Izdvojeno

Brojne momčadi ne žele direktivu o dupinjanju; Red Bull i Mercedes među njima

Piše: Lovro Andraka

Prije 1 godinu, 8 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Sastanak F1 Komisije, odnosno predstavnika momčadi, FOM-a i FIA-je održat će se uoči ovotjedne Velike nagrade Austrije, a glavna tema trebala bi biti tehnička direktiva o suzbijanju dupinjanja kojoj se navodno brojne momčadi protive.

Prema pisanju Motorsporta, brojne momčadi smatraju da intervencija krovne organizacije sporta po tom pitanju nije potrebna.

“Što će biti sljedeće? Mjerenje mokre staze koja nas tjera da se prebacimo sa slickova na intermedije kada određena količina kiše padne?”, rekao je neimenovani šef momčadi.

Christian Horner smatra da treba preispitati cjelokupni proces donošenja tehničkih direktiva:

“Mislim da je proces ono o čemu treba raspravljati”, rekao je šef Red Bulla.

“Tehničke direktive ne bi trebale mijenjati pravila, za to postoje sustav i proces. Zato smatram da moramo raspraviti o tome zašto su one donesene.”

“Nije izgledalo kao da ima puno dupinjanja na ovoj utrci [VN Velike Britanije]. Dakle, momčadi rješavaju to. Mislim da nije potrebna intervencija tehničkom direktivom.”

Mercedesov glavni inženjer Andrew Shovlin nije siguran koliko je mjerenje koje bi se trebalo uvesti od VN Francuske dobro rješenje:

“Ne bi bio baš dobar sustav mjerenja da mi nismo prešli preko granice u Bakuu i mislim da smo mi vjerojatno bili jedini slučaj na kojem su ga na neki način mogli kalibrirati. U Montrealu smo imali solidno stanje.”

“Poanta koju smo iznijeli FIA-iji, čiji trud zaista podupiremo, je da ćemo mi popraviti te probleme za naše vlastite performanse.”

“Zato iskreno, sustav mjerenja koji FIA uvodi nije velika distrakcija za nas. Iskreno se nadamo da štogod smisle, mi to nećemo prekršiti i da ćemo moći nastupati s bolidom kako želimo, jer to je upravo ono što pokušavamo raditi za brzinu u krugu.”

Osim sustava mjerenja dozvoljene razine dupinjanja po zadanoj formuli, FIA planira suzbiti trikove oko podnice i njezine ploče, koje neke momčadi – navodno Red Bull i Ferrari – koriste kako bi ih učinile fleksibilnijima. Horner smatra da je mogućnost takvih interpretacija propust pravilnika:

“Pravila moraju biti crno-bijela. U suprotnom završimo s enciklopedijama koje su ponekad prekomplicirane.”

“Namjera pravilnika također je nešto što ne postoji: to je binarna stvar. Zato smatram da ima puno stvari koje moramo raspraviti na sastanku Komisije i možda dva sata neće biti dovoljno.”

Pored tehničkih stvari, na sastanku bi trebalo biti riječi o utjecaju inflacije na ograničenje budžeta, pri čemu se najbogatije momčadi zalažu za njegovo povećanje, i novim pravilima za motore koja stupaju na snagu 2026. godine, a još uvijek nisu finalizirana.

Komentiraj

8 komentara

  1. Max Verstappen 1
    vlado Pretplatnik Prikaži

    Mozemo glasati?

    Ako na ovaj komentar bude vise pluseva od minusa neka se dupinjanje vise ne koristi? U suprotnom jasno.

    Znam da je biło zanimljivo ili smjesno na pocetku, ali dupin se ne slaze. Bezveze je.



    24

    4
  2. Ferrari
    Mrgud Prikaži

    Da li je moguce da se Mercedes protivi jer bi rezultati mjerenja pokazali da su u crvenom i da bi shodno tome morali podici visinu bolida? Posto su zagovarali TD u Kanadi, a svi znamo kojom brzinom su imali spremno rjesenje.



    6

    9

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Jochen Rindt – kratak podsjetnik na jedinog posthumno okrunjenog prvaka Formule 1

Kolumna // Luka Gregorić

Na današnji dan prije 53 godine poginuo je Jochen Rindt Ime je to koje bi pratiteljima Formule 1 danas vrlo vjerojatno stanovalo u uhu baš kao što stanuju ona Jackieja Stewarta, Bernija Ecclestonea ili Helmuta Marka, da nije došlo do nesreće tog kobnog dana u Monzi Bilo je to na treningu za Veliku Nagradu Italije 1970 godine, netom prije Parabolice, gdje su bolidi tada kao i danas prilazili s brzinom većom od 300 km/h Rindt je u tada...

Tržište vozača za 2024. – hoće li svi zadržati iste postave?

Lociranje // Lovro Andraka

Nikad u povijesti Formule 1 nije se dogodilo da nema baš nijedne vozačke promjene između sezona, no čini se da bismo u 2024 mogli ući bez ijednog transfera Evo kakvo je stanje s postojećim ugovorima u svakoj momčadi i koje bi se promjene ipak mogle dogoditi naredne sezone Pored svakog vozača navedena je posljednja godina njihovog tekućeg ugovora, uz napomenu kako za mnoge vozače nije poznato točno trajanje jer su objavljeni samo...

Radio komunikacija između Verstappena i Red Bulla u završnici utrke u Austriji

Radio transkript // Ante Vetma

Radio komunikacija između Maxa Verstappena i ekipe Red Bulla otkriva kako su se u posljednja dva kruga odlučili na dodatno zaustavljanje po novi set soft guma i osvajanje dodatnog boda za najbrži krug: Krug 64/71 Lambiase Just make sure you have some tyres left for the end of the race Might decide to use them Verstappen Well you could also do a pit stop Lambiase That perhaps it’s slightly more risk but either way, just look...

Još kolumni