Izdvojeno

Verstappen za 29 tisućinki ispred Leclerca na pole positionu, oba Mercedesa se razbila u Q3!

Piše: Ante Vetma

Prije 1 mjesec, 49 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Velika nagrada Austrije donijela nam je drugi ovogodišnji sprint format. Nakon prvih 60 minuta slobodnog treninga uslijedile su nam 11. ovogodišnje kvalifikacije. Pirelli je za ovaj vikend odabrao C3, C4 i C5 gume, što znači da je soft sa Silverstonea na ovoj stazi postao hard.

Za statističke potrebe podsjetimo da će trofej “pole positiona” ići u ruke vozaču koji danas bude najbrži, bez obzira na kojoj će poziciji krenuti u utrku u nedjelju.

Prva runda

Prva kvalifikacijska runda već nam je otkrila da će granice staze biti glavobolja za mnoge vozače danas. Krugove su već u prvih par minuta izgubili Verstappen, Sainz, Stroll i nekoliko drugih vozača. Dobru formu pokazala su od početka oba Haasa, a razmaci su klasično sitni s obzirom da se krug napravi za tek nešto više od jedne minute.

Bez plasmana za iduću rundu su ostali Ricciardo, dva Aston Martina, Zhou i Latifi. Najbrža su bila dva Ferrarija, ispred Verstappena, Alonsa i Hamiltona.

Druga runda

Druga kvalifikacijska runda olakšala je donekle posao vozačima i ekipama jer je na kratkoj stazi puno manja gužva kad je u akciji pet manje vozača. U prvom pokušaju najbrži je bio Lewis Hamilton, 30 tisućinki ispred Maxa Verstappena. Kako je vrijeme odmicalo tako su vremena padala i vozači su sve više riskirali. Na kraju su kratkih rukava ostali Gasly, Albon, Bottas, Tsunoda i Norris koji nije složio nijedan krug. Na vrhu se još jednom potvrdilo da imamo tri ekipe u borbi za pole position – Ferrari, Red Bull i Mercedes.

Treća runda

U prvom pokušaju Verstappen je složio krug desetinku bolji od Leclerca i dvije desetinke od Sainza. Perez je bio četvrti, Russell peti, a Lewis Hamilton nije uspio složiti krug u svoja prva dva pokušaja. U trećem pokušaju je proklizao izvan staze i zabio se u barijere.

Lewisove nevolje mogle bi biti još na dva fronta. Charles Leclerc je tijekom svog brzog kruga naišao na Hamiltona koji mu je navodno zasmetao. Osim toga, pitanje je hoće li Mercedes u njegov bolid morati ugraditi novi mjenjač. To više ne znači automatska kazna za startni poredak, ali remeti planove ekipe za nastavak prvenstva.

Nakon nekoliko minuta crvene zastave nastavila se posljednja runda i uslijedio je novi incident. George Russell je u svom prvom krugu izgubio bolid u posljednjem zavoju i također se zabio u barijere. Sudeći po prvim analizama komentatora Sky televizije – čini se da u Austriji puše vrlo ćudljiv vjetar.

2 minute prije kraja svi s čitavim bolidom dobili su jednu šansu za najbolji krug. Leclerc i Sainz su uspjeli poboljšati svoj krug, ali je nakon njih došao Max Verstappen i zaradio pole position za samo 29 tisućinki sekunde. Perez je ostao četvrti s 4 desetinke zaostatka.

Prvi trojac završio je unutar 0,082s!

Rezultati

PVozačEkipaVrijeme+
1M.VERSTAPPENRed Bull1:04.984
2C.LECLERCFerrari1:05.0130.029
3C.SAINZFerrari1:05.0660.082
4S.PEREZRed Bull1:05.4040.420
5G.RUSSELLMercedes1:05.4310.447
6E.OCONAlpine1:05.7260.742
7K.MAGNUSSENHaas1:05.8790.895
8M.SCHUMACHERHaas1:06.0111.027
9F.ALONSOAlpine1:06.1031.119
10L.HAMILTONMercedes1:13.1518.167
11P.GASLYAlphaTauri1:06.160– Q2
12A.ALBONWilliams1:06.230
13V.BOTTASAlfa Romeo1:06.319
14Y.TSUNODAAlphaTauri1:06.851
15L.NORRISMcLaren1:25.847
16D.RICCIARDOMcLaren1:06.613– Q1
17L.STROLLAston Martin1:06.847
18G.ZHOUAlfa Romeo1:06.901
19N.LATIFIWilliams1:07.003
20S.VETTELAston Martin1:07.083

Komentiraj

49 komentara

  1. I, šta ćemo sad sa Perezom? Jasno je da je prešao stazu sa sva četiri točka. Gaslyu skinuto vrijeme, njemu ništa.
    MaFIA



    31

    4
  2. Sebastian Vettel 5
    battery992 Prikaži

    Kako ga Leclerc i Max iščupaše u zadnjem sektoru… Nevjerojatno! A Mercedes izgleda “popravio” bolid…
    I ako može jedna minuta smijeha za Aston Martin i daddy Strolla…



    25

    2
  3. Napete kvalifikacije, bilo bi još napetije da Mercedesi nisu izletili.

    Alpine odličan, Hass isto.

    Carlos djeluje jako. Svaka čast

    Skyev dvojac plazi crnom zemljom od žalosti i čude se ovacijama iz publike radi Hamiltonovog izletanja. Zanimljivo je kako ljudi gube pamćenje kada im je to zgodno.



    33

    4
    • Lewis Hamilton
      smr201 Prikaži

      Pa ti bi to prvi trebao osuditi jer su dosta popljuvao Engleze zbog iste stvari (i to opravdano).
      Ili je u redu kad to rade Maxovi navijači?
      Inače kvale super, izgleda da se MB vratio. Biti će super do kraja sezone sa 6 bolida z borbi.



      9

      2
  4. Michael Schumacher
    ZJ11 Prikaži

    Cestitke Maxu i Ferrarijima na ocekivanom rezultatu, Haasovima na neocekivanom.

    Mercedesi se malo preforsirali.

    Mclaren se treba rijesit Ricciarda.

    Aston se treba rijesit Strollova.



    26

    0
  5. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    uf uf, blizuu…
    dobre kvale
    glupa sitnica, Perez izasao s staze i nakon Q2 je stavljen pod istragu s mogucin grid penalty, pa nije Perez kriv šta niste reagirali momentalno a ne sad mu davat naknadno (kazem kao navijač Ferraria iako bi mi bilo drago da je RBR niže)



    12

    2
  6. Ferrari
    Mrgud Prikaži

    Dakle, da vidimo sta ce sada biti s Perezom, odnosno kako ce se FIA iscupati iz ove situacije. Perez je u Q2 u trenutku kad je postavio krug za P6 bio na P13.

    Po meni ce biti jedna od tri opcije;
    1) kazna pomjeranja nazad +xy mjesta
    2) vracaju ga na P13

    Ni jedna ni druga opcija nije fer jer nije opce trebao biti u Q3, nije fer prema Gaslyu i obje bi bile/ce biti sramota za FIA-u.

    i 3) Nece se dogoditi nista uz neko suludo objasnjenje. Zasto suludo? – zato sto su Stroll, Albon & Co kaznjavani za “prelaske staze za milimetar” instant, a Perez je doslovno skratio stazu i sva 4 kotaca bio izvan staze i to su samo notirali.



    28

    0
  7. Sudeći po prvim analizama komentatora Sky televizije – čini se da u Austriji puše vrlo ćudljiv vjetar.

    Ante ne vadi 😆



    16

    1
  8. Fernando Alonso 14
    tapa-tapa Prikaži

    Jel to max izašao sa staze u zadnjem krugu?



    2

    7
  9. jel mi može itko pojasnit što znači “izać sa staze” ? hvala



    2

    0
    • iz sportskog pravilnika:
      4.2.3
      Drivers will be judged to have left the track if no part of the car remains in contact with it and, for
      the avoidance of doubt, any white lines defining the track edges are considered to be part of the
      track but the kerbs are not.

      event notes:
      Track Limits
      In accordance with the provisions of Article 33.3, the white lines define the track edges. During
      Qualifying, Sprint and the Race, each time a driver fails to negotiate with the exit of turn 10, will result
      in that lap time and the immediately following lap time being invalidated by the Stewards.



      1

      0
      • ok znači po ovome:

        “any white lines defining the track edges are considered to be part of the
        track but the kerbs are not”

        ako kotač bolida dira bijelu rubnu liniju, ali ne izađe izvan nje bolid je još uvijek unutar staze (linija ima neku širinu, tih 15-20 cm)

        a ovu drugu odredbu za specifičnu stazu mi je teže protumačit, ali mislim da se misli na isto… znači vanjski rub bijele linije je krajnji rub staze i ako je cijeli bolid izvan bye bye lap time



        1

        0
  10. Michael Schumacher
    27Ferrari28 Donator Prikaži

    Tesko cemo u sprintu napravit ista ako je RB brzi u prvpm sektoru. Drago mi je da je Carlos tu negdje i da bude prijetnja za overcut ili undercut.



    13

    0
  11. Max Verstappen
    derfahrer1996 Prikaži

    Perez starta sutra sa 13. pozicije na sprintu!



    2

    0
    • Max Verstappen 1
      vlado Pretplatnik Prikaži

      Sto je Perez nize u poredku to je bolji. Zao mi je zbog njega. Tako je blizu da bude u vrhu a tako daleko. Kroz citavu karijeru tako. Ako nista, to govori kakva je konkurencija u ovom sportu.



      3

      0
      • Max Verstappen
        derfahrer1996 Prikaži

        U pravu ste gospon,cale mi se vlado zove 😁da bolji je kada sa kraja starta ali ovakve sudacke odluke mi se ne svidaju nije fer izaso izvan bijele linije kriv si i poboljsas svoje vrijeme opet dolazis na isto. Kriv je i nije kriv danas. Malo da zapaprim sveti je bio danas jako dugo u bolidu vjerovatno da malo paznju privuce ali u preseci se jako ispricavo timu jeli uskrsnio???



        3

        0
  12. naslov mi izgleda ka neko iščuđavanje , a svi znamo da je CL extremno brz … isto ka i max . čuđenje bi razumija da je u naslovu naveden i zaostatak CS jer on ne spada u top gun vozače ( kako je nedavno neko primjetija) , on spada u sporaće. njegov zaostatak za maxom od 82 i za CL od 53 tisućinke ili je srića ili ga je pos*alo jer svi znamo da on ne može bit ovako brz , konkurentan najbržima .
    šta se tiče MB … mislim da bi trebali pokrenuti nekakvu istragu jer možda imaju krticu u svojim redovima koja ih je danas sabotirala . i savjet … trebali bi u boxu imat el romobil ili nekakav skutere jer suze su mi došle na oči kad sam vidija uznemireni pogled angela . u očima joj se čitala tuga , uznemirenost šta u teškom trenutku nije bila uz lewisa ka obićno . da je imala prevoz siguran sam da ne bi ni trenutak dvojila da skoći na njega i odjuri na misto događaja . zapravo , pitam se di su oni romobili kojim su se lewis i angela jedno za drugim jurcali u silverstonu ?



    10

    2
  13. Ferrari
    Mrgud Prikaži

    https://youtu.be/gfY03f_VWJQ?t=14
    14.-15. sekunda, brzina 0.25

    Prednji kotaci definitvno izvan bijelih linija, zadnji desni se ne vidi, ali po meni, prije da su bili vani nego unutra..



    2

    1
  14. Robert Kubica
    Yura Prikaži
    x1

    Ja ne znam jeli netko primjetio, ali ovaj lando norris (s pulsmedie, ne vozac) svakom komentaru kojem stigne stavi minus, bez obzira na sadrzaj komentara



    14

    0
  15. Po meni je najveći problem (zakašnjele) kazne za Pereza pozicija Gaslya koji je uz ovo brisanje kruga trebao voziti Q3. To znači da je teoretski mogao biti i na poleu, a nije vozio Q3 zbog greške sudaca. Uz izlijetanje Hamiltona trebao je biti barem 9., znači sasvim realno je izgubio jednu poziciju i startao bi na neparnoj strani. Ovako bi možda bilo bolje da je ostao 11.



    1

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Pogled u budućnost – 3. dio: Alpine, Williams i Sauber

Lociranje // Lovro Andraka

Posljednji dio serijala o juniorima donosi kratke biografije mladih vozača iz Alpinea, Williamsa i Saubera Pogled u budućnost – 1 dio: Mercedes i Red BullPogled u budućnost – 2 dio: Ferrari i McLaren Alpine Alpineova akademija pod raznim nazivima postoji još od 2002 godine, a radi se o istim promjenama naziva koje su pratile momčad iz Enstonea, što znači da su dosad djelovali kao Renaultova, Lotusova i zatim ponovo...

Pogled u budućnost – 2. dio: Ferrari i McLaren

Lociranje // Lovro Andraka

U prvom dijelu serijala mogli ste se upoznati s potencijalnim budućim zvijezdama Mercedesa i Red Bulla, a sada su na redu dvije najdugovječnije, a po mnogim kriterijima i najuspješnije momčadi - Ferrari i McLaren Ferrari Mladunci Propetog konjića uzgajaju se već gotovo 13 godina, a prvi član Ferrarijeve vozačke akademije bio je Jules Bianchi koji je predstavljen u prosincu 2009 godine Bianchi je stigao do F1 u sezoni 2013 s...

Starački domovi F1 vozača: TV lica

Oktanski koktel // Ante Maras

Dolazimo do kraja našeg serijala o putevima kojima krenu F1 vozači nakon što napuste kraljicu motorsporta Za razliku od prijašnjih dijelova, u ovom ćemo se dotaknuti onih vozača koji su upravljač bolida zamijenili mikrofonom i slušalicama te postali komentatori i stručni analitičari TV kuća po pitanju Formule 1 Dobitna kombinacija za obje strane: televizijske kuće dobivaju vrhunske stručnjake koji svojim analizama i znanjem...

Još kolumni