Izdvojeno

FIA konačno potvrdila pravila za motore od 2026., potvrđene i promjene vezane uz podnice za ovu i iduću sezonu

Piše: Lovro Andraka

Prije 1 mjesec, 26 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

FIA-jino Svjetsko vijeće za motosport napokon je potvrdilo pravila za pogonske jedinice od 2026., a odobrene su i promjene pravila vezane uz podnicu te zaštitu kod prevrtanja bolida.

Kao što je bilo najavljivano, motori ostaju turbo 1.6-litreni u V6 konfiguraciji, a trebali bi isporučivati snagu od 400 kW. Generator toplinske energije (MGU-H) više neće biti dio pogonske jedinice, a sustav obnove energije (ERS) isporučivat će 350 kW. Koristit će se 100% održiva goriva, a protok goriva u motor bit će ograničen energijom, a ne masom ili volumenom.

Svaki vozač smjet će koristiti po tri motora, turbopunjača i ispušna sustava, dok će baterija i generator kinetičke energije (MGU-K) biti ograničeni na dva po sezoni od 2027. godine. U prvoj godini pravilnika bit će dozvoljena po jedna jedinica više.

Od 1. siječnja 2023. na snagu će stupiti ograničenje budžeta proizvođača pogonskih jedinica koje će iznositi 95 milijuna dolara za obračunska razdoblja od 2022. do 2025., a od 2026. granica će biti postavljena na 130 milijuna dolara. Kazne za prekoračenja budžeta iste su kao i one za prekoračenje timskog ograničenja budžeta – financijske kazne, manje i veće sportske kazne te oduzimanje bodova. Sati testiranja pogonskih jedinica također su ograničeni.

Ova potvrda trebala bi dovesti do skore službene objave ulaska Porschea i Audija u F1 – Porsche, koji planira ući s Red Bullom, je jučer registrirao riječ “F1nally”, čime su njihove namjere dodatno potvrđene. Zanimljivo, u službenom dokumentu o novim pravilima nema spomena o najavljenim pogodnostima za nove proizvođače.

Nova pravila za podnice i roll hoop

Osim pravila za motore, Vijeće je potvrdilo stupanje na snagu novih pravila za podnice. Od iduće utrke, Velike nagrade Belgije, FIA će mjeriti razine vertikalnih oscilacija bolida (dupinjanja), a uvode se i nova pravila o stabilnosti središnjeg dijela podnice.

Od 2023. na snagu će stupiti dodatna pravila za suzbijanje dupinjanja, koja uključuju podizanje rubova podnice za 15 milimetara, podizanje visine grla difuzora, povećanje stabilnosti ruba difuzora i uvođenje dodatnog senzora koji će učinkovitije pratiti razinu oscilacija.

Postroženi su i zahtjevi za roll hoop, zaštitni dio bolida kod njegovog prevrtanja koji je došao u središte pozornosti nakon velike nesreće Guanyua Zhoua na ovogodišnjoj VN Velike Britanije.

Komentiraj

26 komentara

  1. Lewis Hamilton
    smr201 Prikaži

    Opop još sad da Švabe objave da ulaze u F1. Biti će u zanimljivo vidjeti s kim će Audi ući u priču.



    1

    0
  2. Charles Leclerc 16
    mGT_ZG Prikaži

    Ne kužim kakvih mrtvih 400kw za ICE ?Zar će stvarno uškopit motor do kraja.Ove gluposti sa strujom me sve više tjeraju da odustanem od F1 nakon 30 godina aktivnog praćenja.Protok goriva ohraničen energijom? To će bit formule za izračun ko iz Gradske plinare, strava.



    20

    0
    • Max Verstappen
      derfahrer1996 Prikaži

      Nazalost da,ocito svijet u krivom smjeru ide ali nije na meni da sudim,baterija sam po sebi je stetnija od benzinskog motora. Zanima me sto ce radit sa starim baterijama i kako ce ih skladištit kad se dotaknemo autoindustrije ne samo Motorsporta. Proizvodnja baterije je puno skuplja od proizvodnje motora s unutarnjim izgaranjem. Ne samo skuplja štetnija za okolis. Vettel je vozio u britaniji manselov williams sa Zero carbon gorivom gdje se razlika u zvuku ili performansama nije vidjela,znaci hybridi nisu uopce potrebni,promjeniti smjesu goriva bi bilo logicnije nego promjenit koncept motora. Ali nazalost razumijem imamo drive to survive,woke,racing as one i klimatske aktiviste koji leze na cesti (ne u Silverstonu ove godine) gdje trudna žena ne može do bolnice i nerođeno dijete joj umire. Toliko o danasnjem svijetu



      22

      4
      • Pa u zvuku i je problem, dosta je tih bucnih motora, ne mozes spavat u gradu ak imas prozore na cestu, kad s 40, 50 kmh prodje elektricni, uopce ga ne cujes.



        2

        9
        • Michael Schumacher
          HuMS32 Pretplatnik Prikaži

          Slažem se da je u zvuku problem, tj u nedostatku istoga. Ovo “bučno go*no” čuješ dovoljno rano, čak i kroz slušalice, dok za ovo “nečujno go*no”, pri brzini manjoj od spomenutih 40km/h, moraš imati oči i iza na glavi da nebi ostao bez nje. Ali to već spada u kronični nedostatak kulture u prometu i debeli je off topic.



          1

          0
        • Sebastian Vettel 5
          Pastor Prikaži

          Pa i trebaš ostati bez glave ako se sa slušalicama i buljeći u mobitel krećeš po cesti, ko muha bez glave…

          Što se tiče buke, ne znaš ako nisi živio blizu magistrale. Nemam ništa protiv na stazi u motosportu, ali kada debili počnu turirati svoje prdilice po običnim cestama… Volio bih da nisu nikada ni izmišljeni ICE motori. Da se odmah fokusiralo na struju, danas bi sve to izgledalo puno naprednije.


          0

          1
      • Da se meni o djetetu radilo ovi sto su lezali i sad bi lezali. Makar i ja lezao njih.



        5

        0
      • Tekst na nekom od foruma, Ljeta Gospodnjeg 1800.i nekog

        “Nazalost da,ocito svijet u krivom smjeru ide ali nije na meni da sudim, nafta sama po sebi je stetnija od konjske balege. Zanima me sto ce radit sa otpadom u preradi nafte i kako ce ju skladištiti i što će biti kad se razlije. Proizvodnja benzina je puno skuplja od proizvodnje sijena. Ne samo skuplja nego i štetnija za okolis.”

        Vremena prolaze a kuknjava na forumima ostaje ista…



        5

        1
        • Max Verstappen
          derfahrer1996 Prikaži

          Činjenica je da je baterija skuplja i štetnija. Ako tako razmisljas da kukam zasto onda svi komentiramo tu na forumu? Ako te pali onda gledaj extreme e i formulu e.


          0

          0
        • Sebastian Vettel 5
          Pastor Prikaži

          Te “činjenice” svako izvlači iz izvora koji odgovaraju njihovim stavovima…

          Što se tiče nafte, koliko je samo katastrofa bilo sa izlijevanjem u more iz tankera. Ili kada se pokvare bušotine… Da ne govorim o krajnjem proizvodu. U cijelom procesu sa naftom se stvara šteta, na ovaj ili onaj način.


          0

          0
    • protok goriva ograničen energijom je već korišten u wec-u, pretpostavljam da će bit isto – xxx megadžula po krugu.



      4

      0
  3. Sebastian Vettel 5
    dzalac Prikaži

    Ovo mijenjanje pravila zbog tzv dupinjanja je smijesno hahah



    11

    4
  4. Sebastian Vettel 5
    battery992 Prikaži

    400kW motor? Takav će moći cijelu sezonu voziti. 1.6 3-cilindrićni motor u Toyoti Yaris GR tuneri guraju blizu 400kw i takav bude poprilično pouzdan!
    ……
    Na razini F1 tehnologije je smiješno imati ICE sa “samo” 400kW, bez obzira na ostale komponente PU….
    Ne privlači me to, ni najmanje…
    Zar i F1 treba kao formula e biti utrka usisavača!?



    15

    1
  5. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    400 kW ?
    Jel to ziher?
    Nekako mi malo zvuči (skupa s ersom)


    0

    1
  6. U biti Porsche i nije dobio što je htio, a to su motori potpuno nove arhitekture, tako da proizvođači koji su već tu, su po meni ipak u laganoj prednosti jer samo nastavljaju dalje, dok Red Bull/Porsche imaju posla od samog početka. Nekakav ustupak je ovaj MGU-H, vrlo kompliciran i skup sklop za koji ionako nitko nije imao previše interesa.



    1

    0
    • Charles Leclerc 16
      Domach Prikaži

      Nekako mislim da u Stuttgartu vec naveliko rastavljaju i sastavljaju RBPT motore otkako su kupili udio u RB-u…a nebi me ni cudilo da imaju spremnu jedinicu po ovoj novoj arhitekturi.
      Porsche ne treba podcijeniti nimalo…zadnji put kad je ozbiljna auto-kompanija usla u F1 dobili smo skoro cijelu deceniju dominacije.



      1

      0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni