F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Može li Honda uništiti McLaren?

Pulsmedia portal

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

Magnussen Australia_960x487

Nakon katastrofe koju je McLaren doživio u Australiji, Button je rekao da je siguran da će se do kraja sezone boriti za pobjede, a Alonso je izjavio da su u Ferrariju uvijek dobro započinjali sezonu, a da bi se do kraja sezone raspadali, te da stoga McLaren-Hondu ocijenimo u studenom kada će rezultati biti puno bolji. Studeni je eto došao, a od najavljenih boljih rezultata – ništa. Dobro, McLaren je u međuvremenu od momčadi koja ne može završiti utrku došao do 27 bodova, ali to je za renome koji ima McLaren doslovno – ništa. Jer momčad koja je osvajala naslove prvaka trenutno iza sebe ima Manor, bez velike šanse da će u posljednjoj utrci sezone uspjeti preskočiti osmoplasirani Sauber. Od momčadi u kojoj je još 2012. godine osvajanje „samo“ postolja smatrano neuspjehom, došlo se do momčadi koja do postolja može samo kad joj se dva vozača, i to svjetska prvaka, popnu na postolje dok nitko ne gleda za vrijeme kvalifikacija! Gdje je pošlo krivo, i najvažnije – kako će ovo utjecati na budućnost McLarena?

Mnogi smatraju da je sve krenulo nizbrdo nakon što je 2009. godine RonDennis palicu prepustio Martinu Whitmarshu, Međutim, je li tako? Te posljednje Dennisove godine, McLaren je imao vozačkog prvaka u vidu Lewisa Hamiltona koji je već u svojoj drugoj sezoni osvojio naslov svjetskog prvaka. McLaren je u konstruktorskom poretku ostao drugi, a bio je to prvi naslov prvaka McLarenova vozača od Hakkinena 1999. godine, a znate li kada je McLaren osvojio svoj posljednji naslov konstruktorskog prvaka? Sad već daleke 1998. godine! Ipak, Dennisov McLaren je uvijek bio u samom vrhu kada ga je predao Whitmarshu u ruke.

Iduće četiri godine Whitmarsh odvodi McLaren do dva druga i dva treća mjesta u poretku, a u sezoni 2010. Hamilton je ušao u posljednju utrku s matematičkom šansom osvajanja naslova prvaka. Whitmarshu je na kraju presudila 2013. sezona, sezona u kojoj je britansku momčad napustio Hamilton, a na njegovo mjesto došao perspektivni Meksikanac Sergio Perez. Tek peto mjesto bio je dovoljan znak Dennisu da se vrati, a u toj sezoni McLaren ne samo da nije pobijedio, nego nije osvojio niti jedno postolje!

Svi su u Dennisu vidjeli spasitelja, čovjeka koji će vratiti stvari na staro, ali umjesto toga McLaren je ostao tamo gdje je i pao – doduše s dvostrukim postoljem u Australiji, ali još uvijek na petom mjestu u poretku konstruktora. Dennis se već prije zahvalio Mercedesu jer je htio imati proizvođača motora kojemu će McLaren biti prvi izbor, i pronašao ga u Hondi, nadajući se da će ponoviti fantastičnu suradnju iz 80-tih. Svi su bili oduševljeni, i tko je mogao očekivati da će dvostruko postolje iz Australije 2014. izgledati kao san u odnosu na ovogodišnje rezultate?

Honda je podbacila, i koliko god se pravdali time da je danas drukčije nego prije, da je manje testiranja, ostaje činjenica da su rezultati katastrofa. Za razliku od Red Bulla koji je otvoreno kritizirao Renault, u McLarenu su uvijek isticali svoju podršku Japancima, iako je očigledno da čupaju kosu. Ovogodišnji rezultati se ne mogu nikako drukčije nazvati nego – katastrofa.

Sezona je srećom na samom kraju, ali ostaje pitanje može li Honda napraviti motor koji će McLaren već iduće sezone voditi do postolja, jer Dennisa sigurno neće zadovoljavati samo osvajanje bodova. Može li Honda to napraviti? Navijači će reći može, ali realno gledajući bit će jako teško, da ne rečemo nemoguće, jer Honda mora napraviti ogroman napredak, ne malen nego ogroman!

McLaren je sad u svojevrsnoj pat poziciji jer osim Honde i nemaju drugog rješenja ukoliko žele imati neke motore samo za sebe. Mercedes i Ferrari otpadaju, Renault će imati svoju momčad, i ostaje im samo biti strpljiv i nadati se da Honda može u nekoj budućnosti konačno proizvesti pravi motor. Ali, McLaren i nema baš toliko puno vremena. Sjetimo se samo Williamsa koji je počeo svoj put prema dolje nakon što su izgubili BMW-ove motore. Od momčadi koja je osvajala i vozačke i konstruktorske naslove, bili su došli do momčadi koja se bori za posljednja mjesta među bodovima. Netko će reći da se Williams vratio, ali je li stvarno? Osvajanje pokojeg postolja se ne može nazvati povratkom za momčad koja je harala svijetom F1. Može li se isto dogoditi i McLarenu?

McLaren će ove godine, najvjerojatnije, završiti na pretposljednjem mjestu, a to znači strahovito manje novca nego na što je Dennis naučio. Dodatan problem je i što čak i McLaren muku muči sa sponzorima – stalno su najavljivali novog glavnog sponzora ali ga nikada nisu našli i glasine od Gilletteu i Sonyju su se pokazale samo glasinama. McLarenovi bolidi izgledaju nikada praznije, logoa sponzora gotovo da i nema pa su i Alonso i Button morali pristati na smanjenje plaće. TAG Heuer odlazi kao sponzor nakon 30 godina na kraju sezone, a ukoliko Aston Martin stvarno kupi Force Indiju, McLaren bi mogao ostati i bez još jednog vjernog sponzora – Johnnie Walkera!

McLaren se nalazi u prilično teškoj situaciji, i stvari ne izgledaju niti malo dobro. Još jedna loša sezona bi mogla značiti katastrofu. Da je neka druga momčad u pitanju već bi im sada mogli prognozirati propast, i dugi niz godina vucaranja po dnu poretka, ali ovo je ipak McLaren. Ako se itko može izvući i vratiti na staro to je McLaren. Ali, to ipak nije garancija ni da će McLaren uspjeti. Iduća sezona će stoga biti jedna od najvažnijih u povijesti superuspješne momčadi iz Wokinga.

Blackhawk

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Pulsmedia portal
Pulsmedia autor
92 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

24 komentara

  1. Kako ne! I to bez imalo truda – doslovno!


    0

    0
  2. Blackhawk, odličan komentar, svaka čast. Ne znam što bi dodao, više manje rekao si sve. Možda samo usporedba sa Williamsovim padom. Da, počeli su padati poslije BMW-a, no mislim da je problem nastao u tome, da nikako nisu pronašli partnera sa kojim bi bili u ekskluzivi. Danas su naravno na puno boljoj poziciji nego što su bili 2011. i 2013. godine, no mislim da na više položaje jednostavno ne mogu. No, več nekoliko godina pada mi jedna ideja u glavu, kada smo več kod pitanja sponzora. Zašto nitko od momčadi F1 ne pokušava privuči u sport Coca Colu. Oboje imaju sličan imiđ, novac ne bi bio problem. Da sam vlasnik kakve momčadi malo bi se potrudio u tom smijeru. Možda netko zna da li postoji kakva prepreka?


    0

    0
    • Što se tiče Williamsa potpuno se slažem. Pokušali su s Cosworthom koji već tad više nije bio onaj pravi Cosworth, Toyotom kojoj je Williams ipak bio drugi izbor jer su imali tvorničku momčad… Pali su jako nisko, i sada su bolji, ali ovo se danas ne može nazvati povratkom (jer je riječ o momčadi koja je osvajala naslove) već samo usponom. I da, bojim se da im je ovak onešto maksimum jer je vrijeme onih pravih privatnih momčadi koje nemaju druge izvore novca osim F1 ipak prošlo.
      Što se tiče Coca-Cole mislim da su pokušavali, ali Coca-Cola je jednostavno prejak brend koji bi dominirao nad imageom momčadi. Momčad koja bi bila cijela u logou i bojama Coca-Cole bi svi vidjeli kao Coca-Cola momčad, a to je nešto što nitko od većih momčadi ne želi, dok Coca-Coli manje momčadi nisu zanimljive jer su prejak brend. Najdalje što je Coca-Cola ušla u svijet F1, što se tiče sponzorstva momčadi, jest Burnove reklame na Lotusu.
      BTW, hvala za pohvale.


      0

      0
  3. Lewis Hamilton 44 rizla Prikaži

    Odlično štivo.. Daje dobar uvid u ovu tešku situaciju..


    0

    0
  4. Honda zekohonda Donator Prikaži

    jako dobro, ali depresivno za čitat.


    0

    0
  5. Michael Schumacher Slavenowsky Donator Prikaži

    Ja se samo bojim da McL ne dozivi sudbinu Jordan-a! Doduse sad je scenarij malo drugaciji, ali Honda je vec dokazala da zna biti nesposobna. Dizali su standarde u trosenju novca, ali to bilo pretezno mrtvo puhalo. Ok je, prva sezona kazu “experimentana”, ali prva sezona NIKAKO, ama bas nikako ne ulijeva neku vrstu samopouzdanja. Nevjerovatno su nepouzdani, nisu brzi, nisu konstantni, ne znam, ne bi da koristim neki pogrdan naziv da uvrijedim ove gigante, ali ovo sto rade je jadno i nesposobno.


    0

    0
    • Mclaren raca Prikaži

      Ne boj se. Razlika između Jordana i McLarena je u AJ (astronomska jedinica)


      0

      0
      • Michael Schumacher Slavenowsky Donator Prikaži

        Sve dok Honda finansira to je lijepo i podnosljivo, ali ako se ne izvuce Honda iz go*vana, troskovi ce biti ogromni, a ne znam jel to isplativo Hondi, a isto tako i McLarenu? Honda mozda nece izaci iz F1 sve dok ne usavrse motor, jer se boje debakla, a vec su ga dozivili (ali eto onog veceg), mozes mislit kakav bi to bio los PR za njih u svijetu da izadju sa jako uzasnim hibridom iz F1!!!! Ovo je sad mac sa dvije ostrice, ako se ne pokazu dobrim, McLaren ih nece trpit, onda ako bi se McL presaltao na nove motore, onda je to jos gori proces prilagodjavanja, a tad bi morali svoj novac da muzu, a nemaju sponzore, ovo sto imaju je jako malo za apetit McL-a!

        To je samo domino efekt!

        Sad kakva je situacija, ne obecava nista bolju 2016, mozda tek do 2017 budu na nogama, no do tad ce biti u ogromnom deficitu, barem u onom novcanom.

        A Jordan je bio kolijevka dobrih inzenjera, odlaskom Honde, izvor finansija je presusio, ostalo je jedno da se rasprodaju. Naravno da McL nece takvu sudbinu dozivit, ali ce doziviti jedan ogroman pad, al opet ne znam mogu li gore od ovog…


        0

        0
  6. Chase Carey hattrick Donator Prikaži

    Neka uzmu castumer mašinu koju će vrlo vjerovatno napraviti RB-Ferrari i krenu ispočetka.. ionako ne može biti gore od ovog. Naravno, nakon što vide što je u stanju učinit Honda u pogledu naučenih pogrešaka iz ove sezone. Mislim da do 2017-2018 imaju vremena odlučit što će sa svojim brendom, i tu najmanje ima pravo glasa Ron Denis, a najviše većinski dioničari koji su sada pod velikim upitnicima. Jedan od 25% udjela vlasništva u McLaren grupi je upravo TAG Hauer grupa, koja je već svoj brend preselila RB-u, zar to nije više nego znakovito?

    Sve u svemu ako Honda nešto neučini maestralno sljedeće godine čini mi se da će to njihovo ulaganje u McLaren biti samo bačen novac. S drge strane Honda radi novo postrojenje smješteno u Miltonu, te traži nove inžinjere u segmentu ERS sustava.. Milton Keynes je riznica znanja i iskustva, što znači da su krenuli kupovat.. no gubitci su ogromni, a vremena je sve manje.


    0

    0
  7. Fernando Alonso Mr.Spaceguy Donator Prikaži

    Jos jedan doomsday članak. Move on.


    0

    0
  8. Mclaren KERS Prikaži

    Nisam čitao članak jer nemam srca ga čitati…ali moram se složiti da je na dobrom putu da ga uništi..moramo Hondi dati sansu jos sezonu max dvije..al moglo bi biti prekasno ili se mozda varam? Zivi bili pa vidjeli..


    0

    0
  9. Sebastian Vettel mzf1 Prikaži

    Ja mislim da situacija nija ni približno tako dramatična. Osima nešto para bačenih u vitar ništa se loše neće dogoditi McLarenu. Ko njima brani ako iduće sezone vide da će biti repriza uzeti bilo Mercedesov bilo Ferrarijev bilo Renaultov motor i raditi ovo što sad Williams radi. Ok, sigurno neće dominirati a vjerojatno da se neće do zadnje utrke boriti za naslov ali osigura će si izlazak iz krize i financijski stabilizirati dok traže neku drugu priliku za ekskluzivnog dobavljača motora koji bi ih doveo na vrh. I ne treba zaboraviti da se 2017. karte opet mješaju.


    0

    0
    • Neće iz dva razloga:
      1) McLaren želi imati ekskluzivno pravo na neke motore, a to mu logično ni Ferrari ni Mercedes ne mogu dati s obzirom da imaju svoje tvorničke momčadi. Isto je i s Renaultom koji bi iduće sezone trebao imati svoju momčad.
      2) Ni Mercedes ni Ferrari mu ne bi dali svoje motore iz istog razloga iz kojeg ga nisu dali niti Red Bullu. Dakle, McLaren je u svojevrsnoj pat poziciji.


      0

      0
  10. Još jedna ovakva godina i bojim se da je Mclaren gotov. Sponzori bježe, gubici su veliki, novih sponzora nema, tako da ne izgleda dobro. No htio sam reci da Honda , iako je najveci krivac ovakve forme, nije jedini krivac. McL je ove godine imao dosta tehnickih problema opcenito od mjenjaca, koscnica i sl. Tako da nesta jako smrdi u McLarenu, nazalost.


    0

    0
  11. Dobar tekst Black..! :thumbs:
    Trebao biš češće pisat i počastit nas malo svojim nevjerovatnim znanjem F1 materije…. ;)

    Moje mišljenje je da je Honda napravila totalno krivi proračun oko svoje PJ i sad se ne mogu više izvuć. Pričali su o nekom revolucionarnom pristupu (najvjerovatnije aksijalni kompresor) ali su se totalno preračunali, a preponosni su za traženje pomoći od McLarena. Isto tako je po meni Ron pogriješio šta je stavio veto na Red Bull, jer ako bi netko mogao izvuć Hondu iz ove kaše onda je to Red Bull. Nadam se da griješim i da će me sljedeće godine McLaren Honda demantirat sa super rezultatima, ali nekako sam ipak uvjerenja da je ovo sve čisti fijasko. Moglo bi se čak desit da Honda poželi van iz F1, kao šta je to već 2 puta napravila vrlo kurvinski, pa tako ostavit McLaren u ‘shitu’ totalnom…..
    Pa Renault je za Hondu u ovom slučaju space shuttle!

    Šteta, šteta….McLaren je mja najdraža ekipa i jedna od najvećih ekipa u povijesti F1, a sad su na samom dnu….


    0

    0
  12. Dobar članak, jako mi se sviđa kako si usporedio Williamsovu priču. Ali se nekako nadam da neće takva sudbina i stiči Mclaren i da će Honda več druge godine napraviti ogroman korak prema naprijed, Jer ipak bez Mclarena Formula 1 nebi bila ista kao niti npr. bez Ferraria. .


    0

    0
  13. Mclaren raca Prikaži

    dva puta mi piše: komentar uspješno poslan, ali kuda?


    0

    0