Izdvojeno

Honda ne odbacuje povratak: Moramo odlučiti u roku od jedne do godine i pol

Piše: Lovro Andraka

Prije 1 mjesec, 10 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Nakon jednog od najčudnijeg načina napuštanja Formule 1, Honda bi se u vrlo kratkom roku mogla vratiti potpunom angažmanu, što je potvrdio predsjednik njihovog trkaćeg odjela Koji Watanabe.

Glavna priča oko novog pravilnika za motore od 2026. je još uvijek nepotvrđeni dolazak Porschea i Audija, no uz njih se sve češće spominje i Honda. Svi čelni ljudi japanskog proizvođača bili su prisutni na prošlotjednoj Velikoj nagradi Austrije – izvršni direktor Toshihiro Mibe, predsjednik Seiji Kuraishi, predsjednik Honda Racing Corporationa Koji Watanabe i direktor HRC-a Yasuaki Asaki, što je dodatno potpalilo glasine o njihovom interesu za natjecanje tijekom novog ciklusa pravila.

“Formula 1 je najviša kategorija motorsporta, stoga uvijek pratimo što se događa u svijetu F1”, rekao je Watanabe u Austriji.

“Naravno, tek smo završili i zaključili naše aktivnosti, stoga ništa nije bilo raspravljano unutar Honde o sezoni 2026. Dakle, nema plana.”

“Ali vrata nisu zatvorena. Po mom shvaćanju, F1 raspravlja o donošenju pravila za 2026., a smjer u kojem idu je definitivno ugljična neutralnost. To je isti smjer kao i naš.”

“To znači da se sada ne moramo odvojiti od ugljične neutralnosti kroz F1. To je također dobra prilika da proučimo ugljično neutralnu F1. Tako da nismo zatvorili ta vrata.”

F1 namjerava postati ugljično neutralna do 2030., a za 2026. se planira uvođenje 100% održivog goriva – ove sezone uvedena su E10 goriva koja se sastoje od 10% etanola i 90% fosilnog goriva. Na pitanje o tome do kada bi Honda trebala donijeti odluku o povratku, odluči li se za to u sezoni 2026., Watanabe je rekao:

“Ne znam točan vremenski okvir, ali ako se želimo vratiti u F1 2026., vjerojatno moramo donijeti odluku u roku od jedne do godine i pol.”

Dodao je kako bi se trenutno partnerstvo s Red Bullom trebalo povećati do 2025. i da bi se njihovo ime moglo više isticati:

“Barem do 2025. Honda će biti svojevrsni timski partner objema momčadima [Red Bullu i AlphaTauriju]. Iako detalji još nisu odlučeni, HRC će postati svojevrsni tehnički partner objema momčadima do 2025.”

“Moramo odlučiti za iduću sezonu, no osobno želim koristiti više Honde [kao brenda]… Dakle, kombinaciju Honde i HRC-a.”

Također je razjasnio situaciju s intelektualnim pravima oko motora kojeg Red Bull trenutno koristi pod svojim imenom – Red Bull nikada nije kupio ta prava, već ih samo ima pravo koristiti do kraja ugovora 2025. godine.

Komentiraj

10 komentara

  1. Ajmo momci,samo nemojte opet zabrljati.


    0

    0
  2. Michael Schumacher
    karte_m0lim Donator Prikaži

    honda = coitus interruptus .. kad je najbolje, oni van..



    11

    0
  3. Nemojte se vraćati molim vas, bićete od 3 do 5 godina i opet se povući…



    7

    0
  4. Nando
    FA14 Prikaži

    Mislim da Honda mijenja vodstvo tvrtke nakon 3 godine bez obzira na rezultate jer na taj nacin djeluju protiv moguce korupcije.Tako da je tesko znati s njima.
    Cak i ako se ponovo vrate,moze doci nova garnitura koja ne zeli f1 projekt



    6

    0
  5. Malo bi piskili, malo bi kakili…
    Vidjeli da su se zaje… i izasli netom prije osvajanja, i sad je frka.
    Koliko god bi mi bilo drago, ne zelim da se vrate. Ili si tu ili nisi.



    11

    1
  6. Nek se vrate uz posebnu klauzulu ako im OPET prdne iz guzice u glavu da bi OPET (po tko zna više koji put)se povukli moraju uplatiti po 100 miliona svakoj momčadi na gridu za napuštanje sporta.
    Jer ono što su priuštili F1 zadnji put je nedopustivo jer da nije Red Bull bio voljan uložiti u projekt sa motorom i prihvatiti ogroman rizik bog zna šta bi bilo vjerojatno nebi bilo naslova prvaka jer jedini motor koji bi imali na raspolaganju bi bio Renault a svi znamo kako je ta suradnja izgledala i lako bi ih iz Renaulta tretirali sad kad imaju svoju ekipu na gridu.



    4

    0
  7. ok!
    Da mi netko razjasni nebuloze oko “zelene” F1…
    Svi bi htjeli struju, što manje nafte a odakle.
    Struja se proizvodi svim vrstama elektrana (najmanje zelenih – vjetro, solarne pa više hidro i malo više nuklearke).
    Litij za baterije ide u nebo a vrlo brzo će otići i više. Cijena elektro auta će biti 75$ u baterijama.
    Brazilci već dugo eksperimentiraju sa alkoholom pa baš i ne ide, a vodik.. ? Najdopstupniji izvor ali
    još nema razvijenu tehnologij glede iskoristivosti …

    Pa da mi netko veli “što je zelena F1″… ćiste gluposti

    LP

    PS prvi post u krivu temu, he he



    1

    0
    • To je proces. Zelenija F1 je dio toga.

      Kad smo kod pitanja “od kud dolazi struja” EU je trenutno na skoro 40% ukupne potrošnje struje iz obnovljivih izvora. Ne tako davne 2010. kad je taj argument koji koristiš bio rasprostranjeniji bilo je jedva 10%. Napredak je očit.

      Baterije su također problem. Bržim punjenjem neće biti potrebne ni velike baterije. Radi se i na drugim vrstama baterija.

      Jedno je sigurno. Odavno se zna koliko su štetna fosilna goriva. Ne vozim električni auto i još ga ne planiram kupiti. Vozim dizel. No to ne znači da moram biti “zaljubljenik u dizele” ili “protivnik struje”.



      3

      0
      • Štima Ante.

        Ali ja sam postavio “pitanje” odakle struja.
        Europa je daleko od 40% potrošnje el.energije da zamijeni plin i naftu. Da je tako ne bi bila panika oko energenata..
        A time i struje za sve potrošače. Nije baš sve tako “zeleno”. Europa je na oko 15 – 20 %, ukupmo gledajući.
        Da se pređe na grijanje el. strujom… + ostali potrošači… odakle?
        Realnost je jedno a izvori el. energije drugo.

        LP



        2

        0
    • ideja elektrifikacije automobila je dosla prije automobila s motorom na unutrasnje izgaranje.
      da se u tehnologiju za pohranu elektricne energije i efikasnosti ostalih sustava ulagalo kao u ICE tko zna di bi bili danas po pitanju energije opcenito. isto vrijedi i za vodik i slicne izvore energije.
      ogromnim ulaganjem u zadnjih 10-20 godina, poglavito u skladistenje elektricne energije pošto je to problem broj jedan, tehnologija elektricne energije ce ubrzo prestici fosilna goriva, samo cekamo da se multimilijunske tvrtke prešaltaju na drugu tehnologiju ali istu isplativost.



      2

      0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Pogled u budućnost – 3. dio: Alpine, Williams i Sauber

Lociranje // Lovro Andraka

Posljednji dio serijala o juniorima donosi kratke biografije mladih vozača iz Alpinea, Williamsa i Saubera Pogled u budućnost – 1 dio: Mercedes i Red BullPogled u budućnost – 2 dio: Ferrari i McLaren Alpine Alpineova akademija pod raznim nazivima postoji još od 2002 godine, a radi se o istim promjenama naziva koje su pratile momčad iz Enstonea, što znači da su dosad djelovali kao Renaultova, Lotusova i zatim ponovo...

Pogled u budućnost – 2. dio: Ferrari i McLaren

Lociranje // Lovro Andraka

U prvom dijelu serijala mogli ste se upoznati s potencijalnim budućim zvijezdama Mercedesa i Red Bulla, a sada su na redu dvije najdugovječnije, a po mnogim kriterijima i najuspješnije momčadi - Ferrari i McLaren Ferrari Mladunci Propetog konjića uzgajaju se već gotovo 13 godina, a prvi član Ferrarijeve vozačke akademije bio je Jules Bianchi koji je predstavljen u prosincu 2009 godine Bianchi je stigao do F1 u sezoni 2013 s...

Starački domovi F1 vozača: TV lica

Oktanski koktel // Ante Maras

Dolazimo do kraja našeg serijala o putevima kojima krenu F1 vozači nakon što napuste kraljicu motorsporta Za razliku od prijašnjih dijelova, u ovom ćemo se dotaknuti onih vozača koji su upravljač bolida zamijenili mikrofonom i slušalicama te postali komentatori i stručni analitičari TV kuća po pitanju Formule 1 Dobitna kombinacija za obje strane: televizijske kuće dobivaju vrhunske stručnjake koji svojim analizama i znanjem...

Još kolumni