonili sve vozače koji su dobili kazne, a ima ih puno: VER, PER, OCO, BOT, MAG, SCH, SAI, HAM, TSU.

    Tako su došli do prvih 6 koji su se svi (osim LEC) pomakli za 4 mjesta. VER je dobio kaznu od 5 mjesta, pa je zato 7 (po rezultatu na kvalama!), zatim ide PER sa 10 mjesta kazne što ga sa 4 mjesta pomiče na 14 mjesto, ali kaznu od 5 mjesta je dobio OCO, pa je zato PER pomaknut za jedno mjesto, na 14 poziciju. a OCO na 17 mjesto, iza LAT(10), VET(11), STR(12), BOT(13), PER (14), MAG(15), SCH (16). No kako su kazne od 15 mjesta zaradili BOT, MAG i SCH, PER je završio na 13 mjestu, a OCO na 14. BOT (15), MAG (16) i SCH (17) su pomaknuti za dva mjesta nazad jer su najveće kazne zaradili SAI, HAM i TSU (najave su došle tim redoslijedom), a to je pad na začelje poretka na startnom gridu. Sve kazne su određivane prema najavi zamjene pojedinih zamjenskih dijelova.

    Tako je kazna od 5 mjesta za zamjenu ICU, od 10 mjesta isto za ICU, od 15 mjesta za zamjenu ICU i mjenjača ili ICU ili mjenjača (vjerojatno vezano uz broj zamjena!), kazna od 20 mjesta za zamjenu ICU i/ili mjenjača, a pad na začelje poretka za zamjeni ICU i/ili mjenjača…

    Nije baš atomska fizika, zar ne?


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni