F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Moguća preuzimanja Manora i Force Inide?

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

VN Brazila, Interlagos

Manor

Tavo Hellmund – Američki bivši vozač utrka i promotor koji je, zajedno sa svojom ekipom, zaslužan za izgradnju “Circuit of the Americas” u Elroyu- Texas, ali i za novu F1 stazu u Mexicu, pregovara s vlasnicima Manora oko mogućeg preuzimanja ekipe. Hellmund, rodom iz Austina, natjecao se u Britanskoj F3 u 1995. i 1996. godine. Pobijedio je na utrkama u NASARU, K&N Pro Series West, SCCA serija i sl.

Hellmundov otac, Gustavo Hellmund-Rosas, bio je poznati Američki promotor utrka. Promotor utrka je i Bernie Ecclestone te stoga nije čudno što se prijateljske veze između Hellmundovih i Bernija protežu od 70-ih godina prošlog stoljeća.

Tavo-Bernie
Hellmund i Bernie

U srpnju 2010. godine, Hellmund je objavio da je potpisao ugovor s F1 koja će vratiti ovaj sport na američko tlo 2012.godine. Stazu u Elroyu sam je skicirao i dizajnirao Hellmund, a tehničke i inženjerske dorade izveo Tilke s Peterom Wahlom kojeg je specijalno angažirao za ovaj podhvat. Hellmund i njegov partner iz Meksika, Alejandro Soberon, zaslužni su za dolazak F1 u Meksiko.

Vijest da Hellmund pregovara s vlasnikom Manora, Stephen Fitzpatrickom, oko preuzimanja ekipe pojavila se u medijima sredinom mjeseca. Priča još nije gotova, ali Hellmund je dao naglasiti kako Fitzpatrick ne smije dugo razmišljati o prodaji jer će on, kao i njegovi partneri, izgubiti interes.
Malo tko vjeruje da Fitzpatrick zaista želi zadržati ekipu pod svaku cijenu, razlog odgađanja prodaje je, naravno, u maloj ponuđenoj cijeni od cca. 50 milijuna dolara. Hellmunda privlači to što ekipa nema dugova, ima siguran priljev novca od FOM-a (o čemu smo već pisali), a ima i Mercedesov ugovor na stolu.

“Nikada nećemo potrošiti 400 milijuna dolara godišnje za svoju F1 ekipu poput Mercedesa, Red Bulla, Ferrarija ili McLarena, ali mislim da možemo dobro voditi ekipu i ne završiti godinu u minusu”, jasan je bio Hellmund. Čak je novinarima i rekao o svojoj vozačkoj postavi iz snova koja bi svakako uključivala Dale Earnhardta Jr. – zvijezdu NASCARA, ali o tome ne treba trošiti riječi dok do preuzimanja ne dođe.

Hellmund je navodno uzeo 60 dana za ove pregovore i ukoliko vlasnik Manora u tom periodu ne popusti, do preuzimanja neće doći.

Force India

Za to vrijeme, Vijay Mallya dr nada da će nekako uspjeti prodati Sahara Force Indiju. O Vijay Mallyi i njegovom poslovanju bi mogli bez problema napisati knjigu. Solidna knjiga bi se mogla napisati i o njegovom financijskom padu, ali to je neka druga priča. Ukratko, Mallya se susreo s velikim problemima 2012. godine, kada je njegova avio-kompanija “Kingfisher Airlines” doživjela konačan krah zbog niza godina lošeg poslovanja. Neki analitičari tvrde da mu ta kompanija nije donijela niti dolar profita od pokretanja u 2005. godini. Mallya je svejedno trošio milijune na promociju i marketing, a kompanija je i dalje gubila novac. Konačni čavao u lijes Kingfishera, bilo je preuzimanje “Air Deccana” u 2007. godini. To preuzimanje je kompaniju opteretilo ogromnim kreditom i poslovanje se moralo obustaviti 5 godina kasnije.

rtr1nozr
Mallya i Ralf Schumacher poziraju fotografima u Mumbaiu 30.ožujka 2007. – a iza Kingfisher – dani ponosa i slave.

Zrakoplovna tvrtka Kingfisher duguje, ni manje ni više, 1.2 milijarde dolara svojim vjerovnicima. Mallyu to nije očito previše pogodilo jer je na aukciji 2008. godine u New Yorku kupio pregršt stvari Mahatma Gandhija za 1.8 milijuna dolara.

Mallya je mnogo investirao u ekipe iz raznih sportova. 2007. godine kupuje Spyker Ferrari F1 ekipu za 90 milijuna eura, a sljedeće godine kupuje Indijski klub koji se natječe u kriketu za 112 milijuna dolara.

Uglavnom, ispao je iz kluba milijardera i ne može više financirati svoje skupe igračke. Neki i dalje tvrde da nije potpuno financijski presušio, ali sigurno nije na istoj razini kao prethodnih godina.

Ekipa iz Silverstonea – njegova Force India, preživljava na novcu kojeg prima od F1 (FOM) i raznih sponzora. Kada smo već kod sponzora, Sahara Inida – Indijski konglomerat kojemu je područje interesa veoma široko (financije, infrastruktura, mediji, proizvodnja…) trenutno nema prvog čovjeka jer je u zatvoru. Sahara ima većinske udjele u hotelima poput “Plaza Hotela” u New Yorku (onaj koji se pojavljuje u filmu “Sam u kući 2”). Prvi čovjek Sahare – Subrata Roy, koji je drugi najveći poslodavac u Indiji nakon Indijskih željeznica, nalazi se u zatvoru zbog financijskih malverzacija već godinu dana. Jamčevina za izlazak iznosi oko 100 milijardi indijskih rupija – oko milijadru i 500 milijuna eura. Subrata Roy susreo se s jamčevinom koja je i njemu velik zalogaj jer još uvijek nije izašao na potpunu slobodu. Pokušao je prodati svoje hotele, ali bez uspjeha.

Fernley, koji je ključni čovjek ekipe u F1 što se tiče logistike i operative, doveo je ekipu do povijesnog rezultata u F1 – osigurali su 5. mjesto u konstruktorima na posljednjoj utrci u Brazilu. Fernley govori kako je njihova šasija 4. ili 5. na gridu i planira prestići Williams sljedeće godine. Za sve je zaslužan zračni tunel Toyote u Kolnu kojeg ekipa koristi za razvijanje novih dijelova.

Sezona nije dobro počela za Force Indiju, jer je priljev novca stao i prvi zimski testovi nisu ostali u dobrom sjećanju ljudima iz Force Indije. Fernley je tražio od Ecclestonea (FOM-a) predujam za ovu godinu i nekako skrpao ekipu koja se sasvim solidno nosi sa jakom konkurencijom. Očito isti predujam od Bernija planira zatražiti i ove godine.

Za to vrijeme, moguće preuzimanje ekipe od strane Aston Martina živi u Mallynoj glavi koji se nada da će grupa investitora iza legendarnog britanskog brenda poslati susvislu ponudu. Čak i sam Fernley vjeruje da je ovo jedinstvena prilika i podržao je ideju u Brazilu, nedugo nakon potvrde petog mjesta u konstruktorskom poretku.

“Mislim da nećemo moći ponuditi bolji paket od ovog Astonu. Odluka leži između njihove uprave i dioničara, kao i suprotne strane – Force Indije.”

Aston Martin trenutno ima veliki publicitet nakon izlaska posljednjeg filma o 007 agentu koji vozi njihov novi DB10 model. No, mnogo veći problem je taj što Aston Martin ima problema s prodajom svojih modela. Prodaja u 2014. godini je pala sa 7300 primjeraka godišnje na samo 4000, a odluka o preuzimanju F1 ekipe sa sredine poretka neće možda biti dobro podržana na odboru direktora.

DB10

Napomenimo samo da je Mallya platio oko 90 milijuna eura za Spyker 2007. godine, a Sahara je kupila 42.5% udjela u ekipi za 100 milijuna dolara i od tada je glavni sponzor.

Sada kada dva glavna čovjeka grcaju u problemima – jedan u zatvoru, a drugi bez novca – budućnost ekipe je više nego neizvjesna.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

5 komentara

  1. Emerson Fittipaldi diesel Prikaži

    Dobar tekst Luka.
    Ja se nadam da će Aston stvarno preuzeti Force Indiju, i ako Red Bull ode na Hondu, to je bingo za ovu malu ekipu.


    0

    0
  2. Ne znam što bih rekao o tom Hellmundu. Ali čini mi se malo šašav. Naime on bi u momčad malo potrošio. To znači-glavno je sudjelovati. A vozač iz snova mu je NASCAR zvijezda od 41 godine. E, sad…Još jedan od biznismena za sezonu-dvije. Šteta Marussie-Manora.


    0

    0
  3. Mislim da od ovoga s Hellmundom neće biti ništa – da je došao prije Haasa sigurno bi imao i podršku Berniea. Manor je sigurno na prodaju jer je očigledno da je Fitzpatrick napravio isto što je Alex Shnaider napravio s Jordanom – kupio je momčad da bi ju prodao. Ali, nekako mi se realnijom čini opcija da bi kupac Manora u nekoj budućnosti mogao biti Lawrence Stroll, kanađanin koji već neko vrijeme “njuška” po svijetu F1. Manor od iduće godine ima suradnju sa Williamsom, a baš je Williams nedavno kao development drivera predstavio Lancea Strolla, Lawrenceova sina. S obzirom da je Williams obiteljski posao, da Frank ima nasljednika u vidu kćeri, nekako mi se čini logičnim kupovina Manora od strane Strolla. Ali, to je samo onaj neki osjećaj.
    Što se tiče Force Indie, mislim da je znakovito da Mallyja po prvi put ne govori o idućoj sezoni i budućnosti momčadi. Izgleda da je prodaja gotova stvar, a Aston Martin nije mogao dobiti bolju momčad na poklon!


    0

    0