Izdvojeno

Nijemci poručuju Domenicaliju: Nemoj prodavati dušu Formule 1

Piše: Ante Vetma

Prije 2 mjeseci, 13 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Nakon što su pojedini mediji i navijači poručili Stefanu Domenicaliju da ne smije prodavati dušu Formule 1 – on im je odgovorio da nije istina kako samo trči za lokacijama koje nude dolar više.

Sve to dolazi u jeku glasina o odlasku iz Belgije koja je sa svojom Spa-Francorchamps tradicionalno jedan od najljepših prizora u cijelom kalendaru. Naravno, navijači i mediji nisu presretni što sve češće gledamo asfaltirane pustinje, umjetno zelenilo ili nacrtane bazene.

“Novac je svima važan, pa tako i nama. Međutim, ne gledamo samo na to. Cijeli paket mora biti ispravan. Kad bismo gledali samo na stanje na računu – kalendar bi definitivno bio drukčiji.”

“Ne prodajem dušu Formule 1, ovo su normalne promjene. Otvaramo se prema svijetu.”

Stefano Domenicali

Pri frazi “otvaranje prema svijetu” podrazumijeva se primjerice odlazak u Saudijsku Arabiju, Katar, Abu Dhabi, Bahrein, Azerbajdžan.

“Pružamo platformu domaćinima da se lijepo predstave. Prvi uspjesi su već postignuti. U Saudijskoj Arabiji su žene dobile dozvolu za vožnju prije četiri godine.”

Njemački sportski filozof dr. Tobias Arenz je pojasnio da nije sve baš tako bajno kao što Domenicali racionalizira:

“Možda je to iskrena namjera, ali je daleko od realnosti. Najbolji primjer su olimpijske igre u Pekingu 2008. godine. One nisu dovele do manje represije, upravo suprotno. Bilo je više zatvaranja ljudi i prisilnih premještaja. Ne znam niti za jedan slučaj da je sportski događaj promijenio situaciju na bolje, gledajući srednji ili dugi rok.”

dr. Tobias Arenz

Međutim, jedno je jasno – Velike nagrade Njemačke neće biti ni 2023. godine. Domenicali tvrdi:

“Ja ne odlučujem. Ja jako malo kontaktiram s Njemačkom. Oni pričaju, pričaju, pričaju, ali na kraju krajeva – trebate činjenice. Meni je zagonetka kako ne mogu napraviti posao oko GP utrke u ovom vremenu.”

Stefano Domenicali

Podsjetimo, u ožujku ove godine je F1 gostovala u Saudijskoj Arabiji gdje su na svega 11 kilometara od staze bombardirana Aramco naftna postrojenja. Tijekom slobodnih treninga smo mogli i čuti Maxa Verstappena koji je na team-radio svojoj ekipi prijavio da možda nešto nije u redu s bolidom jer osjeća nekakav smrad. Srećom po Maxa, s bolidom je bilo sve u redu, a radilo se samo o spomenutom bombardiranju u blizini staze.

Vozači su ubrzo čuli što se događa i na dugom sastanku navodno odlučili da neće voziti, te da je vrijeme za odlazak iz Džede. Međutim, uprava Formule 1 im je pojasnila da neće biti tako jednostavno izići iz zemlje ako se utrka otkaže. U tim “taočkim” uvjetima utrka je održana, a Domenicali je na priče o otkazivanju jednostavno upitao:

“Gdje povući crtu? To je pravo pitanje.”

s. domenicali, nakon bombardiranja u neposrednoj blizini staze

Istina je da mnoge države organizatori utrka imaju političke probleme i previranja, ali bi cinici mogli reći da bi crtu možda ipak trebalo povući kod projektila u neposrednoj blizini staze. Svejedno, Domenicali i bliski mu beskičmenjaci znaju će obraz izdržati jer je novac od promotora uredno proknjižen, nabačeno je par hashtagova i fotografija po društvenim mrežama, utrka održana, a jedna sramotna epizoda brzo potisnuta iz medija.

Iduća utrka vozi se u Belgiji, na stazi Spa-Francorchamps, u šumama Ardena.

Komentiraj

13 komentara

  1. Otvaranje prema sveru: Bahrein S Arabija, Katar, Abu Dabi mozda i Egipat zasto da ne pa i velika nagrada Sahare ma nee mi ne trcimo za bogatim arapima VN Gaze



    8

    0
  2. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Lako se preko medija prepucavati; tko je prodao ( svoju ili tuđu ) dušu.
    Ili se priča kako netko samo radi bla-bla…… a ništa ne poduzima ( Nijemci ).
    Malo je od toga vajde,…… koristi.

    Na kraju će biti; VUK UJEO/POJEO MAGARE.

    Tj. sve će završiti pitanjem: kakvo bombardiranje u Saudijskoj Arabiji? Kada?


    0

    0
  3. Ferrari
    nelinjo Prikaži

    Jedina staza od ovih blisko istočnjačkih, koja mi je stvarno ok je Bahrain. Ostale staze su smiješne!

    Ali na stranu “otvaranje prema svijetu (novcu)”, ljudi su toliko tvrdoglavi i drže se ove svoje retorike, da me to više nervira nego sve ove ispričane nebuloze i GRebanje u zdrav mozak! Kako se ono kaže… više puta izgovorena laž, postaje “istina”…

    I još nešto je Domenicali u pravu… slabo on priča i sa Nijemcima i sa svima drugima, jer on ne odlučuje… on je samo još jedna “prodana duša” koja izvrsava naredbe!



    5

    0
  4. x1

    Para vrti di burgija neće (a dodao bi): a navijačima se polagano meće…
    Što se tiče prodavanja duše, taj brod je otplovio, čini mi se…
    Čak bi i preživio neke umjetne staze, ali ako odu Spa, Monza, Suzuka i još neke (kao što su maknuli Sepang, Tursku…) a stave mi neki Miami, Jeddah i slično… Da, ne prodaje se duša, nego i duša i srce i 3/4 tijela… Što bi rekao Ace Ventura: Do not to there!



    17

    0
  5. Michael Schumacher
    Unwoken European Prikaži

    Otvaranje prema svijetu nije otvaranje prema arapima i amerikancima. Imali smo dovoljno međunarodnosti i prije. Hebo vas pustinja, što je falilo Sepangu ? Sepang i Suzuka su kraljevi Azije.

    Koliko im treba da shvate da ne želimo, NE ŽELIMO, ulične trke. Jedino bih ostavio Baku od tih uličnih. Ne smiju se dirati: Spa, Monza, Sillverstone, Suzuka, Montreal i Interlagos. I dodati pod hitno Sepang, Tursku i Njemce. Od legendi koje bih izbacio odmah: Monaco. Trash staza koja nije bila spremna za bolide u 90ima, a da ne govorimo sada.



    1

    0
  6. Nelson Piquet
    graho Donator Prikaži

    Cijeli paket mora biti ispravan.

    Da da, zato imamo jednu VN Saudijske Arabije. Tu je baš cijeli paket, ti voziš, a pored tebe projektili padaju. Svaka čast Stefano, pravi si mulac. Bitno je da je tu #staypositive #spreadpositivty #blm #equalitymatters i ostala smeća “woke” generacije, koja bi dupe prodala za lajk.
    Jadno.



    7

    0
    • Što si ti konkretno napravio da npr. Spa ostane u kalendaru (osim pisanja po forumima)?

      Isti si kao woke generacija – puno trkeljanja, malo konkretne akcije.

      (nisi jedini ali evo tvoj post je naletio kao primjer)


      0

      3
  7. Platite više pa se neće prodati duša.

    F1 je uvijek išla tamo gdje ima više novca,to što se sada svijet mijenja i što samo zapadnjaci nisu bogati to je druga stvar.

    Više volim gledati trke na evropskom tlu,ali smiješno mi je gledati ovu kuknjavu.Da vama neki iz evrope ponudi 20mil a onda dode neki arap koji je do jučer bio beduin i ponudi 100mil,vidio bi šta bi ste izabrali.

    Ovo je realnost,kakva je takva je.Uzimali bi oni i prije 70 godina od arapa da su imali šta uzeti.



    4

    0
    • Antonio Giovinazzi
      Osella Prikaži

      Ovo što rade Arapi je čisto bacanje para i pokazivanje u stilu “vidi koliko imam, što imam i što sve mogu.” Neka im sve ove utrke, ali mi onda ne trebaju prodavati priču kako se radi na otvaranju Formule 1 svijetu. Svijet je što točno, 10 utrka na Bliskom Istoku i još toliko u Americi?! Ove utrke iz Azije i Južne Amerike, na primjer, možemo komodno maknuti. Plus, ne trebam ni pisati o ‘diversity’ glupostima koje promoviraju, ali gle’ čuda, kad su novci u pitanju, onda ćemo sve to nakratko zaboraviti…

      Europa je kolijevka Formule 1 i to se ne smije zaboraviti. Kao što je NBA ili MLB ili, možda još bliži primjer, IndyCar američki. Ne možeš sad odjednom nakon godina i godina tradicije odbacivati ono na čemu se izgradila povijest. Europa jest nekad bila bogata, ali bili su i neki drugi dijelovi svijeta i tamo se to nije zadržalo kao ovdje. O kulturi utrkivanja, praćenja F1 i ostalih motosportova te posjećivanju utrka ne treba ni trošiti riječi na uspoređivanju tadašnje Europe i današnjih država Bliskog istoka ili SAD-a.

      U redu, dodaj još 5 uličnih utrka u još ne izgrađenim gradovima (kao stadioni za nogometno SP u Kataru 🙂) u UAE-u ili Saudijskoj Arabiji, ali nemoj zbog toga maknuti Spa, Monako ili neku drugu kultnu stazu (što je najžalosnije bez nekih smo već ostali, a ubrzo bismo ih mogli i još izgubiti). Još mi je najkomičnije što doslovno rade bezvezne staze. Realno, jedina staza koja valja na Bliskom istoku jest Bahrein.

      Čini mi se da u ovim gradovima i državama što ih na silu žele progurati ne postoji kultura praćenja ovog sporta niti će se stvoriti. Radi se samo o instant zaradi i umjetno stvorenim glupostima. Zbog toga bi dugoročno mogli izgubiti onu veću bazu gledatelja i obožavatelja. Možda sam u krivu, ali vidjet’ ćemo…



      6

      1
      • Jučer su jedni “bacali pare”, danas drugi a sutra će neki treći.

        F1 je posao i to vrlo unosan posao.
        A posao ide tamo di može zaraditi više para.

        Ako ove nove staze ne budu donosile dobit – vratit će se “tradicija”.



        1

        0
  8. Srećom po Maxa, s bolidom je bilo sve u redu, a radilo se samo o spomenutom bombardiranju u blizini staze.

    :prcnjau: :chill:



    1

    1
  9. Očigledno Njemački sistem upravljanja stazama ne štima, odnosno te Njemačke pokrajine, država, gradovi neće da sudjeluju u trošku održavanja utrke i privatnik nema ekonomske računice održavati utrku F1 na stazi koju ima u koncesiji ili kako već.
    Novac pokreće svijet i totalno je normalno da će Dominecalli izabrati Miami koji daje recimo 50 000 000 za odrzavanje, a ne neki Hockenhaim koji daje 5 000 000.
    To je kao da ja prodajem proizvod na drazbi i imam ponudu od 50 ali odlucim prodati za 5. Nema smisla. Sramotno da Njemačka nema GP ali velikim dijelom je Njemačka kriva a ne F1 koji ima top proizvod i svijet se natječe da taj proizvod dode u njihovo dvorište i spremni su to platiti.



    2

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni