Alonso: Spori blokiraju put talentima, ja sam još uvijek brz

Izdvojeno

Lovro Andraka

Prije 2 godina 2 min 22 komentara

Fernando Alonso najstariji je vozač u Formuli 1 i mnogi smatraju da kao takav blokira put mladim vozačima, no on vjeruje da je još uvijek dovoljno brz te da neki drugi, spori vozači onemogućavaju priliku mladima.

Španjolac krajem mjeseca puni 41 godinu, a otkako se odlučio vratiti u F1 prije dvije godine postoje priče kako mu zbog godina tu nije mjesto.

“Ja to vidim drukčije. U motorsportu se sve vrti oko štoperice. Ključno pitanje je jeste li dovoljno brzi”, rekao je Alonso za nizozemski NOS.

“Ako ste spori i imate loše nastupe, onda blokirate put nadolazećim talentima. Tada se morate maknuti. Ja sam još uvijek brz. Drugi vozači su ti koji zatvaraju vrata svježoj krvi.”

Vozač zbog kojeg se stvara najviše pritiska na Alonsa je 21-godišnji Australac Oscar Piastri. On je trenutno Alpineov rezervni vozač i 2022. godinu provodi bez trkaćeg angažmana, iako je tri godine zaredom bio prvak u juniorskim kategorijama, što uključuje naslove u debitantskim sezonama F3 i F2.

Činilo se da će Piastri svoje mjesto za iduću sezonu pronaći u Williamsu, no priče o tome su se u zadnje vrijeme stišale. Za razliku od Estebana Ocona koji je siguran u Alpineu do 2024., Alonso nema ugovor za 2023. i pregovore planira započeti nakon ljetne stanke – da njegovo mjesto možda nije tako sigurno može se zaključiti iz nekih nedavnih izjava Alpineovog šefa Otmara Szafnauera koji je, između ostalog, za španjolski AS izjavio da on nije bio u momčadi kada je Alonso potpisan, a nahvalio je Piastrija:

“Oscar već ima potencijal za Formulu 1. Još nismo donijeli odluku o drugom vozaču, ali ne sumnjam da je Piastri spreman.”

Dodao je i da Alpine nije jedini krivac za Alonsovo bodovno stanje koje ne prikazuje njegovu realnu brzinu ove sezone:

“Postoji nekoliko razloga zašto nije osvajao bodove. Sjećam se situacije s Mickom Schumacherom [u Imoli], gdje je dodir probio rupu na boku bolida. Njegova obrana protiv Bottasa u Kanadi koštala ga je kazne, baš kao i u Miamiju.”


Odgovor

22 komentara

  1. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Ovaj čovjek je car. Hodajuća legenda. :thumbs: :klanjam:



    25
    24

    1
  2. Fernando Alonso 14
    GP2Engine Prikaži

    Nikad se nemoj mijenjat. Legendo!



    24
    23

    1
  3. Mclaren
    Fittipaldi Prikaži
    x1
    x1

    “Drugi vozači su ti koji zatvaraju vrata svježoj krvi.”

    Kaže 41-godišnji veteran iz kojeg pršti svježina.

    Bez obzira na priče o lošoj sreći i kvarovima, Ocon ga melje ove godine, a Alonso slobodne dane provodi lobirajući po medijima da je on bolji od Oscara Piastrija (dvostruki svjetski prvak sebe uspoređuje s malcem koji nema nijedan start u F1, komedija)!

    Iz izjava Otmara se jasno vidi da mu momčad ne oprašta tako lako ona podmetanja i prljave izjave da se samo na njegovom bolidu događaju kvarovi. čime potpiruje raskol unutar ekipe – što je njegov zaštitni znak.

    Ništa me ne bi razveselilo kao otkaz Alonsu da se malo prizemlji ovaj ego, slično kao što je Ferrari napravio Prostu



    5
    -31

    36
  4. Renault
    zd1400rt Prikaži

    Znam da ne raspolažem svim činjenicama i ne znam u potpunosti kakav je tko, ali ovaj Otmar mi se baš ne sviđa. Ako tko ima što kontra napisati, s guštom ću pročitati.
    Za Alonsa sam navijao od ranih Renaultovih dana i definitivno je jedan od najinteresantnijih vozača u povijesti F1. Jedne godine su novinari rekli da ima najbolju trkaču inteligenciju i mislim da je to najbolji opis njegovih kvaliteta plus što grize danas kao i prvog dana u F1.
    Ali ako je istina da je težak svojoj okolini onda je Otmar možda u pravu što želi Oscara. S Oscarom I Oconom ima budućnost, s Alonso ima još koju godinu, a do tada Oscar može sjesti u Mercedes (primjera radi) i Alpine ostati bez potencijalnog mladog top guna dok će im Alonso vikati na radiju da imaju GP2 auto. 🤣
    Alonsu je ovo druga sezona, Alpine niti blizu ne izgleda konkurentno tako da iskreno sumnjam da će priča s Alonsom imati neki happy end.



    8
    8

    0
    • Renault
      Renault_F1_team Pretplatnik Prikaži

      Definitivno je čovjek najinteligentniji i najlukaviji na gridu. Evo na primjeru zadnje trke u Austriji, a što jako malo ljudi zna, on je tijekom drugog slobodnog treninga u subotu na startno ciljnoj ravnini cijelo vrijeme prolazio desnom stranom staze (šporkom stranom staze) da položi gume po njoj i očisti je, jer zna da sutra (nedjelja) starta sa te šporke desne strane, a druga stvar, tijekom VSC-a kad je prvi put bio u boksu i kad je izašao iz boksa i vidio da su zeznuli s gumom, on tijekom team radija sa ekipom nije govorio moram u boks, guma mi je loše pričvršćena, kao što većina vozača govori, nego je samo rekao boks, boks, nije htio javno dat do znanja da je ekipa loše pričvrstila gumu, jer zna da se za to dobiva kazna, ukratko išao je zeznuti FIA-u, ali su ga ovi na kraju svakako prokontali i dali mu kaznu. I ove oba dvije situacije imaju na internetu, pokušat ću pronaći link pa stavim. Uglavnom, Alonsa treba držati pod svijećom u F1.



      8
      8

      0
    • Stoffel Vandoorne 2
      Superformula Prikaži

      Cini se da bi ga mogli zamijeniti skoro al ne shvacaju da je nezamjenjiv i da bi ga trebali drzat dok god je ovako brz



      3
      3

      0
  5. Pierre Gasly
    jenson Donator Prikaži

    Meni nije jasno zašto su se zaletili s dugim ugovorom za Ocona početkom 2021. Godinu prije Ricciardo koji odlazi iz ekipe je bio uvjerljivo bolji, Alonso slično nakon 5-6 prvih utrka prošle sezone, a pogotovo ove. Kao argument za ostaviti Ocona u odnosu na Alonsa je to što je mlađi i nekakva budućnost Alpinea. A kakva je to budućnost kad je Alonso u petom desetljeću brži. A ako misle da je to prihvatljivo, jer ipak se radi o Alonsu, čemu onda mijenjati španjolca?
    U svakom slučaju, nema mi logike



    15
    15

    0
    • Fia
      Realista Prikaži

      Ja isto mislim da su se previse zaletili s Oconom, a mislim da i oni to vide al sad je kasno. Alonso je neupitno brzi i bolji, to se pogotovo vidi ove sezone, bodovna razlika je takva kakva je, jer kao sto je i Alonso rekao, do sad se kvario samo njegov bolid.

      Slicna situacija je u Mercedesu, Hamilton nije imao DNF-ove ali ga je uvijek zeznuo neki Safety Car i eno Russell u prednosti, a Hamilton je bolje vozio utrke.

      Ne znam sta ce bit u Alpineu, zeznuta situacija svakako.



      12
      12

      0
    • Sergio Perez
      Ibarac00 Pretplatnik Prikaži

      Zato jer Ocon nema auru loše sreće oko sebe kao neki. A i u bodovnoj je prednosti što na kraju dana je jedino bitno za money.

      Ocon je protiv Ricciarda bio rookie ako se ne varam, dosao je nakon godinu dana pauze Ricciardo na megdan koji je vozio te sezone odlično, mislim da je čak 5. zavrsio u poretku. Ovaj današnji Ricciardo nije sjena toga.



      1
      0

      1
      • Pierre Gasly
        jenson Donator Prikaži

        Dobar je Ocon, i nema nijednu lošu sezonu. Ali ne vidim kako je za prvog vozača u bilo kojem dobrom timu. 2016. je bio tu negdje s Wehrleinom, ali vozio je Manor tako da ne mogu reći da sam pozorno ispratio. Sljedeće dvije godine tu negdje s Perezom, u obe s manje bodova. Znači još uvijek nema sezonu u kojoj je imao više bodova od kolege. Istina, vozio je s kvalitetnim vozačima, ali ako stvarno nema auru loše sreće onda i nije neki superstar



        3
        3

        0
        • Alpine
          Alpine Prikaži

          Ocon je ” no brainer” izbor za Alpine, mlad je, solidan vozač, Francuz, konstantan, i redovno taj bolid na kraju utrke dovede tamo gdje mu je trenutno i mjesto, od 7 mjesta na dalje.
          No čak i Rossi za njega nije rekao da je vozač od kojeg u budućnosti očekuju borbe za titule. Možda da, možda ne. Za Piastria je to rekao više puta.
          A Alonso, njega žele zadržati, ako uspiju naći mjesto za Piastria, i radi sjajnih vožnji, a i marketinški je sjajna stvar imati Alonsa u timu. Španjolska je u prvih 6 mjeseci ove godine bila najbrže rastuće tržište za Alpine automobile, rasla im je prodaja tamo skoro 200% . Za auto koji se ručno proizvodi, super brojke.



          3
          3

          0
  6. Lotus
    zion11 Prikaži

    da je Alonso u boljoj poziciji od recimo Latifija i Strolla po tom pitanju, to definitivno stoji



    2
    2

    0
  7. avalon Prikaži

    ovo je interesantan “moment” da su se “okupili” poštovaoci lika i djela FA ( bar za sada ) , nema onih koji su kontra . izgleda da alonso ima 2 lica , jedno ono teško ( karakterno ) koje pokazuje timu iza zatvorenih vrata i drugo ono sa simpa osmjehom i uglavnom odmjerenim izjavama .
    alonso je bolji , brži u odnosu na kolegu ? naravno jer alonso je jedan od najboljih , u ovom trenutku i najiskusniji na gridu . zato mene “bode” u oči rezultat Q lanjske sezone tj 11 Vs 11 . ali naravno Q nisu nikakvo mjerilo osim npr 2017. kad je massa “uništija” strolla šta je bija “krunski” dokaz nesposobnosti strolla . ali kad završi 11 Vs 11 ka u slučaju FA Vs EO onda Q ne “govore” ništa ? osim toga lani je FA završija ispred EO sa 7 bodova više uz 3 odustajanja francuza u odnosu na 2 odustajanja alonsa . istina , u mađarskoj je fernando pomoga pobjedi ocona pa j ei to jedan od razloga da razlika bude tek 7 bodova .
    ove sezone alonso je uspješniji od ocona u Q ( 7 Vs 4 ) ali je ocon bodovno uspješniji ( +23 u odnosu na fernanda ) uz 2 odustajanja FA i jedno EO . naravno , relativizirajmo bodovnu razliku jer je kako piše Realista alonso izjavija da se kvari jedino njegov bolid , a zapravo omjer odustajanja kroz 2021./ i pola 22. je 5 Vs 5 ! a bi li mogli uzeti u obzir i da je ovo fernandu 19. sezona , 345 GP – je iza njega , a oconu 6. sezona i 100 GP – a ? naravno i ovo je irelevantno no ipak ostaje utisak da se u odnosu na alonsa i 2 X prvaka puno neiskusniji ocon jako dobro nosi sa fernandom . ali ni ovo nije nekakav pokazatelj jer iskusni alonso je ima 2 sezone pauze , “iskusni” ocon samo jednu .
    ne mogu , a da ne usporedim ovo sa povratkom MS koji je “pauzira” 3 sezone . kad ga je rosberg u konačnici bodovno pobjeđiva niko nije uzima u obzir pauzu ili činjenicu da je u te 3 sezone MS odustaja 15 , NR 8 X jer MS nije to spominja . nevažno je bilo šta je npr 2011. MS završija iza kolege sa 13 bodova manje uz 6 odustajanja na 2 odustajanja NR ili 2012. kad je NR ima čak 44 boda više od MS , to je bija važan pokazatelj , a ne činjenica da je te sezone MS ima 8 , a NR 3 tj 5 odustajanja manje . a znate li da je 2012. omjer pobjeda MS i NR u trkama koje su oba završili bija 7 Vs 2 za michaela ? samo dešavalo se npr da u maleziji MS “pobjedi” kolegu ali pošto je završija 10. “ugrabi” samo bod , a npr u kini startaju iz prvog reda , MS odustane zbog nepričvršćenog kotača , a NR pobjedi i “stavi na konto” 25 bodova i odatle razlika od 44 boda n akraju u korist NR iako je omjer pobjeda kako sam već napisa bija 7 Vs 2 za michaela . NR je bija “kralj” , brži od MS , a EO je spor i samo zahvaljujući kvarovima sporiji ocon ima više bodova zar ne ? u “slučaju” FA Vs EO bodovi /rezultati ne pokazuju ništa , a u “slučaju” MS Vs NR su pokazivali sve !?!??! . sam alonso je taj period 2010./13. izjavija da kad bi svi vozili iste bolide da bi se najviše plašija MS . interesantno zar ne ? dok “relevantni” na portalu nisu imali opravdanja ( objektivnih naravno ) za MS sada za fernanda itekako imaju … pauza , kvarovi su razlog zar ne ?



    5
    5

    0
    • Fernando Alonso
      Brane FA14 Prikaži

      Oprosti, jel ti znaš šta si htio uopće reći? Pitam za prijatelja…



      1
      1

      0
    • Audi
      Alonso1983 Prikaži

      Nije baš sve kako se čini statistički. Primjera radi Sainz i Leclerc imaju po dva odustajanja zbog meh kvara ove godine i čovjek bi rekao da su po tome pitanju izjednačeni. Prava istina i realno stanje je koliko je koji vozač izgubio bodova tim odustajanjima? Isto vrijedi za tih 5-5 Ocon Alonso. Meni se ne da to tražiti pa eto ako imaš volje iskopaj taj info. Bilo bi lijepo onda upotpuniti priču pa reći sa kojih pozicija su odustali prilikom tih odustajanja i da ih nije bilo koliko bi koji od njih imao bodova. Što se Schumahera tiče se slažem. Imao je više peha od Rosberga. Ako je Lewis zbog jednog odustajanja mogao završiti iza njega ne vidim problem u tome da je i Michael završio iza njega uz daleko više problema. Samo što ne vidim poantu u tome zašto uvijek se vraćati na to? I ptici na grani je jasno kako su te godine izgledale a trolovi će to uvijek koristiti za dokazivanje nečega. Ono što želim reći je da nije baš sve u statistici i brojkama. Bottas je jedan od statistički najboljih vozača u zadnjih 6,7 godina. Dali je to zaista tako? Primjera radi, Bottas ima više pobjeda od Russela,Norisa,Sainza i Leclerca. Dali je zbog toga bolji vozač? Ocon i Gasly su lani pobijedili dok npr Leclerc,Sainz,Russel i Noris nisu. Dali su zbog toga lošiji vozači? F1 nije matematika. Što se Alonsa tiče, onaj krug u kvalama kada je uzeo p2 sa Alpinom Ocon ne bi izveo da još 3 godine vozi taj brzi krug. To je nešto što ne ulazi u statistiku. Je ne volim ni sam kao njegov dugogodišnji fan njegov karakter i njegove izjave no osporavati mu vožnju je može nitko. I za kraj, bilo bi smješno da jedan vozač od 41 god poguli nekog mladog klinca kao od šale koji nije zalutao u F1. Kao što vidimo ni Vettel nije bio imun na to, kao ni sada Lewis. Godine čine svoje i vjerovatno će doći dan kada više neće imati sto pokazati u F1. Meni je smješno da ljudi ne uživaju u predstavama čovjeka ili tima za koji navijaju nego se uporno pokusava potkopati neki drugi vozač da bi se umanjio njegov doprinos i njegovo vozačko umijeće. Ovo zadnje se ne odnosi na tebe da ne bi bilo zabune.



      3
      3

      0

Pročitajte više o idućim temama:

Reagirajte na ovaj sadržaj:

Novo na forumu Otvori

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.