Izdvojeno

Binotto sumnjičav oko Red Bullovih troškova nadogradnji: Morate se zapitati je li nadzor dovoljan

Piše: Lovro Andraka

Prije 1 mjesec, 28 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Mattia Binotto osvrnuo se na novi monokok koji Red Bull navodno planira donijeti do kraja sezone i izrazio sumnju u mogućnost takvog pothvata u okviru propisanog ograničenja budžeta.

Auto Motor und Sport tvrdi da je šef Ferrarija zatražio od FIA-je da detaljnije nadziru troškove momčadi.

“Mi si nikako ne bismo mogli priuštiti razvoj lakše šasije niti bilo kakve druge šasije tijekom sezone jer budžet to ne dozvoljava. Iznenadilo bi me ako bi druge momčadi to mogle”, rekao je Binotto za AMuS.

“Morate se zapitati je li nadzor dovoljan. Nažalost, samo malo ljudi iz FIA-je prati to. To se mora popraviti u budućnosti. Bilo bi zaista loše da prvenstvo odluče financijska pravila.”

Komentirao je i utjecaj nove tehničke direktive o dupinjanju te podnici:

“Utjecaj tehničke direktive je u potpunosti zanemariv što se tiče Ferrarija. To nije odgovor na pitanje zašto su naše performanse bile toliko loše.”

“Postojala je prava razlika u performansama između nas i Red Bulla. Iako nije bila tolika, bila je primjetna već u Mađarskoj – na potpuno drukčijoj stazi koja zahtijeva puno downforcea. Red Bull je jednostavno brži bolid.”

“Ono što me najviše brine je to što su oni vozili s manje downforcea i svejedno su postavljali dobra vremena u srednjem sektoru, gdje vam je potreban downforce.”

Dodao je kako je Ferrarijev glavni problem u Belgiji bila potrošnja guma koju moraju smanjiti u narednim utrkama. U Nizozemskoj očekuje da će biti bliže Red Bullu, a zaključio je kako će sve što saznaju o slabostima ovogodišnjeg bolida pomoći u razvoju onog za iduću sezonu.

Komentiraj

28 komentara

  1. only fools horses and Ferrari fans….

    Dellboy Matia: this time next year….



    18

    1
  2. Kimi Raikkonen 7
    Iceman Donator Prikaži

    Ajde bolje suti



    5

    0
  3. Omiljene Matekove uzrečice:
    1. “Izražavam sumnju….”,
    2. “Iznenadilo bi me….”,
    3. “Morate se zapitati….”.



    17

    1
  4. Ograničenje budžeta treba ukinuti, to ionako nitko ne može kontrolirati. Dijelovi se mogu praviti, printati i testirati po garažama daleko od očiju FIA-e. Dosta da su motori zamrznuti. Proteklih sezona su ekipe koje su imale lošu šasiju na početku sezone imali kakvu takvu šansu za popravak i napredak kroz sezonu a sad vozi što imaš i doviđenja.



    8

    0
  5. Fernando Alonso 14
    tapa-tapa Prikaži

    Zanimljivo će biti vidjeti da li će biti kakvih sankcija oko eventualnih prekoračenja ako se ista dokaže. Binotto mi djeluje da baš vodi evidenciju tko šta radi i kolko tko troši. RB je definitivno odletio u performansama u odnosu na početak sezone i da je sumnjičavo sve skupa je….



    3

    1
  6. Aston Martin
    tiptronic Prikaži

    Ako ima problem ..Red Bull ga otkloni do naredne trke ..a Ferrari naredne godine.
    Riba smrdi od gleve …pod hitno Matiu “zatociti” u biro a vodjene ekipe prepustiti nekom ko to zna ..ako mora biti iz Italije dovedite Flavia bar ce Toto imati svog pandana u Ferrariu. Ionako na drugi nacin ne mogu konkurisati Adrianovoj genijalnosti.



    6

    0
  7. Čuj ovog! Strašno. Pa prvenstvo ste odlučili vi i vaša logistika koja ne zna šta radi



    7

    0
  8. “”a zaključio je kako će sve što saznaju o slabostima ovogodišnjeg bolida pomoći u razvoju onog za iduću sezonu””

    S ovim je sve rečeno…



    8

    0
  9. Mclaren
    raca Prikaži

    Ima jedno pravilo u ekonomiji. “Kad ne možeš zaradit, smanji troškove kako bi zaradio”. Binotto je tu sintagmu preformulirao pokušavajući druge obezvrijedit; ” Kad želiš prikriti svoju nesposobnost, optuži druge”. Kakav jadan lik. Sramota za Ferrari



    11

    1
  10. Mick Schumacher 47
    senna66 Donator Prikaži

    Dobro oke treba provjeravati svakako, ali da je Ferrariju neograničen budžet sada u ovome trenutku, po performansama bolida garantiram vam da bi RB hladno bio svaku utrku brži do kraja sezone. Čak i da RB zamrzne svoj razvoj.

    Ima tu i stvari, dragi moj Matija, koje novac ne može kupiti, a to je posložena, stabilna ekipa sa mudima i ono najbitnije da postoji samokritičnost, da se prizna zajeb i da se u vezi toga nešto poduzme. To je ono što Ferrari nema odavno i doslovno i budala sa pola mozga zna predvidjeti vaš upropašteni trkači vikend. RB vas je toliko našamarao da niste ni svjesni. Najbolja ekipa na gridu definitivno. Iza njih Mercedes koji iako su pokazali ove sezone prve slabosti koje je skrivala brutalna dominacija, barem rukama i nogama politički još uvijek šamaraju konkurente.

    Mora se priznati da je ovaj Ferrari možda i najgori ikada, možda će me neki stariji navijači demantirati, ali nisam vidio ovako nesposobnu i blijedu momčad kao što je Ferrari uzevši u obzir njihovu povijest, financije i reputaciju. Na stazi, u razvoju, u vođenju ekipe i vozača, i politički. Nesposobni ste u svemu. Bez preuveličavanja.



    15

    0
    • Mate poslije Mađarske

      “Nema potrebe ništa mijenjati. Mislim da je ključ u samopouzdanju, učenju, građenju, skupljanju iskustva i izgradnji vještina.”
      “Ako pogledam balans prvog dijela sezone – ne vidim zašto bismo nešto mijenjali. Mislim da moramo shvatiti što se dogodilo u Mađarskoj i pokušati biti kompetitivni kao što smo bili u prvih 12 utrka. Nema razloga zašto ne bismo bili kompetitivni na idućoj utrci.”
      “Pobjeđujemo i gubimo zajedno. Mađarska nije bila sjajna utrka, utrka prije toga nije bila sjajna [Francuska], ali vidim puno potencijala. Moramo se fokusirati na razloge zašto je to bilo tako. Kad to riješimo – bit ćemo puno jači.”

      I onda se u Belgiji desi to što se desi.
      Meni nije problem što je RB dominantno pobijedio, ionako se sezona razvijala u pravcu duple titule za RB i prije ljetne pauze. Možda je Ferrari stvarno bio loš sa gumama u Belgiji. Eto, kaže (ajd da mu vjerujem) da nije problem ni u novoj tehničkoj regulativi.
      Nije sporan ni “kvar” senzora ograničenja brzine u boxu.
      Nije problem ni kazna za Čarlija (kao da je bitno da li je bodovna razlika između Maxa i njega 98, 96 ili “samo” 94 boda).
      Problem je u pozivu u box na ulasku u predzadnji krug, a nisu imali (ni blizu) čistu situaciju za izaći ispred Alonsa, što se na kraju i ispostavilo, uz malu vjerovatnoću uzimanja FLa.
      Ali da čak i zanemarimo malu vjerovatnoću uzimanja FLa, nema veze, treba probati, ali to se ne radi ako nemaš čist ulazak u box + još nekoliko sekundi lufta, jbmu sve da mu jbem!!
      Pa jel` moguće da bi većina nas ispred računara i TV ekrana bolje odradila neke stvari u vezi strategije, ove sezone.
      “Kvar” senzora je samo šlag na tortu, po principu Mrphyjevog zakona.
      I ono, kad ste toliki debili, evo vam sad za kaznu.
      Srećom, pa su dobro montirali gumu.

      Još jedan problem iz Belgije je ona situacija sa gumama u subotu.
      Ono kad te vozač pita: Šta da radim sa ovim gumama?
      Jel` realno brate?
      I to nije problem u smislu da to nije imalo nikakve ozbiljne posljedice, kao ni ovo sa boxom, FLom i senzorom (ponavljam, jebeš par bodova, neće napraviti razliku).

      Ali je problem u tome što ljudi iz vikenda u vikend rade katastrofalne greške i vuku očajne poteze!
      I ne misle stati.

      Znači, ekipa je totalno u kontra-ritmu.

      Tehnički to još koliko-toliko i liči na nešto. Bolid je dobar/vrlo dobar/odličan/kako god, barem prvi dio sezone. Na “pola staza” u prvom dijelu je bio najbrži.
      S druge strane, nisam zadovaljan sa pouzdanošću, ali nikako.
      Ali opet, tehnika je i najbolji dio.

      Vozački – bilo je grešaka. Karlu zamjeram Australiju (u Imoli nije ništa mogao), Čarliju zamjeram Imolu. Francusku mu ne zamjeram, ka ni sva ona izlijetanja ni izvrtanja na treninzima, jer je već došao u fazu pritiska (u odnosu na Maxa mu nedostaje borba za titulu, sama titula, kao i 3 sezone vožnje, mada ovo zadnje ne bi trebalo biti toliko bitno), sličnog kakav je imao Vettel 2017./2018. (Ferr kad je bio bolji od Benza, bilo je većinom, ne svaki put, na guzove, Benz kad je bio bolji od Ferr bilo je većinom, ne svaki put, s prilično lufta, zatim slabiji razvoj kroz sezonu, gluposti u strategijama, banalni kvarovi,…). A Vettel je do 2017. imao iza sebe 4 titule i 42 (??) pobjede.
      Dakle, “izludiše” ih obojicu, pogotovo Čarlija. A Maxonja, trenutno laganini, u onoj komformnoj zoni, ubija….

      Strateški, katastrofa, nema se šta više reći.

      Politički, pogotovo.



      18

      0
      • Lewis Hamilton 44
        NRteamLH44 Prikaži

        Question? 😂😂😂



        6

        0
      • Da..samo sta se pljuvalo po Vettelu koda je zadnji debil…s jedne strane ovo sta se sad desava je pravedno…da se vidi da nemoze vozac dati bolidu sekundu po krugu..pa kruzati stazom i misliti o strategiji..vremenu i SC-u i undercutu i svemu ostalom sta bi trebao pitt wall odraditi…Vettel je prije Ferrarija i osvojio nesto…pitanje ako Lec-a usose jos 3-4 godine sta ce bit od njega…kad je sve na limitu i kad neide kako bi trebalo greske su tu…



        2

        0
  11. Michael Schumacher
    ruzinavi Prikaži

    E stari moj, 2017/18 se ponavlja. Sezona krene kao iz snova, a greške pit walla i šugave nadogradnje vam “pomognu” da polako klizite unatrag sa performansama. Dodatno još, rikavaju komponente koje nisu nikad rikavale do ove godine i na kraju Leclerc koji radi neprisiljene greške.
    Tužno je da vama razvoj bolida za iduću godinu traje još od 2014.
    A što se tiče budžeta, što ako je RB napravio bolid koji nije zahtjevao toliko nadogradnji da dođe u ovo stanje? Što ako Ferrarijev koncept zahtjeva trošenje skoro cijelog budžeta da dođe u stanje da bude na nivou ili bolji od RB koncepta?
    Zbilja otežavate ljudima da više navijaju za vas kad izgleda kao da sami više ne navijate za sebe…



    21

    0
    • Nama McLarenovcima je još teže. Svi komentiraju Ferrarijeve strateške odluke a što reći za McLarenove? Nismo pogodili strategiju već par utrka.



      9

      0
      • Pirelli Wet
        r2d2 Donator Prikaži

        Potpis.
        McLarenovi jadi prolaze dosta ispod radara. Nisu Ricciardo i Mercedes krivi za loše rezultate.



        3

        0
      • To znaci da se McLaren ne bori za naslov , tj da nije bio kandidat za naslov :D.
        Nebi se ni o Ferraiju toliko pisalo da se bore za 4-5 poziciju konstruktora.
        Oni barem uzivaju u nadanju u pobjedu svaki vikend , jer realno imaju pravo na to.
        Tako da je njima ipak malo bolje. Jer bolje imat dosta sanse za pobjedu pa sjebat , nego se konstantno borit da se makar izvuce koji bod jer znas da nemas teoretske sanse za pobjedu hah



        2

        0
        • Michael Schumacher
          ruzinavi Prikaži

          Jer bolje imat dosta sanse za pobjedu pa sjebat

          Bez da omalovažam ikoga, vjeruj mi da ovo boli ipak malo više. Otkad je Seb pobjedio u Australiji 2017. nekako se čeka taj vražji iskorak da se nešto bolje napravi. Zapravo se čeka od 2008. kad su mogli imati duplu krunu, ali 2017/18 je zbilja bila prilika, ’18 više nego ’17. Ove godine, čak i sa pobjedama koje su “pobjegle” mislim da bi RB bio ne daleko ispred ali dovoljno daleko da Ferrari i dalje nebi više imao šanse za naslov(e).
          Za McL, žao mi Ricciarda. Čovjek je praktički potjeran iz RB-a i ušao je u lošu seriju iz koje se ne izvlači a iduće godine ga možda i ne bude na gridu a velike se stvari očekivale od njega.


          0

          0
        • Ma naravno da vise boli. Razumljivo je.
          Ali veca je uzbudenost , vece ocekivanje utrke i sve to , je kada znas da tvoja ekipa ima bolid za postolje/pobjedu. Neuspjeh vise boli , to je logicno.
          Ali nije isto kad ocekujes podijum , ili kad navijas oce tvoji biti 8mi ili 9ti :)



          1

          0
  12. Dobro je prvi tjedan je završio i još nas čeka dva tjedna horrora u izvedbi Ferrarija i svi zajedno idemo u novu sezonu F1!
    Ovaj bolid je isti onaj koji je krenuo u sezonu. Jedini “upgrade” ima kad rikne PU i onda stave novi i “bolji”.



    8

    0
  13. Kada RedBull donosi odluku o pitstopu ili neku odluku unutar utrke ja znam da je to prava odluka koja će rezultirat najboljim mogućim ishodom za njih, jedino ih nesrića može poremetit. Red Bull je ozbiljna momčad. E Ferrari je sve suprotno od navedenog.



    7

    0
  14. Sebastian Vettel
    zizof1 Prikaži

    Ja i dalje imam dojam da je Ferrari sproji bolid po race pace-u od početka sezone. Na nekim stazama su bili “tu negdje”, ali generalno bih rekao da je RB konstantno brži. Neke utrke su definitivno izgubili zbog strategije, ali bojim se da im ništa od toga nebi pomoglo da osvoje bilo koje prvenstvo (sad je već i očito). Jednostavno kasne s razvojem, pitanje je koliko ima prostora za napredak s obzirom na troškove, ali svakako se nadam da će dobiti barem Mercedes. Ono što me veseli je to da su pokazali napredak u odnosu na prošlih 14 sezona, napravili su inovativan bolid koji će, nadam se, iduće godine biti na razni RB-a, a vjerojatno i Mercedesa.



    5

    1
  15. Toro Rosso
    25_321 Prikaži

    Matija broji zadnje dane na celu Ferrari tima, reklo bi se.



    2

    0
  16. ako niste spori zbog direktive, zbog čega onda? kako je moguće da na svim utrkama budete tu negdje sa red bullom, a sad više od pola sekunde? o gumama ne treba ni govoriti…. često čujem izjave od ljudi iz timova kako ne znaju što očekivati od guma… velike razlike između temperatura između sesija ili koji vrag… isto smanjili temperaturu onih “blanketa” koje griju gume, možda zbog toga hard ne može biti efikasan na određenim stazama di su hladnije temperature, jer se ne mogu zagrijati na radnu temperaturu… neka pravila mi jednostavno ne idu u glavu



    2

    0
  17. Michael Schumacher
    Unwoken European Prikaži

    Binotto nema moć da lobira. Toto ima mnogo bolje nastupe. Njegove sumnje završaju sa senzorima, s novim pravilnicima. Binotto je Pantić, a Toto je Šojić.



    1

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni