Izdvojeno

Što sve vozač vidi na ekranu volana

Piše: Ante Vetma

Prije 3 mjeseci, 1 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Na primjeru Charlesa Leclerca i njegovog Ferrarija možemo jasno očitati što vozač vidi na ekranu svog volana.

Primjer ekrana na F1 volanu

1) Prethodni krug

U gornjem lijevom kutu vidi se vrijeme posljednjeg odvoženog kruga, u ovom slučaju je iznad dvije minute jer se radilo o izlaznom krugu u kvalifikacijama.

2) Broj okretaja

Nova generacija bolida Formule 1 ne postiže više od 15 tisuća okretaja u minuti, ali samo zahvaljujući ograničenju u tehničkom pravilniku. (Članak 5, točka 5.1.3)

3) Delta

Delta je razlika između trenutnog i referentnog kruga. Drugim riječima – tu će vozač vidjeti koliko zaostaje ili koliko ima prednosti u datom trenutku u usporedbi s najbržim krugom. Ako se radi o prvom ili drugoj kvalifikacijskoj rundi, a vozač se nalazi u zoni ispadanja – pokazat će se razlika u odnosu na vozača koji je prvi iznad crte prolaska u iduću rundu.

4) Brzina

U ovom polju prikazana je brzina u datom trenutku, izražena u kilometrima na sat.

5) Broj krugova

Broj prikazuje krugove odrađene u trenutnoj sesiji.

6) SOC

SOC, odnosno, state-of-charge, je postotak napunjenosti baterije. Broj će biti prikazan crvenom bojom ako je postotak ispod 15.

7) Brake-bias

Brake-bias je omjer sila kočenja između prednjih i stražnjih kotača. Zahvaljujući brake-by-wire sustavu – u Formuli 1 je ova varijabla dinamična. Odnosno, konstantno će se mijenjati prema naprijed i prema natrag kako bi se kompenzirale promjene u grupu. Vozač će time imati više pouzdanja u bolid prilikom kočenja, a bolid će biti stabilniji.

8) Delta temperature guma

Četiri broja pokazuju razliku između trenutne i željene temperature guma. Konkretno, na ovom prikazu su prednja lijeva i prednja desna 21 stupanj iznad optimuma, stražnja lijeva je 18, a stražnja desna 17 stupnjeva iznad.

9) Stupanj prijenosa

Svi bolidi u Formuli 1 imaju 8 stupnjeva prijenosa i 1 jedan za vožnju unatrag.

10) Vrijeme

Posljednja tablična informacija pokazuje koliko je vremena prošlo od početka trenutne sesije.

11) SOC grafika

Nastavno na informaciju pod brojem 6 – ovdje je i grafika kako bi vozač mogao vizualno jednim pogledom brzo prepoznati u kakvom je stanju njegova baterija.

Komentiraj

1 komentar

  1. F1puls
    ivanh Prikaži

    Br.6 – suvišan



    1

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni