Izdvojeno

Renault je spreman opskrbljivati Red Bull, ali Horner se i dalje nada Hondi

Piše: Luka Maloić

Prije 7 godina, 11 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 4 minuta

Renault, Red Bull

Renaultov šef sportskog odjela, Cyril Abiteboul, izjavio je kako bi bio sretan nastaviti suradnju s Red Bullom i sljedeće sezone, unatoč brojnim nesuglasicama i gorkom odnosu proteklih mjeseci. Napomenuo je kako nikakva konačna odluka još uvijek nije donesena.
Svi znakovi pokazuju da će Red Bull ostati na Renaultovim motorima, koji bi čak dogodine mogli biti “nemarkirani”.

Ali, postoji problem. Naime, Christian Horner na sve bi moguće načine htio izbjeći Renault kojeg mu je, vjerojatno, puna kapa. Horner, očito, još nije odustao u potpunosti od Honde, iako su i Japanci rekli kako vrijeme konačne odluke polako ističe. Izgleda da su ljudi iz Red Bulla prilično uvjereni kako Honda može napraviti značajan iskorak dogodine, nakon prilično mizerne prve sezone.

Najveća prepreka je svakako veto, na taj mogući dogovor, kojeg je uložio McLaren. Honda je tako u nemogućnosti da ispuni svoje obećanje prema FIA-i i FOM-u da će proširiti ergelu na dvije momčadi u drugoj sezoni. Ranije je već u intervjuu Berni Ecclestone rekao kako za ovo Hondino obećanje nitko nije znao u taboru McLarena i da ih on ne krivi što se sada boje da će izgubiti ekskluzivna prava. Kako je sam Bernie Rekao : ” Da sam na mjestu Rona, zadnje što bi htio je Hondin motor u Red Bullu.”
No, Bernie bi rado vidio Hondu pod poklopcem Red Bulla i zasigurno aktivno vodi pregovore s Japancima u njihovo ime.

Ako cijeli posao s Hondom ipak propadne, Red Bull je osuđen na Renault s kojim nikako nije zadovoljan. Posljednje razočaranje je loše unaprijeđen motor kojeg je imao Daniel Ricciardo.

“Uvijek sam bio jasan da nemamo želje spaliti sve mostove s Red Bullom. Ne želim ništa potvrditi sada – kada ćemo biti u poziciji da potvrdimo nešto, to ćemo i učiniti. Moje mišljenje je jasno – želimo promijeniti stvari i želimo biti pragmatični i oportunisti u svom pristupu. Želio bih ohrabriti sve da gledaju naprijed, a ne u prošlost -pogledajmo pozitivan utjecaj koji može donijeti suradnja, radije nego negativan utjecaj koji se stvorio u prošlosti” Jasan je bio Abiteboul.

Uz navedeno, prilično inzistira u tvrdnji kako novčana suma koja bi se transferirala od Red Bulla nije ključni razlog zašto je Renault spreman ostaviti suradnju s Red Bullom aktivnom.

“Vrlo često prodaja u F1 sportu ide u gubitak. Mislim da je pošteno reći kako imamo mnogo posla ispred nas u segmentu dostizanja performansi motora, a mislim da je bolje onda imati nekoliko ekipa nego samo jednu – samo našu tvorničku. Veoma je jednostavan razlog – multipliciramo milje koje prevaljujemo i krivulja učenja je jasnija, a samim time i napredak.”

Ova ista filozofija vrijed i za Hondu. Renault je sada postao posljednji izbor Red Bulla ukoliko se sve drugo izjalovi, ali Abiteboul nije toliko zabrinut ako, na kraju krajeva, RBR i ode nekamo drugamo.

“Ne pridajem veliko značenje oko razgovora RBR-a sa Hondom. Naš život će se nastaviti normalno, može biti pozitivno za nas, a i ne da nastavimo raditi s Red Bullom, tako da nije to neka drama. Bilo je već toliko glasina u medijima da bi se već ugušio da sam za svaku pridodao toliko značenje.”

Stajalište Honde

Honda je otvorena za isporuku motora drugoj ekipi (čitaj Red Bullu), ali s time se nikako ne slaže McLaren.

“Nema debate oko toga. Jasno je da postoji problem u Red Bullu, kojeg je kreirao sam Red Bull i nitko drugi. Nismo mi dobrotvorna organizacja, tako da ne pomažemo nikome.” Oštar, ali jasan je bio Eric Boullier.

Arai iz Honde je rekao kako ne može komentirati uloženi veto od McLarena, ali da je Hondin plan oduvijek bio opskrbljivati veći broj momčadi.

“Znamo što se piše u medijima, ali naše stajalište je jasno jer smo oduvijek otvoreni za opskrbu više ekipa svojim motorima, zato smo i ušli u F1. Ne mogu komentirati veto, ali Honda je uvijek otvorena za sve i razmišlja o budućnosti.”

Komentiraj

11 komentara

  1. Sebastian Vettel 5
    Vettel-Ferrari Donator Prikaži

    Ovo samo još više narušava imidž McLarena i pokazuje drugačije vizije njih i Honde, što dalje implicira da partnerstvo između njih nije toliko jako koliko se to u početku dalo prikazivati.
    Sve u svemu, Red Bull pokazuje da je puno jači igrač i u ovoj situaciji.


    0

    0
    • Fernando Alonso 14
      alonso5 Donator Prikaži

      Aj molim te objasni zasto ovo narusava Mclarenov imidz!?


      0

      0
    • Red Bull je jak igrač jer je marketinški jak i Bernie ga jako želi zadržati unutra – što je jasno.

      Jasno je isto tako da McLaren no u ludilu ne bi sad htio da Honda da motore ekipi koja ima Neweya.

      Da si ti Ron, kako bi postupio?
      Jeli su go*na cijelu sezonu, trpili eksplozije, strujne udare, gubili sponzore…
      Pa sad kad motor mozda i bude bolji neka ode u ruke Rbru?

      Ne znam.. ne krivim McLaren, ne zato sto sam mclarenovac – pa i bernie je rekao da kuzi Rona.

      RBR je Honda tek predzadnji izbor – VW ništa, Mercedes ništa, Ferrari ništa – eto sad bolje i Honda od Renaulta


      0

      0
      • Sebastian Vettel 5
        Vettel-Ferrari Donator Prikaži

        Ne, naravno ni ja ne krivim McLaren, čak mi ga je izrazito žao u ovom slučaju. Jer gube na imidžu zbog ovakvih izjava od strane Honde u javnosti koji ne žele komentirati veto (potez partnera), a kaže da je otvorena za sve i razmišlja o budućnosti, i usudio bih se reći time se nude drugima, čitaj Red Bullu i da pri tom razmišljaju o mogućem boljem i isplativijem partnerstvu zbog jače marketinške pozicije, koja u slučaju Mclarena postaje sve slabija (a velik im je udarac zadao direktno Red Bull sa zadnjim sponzorom koji ih je napustio).
        Da sam Ron, postupio bi isto i potpuno opravdavam njihov potez i čvrst stav Mclarena po tom pitanju i mislim da oni za to imaju jače razloge već Ferrari i Mercedes sa odbijanjem isporuka motora, jer je ovo jedini trenutak kad oni mogu odlučivati o tome, ako bi pustili da Honda pristane na isporuku motora Rb-u tad bi bili prepušteni samo slučaju. Zbog tog svega mislim da je McLaren bio slijepo zaljubljen u Hondu i to partnerstvo su prikazivali kao “idealnu ljubav”, odmah zatim im se partner pokazao izrazito pogrešiv i pun mana, a ako na kraju bude i nevjeran, ko zna kako će tu realnosti podnjeti.


        0

        0
      • Pa ako cemo realno TAG i nije bas toliko veliki sponzor jesu bili 30 godina ali koliku su malu nalpnicu imali verovatno su toliko i placali.TTu je mozda po sredi da Casio kao japanski brend dolazi u Mclaren sa mnogo vecom kolicinom novca .pa je samim tim TAG presao u RB .Sto se tice honde pa ako se Mclaren poucen ranijim iskustvima svojih a i drugih timova nije debelo obezbedio u slucaju da Honda zeli da ih napusti ili da gura jos neki tim e onda stvarno i treba da propadnu ,naravno ja kao njihov fan verujem da do toga nece doci i da gospodin Ron Denis svakako zna sta radi


        0

        0
      • Sebastian Vettel 5
        Vettel-Ferrari Donator Prikaži

        Pa kako znam da TAG grupacija ima 25% udia vlasništva u Mclaren grupi, a pri tome im je i najstariji sponzor, što nije bezazlen gubitak za McLaren vjerujem. A razlog Ivane koji navodiš da TAG napušta Mclaren što po sredi dolazi (možda) jači brend sa većom količinom novca, a oni samim time odlaze mi baš ne pije vodu.

        Da se razumijemo ja sam u ovom slučaju na strani McLarena i mislim da imaju potpuno pravo na taj veto, jer su oni na kraju krajeva napustili Mercedes jer je svima jasno da u današnjoj eri kao konzument motora koji ima svoj vlastiti tim nikad nećes biti konkurent tom timu i zbog toga su tražili jako partnerstvo sa Hondom . I mislim da im imidž dodatno narušava Honda kažavši da ne mogu da komentiraju stavljanje veta, ali da su uvijek otvoreni za sve i razmišljaju o budućnosti, jer iz tog se možda da naslutiti da to partenrstvo nije tako jako i da se u mnogo čemu razilaze što se tiče budućnosti. Pogotovo kad se uzme u obzir koliko im je ova prva sezona bolna bila, koliko god oni optimistični bili i da bi još jedna slična sezona mnogo više koštala sam McLaren već Hondu.

        A što se tiče Red Bulla siguran sam kad bi došlo do sklapanja partnerstva sa Hondom da bi bili u stanju sve učiniti da ih pridobiju na svoju stranu, jer sumnjam da gledaju na to samo kao kratkoročan projekat, jer to sa Renault-om već imaju osigurano. A što je slabija moć Mclarena za njih je bolje. Što naravno nikako ne želim da se desi, jer misle da zbog financijske moći mogu raditi šta hoće (prvenstveno mislim na odnos sa Renault-om zadnje dvije sezone), što su dosad manje više radili i što im se na kraju krajeva i dopušta.


        0

        0
      • Sto se TAG a tice za tebe kolega a i za kolegu hata koji uporno pise kako je TAG Hour vlasnik Mclarena .I na ovom portalu je lepo objasnjeno da je TAG koji ima udeo od 25 posto Mclarena nema nikakve veze vise sa TAG hour jer su ga prodali pre desetak godina toliko o TAG hour.Sto se Honde tice pa da se razumemo Mclaren prolazi kroz najgoru sezonu u F1 istoriji i ogromnim delom za to je zasluzna Honda ,i pored svega toga oni guraju i dalje i bas zbog ovakve sezone ne verujem da Honda moze tek tako da bira partnere u F1 a da se Mclaren ne pita,a i nesto ne verujem da Hondi treba momcad kakva je RB.Mclaren je imao daleko goru sezonu nego sto je imao RB sa Renaultom pa niko iz Mclarena nije toliko srao po Hondi kao RB po renaultu


        0

        0
      • Sebastian Vettel 5
        Vettel-Ferrari Donator Prikaži

        Moja isprika na pogrešnoj tvrdnji da je TAG Hour ima 25% udia u vlasništvu McLarena, jer sad vidim da nije više dio TAG grupacije. Svejedno mislim da se neće baš tako lako podnijeti u McLarenu odlazak najstarijeg sponzora, ali nadam se imaju puno jačeg asa u rukavu, to je McLarenu u ovom trenutku najpotrebnije :D

        Baš zbog toga iskustva sa blaćenjem Renaulta od strane RB i svega što su ove sezone preživjeli sa Mclarenom, na što su iz McLarena dosta prirodnije reagovali i dalje vjeruju u jak i uspješan projekt sa Hondom, bar se u javnosti tako stječe dojam, nije mi jasno ovako postupanje od strane Honde. Ali dobro, Red Bull se ne može valjda samo tako odbiti, jer imaju nedvojbeno kvalitetnu ekipu i jaku financijsku pozadinu.


        0

        0
      • Kolega Vettel – ferrari

        Ugl tocno vam govori kolega ivan.

        Da razrijesimo nejasnoce između TAG grupacije i marke satova Tag H.
        Procitajte ovaj moj tekst –
        http://www.f1puls.com/6831/tag-heuer-prekida-dugogodisnje-partnerstvo-s-mclarenom-zbog-red-bulla/

        Zadnji odlomak – vidite razliku?


        0

        0
    • Emerson Fittipaldi
      diesel Prikaži

      Ma logično da Ron ne želi konkurenciju, problem je u Hondinon dogovoru s Bernijem, koji je u ovoj situaciji malo više naklonjen RB-u. Još je sve u zraku, a u Abu Dhabiju će morati biti rješeno.


      0

      0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni