Izdvojeno / Oton Ribić: Retrovizor

Retrovizor: Nijansu prekasno… Ali nema veze

Piše: Oton Ribić

Prije 7 godina, 1 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 5 minuta

Mercedes, Nico Rosberg

Obično se tako stvari odigraju: taman kad više nisu pod pritiskom, vozačima (ali i sportašima općenito) se naglo poboljša forma. Zato ne treba pretjerano čuditi što se Nico Rosberg sjetio kako se pobjeđuje u utrkama upravo nakon što više nije imao ni teoretske šanse osvojiti vozačku titulu. Dobro, to sigurno nije jedini faktor i možda je također Lewis Hamilton malo popustio uzde otkad je osigurao svoju treću krunu, ali u svakom slučaju, sad znamo definitivnog prvaka, viceprvaka i konstruktorskog prvaka.

I, osim ako se dogodi neko potpuno šašavo čudo u Abu Dabiju, ovu ćemo sezonu pamtiti kao rafalno pobjeđivanje Mercedesa kojem se jedino Vettel uspio, kombinacijom oportunizma i dobrog timinga, povremeno oduprijeti. Usput potvrdivši da nije niti on toliko ispao iz forme koliko se to tvrdilo prošle godine kad je završavao svoj angažman u Red Bullu.

Ni Grand Prix Meksika ni Brazila ne bi se mogao nazvati lošim utrkama, iako je indikativno što su za Meksiko svi više isticali odličnu organizaciju i nevjerojatan odaziv energične publike (i buku kad prolazi Pérez), nego ono što se doista odvijalo na asfaltu. No dobro je bilo vidjeti Meksiko kako se vratio u kalendar: staza je zanimljiva, ima svoje specifičnosti i unatoč nostalgičarima koji tvrde da je pregradnjom izgubila dio čari, djeluje kao teren za dobre utrke. O Interlagosu takve stvari ne treba posebno ni govoriti ― tamo su se već vozile svakakve dramatične utrke, i to će sigurno i u budućnosti.

Iako su titule podijeljene, ipak posljednja utrka sezone ima još za donijeti neke odluke: četvrto mjesto među vozačima je i dalje sve samo ne odlučeno u Finskom standoffu, s Räikkönenom koji ima 135 bodova i Bottasom s jednim više, a moguć je i neki jako dobar rezultat Toro Rossa kojime bi ekipa iz Faenze prestigla Lotus za šesto mjesto među konstruktorima.

Zanimljivo je kako je Massa zaradio prvu, i vjerojatno će se pokazati, jedinu diskvalifikaciju ove sezone radi nedozvoljene izmjerene temperature na gumi, koja ga je koštala četiri boda. Istina, ta četiri boda mu vjerojatno ne bi pomogla niti su mu ovako odmogla, jer mu šesto mjesto među vozačima djeluje jako vjerojatno. Ali je pokazalo i da sucima nije bilo do saslušanja, pa razmišljanja, pa odlučivanja, pa ponovnog razmišljanja, nego su Brazilca ― šteta, na domaćoj utrci ― ekspresno izbacili iz rezultata.

Ovo su bili i tjedni horora za Fernanda Alonsa (što je tu novo?), s očajnim odustajanjem u Meksiku (“važno je sudjelovati”) i petnaestim mjestom u Brazilu. Također loša vremena za Sauber, naročito u Meksiku gdje im niti jedan vozač nije prošao ispod kockaste zastavice.

Ekonomotori i ekonomija

I više nego utrke, ovih dana se po medijima više povlačilo pitanje prijedloga novih jeftinih motora (koji je na kraju odbijen). Nema sumnje da bi ekipama srednjeg i nižeg ešalona jako odgovaralo dobiti jeftinije motore ali se, isto tako, ovakva pitanja rijetko ističu ako to nema neku daljnju svrhu i razlog.

Česta sugestija je da stavljanje na stol prijedloga koji odgovara jednoj polovici grida, a ne drugoj, nije ništa doli prepreden način dodatne podjele ekipa kako bi se smanjio njihov politički utjecaj. Takva suptilna natezanja i raspodjele snage su već dugo dio poslovne strane Formule 1, i vjerojatno će tako i ostati dokle u njemu postoji ovakav zoološki vrt raznoraznih ekipa s gazdama jednako tako raznoraznih interesa. (Doduše, pitanje je može li se uopće realno zamisliti bilo koji sport u kojem postoji novac, a ne postoji politika.) Vidjet ćemo što ovo sve znači ― iako ovakvi pregovori znaju obično samo utihnuti u jednom trenu bez da se išta odlučilo ili poduzelo. Do tad ispune svoju ulogu zamračivanja medijskog prostora…

Situacija doduše ne djeluje toliko ispolitizirana koliko je to bila u doba, recimo, neposredno prije Mosleyevog odlaska, ali toliko se priča o svim vrstama tenzija i tužbi, i financijskoj krizi ekipa, da je teško razlučiti je li sport doista na rubu financijskog kolapsa, ili je to samo fabricirana priča u nedostatku ičega pametnijeg.

Neki veliki pomaci se događaju ― ili najavljuju. I dalje nije stopostotno jasno kako će izgledati Renaultovo preuzimanje Lotusa i što to znači za ovu ekipu. Isto tako, čini se da se spremaju promjene naglavačke u Force Indiji; još ništa konkretno ali ni Vijay Mallya više ne govori ni o kakvim dugoročnim planovima. Red Bull se doduše stabilizirao, ali što će biti s McLarenom od kojeg sponzori bježe kao od kuge, i je li na putu nekakvog začaranog kruga urušavanja u niži ešalon? (Ako niste još pročitali članak “Može li Honda uništiti McLaren?”, napravite to sad.) Puno čudnih pitanja koja će sigurno biti u fokusu u međusezonskoj pauzi, i čiji odgovori ne ovise samo o tome kako će ekipe kotirati na stazi. Možda bude zima uzburkanija nego što smo navikli.

Komentiraj

1 komentar

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni