Izdvojeno

Domenicali želi da se bodovi dijele na svemu osim prvom treningu

Piše: Lovro Andraka

Prije 1 mjesec, 56 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Izvršni direktor Formule 1 Stefano Domenicali iznio je svoju radikalnu ideju za novu izmjenu trkaćeg formata prema kojoj bi se bodovi dijelili na svakom dijelu vikenda osim na prvom treningu.

F1 je prošle godine uvela sprint utrke koje su tada nosile bodove za prvu trojicu, a ove godine je to prošireno na prvu osmoricu. Broj sprintova po sezoni zasad stoji na tri, a iako je FIA nedavno blokirala udvostručenje njihovog broja za 2023., Domenicali neće odustati ni od toga.

“Mislim da je iz perspektive gledatelja vrlo važno da svakog dana postoji nešto za što se bori na stazi. Slobodni trening vrlo je zanimljiv inženjerima i vozačima, ali na koncu svega, u sportu se morate boriti za nešto”, rekao je Domenicali za RaceFans.

“Bit ću vrlo agresivan oko toga da imamo jedan slobodni trening u petak ujutro i da onda svaki put kad se izlazi na stazu nešto bude dodijeljeno. U tom slučaju se odvija nekakva akcija, ljudi su uvijek angažirani kako bi shvatili što se događa. To će biti moj doprinos raspravi o budućnosti.”

“Svaki put kad ćemo biti na stazi – uz poštivanje utrke u nedjelju koja uvijek mora biti najvažniji element – trebalo bi postojati nešto za što se bori, u smislu bodova, nagrada. To je moje mišljenje.”

Domenicali namjerava iznijeti svoje ideje na sastanku F1 Komisije koja teoretski može izmijeniti pravila na narednu sezonu.

Svjetsko motociklističko prvenstvo, MotoGP, koje predstavlja najviši rang natjecanja u toj disciplini motosporta, prošlog je tjedna iznenada objavilo kako će od iduće godine održavati sprint utrke na svakom trkaćem vikendu. Domenicali je pohvalio tu ideju za koju očito želi da se ostvari i u F1:

“Rekao bih da je dobro da i MotoGP pokušava prihvatiti drukčije formate vikenda. Kao i uvijek kada nešto mijenjate – sjećam se prošle godine – imate ljude koji su za i ljude koji su protiv. To je dio normalne rasprave.”

“Postoje razlozi zbog kojih radimo na tome da imamo šest sprint utrka iduće godine. Radimo zajedno s FIA-jom na finaliziranju detalja.”

Promjene formata sprint vikenda također će biti razmotrene:

“Ono što želimo raspraviti na idućem sastanku F1 Komisije je kako napraviti određene korekcije na trenutnom formatu sprinta da bismo vidjeli postoji li nešto što možemo poboljšati i postoje li neke druge ideje.”

“Nakon svega što sam rekao, želio bih da svaka sesija osim možda prve donosi neku nagradu. To je nešto što zaista želim raspraviti s vozačima, momčadima i naravno, FIA-jom jer mislim da će to dodati napetost koju svi žele vidjeti kada smo na stazi.”

Komentiraj

56 komentara

  1. Napravit jos jedno prvenstvo gdje ce se bodovati treninzi i kvale… Pobjednik svakog vikenda gajba pive i odojak ili janjac na raznju za ekipu u boxu..

    uz poštivanje utrke u nedjelju koja uvijek mora biti najvažniji element

    Uz postivanje nedjeljne utrke, ostavi ti sve na miru.



    39

    1
  2. Kimi Raikkonen 7
    Iceman Donator Prikaži

    Ja ne znam ni jedno prvenstvo u bilo kojem sportu gdje toliko mjenjaju pravilnike sto unutar sezone sto iz sezone u sezonu.



    27

    1
    • Zamisli kad bi u nogometu uveli dan prije tekme sprint 25 minuta i onda davali pola bodova pa bilo bi mrtvih hahahaha A ovi se zajebavaju sa pravilnicima ko da je to njihova privatna prcija.



      4

      1
      • To i jest njihova privatna prćija.
        Mogu mijenjati pravila kako i koliko žele. Timovi mogu izabrati hoće li se natjecati ili ne, a navijačii mogu birati hoće li pratiti natjecanje ili ne.



        1

        0
      • Apsurd je da je netko vlasnik nekakvog sporta. Zamislite da je neki lovator vlasnik nogometa i da mijenja pravila svako malo.



        2

        0
        • To je pojednostavljenje. Nije Liberty vlasnik sporta. Oni su vlasnik komercijalnih prava. Jer je FIA komercijalna prava prodala davnih dana jer su se dva frendića dogovorili kako da zarade od toga. Recimo FIFA i UEFA nisu nikad prodale komerciijalna prava nego od toga dobro žive i sami dijele novce klubovima i savezima. FIA je prodala i sad nema natrag, nitko nije blesav da im omogući da to otkupe natrag.

          Ipak, pravila ne određuje Liberty nego FIA. Liberty može tražiti kaj hoće, ali FIA odlučuje o sportu, tehnici, pravilima. Liberty određuje gdje će se voziti i koliko će trka biti (u rasponu definiranom ugovorom), ali FIA certificira da li je staza prikladna za F1.

          Problem je samo koliko je FIA podatna. Bila je vrlo podatna pod Jeanom Todtom, koliko se to nastavlja ostaje da se vidi.



          4

          0
      • A gol iz kornera vrijedi 3 a sa više od 25 m ,2 gola
        I svaka ekipa može birati u 90 minuta 3 puta po 10 minuta za njih offside ne vrijedi ,odnosno gol iz offside vrijedi i za kraj ako gube 3 gola razlike 10 min prije kraja mogu igrati sa 15 igrača🙉



        1

        0
  3. Uvedi onda Stjepane nešto i za prvi trening, što si cicija, što si se stisnuo…..
    Kome smeta bodovanje prvog treninga? 🤣

    Bože sačuvaj.



    29

    1
  4. Nagrada nije isto što i bodovi.



    3

    0
    • Istina…
      Ali kaze i ovo

      “Svaki put kad ćemo biti na stazi – uz poštivanje utrke u nedjelju koja uvijek mora biti najvažniji element – trebalo bi postojati nešto za što se bori, u smislu bodova, nagrada. To je moje mišljenje.”

      Pa si ti misli sta ce oni smislit…



      7

      0
  5. Čime hrane ovu budaletinu?



    16

    1
  6. Sebastian Vettel 5
    Pastor Prikaži

    MotoGP je potpuno druga stvar, jer tamo ima mnogo motora i vozača koji mogu pobijediti, ili se boriti za bodove. U F1, bilo kakvo dodatno bodovanje će samo ići u prilog najbržima, što će dovesti do još veće dosade, i do ranijeg rješavanja prvenstva. Kada se bude više ekipa moglo boriti za pobjede, onda se zanimajte ovakvim glupostima.



    14

    0
  7. Ne! Hoćemo prskalice!



    16

    0
  8. F1puls Portal
    Ante Vetma glavni urednik Prikaži

    Ne spominje ništa hoće li bodovati i press konferenciju? 🤔



    50

    1
  9. Michael Schumacher
    karte_m0lim Donator Prikaži

    zamoli bih cijenjeni F1puls da ne prenosi ovakve vijesti, samo mi naj.. i ovo malo živaca što mi je ostalo…



    12

    1
  10. Ma ovo je samo zbog 4 tjedna pauze pa im dosadno i pričaju gluposti, ne brinite. Ne bi oni to… Znaju oni da mi čitamo vijesti i portale pa nas samo drže budnima do VN Belgije. Sad će to pa će se smirit…
    Yeah ‘right…



    5

    0
  11. Jedna od glupljih ideja u povijesti, usudio bi se cak reci da bi me to udaljilo od F1. Nadam se da ce se opametiti i ostaviti ovakvih budalastina.



    14

    1
  12. Charles Leclerc 16
    Disorder Prikaži

    Sto si ti konzumirao prije ove izjave?



    5

    1
  13. vozač s najviše lajkova, smješkića, emojia, pregleda na instagram i tik tok mrežama dobit će dodatne bodove u “f1 social network race” gdje ce se na kraju sezone sve to pribrojit pobjedniku, ali ti bodovi će vrijedit 5 puta vise, tako da ce i zadnji moc prec do tada prvog u utrkama jer je to najpoštenije da su svi jednaki.



    16

    1
  14. Ili uvesti glasove publike…



    7

    1
  15. Kao malo dijete kada dobije ideje u pješčaniku pa se na kraju dana vrati mami sav zasran.



    8

    1
  16. Mick Schumacher
    Ante Maras novinar Prikaži

    Ovaj se ugledao na Berniea po pitanju “sjajnih” ideja te ga još dodatno nadmašio. Svaka čast



    4

    1
  17. Nadam se da to neće napraviti. Koja će to biti smijurija u slučaju kiše kada budemo imali slučaj da tek par vozača i odvezu revijalne krugove sa zaostatkom od 50+ sekundi od normalnog vremena i ipak pokupe bodove. Novine koje su se pojavile na MotoGP su također teško probavljive, najviše smeta to da imamo dvije velike nagrade (subota+nedjelja) iako one nisu na istoj razini (različite su dužine).



    1

    0
  18. Eto još jedne ideje:
    Mala nužda – 3 boda
    Velika nužda – 5 bodova + 1 bonus bod ako je proljev



    7

    3
  19. Monisha Kaltenborn
    monkeyseat Prikaži

    “Bit ću vrlo agresivan oko toga da imamo jedan slobodni trening u petak ujutro i da onda svaki put kad se izlazi na stazu nešto bude dodijeljeno. U tom slučaju se odvija nekakva akcija, ljudi su uvijek angažirani kako bi shvatili što se događa. To će biti moj doprinos raspravi o budućnosti.”

    Ma možda da dijeliš poklon bonove za Plodine ili Konzum. Uvijek ima neka akcija 9.99.
    Mora da si nekad radio u Ferrariju jerr ovakvih inteligentnih ideja se ne bi posramio ni Elektrolux iz Švedske.



    4

    2
  20. Antonio Giovinazzi
    Osella Prikaži

    Sviđa mi se kako Stefano razmišlja i u kojem bi smjeru Formula 1 mogla ići. Predlažem ne samo povećanje sprint utrka, nego da se kao i u MotoGP-u voze svakog vikenda. Nekada i dvije sprint utrke zaredom ne bi bile loše.

    Samo što je sa predsezonskim testiranjima? Valjda bi se onda i to trebalo bodovati. Pošto traju dosta kratko u odnosu na ostatak sezone, predlažem da se boduju barem puta 3 ili 5.



    4

    0
  21. Masu negativnih komentara na ideju još više lajkova na te komentare.

    Pitanje. Tko redovito gleda FP1 i FP2 live napeto kao da je utrka ili tko gleda uopće? Tko bi gledao da je napeto radi bodovanja?

    Ja ne bih redovito gledao jer je to previše vremena, Kad bi imao vremena i znao da je takvav FP pogledao bih.

    Ovako FP pogledam nekad u sazžetku ili ako je bio neki događaj (tipa kvar, udes), te pročitam vrlo kratko na portalu i pogledam vremena.



    3

    0
    • razumijem logiku iza toga, ali svejedno nema smisla.
      trening se ne održava zbog publike već zbog momčadi i vozači. ideja treninga je upoznati stazu (podesiti setup), nije ideja treninga zabavljanje publike. zna biti atraktivnih situacija, ali to je sve.
      ne razumijem kako bi moglo biti napeto? ako se dijele neke nagrade (bodovi) za osvajanje pozicija onda to više nije trening, onda je to utrka (ili kvalifikacije).



      1

      0
    • Nigel Mansell
      drv Prikaži

      Koliko ljudi gleda treninge u nogometu? Košarci?
      Jel bi se i tamo činila dobra ideja da se za golove na treninzima daju extra bodovi?
      Vjerojatno bi to povećalo gledanost treninga…

      Ili da dan prije glavne utakmice odigraju još jednu kratku na male golove?
      Onako, za pola bodova?



      3

      0
  22. Samo da mi netko spomene da je on Ferrarijev čovjek. Da je imao ovakve ideje dok je tamo radio…. nisam siguran da bi danas bio živ i zdrav.



    2

    2
  23. Mika Hakkinen
    Woking bb Prikaži

    Trenutno postoje nelogičnosti u bodovanju. Bod se dodjeljuje za najbrži krug, koji je više stvar prestiža, a ne dobija se za pole position koji ima mnogo voeći značaj i teže je doći do istog.

    Opet, kad Stefano sredi F1, mogao bi preći u, recimo, rukomet i učiniti ga zanimljivijim za široke mase. Recimo, ekipa koja prva izađe na zagrijavanje počinje tekmu sa +3 gola. Ili, pak, u sredini nekog prvenstva promijeniti pravila tako da pobjeda u gostima donosi 4 boda i slično.



    2

    2
  24. Michael Schumacher
    27Ferrari28 Donator Prikaži

    Ja mislim da bi se trebalo bodovati i čija ekipa dođe prva do slijedeće staze.



    10

    1
  25. Max Verstappen
    Leo4 Prikaži

    Nisi se mogao toga sjetiti prije Mađarske kada je Latifi bio prvi na trećem treningu.



    20

    0
  26. To su gluposti. I u nogometu imaju treninge kao i u ostalim sportovima. Trening je priprema u ovom slučaju traženje idealnog setupa. I ako bi npr dodjeljivali pokoji bod ili npr 3 boda i netko na treninzima uzme 3 puta prvo mjesto osvoji 9 bodova. Dok netko drugi može imati problema sa bolidom , izmjena PU isl i pobijedi a ovaj koji je ubrao 9 bodova na treninzima i npr drugo mjesto u utrci odnese veći broj bodova nakon vikenda nego pobijednik utrke. Stari je format bio dobar i sada rade polako gluposti od ovog sporta. Meni je dolijevanje goriva bilo sasvim ok jer su bolidi bili lakši i moglo se taktizirati sa količinom goriva na startu utrke. Ideja je glupa skroz.



    9

    0
  27. Kimi Raikkonen 7
    Pitstop Prikaži

    Aupičkumaterinu. I ovako imam dosta problema kod kuće kad je trkaći vikend i sve aktivnosti u nedjelju se ravnaju prema satnici utrke. Šta će biti tek sad kad kažem ženi da će i u subotu biti tako



    10

    0
  28. Fernando Alonso 14
    alonso05espana Prikaži

    Kakve su ovo gluposti? Petak treninzi, Subota trening + kvale i Nedjelja utrka. Ne mijenjaj ono što valja, već je tih par sprint vikenda bez veze.



    4

    0
  29. Mclaren
    raca Prikaži

    Bubne i ostane živ



    1

    0
  30. Štef je očito bil v Zagorju i napil se tuduma (tudum = domaće zagorsko vino spravljeno od vrste grožđa zvanog “noja” iliti “direktor”! Od kojega se ponori, osljepi i svašta…..😂😂).

    Čitam ovaj članak u nevjerici i sve si mislim da će na kraju pisati “Bazinga” ili “1. April”…..kad ono – Štef prolupal!



    3

    1
  31. ajmo sad da vidimo… tko je polupao minus na svaki komentar?… da nije Štef tu među nama?



    2

    1
  32. Charles Leclerc 16
    Domach Prikaži

    Kad se uvodio bod za najbrzi krug trebao se uvest i bod za Pole poziciju jer smatram da voznja jednog kruga na samom rubu mogucnosti bolida vrijedi jedan bod…i tu staje svo bodovanje koje nije utrka…
    A Voucheri za pivu, cevape i veganske burgere nakon treninga isto prolaze



    1

    0
  33. Bernie Ecclestone
    Dani Donator Prikaži

    Katastrofa. Pa nije ovo natjecanje za Miss pa da imamo miss fotogeničnosti i sl. Još će uvesti i poluvremena. U prvom voze po suhom, a u drugom po kiši.


    0

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni