FIA-in natječaj za alternativni motor – tko je u igri?

Izdvojeno

Luka Maloić

Prije 8 godina 3 min 5 komentara

Ilmor i AER

“Advanced Engine Research” ili skraćeno “AER” se pridružuje “Ilmor Engineeringu” u prijavi na FIA-in natječaj za alternativni motor za 2017. godinu. Podsjetimo, FIA želi motor s 2.5 litrenim obujmom koji bi razvijao oko 650 kW (870 ks) i koji ne bi imao sistem ERS-a (sustav obnove energije). Ostaje za vidjeti kako će novi set promjena pravila proći na glasovanju sljedeći tjedan na sastanku F1 komisije. FIA, ipak, može koristiti silu i progurati pravila preko “World Motor Sport Councila” bez dobivanja većinske podrške na sastanku komisije.

AER iz Essexa, kojeg je osnovao Mike Lancaster, trenutno drži ugovor za dobavljača motora GP3 serije. Bili su i ozbiljni kandidati za motore u GP2 seriji, ali su na kraju u posljednji čas izgubili od “Mecachromea”. AER osigurava motore i za “Indy Lights” seriju i momčadi “Rebellion” i “Kolles” u “LMP1” seriji.

Njihova osnova za F1 motor bi bio njihov “twin-turbo” V6 motor koji nosi oznaku “P60”. AER-ov glavni inženjer je Andrew Saunders koji ima bogato F1 iskustvo. Radio je prije za Ilmor, a u periodu od 2001.-2007. godine radio je za McLaren. Ilmorova prijava se očekuje uskoro, pogotovo zbog toga jer blisko surađuju s Red Bullom i imaju V6 IndyCar motor koji bi bio idealna baza za F1 projekt.

Cosworth ne ulazi u F1 2017.

Ljudi iz “Cosworth Engineeringa” su odlučili da se neće prijaviti na raspisani natječaj od strane FIA-e za alternativni, “neovisni” motor za 2017. godinu. Smatraju kako povezani troškovi ne bi zadovoljili njihov razvojni program i da bi to moglo ugroziti stabilnost kompanije. Ključni problem je u tome što bi Cosworth morao početi od nule – jer trenutno nemaju u ponudi motor koji bi poslužio kao početna točka za F1 V6 projekt.

“Pogledali smo malo detaljnije u cijeli slučaj i razmatrali koji bi to potencijalni korisnici motora bili. Odgovor je odmah – Red Bull, jer trenutno nemaju dugoročni ugovor s nekim od dobavljača motora. Onda smo pogledali ekonomsku stranu razvoja motora od nule sa svim ostalim što je potrebno. Moramo tu uračunati i troškove testiranja na stazi, također. Nemamo mnogo vremena za proizvodnju motora jer nemamo nikakvu bazu ili sličan dizajn. Možemo mi to napraviti, ali kompanija je ekstremno zaposlena u ovom trenutku, a preuzimanje tako špekulativne investicije na sebe bez sigurnog povrata nije dobar poslovni smjer. Tako da smo ljubazno odbacili mogućnost gubitka novca!” Rekao je Cosworthov suvlasnik Kevin Kalkhoven.

Kalkhoven je izjavio kako će biti teško FIA-i kreirati sustav jednakosti i balansa s hibridnim V6 motorima.

“Kako će uspjeti balansirati performanse dva seta motora je potpuno zbunjujuće pitanje.”

Čeka se još odluka Mecachromea čiji se čelni ljudi nisu, još uvijek, jasno izrazili po tom pitanju.


Odgovor

5 komentara

  1. Honda
    zekohonda Donator Prikaži

    njihovi motori u rebellionima dobro zvuče, u kollesu je bio tih.


    0
    0

    0
    • Emerson Fittipaldi
      diesel Prikaži

      Još jedan plus ako dobro zvuče. To je nešto bez čega Formula 1 više nikad ne smije ostati. Zvuk je prebitan za gledatelje, što znam iz osobnog iskustva. Sve motore koje sam čuo uživo, a to su V6 turbo 80-ih, V10 i V8 su bili jako glasni i prekrasnog zvuka.


      0
      0

      0
  2. Emerson Fittipaldi
    diesel Prikaži

    Dobar potez FIA-e napokon. Uz dopuštenje za razvoj motora u sezoni, najbolja odluka unazad par sezona.


    0
    0

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.