Tko će uskočiti u Vettelovo sjedalo?

Izdvojeno

Lovro Andraka

Prije 2 godina 6 min 25 komentara

Najavljeni odlazak Sebastiana Vettela iz Formule 1 na kraju sezone za sobom je povukao niz reakcija fanova, vozača i svih ostalih kolega iz svijeta sporta, ali je povukao i jedno zanimljivo pitanje – tko će ga zamijeniti? Popis mogućih kandidata koji se spominju otprilike je jednak onom koji se donedavno spominjao za Ricciardovo mjesto u McLarenu, no pokušajmo ga suziti na one nešto realnije kandidate.

Prvi vozač kojeg se mora spomenuti je Mick Schumacher. Mick je rezultatima u Velikoj Britaniji i Austriji, čijem su dojmu dodatno doprinijele odlične borbe protiv Verstappena i Hamiltona, uspio izbrisati grozan ostatak prvog dijela sezone iz vrlo kratkotrajnog pamćenja javnosti. U Francuskoj je ponovo bio lošiji od Magnussena, no unatoč svemu ga po mnogim medijima možemo vidjeti kao prvo ime među kandidatima za Vettelovog nasljednika.

Njegovo prezime dvosjekli je mač; nekad je breme, a nekad je prednost – u ovom slučaju je definitivno prednost. Gubitkom Vettela Aston Martin ne ostaje samo bez kvalitetnog vozača, već ostaje i bez jedinog velikog imena koje predstavlja njihov brend u Formuli 1. Dovođenje renomiranog vozača u vidu četverostrukog svjetskog prvaka dalo je ozbiljnost i težinu projektu Lawrencea Strolla prilikom preimenovanja iz Racing Pointa, a koliko im je to značilo shvatit ćemo kad se sjetimo da je zbog toga iz momčadi bio izbačen Sergio Perez koji je tada bio u životnoj formi, dok se Vettel mučio s Ferrarijem.

Iako marketinški potencijal nekog vozača nije jedini i presudni faktor u njegovom angažmanu, nije niti zanemariv. Ime Lance Stroll zasigurno ga nema, a ruku na srce, njegovo vozačko umijeće ne nadoknađuje nedostatak toga. Talijanski Motorsport još je prije dva mjeseca pisao o razlozima koji idu u prilog Schumacheru u kontekstu mjesta u Aston Martinu, a tiče se prodaje njihovih automobila u Europi. Kao primjer je navedena veljača, u kojoj je Aston Martin tamo prodao samo 87 automobila, a upravo bi putem njemačkog tržišta željeli povećati taj broj.

Vettelov i Schumacherov odnos također je nešto što ne možemo preskočiti. Poruke preko timskog radija u kojem se obojica raspituju jedan za drugog nakon utrke postale su standard i očito je da je Vettel na neki način odlučio preuzeti ulogu u Mickovoj karijeri koju bi u idealnim okolnostima imao njegov otac Michael. Vettelovo lobiranje moglo bi itekako biti presudno, pogotovo s obzirom na činjenicu da će sve do studenog biti u potpunosti aktivan u britanskoj momčadi. Izjava nakon objave o umirovljenju nimalo ne skriva da će se Seb zalagati za Micka:

“Jučer sam razgovarao s Lawrenceom [Strollom] i rekao mu da neću nastaviti. Imali smo vrlo, vrlo kratak razgovor o tome što bi moglo uslijediti. Imam svoje mišljenje.”

“Imam vrlo visoko mišljenje o Micku. Nisam u potpunosti objektivan jer smo vrlo bliski. Ali mislim da je odličan vozač i uči. Nastavlja učiti kad drugi zaglave ili prestanu napredovati. Ima kvalitete, ali je također još uvijek vrlo mlad, nema puno iskustva.”

Vettel je dodao da će konačnu odluku donijeti momčad, ali i da se on neće suzdržavati u davanju svog mišljenja. Schumacher je izjavio da je fokusiran na trenutni posao u Haasu, ali ostavio je sva vrata otvorena:

“Što se tiče budućnosti, vidjet ćemo. Nikad ne reci nikad.”

Ferrari mu ne može ponuditi mjesto u glavnoj momčadi sve do kraja 2024., stoga formalno napuštanje njihove akademije ne bi trebalo predstavljati problem.

Postoji još jedan Nijemac koji bi mogao zamijeniti Vettela, a tijekom ove sezone je za to i zadužen. Naravno, radi se o rezervnom vozaču Aston Martina Nici Hülkenbergu za kojeg možemo reći da predstavlja ziherašku opciju. Hulk je solidan vozač s velikim iskustvom u F1, ali i u samoj momčadi, stoga je možda upravo on rješenje ove zagonetke. Jedini minus mu je to što nije tako zvučno ime izvan svijeta F1, u kojem je i dalje poznat kao čovjek bez podija.

Još jedan potencijalni kandidat koji se spominje ispunjava baš sve kriterije za popunjavanje Vettelovog mjesta. Brzina, iskustvo i veliko ime – sve to Aston Martin može pronaći u Fernandu Alonsu, no pitanje je želi li on prijeći u momčad koja zasad izgleda puno lošije od njegove trenutne. Potencijalne trzavice između njega i šefa Alpinea Otmara Szafnauera ne bi trebale puno utjecati na njegove pregovore s francuskim proizvođačem jer malo veći šef Alpinea Laurent Rossi, sudeći po izjavama, iznimno cijeni Alonsa i želi da Španjolac ostane. Veliki porast prodaje Alpineovih automobila u Španjolskoj dodatni je plus za dvostrukog prvaka.

Iako je Alonso bio na meti Aston Martina za 2021., prije nego što su potpisali Vettela, zasad nije izgledno da će doći do njihove suradnje jer je on, unatoč izjavi da je svaka momčad bez dva potpisana vozača opcija, vrlo jasno rekao da mu je Alpine prioritet i da želi ostati tamo.

Daniel Ricciardo ima ugovor s McLarenom za 2023. i uporno tvrdi da će ga odraditi, ali očito neće imati mira od glasina da će ga napustiti sve dok ga svi ne vidimo za volanom njihovog bolida na predsezonskim testiranjima. Novinari nisu odoljeli tome da ga pitaju hoće li uskočiti na Vettelovo mjesto, a Australac je kratko odgovorio:

“Jeste li čuli bilo koji od mojih intervjua prošlog tjedna?”

Njegov sunarodnjak Oscar Piastri vruća je tema već mjesecima, stoga je neizostavan dio ovih špekulacija. Produže li suradnju s Alonsom, jasno je da mu Alpine neće moći pružiti mjesto u svojoj momčadi. Williams se već neko vrijeme spominje kao mjesto debija višestrukog juniorskog prvaka, a prema Rossijevim izjavama očito je da Alpine pregovara o posudbi i nije isključeno da će pokušati ubaciti svog juniora u zeleni bolid.

Od ostalih kandidata vrijedilo bi spomenuti Nycka de Vriesa. Bivši F2 prvak i branitelj naslova Formule E trenutno možda nije u tržišnoj poziciji u kakvoj je bio prošle godine s obzirom na to da je u prvenstvu FE tek osmi, daleko iza vodećeg timskog kolege Stoffela Vandoornea, no Nizozemca često viđamo po Mercedesovoj garaži pokraj ramena Tota Wolffa, čije menadžerske sposobnosti u kombinaciji s dobrim odnosima sa Strollom i poveznicom momčadi preko zajedničkog motora nisu nimalo loše konkurentske prednosti. Iako zasad ugodno kontrolira prvenstvo F2, Felipe Drugovich teško će do mjesta u F1 s obzirom na nedostatak potpore neke momčadi ili velikih privatnih sredstava, a ni ostali vozači iza njega ne bi trebali završiti u Aston Martinu. Naklapanja o Albonu ili Zhouu zasad se čine samo kao naklapanja iz razloga jer nisu potpisali ugovor ni s kim za 2023., no u F1 ne treba u potpunosti odbaciti ni najluđe opcije – o njima nešto više kad eventualno prestanu zvučati toliko ludo.


Odgovor

25 komentara

  1. Sergio Perez
    Ibarac00 Pretplatnik Prikaži

    Perez – Hulk, promijeniti ime u Force India, obojati bolid u srebreno-zelenu-naračasto-crnu boju, mislim da je to kvalitetan rebranding. Ovako s ovim postavom Stroll-Stroll sr. sve je privatna prćija, bez duše i navijača.



    19
    18

    1
  2. Marlboro
    Hey You Donator Prikaži

    jao kad vidim hulkovo ime pozlije mi. vettel hulk to je isti tip vozaca uz bitnu razliku sto je prvi imao srece pa proveo dosta godina u jednom od dominantnijih bolida u povijesti i skupio 50 pobjeda i 4 naslova a ovaj bogec nije. fa je za aston wet dream. od ostalih imena najbolje im je probat dobiti piastrija ili micka.



    9
    -19

    28
  3. Ferrari
    VettelFerrari Prikaži

    Mika Hakkinen se vraća sa svog dopusta



    22
    22

    0
  4. Michael Schumacher
    senna66 Donator Prikaži

    Možda Ricciardo? Promjena sredine i zadnji vlak za spas karijere.



    3
    3

    0
  5. Charles Leclerc 16
    Disorder Prikaži

    Mislim da bi im piastri bia najbolji izbor,jest alpinov vozac al bi im donosia dobre rezultate



    8
    7

    1
  6. Nelson Piquet
    graho Donator Prikaži

    Zamisli tima Ljatif i Strol, to bi bila kombinacija koja bi se dugo pamtila, vjerujem po odličnim rezultatima 😁



    21
    21

    0
  7. Alpine
    Alpine Prikaži

    Ja bih predložio Ricciardu, da pošto novi ugovor u McLarenu neće dobiti, da krene dok je vrijeme i da po 3 puta skupo proda svoje usluge kao jedan od najplaćenijih vozača na gridu. Na nekakav višegodišnji ugovor koji recimo u Astonu nikako neće moći raskinuti ( isti kakav ima i sad), može im dati čak i nekakav popust. Od Ocona je krajem sezone jedva jedvice bio malo brži, McLaren neću ni komentirati, a od Strolla bi valjda bio brži.



    3
    3

    0
  8. Blackhawk Prikaži

    Pa u konačnici nije toliko ni važno tko će biti vozač. Više je pitanje koliko će još izdržati u F1 prije nego Stroll proda momčad.



    6
    6

    0
  9. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    Albon u Aston, i da onda u Williamsu bude dream team, Goatifi i Mazespin, to bi im bilo bolji potez od hidraulicnog ovjesa!
    ufff mokri snovi



    3
    2

    1
  10. Lauber Prikaži

    Ma Piastri najverojatnije. Win – win situacija za Alpine. Nije loše ni za Aston Martin. Nije da se nekom kapitalcu ide u tim dat guze Strollu. Kakav Schumacher? Pa Haas je bolji od AM, a i za malog ima vremena.



    3
    2

    1
  11. James Hunt
    Luca Badoer Prikaži

    Ne morate nagadati. Evo vam jedna ekskluziva! Odgovor je JA!

    Naime ako se sjecate mog stinta u Ferrariju, na racun toga tata Stroll mi je ponudio mjesto tako da njegov sin izgleda nadmocno u momcadskom duelu!


    0
    -1

    1

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.