Izdvojeno

Binotto: Prioritet su nam performanse, a ne pouzdanost pogonske jedinice

Piše: Haris Džananović

Prije 1 mjesec, 8 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Šef ekipe Scuderia Ferrari, Mattia Binotto, se tijekom ljetne pauze nekoliko puta osvrnuo na rezultate i planove svoje ekipe u tekućoj sezoni.

Dvije godine očajne forme po standardima Ferrarija nakon tajnog sporazuma s FIA-om, stavile su naglasak na dizajn pogonske jedinice iz tvornice u Maranellu u periodu prije toga, a početkom ove sezone smo mogli posvjedočiti da se talijanska momčad vraća svojim korijenima i onome po čemu je vjerojatno bila najprepoznatljivija: motoru.

Pod nazivom 066/7, što je zapravo skraćenica za projekt koji je kasnije u internim krugovima nazvan “Superfast”, je jedan od faktora koji je Ferrari vratio u sami vrh poretka u sezoni kada su nastupila nova tehnička pravila. Međutim, nakon početnih uspjeha i demonstracije sile, pojavila su se i mnoga pitanja kao i poteškoće na nekoliko utrka. Momčad je bila na klackalici između dominantnih kvalifikacija, do završetaka utrka u plamenu, što je bio slučaj kod oba vozača u crvenim kombinezonima.

Charles Leclerc i Carlos Sainz su zadužili već po četiri specifikacije motora s unutrašnjim sagorijevanjem, što po pravilniku nosi padanje u startnom poretku nekih utrka. Ipak, Binotto je priznao da će za određena podešavanja trebati nekoliko tjedana i definirao planove za bližu budućnost:

“Ne mislim da smo otišli predaleko s performansama, jer takva stvar jednostavno ne postoji. Nikada ne možete izvući dovoljno snage iz motora, a činjenica jeste da smo performanse pretpostavili pouzdanosti. Što to zapravo znači: polako nam se približava rok za homologaciju pogonske jedinice – bitno je naglasiti da na tom frontu imamo i određene restrikcije u broju sati rada, što je također ostavilo traga.”

Nakon već spomenutih neuspješnih sezona, iz Ferrarija su shvatili da je krajnje vrijeme za hvatanje priključka s direktnim konkurentima, što su u ovom trenutku Mercedes i Honda. S tim na umu, jasno je zbog čega je odjel za pogon posvetio toliko pažnje snazi i moći motora, ne samo za ovu nego i sezone u kojima će razvoj biti zamrznut.

“Pomaknuli smo limite performansi izvan okvira onoga što bi u normalnim uvjetima puno veći naglasak bacalo na pouzdanost, ali jednostavno smo znali da moramo nadoknaditi zaostatak u odnosu na konkurente i to sve prije nastupanja četverogodišnje zabrane razvoja komponenti. Naravno, sve preinake koje se tiču pouzdanosti će biti dozvoljene u tom vremenskom prozoru, tako da se naš plan ipak čini logičnim.”

Osim toga, nekadašnji šef sektora za razvoj pogonskih jedinica u Ferrariju je dodao:

“Uzevši u obzir sve prethodno rečeno, nemojmo misliti da smo u ovaj stadij razvoja došli potpuno nepripremljeni za bilo kakve probleme s pouzdanosti. Tijekom zimskih testiranja smo isprobavali različite scenarije, ali vas ipak ništa ne može u potpunosti pripremiti za uvjete utrke. Dinamometar pokazuje samo određene parametre koji trebaju služiti kao vodilja, ali najviše ćemo definitivno naučiti iz problema koji su nas zadesili u prvom dijelu sezone.”

Do nastavka trkaćeg kalendara ostalo je deset dana, a Ferrari trenutno zauzima drugo mjesto u poretku konstruktora s 334 boda. Velika nagrada Belgije je na rasporedu od 26. do 28. kolovoza.

Komentiraj

8 komentara

  1. Prijatelju moj prioritet je tebe vratiti gdje ti je mjesto, tj. u odjel za motore, nisi ti za ove “funkcije”. Ruedu poslati na neplaćeno, dovesti nekog ko zapravo može lupiti šakom od sto, pa da vidimo.



    22

    1
  2. Lewis Hamilton
    smr201 Prikaži

    Ovi daju izjave kao da žele da ih se sprda i zajebava 🤣🤣
    Čak i da sve to je istina i da drži vodu, pa ne govoriš o tome javno moj Mattia.



    7

    0
  3. Mattia Binotto
    Har Kl Donator Prikaži

    Najvažnije je da budete dostojanstveni 😉



    5

    1
  4. Neki dan sam opet (po ko zna koji put) pogledao film “Utrka života”.
    Ferrariju upravo sad treba netko poput Nikija Laude: otvoreno i bez dlake na jeziku ukazati na preočite probleme u vodstvu ekipe! Eh, da je Niki živ i da je u Ferrariju…..



    4

    0
  5. Blue Flag
    dFixxx3r Prikaži

    više mi se i neda čitati ove alibi izjave


    0

    0
  6. e moj ferrari, fifi i cvijetno društvo…


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni