Dok je sva pažnja navijača na Velikoj nagradi Francuske, u pozadini se događa nova žestoka politička bitka. Naime, FIA je najavila da će se za 2023. godinu promijeniti tehnički pravilnik kako bi se riješio problem dupinjanja. Međutim, neke ekipe smatraju da bi taj postupak bio ogroman ustupak za Mercedes. Kako trenutno stvari stoje – čini se da je većina ekipa na jednoj strani, a Mercedesu i promjeni pravila se javno zasad priklonio samo McLaren.
Kao što smo mogli vidjeti proteklih tjedana – inženjeri su počeli bolje shvaćati problem poskakivanja bolida i ono što je jednom bila glavna točka prigovora pojedinih vozača i inženjera – sad je palo potpuno u drugi plan, barem kad je riječ o onome što se događa na stazi. Pritom je zanimljivo primijetiti da je FIA-ina objava o promjeni tehničkog pravilnika otprilike koincidirala s prestankom nasilnog poskakivanja pa više nema problema s izlaskom iz bolida i bolovima u leđima.
Predsjednik FIA-e Mohammed Bin Sulayem je osobno razgovarao s nekoliko vozača u periodu između utrka u Austriji i Francuskoj, a zaključci tih razgovora još nisu poznati. Svejedno, FIA se ne želi staviti u situaciju da se isti problemi pojave 2023. godine pa su najavili da će bolidi morati biti podignuti za 25 milimetara, a testovi za fleksibilnost podnice će biti postroženi.
Iako je FIA izdala priopćenje u kojem zahvaljuje ekipama na suradnji i konstruktivnoj atmosferi, u paddocku nije tako prijateljska atmosfera. Nekoliko ekipa, na čelu s Red Bullom i Ferrarijem, navodno nije zadovoljno ovakvim razvojem situacije. Christian Horner je bio jasan:
“Neke ekipe lobiraju da se promijene pravila. Ako imate bolid koji funkcionira samo za koncept niske šasije – onda će vam ovakve propozicije strašno ići na ruku.”
“Rješenje je jednostavno – samo podignite bolid. Ako jedna ekipa pati od nečega, ne treba mijenjati pravila za sve, pogotovo ne ovako kasno. Bolidi za iduću sezonu su već u razvoju i sad je prekasno donositi ovakve odluke koje će imati ogroman utjecaj na iduću sezonu.”
Po članku 1.2.2 tehničkog pravilnika – FIA ovako kasno tijekom sezone može mijenjati pravilnik samo ako je pitanje sigurnosti. Ferrari se ne slaže da se ovdje radi o tome.
“Nema razloga kategorizirati ovu situaciju kao sigurnosno pitanje. Većina ekipa je odavno stavila dupinjanje pod kontrolu. Za utrku u Belgiji imamo propisan fiksni limit poskakivanja. Ako bolidi ulaze unutar tih granica – gdje je tu problem sa sigurnosti? Slijedom toga, ako nije riječ o sigurnosnom problemu – moraju se slijediti uobičajene procedure za promjenu pravilnika.”
Binotto je čak rekao da bi moglo doći do protesta ako FIA svejedno pokuša progurati novi pravilnik pod izlikom da se radi o sigurnosnoj zakrpi.
Protestna grupa trenutno broji šest ekipa koje od predsjednika FIA-e žele dobiti kompromisno rješenje, a to je podizanje podnice za 10 milimetara umjesto prvotnih 25.
Na Mercedesovoj strani je trenutno javno samo McLaren. Andreas Seidl je pohvalio FIA-inu inicijativu, te kaže:
“Zadovoljni smo s odlukama i s vodstvom FIA-e koje radi dobar posao oko ovog problema. FIA je jasno poručila da se radi o sigurnosnom problemu i važno je da od toga ne odustaju.”
Prije nego ova politička bitka eskalira – sve ekipe žele vidjeti konačne i detaljne mjere koje FIA želi implementirati u novom pravilniku. Glasovanje unutar svjetskog motosport saveza bi se trebalo održati 2. kolovoza, a tad ćemo vidjeti ima li Mercedes još uvijek nepremostivu političku moć u svijetu Formule 1.
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
TW je kao korov, nadam se da će ga neko iz F1 trajno ukloniti. Kad su osvajali sve bilo je “Želimo napetu borbu do zadnje utrke”. Čim neko zaprijeti lik odmah počne kukati i plakati.
44
10
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Dok se sve radilo ispod stola pa je Merc imao ogromnu prednost svi smo smatrali Wolffa gospodinom. Sad se je ispostavilo da je gori od Briatorea. Flavio je vukao upitne poteze unutar momčadi zbog što boljeg rezultata dok Toto izvlači maksimalno iz FIA-e.
36
5
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Merc i dan danas ima prednost u PU jer su rad na istome mogli započeti ranije… Dok se drugi timovi muče godinama da sustignu vodeće, TW može svojim utjecajem iskamčiti promjenu pravila koja pogoduje samo njegovom timu…
3
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Flavia bi trebalo beatificirat.Sirovi Talijanski playboy.Toto je jedan obični karijerni gmizavac.
5
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
I jazavac.
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
E sad ćemo vidjeti od čega su RB i Ferrari u političkom smislu…
I ovo pitanje sigurnosti je smiješan izgovor. Odjednom je FIA-u briga za sigurnost, ali najrađe bi imali sve ultra brze ulične utrke, jer eto to je ultra sigurno utrikivati se +300 kmh bez izletnih zona.
40
5
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Problem je šta ovaj tumor od Tota ima toliku moć da se svi drugi mogu je…
Tužno, ali je tako! Drži neke ljude u šaci i tu nema pomoći!
Ako promjene pravila neka se nose svi skupa.
20
6
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Za čudo, čak i Binotto tu igra pametno i kad rijetko što izjavi udara u glavu
6
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
E moj Whitmarše šta uradi kad si omogučio ovima povratak na grid..
15
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Da je ostalo McLaren-Mercedes works team, danas bismo vidjeli drugačiju stranu priče… Ferrari bi vjerojatno bio bolji nego što jest (Mercedes oduzmeš, eto Ferrarija,), competition bi bio puno normalniji, bez Totova i Lewisova cviljenja, stalnog drukanja tehničkih direktiva, tajnih testova, ilegalnih nadogradnji, flexi ovo ono, engine modovi itd.
26
8
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Da mi je samo sat vremena biti fan Totovog Mercedesa da vidim kakav je to osjecaj
25
6
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Totovog britanskog amg mercedesa nema ovde ni M od Mercedesa samo golo ime.
1
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Upravo iz tog razloga mi je sezona 2021. najslada sezona ikada. Prepotentni Mercedes koji koristi sva prljava sredstva kako bi se Lewisu poklonile titule gubi od underdoga RedBull-a… “No Mikey nooo” mi je najdraze plakanje koje sam ikada cuo.
41
10
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Tom underdogu se pomoglo promjenom pravilnika po pitanju podnice prošle godine sve kako bi tatin sin uzeo titulu, ali tad nije smetalo…
8
27
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Srezavanje podnice je bio zahtjev Pirrelija za smanjenjem downforcea na zadnjem kraju bolida, ali neka ti sebe uvjeravas da je to radi Verstappena
17
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Svejedno je Merc bio brzi bolid
10
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Najljepsa sezona 2021 dobili su takvu karmu koja im se trebala dogodit da se jos uvijek smijem
1
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Idemo naglasit poskakivanje bolida, cvilit da nam se vozaci raspadaju u bolidu i progurat novu promjenu pod izlikom sigurnosti cijelo vrijeme igrajuci “dužu” igru… Mercedes-AMG Petronas F1 Team
Najjaci su
22
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Savrseno vrijeme za ferrarijev veto
20
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
ne vrijedi veto protiv sigurnosnih razloga.
ne podržavam ferrarijevo pravo veta i kad bi mogli ove promjene stopirat.
3
11
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne podrzavam ni pravo jednog tima da lobira na cijeli FIA-u u njihovu korist, dok ostalima to ne odgovara. Pogotovo zato sto je pitanje poskakivanja rijeseno i jedva da se moze uociti u zadnjih par utrka
25
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@zekohonda
Koliko je to pravo na veto privilegija a koliko je teret ?
Kad je tocno upotrebljen u svrhu dobitka samog Ferrarija ?
Ovo umotavanje promjena u zavjesi sigurnosti je vec vidjena taktika Mercedesa..
12
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
-ako imaš nešto što ostali nemaju onda si privilegiran. odrekni ga se ako ti je teret. nisu se odrekli.
-blokirali su dolazak tota na čelo f1 groupa u korist svog bivšeg zaposlenika domenicalija.
meni je to dobitak.
2
7
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne bi se u potpunosti slozio za privilegiju ali 👍
Blokirali su Tota i uvjetovali Domencalija vetom?
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Da, blokirali su vetom dolazak Vuka na čelo F1 group, ali ne u korist Stjepana, već u korist bilo koga, samo ne Vuka, s čim se apsolutno slažem!
Dakle, nikakav dobitak.
To što je Stjepan bio kandidat, to nema nikakve veze sa Ferrarijem.
A i da su blokirali u korist Stjepana, vidjeli smo kakav je Ferrari imao “dobitak” od bivšeg zaposlenika Todta na čelu FIAe, u vidu 4+4 titule Red Bulla i 7+8 titula Mercedesa….. 🤔
10
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
blokirali tota vetom.
domenicalija ne mogu uvjetovat vetom, veto je samo za zabranu. ;)
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Znači, nije dobitak 😉
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne vidim dobitke Ferrarija u prici sa vetom…
Ne mogu bas rec da se i sam slazem da netko ima pravo rec ne i da nadvlada 9 od 10 ruku ali sam dojma da taj veto znaci Ferrariju vise nego ikome drugome, poz ili neg a i ne vidim ga kao neku jaku kartu, mozda zvuci jako….
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Da, nema tu koristi za Ferrarija, kao što se i pokazalo. A Domenicali je ipak došao iz Audija, ili tako nešto… To mu je čini mi se bio zadnji posao prije FIA-e.
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zeko Ferrari možda ima pravo veta koje koristi ono jednom u 10 godina kao za cijenu PU . A što radi Wolf i Mercedes bez veta? Pa on se ponaša kao da ima 50 veta po sezoni.
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
ne odobravam ni koliku moć ima toto u f1.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nemojmo zaboraviti što je Horner ne tako davno izjavio 13.6.2022, Horner: druge ekipe pretjeruju oko brige zbog dupinjanja, žele da im FIA pomogne; a i ja bih radio isto da sam u njihovoj poziciji. Šupčina samo takva.
7
9
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ajmo kontru nabaciti
4
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ali ipak nikad nije uspio promijeniti pravilnik, nije li?
5
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne veca od Tota !
5
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Do iduće godine će ih još podrzati njihove b ekipe Aston Martina i Williamsa. Red Bull i Ferrari se moraju zajedno boriti protiv ovih i držati alfu hass i AT uz sebe. Ne smije mercedesu ovo proći i amen. Svaki puta kada se nešto mijenja je zbog sigurnosti a njima u korist. De ajde…čekam dan da ih netko spuszo na zemlju i pošalje u 3 krasna ku…
7
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Jasno je sve, dok je Mercedes bio dominantan, Wolff je davao izjave da bi zelio jaci Ferrari I RBR. I gle cuda, Ferrari I RBR su sada bolji! No, ovo bi sve imalo smisla da je Vuk ovo zaista htio, a ne pricao u momentima dominacije, da prikrije istu, tacnije da ne izgleda pohlepno.
Na zalost njegovu pohlepu smo vidjali nekoliko puta, prva ako se ne varam na VN Australije gdje ih je Ferrari pobjedio I ono famozno udaranje sakom od stol! Zar je moguce da budes toliko ljut I da tako lose prihvatis poraz, pogotovo nakon 3 abnormalno dominatne sezone!?
7 godina smo gledali teror Mercedesa, zar nije dosta? Koliko je Totto htio zanimljivu sezonu kada je Mercedes bio dominantan? ZERO zelja. Ove sezone barem imamo zanimljive I srednje klase, neki timovi su se malo trznuli, bilo je zanimljivih dvoboja, tako da ova sezona je cisti kontrast od silnih 7 godina terora.
———
Al hajde, da podvucemo crtu, Mercedes je zadnja ekipa koja se treba pozivati na dinamiku sampionata, jer su kraljevi spina. Ali, problem lezi u tome, da svaki tim koji pronadje svoju iskru – nece da se odrekne iste, sve do izmjene velikih pravilnika. FIA je ta koja pravi problem, jer nema adekvatno riješenje kako da suzbije neciju dominaciju. F1 je jako slozen “sport”, ali opet svi su skupo placeni da misle.
Meni ovu sezonu ne treba nista dirati, imamo dobru borbu RBR I Ferrarija, problem nas crvenih je pouzdanost, a da se to nije desilo danas bi Max I Leclerc bili jednaki, sto je rijedak slucaj da se ima u pola sezone. Plus vecina ekipa je u bodovima, sem onog baksuza Latifija, tako da ne vidim razlog neke velike izmjene da se pogoduje svima.
14
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
MaFIA
6
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ja mislim da iza svega stoji Mercov čovjek iz sjene Ross Brawn.
Vidjet ćemo hoće li izlobirati dovoljno ili je došla druga struja.
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
A zato su odustali od žalbe zbog kraja prošle sezone…da imaju taj adut kad im se pokaže potreba
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Jednom su si dozvolili da u sred sezone mijenjaju komponente guma samo zato sto se mercedes mucio s potrosnjom guma i gle cuda cim su donijeli drugu vrstu guma mercedes opet melje sve redom.Tada su napravili gresku i nesmiju to opet dozvolit.Neka lujo i vučina zasucu rukave i neka opravdaju ono svoje “we work hard as team” pa neka sami rijese svoj problem poskakivanja a ne da im to fia rijesava kroz pravdanja da je upitanju sigurnost.
11
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nitko Libertyju nije mogao uvjetovati šefa pa niti Ferrari. To je firma koja je na burzi, koja ima vecinske dioničare koji odlučuju o šefu… Nema tu velike misterije.
Puno je vjerojatnije da se s Torgerom C Wolffom nisu dogovorili oko financija/investicije nego bilo što drugo. Osim toga SD je proveo podosta godina pripremajući Audijev ulazak u F1 pa bi se prije moglo reći da tamo sad predstavlja nekog drugog, a ne Ferrari.
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ovo je samo jos jedan od dokaza za sva sranja koja su pravili od 2014 godine.Ako ovo upali svima ce biti jos jasnije koliko je FIA godinama naklonjena mercedesu.Sljam koji ne mogu vise ni gledati.
4
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mercedes ima očito nenormalnu moć kod FIA-e. Ne daj bože da imaju pravo veta kao Ferrari jer bi to koristili stalno.
6
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zanimljivo je to da su dva protivnika RB i Ferari zajedno u ovome ocigledno da ce njih ovo najvise pogoditi ako prodje.
2
0