Kontra mraku, kontra G-sili

U tijeku je nova žestoka politička bitka: Je li Mercedes dovoljno moćan da se opet promijeni pravilnik?

Piše: Ante Vetma

Prije 4 tjedana, 45 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Dok je sva pažnja navijača na Velikoj nagradi Francuske, u pozadini se događa nova žestoka politička bitka. Naime, FIA je najavila da će se za 2023. godinu promijeniti tehnički pravilnik kako bi se riješio problem dupinjanja. Međutim, neke ekipe smatraju da bi taj postupak bio ogroman ustupak za Mercedes. Kako trenutno stvari stoje – čini se da je većina ekipa na jednoj strani, a Mercedesu i promjeni pravila se javno zasad priklonio samo McLaren.

Kao što smo mogli vidjeti proteklih tjedana – inženjeri su počeli bolje shvaćati problem poskakivanja bolida i ono što je jednom bila glavna točka prigovora pojedinih vozača i inženjera – sad je palo potpuno u drugi plan, barem kad je riječ o onome što se događa na stazi. Pritom je zanimljivo primijetiti da je FIA-ina objava o promjeni tehničkog pravilnika otprilike koincidirala s prestankom nasilnog poskakivanja pa više nema problema s izlaskom iz bolida i bolovima u leđima.

Predsjednik FIA-e Mohammed Bin Sulayem je osobno razgovarao s nekoliko vozača u periodu između utrka u Austriji i Francuskoj, a zaključci tih razgovora još nisu poznati. Svejedno, FIA se ne želi staviti u situaciju da se isti problemi pojave 2023. godine pa su najavili da će bolidi morati biti podignuti za 25 milimetara, a testovi za fleksibilnost podnice će biti postroženi.

Iako je FIA izdala priopćenje u kojem zahvaljuje ekipama na suradnji i konstruktivnoj atmosferi, u paddocku nije tako prijateljska atmosfera. Nekoliko ekipa, na čelu s Red Bullom i Ferrarijem, navodno nije zadovoljno ovakvim razvojem situacije. Christian Horner je bio jasan:

“Neke ekipe lobiraju da se promijene pravila. Ako imate bolid koji funkcionira samo za koncept niske šasije – onda će vam ovakve propozicije strašno ići na ruku.”

“Rješenje je jednostavno – samo podignite bolid. Ako jedna ekipa pati od nečega, ne treba mijenjati pravila za sve, pogotovo ne ovako kasno. Bolidi za iduću sezonu su već u razvoju i sad je prekasno donositi ovakve odluke koje će imati ogroman utjecaj na iduću sezonu.”

Po članku 1.2.2 tehničkog pravilnika – FIA ovako kasno tijekom sezone može mijenjati pravilnik samo ako je pitanje sigurnosti. Ferrari se ne slaže da se ovdje radi o tome.

“Nema razloga kategorizirati ovu situaciju kao sigurnosno pitanje. Većina ekipa je odavno stavila dupinjanje pod kontrolu. Za utrku u Belgiji imamo propisan fiksni limit poskakivanja. Ako bolidi ulaze unutar tih granica – gdje je tu problem sa sigurnosti? Slijedom toga, ako nije riječ o sigurnosnom problemu – moraju se slijediti uobičajene procedure za promjenu pravilnika.”

Binotto je čak rekao da bi moglo doći do protesta ako FIA svejedno pokuša progurati novi pravilnik pod izlikom da se radi o sigurnosnoj zakrpi.

Protestna grupa trenutno broji šest ekipa koje od predsjednika FIA-e žele dobiti kompromisno rješenje, a to je podizanje podnice za 10 milimetara umjesto prvotnih 25.

Na Mercedesovoj strani je trenutno javno samo McLaren. Andreas Seidl je pohvalio FIA-inu inicijativu, te kaže:

“Zadovoljni smo s odlukama i s vodstvom FIA-e koje radi dobar posao oko ovog problema. FIA je jasno poručila da se radi o sigurnosnom problemu i važno je da od toga ne odustaju.”

Prije nego ova politička bitka eskalira – sve ekipe žele vidjeti konačne i detaljne mjere koje FIA želi implementirati u novom pravilniku. Glasovanje unutar svjetskog motosport saveza bi se trebalo održati 2. kolovoza, a tad ćemo vidjeti ima li Mercedes još uvijek nepremostivu političku moć u svijetu Formule 1.

Komentiraj

45 komentara

  1. TW je kao korov, nadam se da će ga neko iz F1 trajno ukloniti. Kad su osvajali sve bilo je “Želimo napetu borbu do zadnje utrke”. Čim neko zaprijeti lik odmah počne kukati i plakati.



    44

    10
  2. Mick Schumacher 47
    senna66 Donator Prikaži

    E sad ćemo vidjeti od čega su RB i Ferrari u političkom smislu…
    I ovo pitanje sigurnosti je smiješan izgovor. Odjednom je FIA-u briga za sigurnost, ali najrađe bi imali sve ultra brze ulične utrke, jer eto to je ultra sigurno utrikivati se +300 kmh bez izletnih zona.



    40

    5
  3. Fernando Alonso
    Mr.Spaceguy Donator Prikaži

    E moj Whitmarše šta uradi kad si omogučio ovima povratak na grid..



    15

    2
    • Sebastian Vettel 5
      GP2Engine Prikaži

      Da je ostalo McLaren-Mercedes works team, danas bismo vidjeli drugačiju stranu priče… Ferrari bi vjerojatno bio bolji nego što jest (Mercedes oduzmeš, eto Ferrarija,), competition bi bio puno normalniji, bez Totova i Lewisova cviljenja, stalnog drukanja tehničkih direktiva, tajnih testova, ilegalnih nadogradnji, flexi ovo ono, engine modovi itd.



      26

      8
  4. James Hunt
    Mata98 Prikaži

    Da mi je samo sat vremena biti fan Totovog Mercedesa da vidim kakav je to osjecaj



    25

    6
  5. Robert Kubica
    Yura Prikaži

    Upravo iz tog razloga mi je sezona 2021. najslada sezona ikada. Prepotentni Mercedes koji koristi sva prljava sredstva kako bi se Lewisu poklonile titule gubi od underdoga RedBull-a… “No Mikey nooo” mi je najdraze plakanje koje sam ikada cuo.



    41

    10
  6. Idemo naglasit poskakivanje bolida, cvilit da nam se vozaci raspadaju u bolidu i progurat novu promjenu pod izlikom sigurnosti cijelo vrijeme igrajuci “dužu” igru… Mercedes-AMG Petronas F1 Team
    Najjaci su



    22

    2
  7. Sebastian Vettel 5
    dzalac Prikaži

    Savrseno vrijeme za ferrarijev veto



    20

    2
    • ne vrijedi veto protiv sigurnosnih razloga.
      ne podržavam ferrarijevo pravo veta i kad bi mogli ove promjene stopirat.



      3

      11
      • Sebastian Vettel 5
        dzalac Prikaži

        Ne podrzavam ni pravo jednog tima da lobira na cijeli FIA-u u njihovu korist, dok ostalima to ne odgovara. Pogotovo zato sto je pitanje poskakivanja rijeseno i jedva da se moze uociti u zadnjih par utrka



        25

        0
      • @zekohonda
        Koliko je to pravo na veto privilegija a koliko je teret ?
        Kad je tocno upotrebljen u svrhu dobitka samog Ferrarija ?
        Ovo umotavanje promjena u zavjesi sigurnosti je vec vidjena taktika Mercedesa..



        12

        0
        • -ako imaš nešto što ostali nemaju onda si privilegiran. odrekni ga se ako ti je teret. nisu se odrekli.
          -blokirali su dolazak tota na čelo f1 groupa u korist svog bivšeg zaposlenika domenicalija.
          meni je to dobitak.



          2

          7
        • Ne bi se u potpunosti slozio za privilegiju ali 👍
          Blokirali su Tota i uvjetovali Domencalija vetom?



          2

          0
        • Da, blokirali su vetom dolazak Vuka na čelo F1 group, ali ne u korist Stjepana, već u korist bilo koga, samo ne Vuka, s čim se apsolutno slažem!
          Dakle, nikakav dobitak.
          To što je Stjepan bio kandidat, to nema nikakve veze sa Ferrarijem.
          A i da su blokirali u korist Stjepana, vidjeli smo kakav je Ferrari imao “dobitak” od bivšeg zaposlenika Todta na čelu FIAe, u vidu 4+4 titule Red Bulla i 7+8 titula Mercedesa….. 🤔



          10

          0
        • blokirali tota vetom.
          domenicalija ne mogu uvjetovat vetom, veto je samo za zabranu. ;)



          3

          0
        • Znači, nije dobitak 😉



          2

          0
        • Ne vidim dobitke Ferrarija u prici sa vetom…
          Ne mogu bas rec da se i sam slazem da netko ima pravo rec ne i da nadvlada 9 od 10 ruku ali sam dojma da taj veto znaci Ferrariju vise nego ikome drugome, poz ili neg a i ne vidim ga kao neku jaku kartu, mozda zvuci jako….



          4

          0
        • Sebastian Vettel 5
          Pastor Prikaži

          Da, nema tu koristi za Ferrarija, kao što se i pokazalo. A Domenicali je ipak došao iz Audija, ili tako nešto… To mu je čini mi se bio zadnji posao prije FIA-e.



          2

          1
        • Zeko Ferrari možda ima pravo veta koje koristi ono jednom u 10 godina kao za cijenu PU . A što radi Wolf i Mercedes bez veta? Pa on se ponaša kao da ima 50 veta po sezoni.



          6

          0
        • ne odobravam ni koliku moć ima toto u f1.



          1

          0
  8. Nemojmo zaboraviti što je Horner ne tako davno izjavio 13.6.2022, Horner: druge ekipe pretjeruju oko brige zbog dupinjanja, žele da im FIA pomogne; a i ja bih radio isto da sam u njihovoj poziciji. Šupčina samo takva.



    7

    9
  9. Do iduće godine će ih još podrzati njihove b ekipe Aston Martina i Williamsa. Red Bull i Ferrari se moraju zajedno boriti protiv ovih i držati alfu hass i AT uz sebe. Ne smije mercedesu ovo proći i amen. Svaki puta kada se nešto mijenja je zbog sigurnosti a njima u korist. De ajde…čekam dan da ih netko spuszo na zemlju i pošalje u 3 krasna ku…



    7

    2
  10. Michael Schumacher
    Slavenowsky Donator Prikaži

    Jasno je sve, dok je Mercedes bio dominantan, Wolff je davao izjave da bi zelio jaci Ferrari I RBR. I gle cuda, Ferrari I RBR su sada bolji! No, ovo bi sve imalo smisla da je Vuk ovo zaista htio, a ne pricao u momentima dominacije, da prikrije istu, tacnije da ne izgleda pohlepno.

    Na zalost njegovu pohlepu smo vidjali nekoliko puta, prva ako se ne varam na VN Australije gdje ih je Ferrari pobjedio I ono famozno udaranje sakom od stol! Zar je moguce da budes toliko ljut I da tako lose prihvatis poraz, pogotovo nakon 3 abnormalno dominatne sezone!?

    7 godina smo gledali teror Mercedesa, zar nije dosta? Koliko je Totto htio zanimljivu sezonu kada je Mercedes bio dominantan? ZERO zelja. Ove sezone barem imamo zanimljive I srednje klase, neki timovi su se malo trznuli, bilo je zanimljivih dvoboja, tako da ova sezona je cisti kontrast od silnih 7 godina terora.
    ———

    Al hajde, da podvucemo crtu, Mercedes je zadnja ekipa koja se treba pozivati na dinamiku sampionata, jer su kraljevi spina. Ali, problem lezi u tome, da svaki tim koji pronadje svoju iskru – nece da se odrekne iste, sve do izmjene velikih pravilnika. FIA je ta koja pravi problem, jer nema adekvatno riješenje kako da suzbije neciju dominaciju. F1 je jako slozen “sport”, ali opet svi su skupo placeni da misle.

    Meni ovu sezonu ne treba nista dirati, imamo dobru borbu RBR I Ferrarija, problem nas crvenih je pouzdanost, a da se to nije desilo danas bi Max I Leclerc bili jednaki, sto je rijedak slucaj da se ima u pola sezone. Plus vecina ekipa je u bodovima, sem onog baksuza Latifija, tako da ne vidim razlog neke velike izmjene da se pogoduje svima.



    14

    1
  11. Michael Schumacher
    27Ferrari28 Donator Prikaži

    Ja mislim da iza svega stoji Mercov čovjek iz sjene Ross Brawn.
    Vidjet ćemo hoće li izlobirati dovoljno ili je došla druga struja.



    2

    1
  12. Kimi Raikkonen 7
    Pitstop Prikaži

    A zato su odustali od žalbe zbog kraja prošle sezone…da imaju taj adut kad im se pokaže potreba



    1

    1
  13. Jednom su si dozvolili da u sred sezone mijenjaju komponente guma samo zato sto se mercedes mucio s potrosnjom guma i gle cuda cim su donijeli drugu vrstu guma mercedes opet melje sve redom.Tada su napravili gresku i nesmiju to opet dozvolit.Neka lujo i vučina zasucu rukave i neka opravdaju ono svoje “we work hard as team” pa neka sami rijese svoj problem poskakivanja a ne da im to fia rijesava kroz pravdanja da je upitanju sigurnost.



    11

    1
  14. Nitko Libertyju nije mogao uvjetovati šefa pa niti Ferrari. To je firma koja je na burzi, koja ima vecinske dioničare koji odlučuju o šefu… Nema tu velike misterije.

    Puno je vjerojatnije da se s Torgerom C Wolffom nisu dogovorili oko financija/investicije nego bilo što drugo. Osim toga SD je proveo podosta godina pripremajući Audijev ulazak u F1 pa bi se prije moglo reći da tamo sad predstavlja nekog drugog, a ne Ferrari.



    5

    0
  15. Kimi Raikkonen 7
    Dragan1980 Prikaži

    Ovo je samo jos jedan od dokaza za sva sranja koja su pravili od 2014 godine.Ako ovo upali svima ce biti jos jasnije koliko je FIA godinama naklonjena mercedesu.Sljam koji ne mogu vise ni gledati.



    4

    3
  16. Mercedes ima očito nenormalnu moć kod FIA-e. Ne daj bože da imaju pravo veta kao Ferrari jer bi to koristili stalno.



    6

    1
  17. Zanimljivo je to da su dva protivnika RB i Ferari zajedno u ovome ocigledno da ce njih ovo najvise pogoditi ako prodje.



    2

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Pogled u budućnost – 3. dio: Alpine, Williams i Sauber

Lociranje // Lovro Andraka

Posljednji dio serijala o juniorima donosi kratke biografije mladih vozača iz Alpinea, Williamsa i Saubera Pogled u budućnost – 1 dio: Mercedes i Red BullPogled u budućnost – 2 dio: Ferrari i McLaren Alpine Alpineova akademija pod raznim nazivima postoji još od 2002 godine, a radi se o istim promjenama naziva koje su pratile momčad iz Enstonea, što znači da su dosad djelovali kao Renaultova, Lotusova i zatim ponovo...

Pogled u budućnost – 2. dio: Ferrari i McLaren

Lociranje // Lovro Andraka

U prvom dijelu serijala mogli ste se upoznati s potencijalnim budućim zvijezdama Mercedesa i Red Bulla, a sada su na redu dvije najdugovječnije, a po mnogim kriterijima i najuspješnije momčadi - Ferrari i McLaren Ferrari Mladunci Propetog konjića uzgajaju se već gotovo 13 godina, a prvi član Ferrarijeve vozačke akademije bio je Jules Bianchi koji je predstavljen u prosincu 2009 godine Bianchi je stigao do F1 u sezoni 2013 s...

Starački domovi F1 vozača: TV lica

Oktanski koktel // Ante Maras

Dolazimo do kraja našeg serijala o putevima kojima krenu F1 vozači nakon što napuste kraljicu motorsporta Za razliku od prijašnjih dijelova, u ovom ćemo se dotaknuti onih vozača koji su upravljač bolida zamijenili mikrofonom i slušalicama te postali komentatori i stručni analitičari TV kuća po pitanju Formule 1 Dobitna kombinacija za obje strane: televizijske kuće dobivaju vrhunske stručnjake koji svojim analizama i znanjem...

Još kolumni