Izdvojeno

Sainzu prvi pole position karijere u kišnim kvalifikacijama na Silverstoneu!

Piše: Lovro Andraka

Prije 5 mjeseci, 48 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 5 minuta

Drugi trkaći vikend zaredom pratili smo kišne kvalifikacije, a iako se činilo da bi Max Verstappen i ovog puta mogao biti najbrži u tim uvjetima, prvi pole position karijere osvojio je Carlos Sainz u Ferrariju.

Španjolac je za samo 72 tisućinke u posljednjim trenucima kvalifikacija uspio nadmašiti Verstappena i osvojiti najbolju startnu poziciju za sutrašnju Veliku nagradu Velike Britanije.

Drugi startni red također su zauzeli Ferrari i Red Bull, odnosno Charles Leclerc i Sergio Perez. Iz trećeg reda krenut će domaći vozači, Lewis Hamilton i Lando Norris, dok će iza njih biti Fernando Alonso i George Russell. Top 10 zaključili su Guanyu Zhou i Nicholas Latifi koji je prvi put ove sezone uspio doći do Q3.

Q1

Svi vozači osim Red Bullovih i Alpineovih pojurili su prema izlazu iz boksova već prije zelenog svjetla za početak prve kvalifikacijske runde. Kiša je već ranije natopila stazu i padala je sve jače, stoga su svi željeli odraditi brze krugove što ranije, dok se još može voziti na intermedijima. Verstappen i Perez su nakon par minuta izašli na stazu, dok su Ocon i Alonso izašli tek nakon šest minuta. Na njihovu sreću, kiša se ublažila i vremena su do samog kraja sesije padala. Na vrhu su tijekom cijele sesije bili vozači Red Bulla, Ferrarija i Mercedesa, a najbrži je na kraju bio Verstappen, sedam desetinki ispred Leclerca i devet ispred Russella.

Puno napetije bilo je na dnu. Pierre Gasly, Daniel Ricciardo i Nicholas Latifi uspjeli su pobjeći iz nokaut zone, nakon što su dvije minute prije kraja svi bili u njoj. Iznenađujuće, Alexander Albon ostao je prvi ispod crte, unatoč tome što samo njegov Williams ima nadogradnje. Latifi je time prvi put ove sezone prošao Q1, a Albon je prvi put čisto izgubio u kvalifikacijama od timskog kolege. Nakon senzacionalnog zauzimanja trećeg reda u kišnim kvalifikacijama u Kanadi, vozači Haasa su u Britaniji otpali već na početku. Magnussen je završio 17., peti put zaredom ispred Schumachera koji je završio 19. Aston Martin je doživio novu kvalifikacijsku katastrofu jer su im drugi vikend zaredom oba vozača ispala u prvoj rundi – Vettel je bio 18., a Stroll posljednji, 20., što je Kanađaninu peto ispadanje u Q1 zaredom.

Q2

Kiša je pojačala pri kraju Q1, stoga se i u Q2 vozilo u uvjetima za intermedije. Gasly, Bottas, Tsunoda, Ricciardo i Ocon našli su se u nokaut zoni pet minuta prije kraja, u trenucima kada su svi vozači odradili niz brzih krugova, a kiša je dodatno pojačala i vremena su se prestala poboljšavati. Na vrhu su ponovo komforno bili vozači iz vodećih triju momčadi predvođeni Verstappenom, uz iznimku Pereza koji je bio osmi. Vodeća petorka nije se vraćala na stazu do kraja, no ni ostalih pet vozača iz top 10 nije imalo tu potrebu jer vremenske prilike nisu dopustile poboljšanja vremena.

Akteri nokaut zone ostali su isti, što znači da su pored Red Bullova, Ferrarija i Mercedesa prošli Norris, Alonso, Zhou i Latifi. Alonso je tako četvrti put zaredom nadmašio timskog kolegu Ocona u kvalifikacijama, dok je Zhou treći put zaredom pobijedio Bottasa.

Q3

Britansko vrijeme odlučilo je ostati konstantno kroz cijele kvalifikacije pa je i završna runda donijela borbu po mokroj stazi s intermedijima. Nakon što je obje prijašnje runde završio na vrhu, Verstappen je loše započeo Q3. Prvo se izvrtio u Stoweu, a zatim je u idućem brzom krugu otišao van staze u Valeu. Ipak, u trećem pokušaju skinuo je Leclercovo vrijeme za 1.8 sekundi, a između su se ugurali još Hamilton, Russell, Norris i Perez.

Lude izmjene na vrhu tu nisu stale pa se tako Leclerc vratio na drugo mjesto, samo da bi ga par trenutaka kasnije srušio Hamilton s 27 tisućinki zaostatka za Verstappenom. Najbolje vrijeme zatim su redom postavili Sainz, Leclerc i Verstappen, no jedini koji je uspio poboljšati vrijeme na samom kraju bio je Sainz koji je za 72 tisućinke bio bolji od Verstappena i time osvojio svoj prvi pole position u karijeri u 151. nastupu.

Rezultati kvalifikacija

VozačMomčadVrijeme+ (Q3)
1Carlos SainzFERRARI1:40.983
2Max VerstappenRED BULL RACING RBPT1:41.0550.072
3Charles LeclercFERRARI1:41.2980.315
4Sergio PerezRED BULL RACING RBPT1:41.6160.633
5Lewis HamiltonMERCEDES1:41.9951.012
6Lando NorrisMCLAREN MERCEDES1:42.0841.101
7Fernando AlonsoALPINE RENAULT1:42.1161.133
8George RussellMERCEDES1:42.1611.178
9Zhou GuanyuALFA ROMEO FERRARI1:42.7191.736
10Nicholas LatifiWILLIAMS MERCEDES2:03.09522.112
11Pierre GaslyALPHATAURI RBPT1:43.702 (Q2)
12Valtteri BottasALFA ROMEO FERRARI1:44.232
13Yuki TsunodaALPHATAURI RBPT1:44.311
14Daniel RicciardoMCLAREN MERCEDES1:44.355
15Esteban OconALPINE RENAULT1:45.190
16Alexander AlbonWILLIAMS MERCEDES1:42.078 (Q1)
17Kevin MagnussenHAAS FERRARI1:42.159
18Sebastian VettelASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES1:42.666
19Mick SchumacherHAAS FERRARI1:42.708
20Lance StrollASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES1:43.430

Komentiraj

48 komentara

  1. Alfa Romeo
    Tito Prikaži

    Kad se kladim na druge ,,ferrari uzme pool.. aj bar je bilo zanimljivo



    9

    1
  2. Proradili rally geni u Carlosu, odličan prvi pole!



    17

    2
  3. Michael Schumacher
    ZJ11 Prikaži

    Cestitke Carlos na prvom poleu i Latifi na Q3 sa starim bolidom.

    Kvale kaos, Max dominantan do zadnjeg kruga.

    Sutra cemo vidjet sta ce bit s vremenom.



    10

    0
  4. James Hunt
    Mata98 Prikaži

    Nadao sam se da će Nando iznenaditi ali dobro je i ovo 😁



    9

    1
  5. Felipe Massa 19
    mrgud88 Prikaži

    Šteta zbog greške Leclera ali odličan Sainz. Mislio sam da nema šanse da neko uzme pole od Maxa. Vidjeti ćemo sutra kakvi će biti uslovi. Mislim da Ferrari nema šanse po suhim uslovima.



    12

    0
    • Sebastian Vettel 5
      GP2Engine Prikaži

      If he can keep Max behind, P1- Ferrarijevi stratezi, negdje, u nekoj kontrolnoj sobi u Italiji.



      22

      1
    • Ayrton Senna
      Knele45 Prikaži

      Pogresio je i Max, ne samo Lekler. Sutra ce biti suvo i lagana pobeda Maxa.



      6

      1
    • James Hunt
      Jozuka Prikaži

      A zasto ne bi imali šanse? Race pace, po slobodnim treninzima im je bio jako solidan. Sama činjenica da je Sainz završio i ispred Maxa dovoljno govori da u bolidu imaju brzine. RDB više nije dominantan na pravcima u odnosu na Ferrari, to je Baku najbolje pokazao jer realno Max cijelu utrku ne bi uspio prijeći LeClerca. Malo podcjenjivačke izjave, Ferrari ima itekakvu brzinu za borbu za pobjedu, a ne to da nema šanse. I Sainzova izjava poslije kvala to pokazuje, ako se on sam nada i vjeruje da imaju bolid za pobjedu, a to je “zadnje” što treba reći sada kada je ugrabio pole jer će si natovariti veći pritisak. Puno veći problem može biti strategija i Ferrariev boks i kvar. Bolid za borbu za pobjedu imaju.



      13

      5
  6. Not bad for N. 2. driver – Sainz, Latifi.
    Odličan Sainz. Bas mi je drago.

    Hoćemo sada 3 dana čitati o Latifovom top 10 plasmanu kao sto smo čitali za Russella?

    Nećemo.



    40

    2
  7. Super kvalifikacije. Sve sam se pitao koliko goriva imaju za toliko kruženja u Q3.

    Publika smeće prema očekivanju. Prošle godine su molili Nizozemce da ne zvižde Hamiltonu, ali kada treba zviždati Maxu, nema problema, niti riječi.

    Max mi još više narastao u očima jer se nije ulizivao publici kao Hamilton u Nizozemskoj prošle godine.

    GO RB
    GO Ferrari



    58

    7
  8. F1puls
    ivanh Prikaži

    Hass, klimaksanti…🤔



    4

    0
  9. James Hunt
    Jozuka Prikaži

    Najjači trenutka kvala, Max vozi brutalan krug, izvrti se, napravi 2 spina, uspori dodatno, dodje do startne ciljne ravnine, odvozi svejedno brži krug od pola grida.



    42

    1
  10. Antonio Giovinazzi
    Osella Prikaži

    Bravo Carlos! Nadam se da će ovu poziciju okruniti što boljim rezultatom, a tko zna, možda padne i njegova prva pobjeda. Moram pohvaliti i Latifija i Zhoua što su u ovakvim uvjetima ušli u Q3.

    Inače, režija na današnjim kvalifikacijama je bila, blago rečeno, užasna. Imam osjećaj da su propustili većinu stvari na stazi. Al’ bitno da svako malo u kadar ubace neku poznatu osobu. Tribine i gledatelje smo gledali valjda više nego događanja na stazi. Nekoliko puta je bila žuta zastava, a oni nisu u prijenosu pokazali je li se neko izvrtio ili se što drugo dogodilo. Pa malo vremena pokazuju, malo ne, ne možeš vidjeti gdje je tko na stazi…

    Još pogotovo od početka sezone, otkad je ova nova grafika, imaju dosta problema. Kao da se radi o nekoj regionalnoj utrci nižih kategorija, a ne o samoj kremi motosporta u kojoj se vrte milijarde. Bitno da neki celebrityiji šetaju po gridu pa koga briga za fanatike i simpatizere…



    9

    2
  11. Lewis Hamilton 44
    LH1985 Prikaži

    Carlos bi trebao voditi utrku maksimalno 500 metara i to ako Verstapen loše starta.



    8

    12
  12. “Marko points finger at Leclerc for costing Verstappen pole” Znao sam da netko mora biti kriv. Britanci su krivi jer se izvrtio.



    5

    6
  13. Alain Prost
    Alain Prost Prikaži

    Bravo Carlos, biti će teško dobiti, valjda neće biti timskih odredbi.



    1

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Dueli timskih kolega 2022. – pregled kvalifikacija i utrka

Lociranje // Lovro Andraka

Usporedba rezultata timskih kolega često se u raspravama spominje kao "najčišći" mogući oblik komparacije između dvojice vozače Formule 1, stoga ovaj članak donosi pregled unutarmomčadskih duela iz nedavno okončane sezone Pregled je fokusiran na rezultate kvalifikacija i utrka, a vozačima je u duelima dodijeljen poen samo za sesije koje je i njihov timski kolega uspio dovršiti, odnosno, izuzete su kvalifikacije i utrke u kojima...

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Još kolumni