Izdvojeno

Verstappen do pole positiona u Nizozemskoj s manje od desetinke ispred oba Ferrarija!

Piše: Lovro Andraka

Prije 4 tjedana, 45 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 6 minuta

Drugi vikend zaredom Max Verstappen bio je najbrži na kvalifikacijama, no za razliku od Belgije, ovdje bi trebao startati s najbolje startne pozicije. Nizozemac je i prošle godine bio najbolji pred domaćom publikom, a u ovogodišnjim kvalifikacijama izgledao dominantno kao i na prošlom vikendu sve do posljednje runde, kada je za manje od desetinke nadmašio Ferrarijevog Charlesa Leclerca i Carlosa Sainza.

Neprimjereno ponašanje Verstappenovih navijača kulminiralo je na početku druge runde koja je nakratko prekinuta zbog baklje posred staze, a taj glupi dio njegovih navijača zamalo je i oduzeo pole position svom miljeniku – minutu prije kraja Q3, u trenucima u kojima je Leclerc držao najbrže vrijeme, vidjeli smo baklju bačenu vrlo blizu staze, što znači da bi crvena zastava u tom trenutku završila kvalifikacije.

Lewis Hamilton završio je četvrti ispred Sergija Pereza i Georgea Russella, no zbog Perezovog izvrtanja na samom kraju kvalifikacija u posljednjem sektoru nismo vidjeli puni potencijal Mercedesovih vozača koji su morali napustiti svoje krugove zbog žute zastave.

Lando Norris bio je sedmi, no mogao bi dobiti kaznu zbog nesigurnog izlaska iz boksa u prvoj rundi, kada je presjekao putanju Yukiju Tsunodi, zbog čega je Japanac morao naglo zakočiti i potpuno stati. Mick Schumacher završio je na odličnom osmom mjestu, dok je njegov timski kolega Kevin Magnussen ispao već u prvoj rundi, a najbržih deset zaključili su Yuki Tsunoda i Lance Stroll koji je imao problem s bolidom u zadnjoj rundi te nije mogao izaći na stazu.

Neugodno je iznenadio Alpine, čiji su vozači uspjeli biti tek 12. i 13., a iako smo već navikli na njegove loše nastupe, Daniel Ricciardo ponovo je bio daleko od Norrisa i startat će tek 17. Kiksao je i Sebastian Vettel koji je u ključnom brzom krugu u Q1 nakon odličnih vremena po sektorima izletio sa staze te će startati s 19. mjesta.

Q1

U prvih pet minuta Q1 na stazu su izašli samo vozači sa stražnjeg dijela poretka, a kada su izašli oni iz vrha, uvjerljivo najbolje vrijeme postavio je domaći junak Max Verstappen. Verstappen je bio čak sekundu brži od timskog kolege Pereza, a zatim su se između njih ugurali Sainz s četiri i Leclerc s osam desetinki zaostatka. Ubrzo su se Russell i Hamilton uspjeli ubaciti ispred Ferrarija s po dvije desetinke zaostatka.

Nakon što su svi odradili prve brze krugove, u nokaut zoni bili su Vettel, Ricciardo, Albon, Schumacher i Latifi, dok su Leclerc i Perez ispali izvan top 10 – Perez je čak bio na samom rubu ispadanja, no obojica su ubrzo popravili vrijeme i vratili se u vrh. Staza se znatno ubrzala do kraja runde pa je 18 od 20 vozača bilo unutar sekunde, a prvi koji je bio ispod crte bio je Bottas, šest desetinki iza prvog Verstappena i desetinku iza timskog kolege Zhoua na 15. mjestu. Magnussen je bio 17. ispred Ricciarda koji je bio pola sekunde sporiji od timskog kolege Norrisa na petom mjestu, a posljednji red osigurali su si Vettel i  Latifi. Vettel je imao najbrži prvi sektor i s obzirom na to da je Stroll bio sedmi, sigurno bi prošao da nije napravio veliku grešku u 13. zavoju te izletio u šljunak.

Q2

Početak Q2 obilježila je situacija relativno uobičajena za neke nogometne travnjake, ali bizarna za F1 – jedna od brojnih narančastih baklji Verstappenove „narančaste armije“ završila je na stazi i oglašena je crvena zastava, samo minutu nakon početka runde. Jedini na koga je taj prekid runde utjecao bio je Albon koji je rano izašao na stazu.

Kada je runda nastavljena, najbrže vrijeme ponovo je postavio Verstappen, ovog puta s nešto manjom prednošću nad konkurencijom nego na početku Q1. Hamilton, koji je zahvaljujući krugu na kraju runde bio samo 14 tisućinki iza Nizozemca u prvoj rundi, bio je drugi s desetinkom zaostatka, a treći je bio Perez ispred Strolla. U nokaut zoni nakon prvih krugova nalazili su se Gasly, Ocon, Zhou, Tsunoda i Schumacher, a do kraja su se iz nje izvukli samo Schumacher i Tsunoda. Navedenoj trojici pridružili su se Fernando Alonso koji je završio 13., što mu je prvi put da nije prošao do završne runde još od VN Španjolske, kada je ispao u Q1, i Alex Albon.

Verstappen je ponovo odradio samo jedan krug početkom sesije, no ovog puta su ga dvojica vozača uspjela nadmašiti – Sainz i Russell.

Q3

Prvi dio borbe za pole position otišao je na stranu Charlesa Leclerca. Ferrarijev vozač dao je malo nade za konkurentnu borbu ovog vikenda s 59 tisućinki bržim vremenom od Verstappena. Treći je bio Hamilton ispred Sainza, Pereza i Russella, stoga smo imali potpuno izmiješane vozače prvih triju momčadi. Norris je bio najbolji od ostatka na sedmom mjestu, Tsunoda je bio osmi, Schumacher deveti, a deseti Stroll nije izašao na stazu zbog problema s bolidom.

Prizor baklje neposredno pored staze samo minutu prije kraja mogao je biti posljednji u današnjim kvalifikacijama, no srećom, bila je dovoljno daleko da se moglo nastaviti s vožnjom. Leclerc je napravio manju grešku u drugom sektoru, no s najbržim prvim i trećim sektorom uspio je popraviti svoje vrijeme za nešto manje od desetinke. Verstappen je ipak odradio bolji posao i za samo 21 tisućinku ispred Leclerca te 92 ispred Sainza stigao do četvrtog ovosezonskog pole positiona. Mercedesi su stizali iza njih, no Perez se izvrtio ispred njih u posljednjem sektoru i time izazvao žutu zastavu koja je upropastila njihove krugove. Norris je ostao sedmi, dok je Schumacher uspio preskočiti Tsunodu.

Utrka za Veliku nagradu Nizozemske na Zandvoortu počinje sutra u 15 sati.

Rezultati kvalifikacija

VozačBolidQ3 +
1Max VerstappenRED BULL RACING RBPT1:10.342
2Charles LeclercFERRARI0.021
3Carlos SainzFERRARI0.092
4Lewis HamiltonMERCEDES0.306
5Sergio PerezRED BULL RACING RBPT0.735
6George RussellMERCEDES0.805
7Lando NorrisMCLAREN MERCEDES0.832
8Mick SchumacherHAAS FERRARI1.100
9Yuki TsunodaALPHATAURI RBPT2.214
10Lance StrollASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES
11Pierre GaslyALPHATAURI RBPTQ2
12Esteban OconALPINE RENAULT
13Fernando AlonsoALPINE RENAULT
14Zhou GuanyuALFA ROMEO FERRARI
15Alexander AlbonWILLIAMS MERCEDES
16Valtteri BottasALFA ROMEO FERRARIQ1
17Daniel RicciardoMCLAREN MERCEDES
18Kevin MagnussenHAAS FERRARI
19Sebastian VettelASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES
20Nicholas LatifiWILLIAMS MERCEDES

Komentiraj

45 komentara

  1. Sad bi VER mogao biti sam protiv 2 ferkana u strategiji… oh… šta ja to pričam… ferkan i strategija



    21

    2
  2. Charles Leclerc 16
    ferarista Prikaži

    Greška leclerca u sektoru 2



    2

    1
  3. Perez treba dobiti kaznu zato što je prekinuo posljednji krug vozačima iza i tako okončao kvalifikacije. Sjetite se, to je bila njegova ideja nakon VN Monaka prošle godine.



    41

    1
  4. James Hunt
    Jozuka Prikaži

    Ferrari je danas opet imao najbrzi bolid.I opet to nisu iskoristili. Sainzova vremena sve govore.
    Max pokidao.
    Perez..Preko 10 vozača na gridu bi vozilo brže od njega. Minimalno.



    10

    4
    • Ayrton Senna
      Scuderia Prikaži

      Gasly, albon i perez- svi su se u drugim ekipama pokazali kao sasvim solidni vozači, a u red bullu pored maxa djeluju nesposobni. Pretpostavljam da se to dogodi kad ekipa skroz zanemari drugog vozača. Najbolji primjer bottas, prvih nekoliko sezona nije bio baš toliko daleko od lewisa, onda lani kad su vidjeli da napokon imaju konkurenciju i da moraju stati odmah iza lewisa bottas odjednom izgleda kao da je zalutao u sport.



      17

      0
      • zato sto je max red bull… isto kao sto je hamilton (bio) mercedes… ostali su nebitni… to tako jednostavno funkcionira



        3

        0
        • Ayrton Senna
          Scuderia Prikaži

          Jasno je to meni, samo sam se osvrnio na ovaj komentar da bi minimalno 10 vozača na gridu vozilo bolje od pereza. Čini mi se da su ljudi zaboravili da je perez gazio strolla, a pobjeđivao je i ocona i hulkenberga i kobayashia. Ovo u red bullu nije njegova prava vrijednost, uostalom koliko je bitan red bullu najbolje govori izjava njegovog trkačeg inženjera kad je rekao na team radio prije starta u bakuu ove godine : “elbows out”.



          9

          0
      • James Hunt
        Jozuka Prikaži

        S cim su ga zanemarili? Imao je jako lijepu i realnu sansu da ga se ne “makne” sa strane. Nije dobio naredbu da sporije vozi. Napravio je nekoliko amaterskih grešaka ove sezone doslovno s čim je sve upropastio, pa čik je izlijetao u formacijskom krugu. Da netko tko ne zna nista o F1 krene gledati istu ove sezone, rekao bi da je Perez teski rookie. Njegovi zaostaci su tragicni za ovakav bolid. A voznja jos tragicnija. Bodovno je na početku mogao biti i ispred Maxa. Ni Gasly ni Albon nisu imali ni priblizno ovoliko dominantan bolid niti su bili u ovako “lezernoj” ekipi. A Perez je neusporedivo još iskusniju od njih. Najdominantniji Red Bulla još od Vettelovih naslova. Nema nikakvog opravdanja. A najjace je jos sto je bodovno drugi uz katastrofalnu sezonu.



        2

        2
        • Aston Martin
          tiptronic Prikaži

          Ja sam fan Seba i Saiza ..ali ne mogu da ne reagujem na pljuvanje po Perezu.
          U ovoj godini su svima bolidi bili “novi” i u tom novom bolidu Perez je imao veoma slican rezultat kao Max.
          Nakon 7 trka Max je imao 125 a Perez 110 poena a zatim dolaze nadogradnje po željama Maxa i Perez se “gubi” jer više nema pouzdanja u taj bolid.
          To je nešto što se ponavlja svim vozacima koji voze sa Maxom…
          ekipi je važan on i njegov osjecaj u bolidu.



          2

          1
  5. Ferrari
    jura718 Prikaži

    Kakav vozač, broj jedan sad i u bližoj budućnosti, grande Max. Uvijek nekako izvuče maksimum iz bolida, pere pod za Perezom. U race paceu to još dođe više do izražaja. Ali ajde, navijamo i sutra za crvene
    #forzaFerrari



    15

    4
  6. Super kvalifikacije! Očekivao sam manje razlike u vremenima, ali ne ovoliko. Show.

    Bravo za Micka i Strolla, Albon opet odličan.

    Lando P7, Ricci P17 – koma

    A sada malo teorije zavjere. Skriva li RB brzinu da ne bi opet došlo do promjene pravilnika? Kao što je to Merc radio i koje budale su bacale dimne bombe na stazu, možda englezi u narančastom 😁



    9

    6
  7. Formula1
    Zeko Prikaži

    Lec poklonio drugim sektorom pol



    12

    1
  8. Leclerc opet puca pod pritiskom i pravi gresku dok Max mrtav hladan odveze cist krug za pole i to nakon petka provedenog u garazi, Leclerc definitivno nije spreman za borbu za titulu.



    16

    16
    • To ti je davno ispričana priča kad je jedan vozač u komfornoj zoni i puca od samopouzdanja, koje mu je do neba, a drugog, tokom sezone, “izjebe u glavu” vlastita ekipa, al` ono propisno, pa mora da tjera pod pritiskom.
      Neka sjećanja na 2017. i 2018., možda?
      Inače, Čarli je, barem što se tiče “one hot lap” jači od Maxa (što naravno, nema veze sa trkom u nedjelju), tj. najbolji trenutno.



      28

      3
      • Ali ovaj vikend nema nikakvog pritiska + cist vikend je imao do sada tako da greska je ovaj puta iskljucivo njegova i nema se sta vadit na ekipu :chill:

        Sto se tice brzine u jednom krugu se slazem, Charles je uz Hamiltona najjaci na gridu sto se kvala tice.



        5

        13
        • Ali ovaj vikend nema nikakvog pritiska

          Otkud znaš?

          greska je ovaj puta iskljucivo njegova

          Sve što pogriješi u vožnji (ako nije neki kvar) su njegove greške.
          Ali pročitaj dio o tome kako ga je ekipa “izjebala u glavu”….

          Charles je uz Hamiltona najjaci na gridu sto se kvala tice

          Ne, Čarli je trenutno najjači u kvalama.
          Ako pričamo kroz čitavu karijeru, onda čak mogu Hamdi i dati prednost u tom segmentu.
          Ali trenutno, to je Čarli.



          7

          4
        • Blue Flag
          dFixxx3r Prikaži

          naravno da ima pritiska.
          ferari baljezga da i dalje postoje šanse za titulu a charles je njihov br1 vozač koji mora isporučiti, pogotovo kad osjeti da bolid ima šanse za prvo mjesto.

          Bez pritiska je charles bio prvih 5 utrka i vidjeli smo kakav je onda killer.
          Onda su nastupili kvarovi, pa šlampavost ekipe, i sve pada na vozača.
          dešava se isto ko i 2017 i 2018.. vozač pokušava nadoknaditi i pre često ode preko limita..
          S druge strane sainz bi trebao biti bez pritiska svaki vikend. em ekipa em javnost ima dojam da je charles no1 što pokazuje i tablica. sainz je sam sebi jedini pritisak i čudno je da tako olakšan ne odveze češće bolju partiju od charlesa…


          0

          0
    • kolko vidim po ljestvici bodova lec vise nije glavni rival maxu nego perez… ne razumujem zasto je lec jos uvijek pod povecalom



      13

      1
      • Blue Flag
        dFixxx3r Prikaži

        jer je bodovna razlika maxa i pereza prevelika, u istom su team-u i zna ste tko je figura br 1 unutar teama.
        S druge strane ferari “navodno” ima bolid za konkurenciju RB-u i ferarijev vozač je najbliži bodovno maksu a da je druga ekipa…

        mislim sve je to jasno al kad već postavljaš pitanje… :D


        0

        0
    • Nije ni Max imao najčišće krugove. Dosta su na limitu bili. Svaki mm staze se koristio.



      5

      1
    • Michael Schumacher
      Veljko Prikaži

      Potpuno se slažem. Mislim da je Leclerc opterećen Maxom, ali da to nikad neće priznati.



      5

      4
  9. Lewis Hamilton
    smr201 Prikaži

    Super kvale, šteta što je Perez uništio krugove ovima iza bilo bi zanimljivo.
    Leclerc imao pole, napravio greške u srednjem sektoru, tak se Maxa i RB ne dobiva.
    Sutra bi moglo biti zanimljivo pogotovo ako bude jaka degradacija.



    11

    1
  10. Michele Alboreto
    Drkso Prikaži

    bit će zajebano sutra



    1

    1
  11. Michael Schumacher
    Unwoken European Prikaži

    Maxovi navijači nekako mi daju flashbackove na Torcidu. Imaju taj isti luđački mentalitet.



    5

    2
  12. Jadan Ricci je trenutno najnemotiviraniji vozač na gridu. Samo se nadam da će ipak do kraja sezone pokazati da zaslužuje mjesto u F1


    0

    4

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni