FIA-jino Svjetsko vijeće za motosport napokon je potvrdilo pravila za pogonske jedinice od 2026., a odobrene su i promjene pravila vezane uz podnicu te zaštitu kod prevrtanja bolida.
Kao što je bilo najavljivano, motori ostaju turbo 1.6-litreni u V6 konfiguraciji, a trebali bi isporučivati snagu od 400 kW. Generator toplinske energije (MGU-H) više neće biti dio pogonske jedinice, a sustav obnove energije (ERS) isporučivat će 350 kW. Koristit će se 100% održiva goriva, a protok goriva u motor bit će ograničen energijom, a ne masom ili volumenom.
Svaki vozač smjet će koristiti po tri motora, turbopunjača i ispušna sustava, dok će baterija i generator kinetičke energije (MGU-K) biti ograničeni na dva po sezoni od 2027. godine. U prvoj godini pravilnika bit će dozvoljena po jedna jedinica više.
Od 1. siječnja 2023. na snagu će stupiti ograničenje budžeta proizvođača pogonskih jedinica koje će iznositi 95 milijuna dolara za obračunska razdoblja od 2022. do 2025., a od 2026. granica će biti postavljena na 130 milijuna dolara. Kazne za prekoračenja budžeta iste su kao i one za prekoračenje timskog ograničenja budžeta – financijske kazne, manje i veće sportske kazne te oduzimanje bodova. Sati testiranja pogonskih jedinica također su ograničeni.
Ova potvrda trebala bi dovesti do skore službene objave ulaska Porschea i Audija u F1 – Porsche, koji planira ući s Red Bullom, je jučer registrirao riječ “F1nally”, čime su njihove namjere dodatno potvrđene. Zanimljivo, u službenom dokumentu o novim pravilima nema spomena o najavljenim pogodnostima za nove proizvođače.
Osim pravila za motore, Vijeće je potvrdilo stupanje na snagu novih pravila za podnice. Od iduće utrke, Velike nagrade Belgije, FIA će mjeriti razine vertikalnih oscilacija bolida (dupinjanja), a uvode se i nova pravila o stabilnosti središnjeg dijela podnice.
Od 2023. na snagu će stupiti dodatna pravila za suzbijanje dupinjanja, koja uključuju podizanje rubova podnice za 15 milimetara, podizanje visine grla difuzora, povećanje stabilnosti ruba difuzora i uvođenje dodatnog senzora koji će učinkovitije pratiti razinu oscilacija.
Postroženi su i zahtjevi za roll hoop, zaštitni dio bolida kod njegovog prevrtanja koji je došao u središte pozornosti nakon velike nesreće Guanyua Zhoua na ovogodišnjoj VN Velike Britanije.
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Opop još sad da Švabe objave da ulaze u F1. Biti će u zanimljivo vidjeti s kim će Audi ući u priču.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Što bi rekli u Porscheu: F1nally!
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ne kužim kakvih mrtvih 400kw za ICE ?Zar će stvarno uškopit motor do kraja.Ove gluposti sa strujom me sve više tjeraju da odustanem od F1 nakon 30 godina aktivnog praćenja.Protok goriva ohraničen energijom? To će bit formule za izračun ko iz Gradske plinare, strava.
20
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Nazalost da,ocito svijet u krivom smjeru ide ali nije na meni da sudim,baterija sam po sebi je stetnija od benzinskog motora. Zanima me sto ce radit sa starim baterijama i kako ce ih skladištit kad se dotaknemo autoindustrije ne samo Motorsporta. Proizvodnja baterije je puno skuplja od proizvodnje motora s unutarnjim izgaranjem. Ne samo skuplja štetnija za okolis. Vettel je vozio u britaniji manselov williams sa Zero carbon gorivom gdje se razlika u zvuku ili performansama nije vidjela,znaci hybridi nisu uopce potrebni,promjeniti smjesu goriva bi bilo logicnije nego promjenit koncept motora. Ali nazalost razumijem imamo drive to survive,woke,racing as one i klimatske aktiviste koji leze na cesti (ne u Silverstonu ove godine) gdje trudna žena ne može do bolnice i nerođeno dijete joj umire. Toliko o danasnjem svijetu
22
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Pa u zvuku i je problem, dosta je tih bucnih motora, ne mozes spavat u gradu ak imas prozore na cestu, kad s 40, 50 kmh prodje elektricni, uopce ga ne cujes.
2
9
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Slažem se da je u zvuku problem, tj u nedostatku istoga. Ovo “bučno go*no” čuješ dovoljno rano, čak i kroz slušalice, dok za ovo “nečujno go*no”, pri brzini manjoj od spomenutih 40km/h, moraš imati oči i iza na glavi da nebi ostao bez nje. Ali to već spada u kronični nedostatak kulture u prometu i debeli je off topic.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Pa i trebaš ostati bez glave ako se sa slušalicama i buljeći u mobitel krećeš po cesti, ko muha bez glave…
Što se tiče buke, ne znaš ako nisi živio blizu magistrale. Nemam ništa protiv na stazi u motosportu, ali kada debili počnu turirati svoje prdilice po običnim cestama… Volio bih da nisu nikada ni izmišljeni ICE motori. Da se odmah fokusiralo na struju, danas bi sve to izgledalo puno naprednije.
0
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Da se meni o djetetu radilo ovi sto su lezali i sad bi lezali. Makar i ja lezao njih.
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Tekst na nekom od foruma, Ljeta Gospodnjeg 1800.i nekog
“Nazalost da,ocito svijet u krivom smjeru ide ali nije na meni da sudim, nafta sama po sebi je stetnija od konjske balege. Zanima me sto ce radit sa otpadom u preradi nafte i kako ce ju skladištiti i što će biti kad se razlije. Proizvodnja benzina je puno skuplja od proizvodnje sijena. Ne samo skuplja nego i štetnija za okolis.”
Vremena prolaze a kuknjava na forumima ostaje ista…
5
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Činjenica je da je baterija skuplja i štetnija. Ako tako razmisljas da kukam zasto onda svi komentiramo tu na forumu? Ako te pali onda gledaj extreme e i formulu e.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Te “činjenice” svako izvlači iz izvora koji odgovaraju njihovim stavovima…
Što se tiče nafte, koliko je samo katastrofa bilo sa izlijevanjem u more iz tankera. Ili kada se pokvare bušotine… Da ne govorim o krajnjem proizvodu. U cijelom procesu sa naftom se stvara šteta, na ovaj ili onaj način.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
protok goriva ograničen energijom je već korišten u wec-u, pretpostavljam da će bit isto – xxx megadžula po krugu.
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Wec je sirok pojam. Vjerovatno mislis na toyotu,alpine i glickenhausen. Ali oni imaju neogeaniceni budžet tj toyota dok porsche,bmw,ferrari u lmdh razvijaju do 1m€
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
mislim na lmp1 počevši od 2014.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Koju formulu koriste za izračun energije tekućeg goriva ? To mi zvuči kao opasna rupa u pravilniku, dodavanjem male količine aditiva gorivo može imati sasvim druge energetske vrijednosti.
Jedino ako svi koriste apsolutno istu smjesu i istog dobavljača, ovak mi smrdi ko šema sa uljnim parama.
Možda sam samo paranoičan :)
3
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Vjerojatno nije rupa u pravilniku, ali će se sigurno dodatno zakomplicirati izračun i biti još manje razumljiv gledateljima onako na prvu…
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Vjerojatno senzor koji če umjesto volumena registrirati energetsku vrijednost smjese.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ovo mijenjanje pravila zbog tzv dupinjanja je smijesno hahah
11
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
toto ne misli tako!
19
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Totko trlja ruke FiA im resila ono sto oni nisu mogli.
13
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
400kW motor? Takav će moći cijelu sezonu voziti. 1.6 3-cilindrićni motor u Toyoti Yaris GR tuneri guraju blizu 400kw i takav bude poprilično pouzdan!
……
Na razini F1 tehnologije je smiješno imati ICE sa “samo” 400kW, bez obzira na ostale komponente PU….
Ne privlači me to, ni najmanje…
Zar i F1 treba kao formula e biti utrka usisavača!?
15
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Da nisi pomiješao kW i KS?
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
400 kW ?
Jel to ziher?
Nekako mi malo zvuči (skupa s ersom)
0
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
750 kW = 1006 KS
Oko 1000 KS isporučuju i trenutne pogonske jedinice.
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
U biti Porsche i nije dobio što je htio, a to su motori potpuno nove arhitekture, tako da proizvođači koji su već tu, su po meni ipak u laganoj prednosti jer samo nastavljaju dalje, dok Red Bull/Porsche imaju posla od samog početka. Nekakav ustupak je ovaj MGU-H, vrlo kompliciran i skup sklop za koji ionako nitko nije imao previše interesa.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Nekako mislim da u Stuttgartu vec naveliko rastavljaju i sastavljaju RBPT motore otkako su kupili udio u RB-u…a nebi me ni cudilo da imaju spremnu jedinicu po ovoj novoj arhitekturi.
Porsche ne treba podcijeniti nimalo…zadnji put kad je ozbiljna auto-kompanija usla u F1 dobili smo skoro cijelu deceniju dominacije.
1
0