Izdvojeno

Herta sve bliže AlphaTauriju: Marko izjavio da je sve dogovoreno, čeka se samo odluka o njegovoj superlicenci

Piše: Lovro Andraka

Prije 5 mjeseci, 6 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Već neko vrijeme kruže glasine o interesu Red Bulla za 22-godišnjim američkim vozačem Coltonom Hertom, a sada je to i otvoreno potvrdio njihov savjetnik Helmut Marko koji je zadužen za skauting mladih vozača.

Novinar Chris Medland prenio je kako mu je Marko rekao da je dogovor sa svim uključenim stranama postignut:

“Helmut Marko mi je upravo rekao kako je dogovor sa svima uključenima oko dolaska Coltona Herte već postignut AKO mu FIA odobri superlicencu i da očekuje odluku do Monze.”

“Marko je također sugerirao da dogovor uključuje Gaslyja u Alpineu, ali ponovo, to je u slučaju AKO Herta dobije superlicencu.”

Chris Medland na Twitteru

Marko je već nešto ranije tijekom dana dao izjavu za Motorsport u kojoj je potvrdio zanimanje za Hertu, no tada je rekao da dogovor nije postignut:

“Mislim da možemo dokazati da je kvalificiran za to [superlicencu]. Vidjet ćemo. Dogovor još nije postignut, ali pokušat ćemo. Mi smo Red Bull, mi smo hrabri i nadamo se da ćemo biti uspješni što se tiče njega.”

Herta se od 2017. natječe isključivo u američkim prvenstvima i trenutno završava svoju četvrtu sezonu u njihovoj najvišoj kategoriji jednosjeda, IndyCaru. Problem je što prema bodovnom sustavu za dobivanje superlicence, odnosno dozvole za nastupanje u F1, ima 32 od potrebnih 40 bodova.

FIA ima manevarskog prostora u pravilniku koji kaže da se vozaču s 30 bodova može odobriti superlicenca ako su ga u okolnosti izvan njegove kontrole ili neka viša sila spriječile u osvajanju 40 bodova tijekom natjecanja u prvenstvima koja donose bodove.

Šefovi konkurentskih momčadi poput Mercedesovog Tota Wolffa, Alfa Romeovog Frederica Vasseura i Haasovog Günthera Steinera ne podržavaju pravljenje iznimke oko Herte, a njihov stav dijeli i izvršni direktor F1 Stefano Domenicali, iako vrijedi spomenuti da u ovom slučaju FIA sama donosi odluku, bez F1.

“Sport mora poštivati pravila. Naravno, američki vozači i drugi vozači su vrlo bitni. Ako je kvalificiran za ulazak u F1 jer ima bodove, to su fantastične vijesti, ali postoji proces koji treba pratiti, protokol koji treba poštivati”, rekao je Domenicali.

Mnogi smatraju kako bi IndyCar općenito trebao nositi više bodova, no trenutno jedino F2 donosi više bodova – prvak IndyCara dobiva 40 bodova, dok u F2 prva trojica dobivaju toliko.

“Mislim da nije ispravno mijenjati nešto retrospektivno. Mislim da je ispravno primijeniti pravila”, rekao je Domenicali na temu bodovanja IndyCara.

“Ako postoji nešto o čemu treba raspraviti, ako je potrebno obnoviti pravila, postoji prikladan forum na kojem svi mogu iznijeti ideje ili argumente za diskusiju.”

FIA je jedinu iznimku oko superlicence napravila za nastup Naokija Yamamota na slobodnom treningu u Japanu 2019., no tu se radi samo o licenci za trening za koju je potrebno manje bodova i FIA je zaključila da bi Yamamoto neminovno do kraja te godine osvojio dovoljno bodova, što nije slučaj kod Herte koji je uoči predzadnje utrke sezone tek osmi.

Jedini način da Herta dobije 40 bodova je ako mu Red Bull omogući nastup tijekom ove sezone jer mu se u tom slučaju za superlicencu gleda period od 2018. do 2021., na početku kojeg ima drugo mjesto iz Indy Lightsa – međutim, i tu postoji problem, a to je da FIA ne priznaje tu sezonu za bodove zbog premalog broja natjecatelja, što bi se ipak moglo okarakterizirati kao viša sila i okolnosti izvan njegove kontrole.

Komentiraj

6 komentara

  1. Williams
    Montoya Prikaži

    Koliko je ono Raikkonen imao utrka iza sebe prije nego je sjeo u Sauber ?


    0

    0
  2. Navijam za ovo. Definitivno želim Gaslyja u momčadi prije nego Ricciarda ili Schumachera.



    6

    3
  3. Neznam cemu sad problemi oko superlicence….u zadnjih 20 godina bilo je neznam koliko slucajeva kad se davala i to za seozinu dvije sto su ljudi odvozili, Herta ima vec par sezona iza sebe..istina sa mjesovitim rezultatima….ali ima vec iskustva u utrkama…a i to bodovanje za licencu je pomalo smijesno….F2 je vrh…svi ostali dobiju mrvice….



    8

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Što bi bilo kad bi bilo… 3. dio

Oktanski koktel // Ante Maras

Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...

Što je novo u novoj sezoni

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...

Poredak vozača: 5-1

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Pročitajte najprije:Poredak vozača: Pozicije 20-16Poredak vozača: Pozicije 15-11Poredak vozača: Pozicije 10-6 5 Lando Norris Kako je McLaren krenuo u sezonu bili smo prilično uvjereni da će ovo biti neobično loša godina za Landa Norrisa i Daniela Ricciarda Bahrein je bolje ne spominjati, a na drugoj utrci sezone, u Saudijskoj Arabiji, je zapeo u Q2 Cijele prošle sezone se nije dogodilo da na dva uzastopna GP vikenda ostane...

Još kolumni