Nelson Piquet: Brz na stazi, još brži na jeziku

Oktanski koktel

Ante Maras

Prije 2 godina 12 min 25 komentara

x1

Šaljivdžija. Playboy. Bez dlake na jeziku, nekad malo i previše za nečiji ukus. Trostruki svjetski prvak u najkompetitivnijoj eri Formule 1. Rečenice koje ponajbolje opisuju Nelsona Piqueta starijeg, Brazilca kojeg stariji pamte po velikim i sjajnim vožnjama i borbama u Brabhamu i Williamsu u kojima je nerijetko poražavao velikane Formule 1 80ih kao što su Nigel Mansell, Alain Prost, Ayrton Senna, Carlos Reutemann i ostali. S 23 pobjede, 63 podija te već spomenuta 3 naslova tijekom 13 godina utrkivanja trebao bi biti jako cijenjen te visoko rangiran na ljestvicama najboljih svih vremena, zar ne? Ipak nije baš tako, a faktora ima te baš i nemaju veze s utrkivanjem, a to su ponajviše uvrede i kontroverzne izjave na račun bivših i sadašnjih F1 vozača i općenito ljudi u svijetu F1. Naravno, ne treba zaboraviti sudar na VN San Marina u zavoju Tamburello u kojem je zamalo izgubio život, što ga je psihički i zdravstveno podosta promijenilo, a po pitanju rezultata u sportu ne treba ni pričati. Zaslužuje li takav tretman ili ipak ne, o tome valja polemizirati.

Rođen 17.08.1952. u Rio de Janeiru, tijekom odrastanja nije imao problema po pitanju financija budući da mu je otac Estació Gonçalves Souto Maior bio ugledni fizičar, a poslije i ministar zdravstva u vladi Joaoa Goularta. Kartingom se počeo baviti s 14 godina unatoč neodobravanju oca, zbog čega koristi majčino djevojačko prezime Piquet, kojeg je poslije i zadržao. Otac je htio da Nelson postane tenisač, zbog čega je Nelson išao na školovanje u Atlantu. Tijekom kratke teniske karijere je bio iznimno cijenjen te je ostvarivao sjajne rezultate, no zbog nezainteresiranosti prestaje se baviti tenisom. Studij strojarstva napušta nakon 2 godine te se zapošljava u automehaničarskoj radionici kako bi financirao svoju karijeru jer na podršku svojih nije mogao računati. Poslije osvaja brazilski karting prvenstvo i brazilsku Formulu Vee te ga pod svoje uzima Emerson Fittipaldi koji mu sređuje angažman u britanskoj Formuli 3 u kojoj obara rekord Jackieja Stewarta po broju pobjeda.

Debitira za Ensign na VN Njemačke 1978. na kojoj starta 21. a utrku završava u 31. krugu zbog kvara motora. Ostatak sezone odrađuje za BS Fabrications te u posljednjoj utrci sezone debitira za Brabham i tu utrku je završio 11. nakon starta sa 14. mjesta. Prva puna sezona za Brabham je bila loša s obzirom na to da je BT48 s Alfinim motorom bio užasan i nepouzdan, zbog čega je odustao na 11 od 15 utrka te sezone. Uoči VN Kanade postaje 1. vozač nakon što se Niki Lauda iznenada umirovio. Prvenstvo je završio na 15. mjestu s 3 boda koje je osvojio na VN Nizozemske 4. mjestom. No 1980. godine, u svojoj drugoj sezoni za Brabham ipak je prošla jako kvalitetno, obzirom da je završio kao viceprvak, iza Alana Jonesa u Williamsu. Te je sezone ostvario 3 pobjede i dodatna 3 podija, a njegova prva pobjeda u karijeri ostvarena na VN SADa Zapad na Long Beachu je protekla u dominantnom stilu, pole position, najbrži krug te 50 sekundi prednosti ispred drugoplasiranog Patresea dokaz su tome. Na naslov nije ipak morao dugo čekati, budući da ga je osvojio već sljedeće sezone u kojem je maksimizirao sav potencijal BT49 bolida, unatoč promjenama pravilnika tijekom sezone vezanih za “zavjesice” i minimalnu visinu bolida od tla, a i rat između FISAe i FOCAe je svakako otežao sezonu svima, tako i njemu te Brabhamu. 3 pobjede i 4 podija bila su dovoljna da Piquet osvoji svoj prvi naslov u karijeri ispred Carlosa Reutemanna, a osigurao ga je 5 mjestom na posljednjoj utrci sezone, na VN Caesar Palacea. Nažalost za njega, 1982. godine nije uspio obraniti naslov te je bio najniže plasiran vozač s pobjedom te sezone, sezonu je završio na 11. mjestom, a pobjedu je ostvario na VN Kanade, koja je ujedno bila prva za bolid pogonjen BMW-ovim motorom. Iako je bolid bio jako brz, BMW-ov motor je bio jako nepouzdan te su čak na nekim utrkama koristili BT49 koji je koristio slabiji, ali provjeren i pouzdan Cosworth DFV, koji se s modifikacijama koristio već 15 godina. Sezonu su mu obilježila nekolicina događaja, prvi je padanje u nesvijest nakon pobjede na sparnoj VN Brazila koja mu je kasnije oduzeta zbog mase bolida manje od propisane, drugi mu je izvlačenje Didiera Pironija iz bolida na treningu za VN Njemačke nakon što se ovaj zabio u bolid Alaina Prosta te doživio ozljede nogu koje su mu dokrajčile karijeru te šaketanje s Eliseom Salazarom na istom vikendom, ovaj put u utrci budući da ga je Čileanac izbacio iz utrke kad ga je Piquet, tada vodeći u utrci, pokušao obići za krug.

Pereira Fernando

1983. je bila ponovno jako dobra godina za njega, budući da je za upravljačem Brabhama BT52 s BMW-ovim motorom, koji je imao oblik strijele, uspio osvojiti svoj 2. naslov. Iako je 3 utrke prije kraja zaostajao 14 bodova za Alainom Prostom u Renaultu, dvjema pobjedama u nizu na VN Italije u Monzi te VN Europe na Brands Hatchu te 3. mjestom na posljednjoj utrci na VN JARa uspijeva osvojiti naslov ispred Alaina Prosta kojeg pouzdanost nije mazila na kraju sezone. To do današnjeg dana ostaje jedini naslov bolida pogonjenog BMW-ovim motorom. 1984. godina nije baš pošla toliko dobro koliko prošla, s obzirom na to da ograničenje spremnika goriva na 220 litara te zabrana nadolijevanja nije pogodovala BMW-ovom M12/13 motoru s četiri cilindra, iako se očekivalo da će manje trošiti obzirom na manji broj cilindara u odnosu na konkurenciju, a i pouzdanost ponovno nije bila sjajna. Područje u kojem se BMW-ov motor isticao su kvalifikacije, budući da su za kvalifikacije bili dozvoljeni posebni motori, a s 900 konjskih snaga u kvalifikacijskom režimu BMW-ov motor je bio najsnažniji, što je donijelo Nelsonu čak 9 pole positiona te sezone. Samo dvije pobjede uz 2 dodatna podija i još jedan rezultat u bodovima bili su dovoljni za 5. mjesto. Sljedeća sezona je donijela još jednu promjenu u momčadi, obzirom da je Brabhamu dobavljač guma postao Pirelli i to je podosta utjecalo na njegovu sezonu, obzirom da su one funkcionirale samo na jako visokim temperaturama, kao na Paul Richardu gdje je Nelson ostvario jedinu pobjedu te sezone za Brabham, a ujedno posljednju za sebe u Brabham te posljednju koju je Brabham ostvario u svojoj povijesti. Uz temperature, problem je bio raspored težine koji je pomaknut prema natrag što je učinilo bolid brzim, ali i nekompetitivnim. Epizoda u Brabhamu se bližila kraju s obzirom na to da je Piquet imao manju plaću nego ostali vozači njegove kvalitete u tadašnjoj F1, a i mnoge odluke u momčadi su donesene mimo njega, kao na primjer odabir Pirellija za dobavljača guma. Kao kandidati za njegovo dovođenje su bili McLaren i Williams te je odabrao Williams na kraju jer mu je dao trostruko veću plaću nego ju je imao u Brabhamu i jer su imali ugovor s Hondom koja je u to vrijeme imala ponajbolji motor na gridu, a McLaren je odbio iz razloga zbog prevelikih PR obaveza koje bi trebao obavljati za momčad, objasnivši u svom prepoznatljivom stilu da se ne želi petljati s ljudima koji nemaju pojma o utrkivanju.

Anefo

Prelaskom u Williams nadao se da će konačno dobiti tretman kakav zaslužuje, obzirom da je Honda platila veliki dio njegovog ugovora, a i Frank Williams mu je obećao poziciju broj 1 vozača u momčadi. Nažalost, na početku 1986. Frank Williams stradava u prometnoj nesreći te ga nije bio veliki dio sezone, a u međuvremenu ga je mijenjao Patrick Head, tehnički direktor Williamsa, koji je, zanimljivo, bio u to vrijeme i trkaći inženjer Nigelu Mansellu, njegovom momčadskom kolegi u Williamsu, što je izazvalo velike probleme tijekom cijele sezone. Oduzimali su bodove jedan drugome cijele sezone što je dovelo do toga da Alain Prost u zastarjelom McLarenu MP4/2 osvoji svoj 2. naslov u karijeri. On i navodno Honda su otišli ljutiti bijesni iz Adelaidea jer Williams nije poštovao dogovor oko položaja vozača u hijerarhiji gdje je dogovoreno da Piquet bude broj 1. Svakako najpoznatiji trenutak u sezoni je svakako njegovo pretjecanje Ayrtona Senne “bokom” u posljednjem krugu VN Mađarske u kojem je navodno pokazao srednji prst mladom Brazilcu prilikom pretjecanja, iako on to nikad nije potvrdio ni opovrgnuo. Tijekom sezone je osvojio 4 pobjede, što je njegov najbolji rezultat po pitanju broja pobjeda u jednoj sezoni. Sljedeće sezone je u borbi s Nigelom Mansellom uspio osvojiti 3 i posljednji naslov, iako je rezultate te sezone te ostatak njegovog života podosta odredila nesreća u zavoju Tamburello u kvalifikacijama za VN San Marina u Imoli, zbog koje trpio velike glavobolje i nesanice dandanas, a nerijetko vidi i duplo. Zbog toga je u tajnosti posjećivao bolnicu kako ne bi izgubio mjesto u F1. Unatoč tome, osvaja naslov ponajviše konzistentnošću, budući da je od Monaka do Portugala, tj u 9 utrka zaredom, bio stalno u Top 3, među kojima su bile i 3 pobjede. Već na ljeto je najavio odlazak u Lotus gdje mu je bilo zagarantirano mjesto glavnog vozača u momčadi, a i Honda je odlučila napustiti Williams i prebacila se kod McLarena.

KevS

Iako je konačno osigurao neupitan broj 1 u Lotusu, nažalost rezultati su počeli patiti kao posljedica sudara u Imoli godinu prije, a i McLaren sa svojim monstrumom MP4/4 je jednostavno sramotio svakog na stazi 1988. godine, iako su i McLaren i Lotus imali iste motore. Iako je uspio ostvariti 3 podija te sezone i sezonu završiti na 6. mjestu, njegova reputacija i slava je počela slabiti te je njegovo mjesto počeo zauzimati još jedan Brazilac, Ayrton Senna. Naravno to ne znači da Nelson nije bio u centru pažnje. Kamere i medije je privlačio raznim kontroverznim i uvredljivim izjavama o svojim rivalima u kojima je Mansella nazvao neobrazovanim glupanom, vrijeđao mu ženu na račun izgleda, Sennu nazvao običnim taksistom iz Sao Paula te ga prozvao da je gay. Dotakao se i Enza Ferrarija kazavši da bi Ferrari bio puno bolja momčad da ih ne vodi starac od 90 godina lošeg zdravlja koji rijetko dolazi na utrke. Sljedeća sezona u Lotusu je bila još gora, obzirom da Lotus više nije bio tako kompetitivan, a i Juddov V8 motor je bio 125 konjskih snaga slabiji od Hondinog V10 motora te je izostao i podij. Sezonu je završio na 8. mjestu s 12 bodova, a dno te sezone je bilo neuspješno kvalificiranje za VN Belgije. 1990. i 1991. odrađuje u Benettonu gdje ostvaruje svoje zadnje 3 pobjede, prve dvije na posljednjim utrkama sezone 1990. kojima je osigurao 3. mjesto u poretku te posljednju na VN Kanade 1991. godine, ponovno na štetu Mansella kojem se u zadnjem krugu bolid ugasio zbog vožnje na preniskim okretajima jer je imao toliku prednost da je mahao ljudima, što je uzrokovalo probleme s hidraulikom i mjenjačem.

Paul Lannuier

Inače, ovu kolumnu sam počeo nekoliko dana prije negoli je u javnost izašla vijest da je Nelson dvaput rasistički vrijeđao Lewisa Hamiltona u jednom brazilskom podcastu u studenom prošle godine pa sam imao nekakvu drugačiju percepciju o njemu, pozitivniju svakako, bez obzira koliko mi jeziva bila izjava da je na novinarsko pitanje tko je bolji, on ili Senna, rekao da je on još uvijek živ. Taj incident mi je malo pogoršao sliku o njemu kao personi, a i također je imao negativne komentare i o nekim drugim vozačima, ne samo Hamiltonu. Nedavno je izašla još jedna snimka jednog njegovog intervjua u kojem je Kekea Rosberga, prvaka iz 1982. godine, nazvao “bezvrijednim govnom”, a u istom intervjuu kad se dotakao njegovog sina Nica rekao je da je razlog zašto je Hamilton izgubio naslov jer je bio previše fokusiran na primanje u guzicu u to vrijeme, čime je vrijeđao Hamiltona na osnovi seksualne orijentacije. Iako nisam woke i smatram da su sve ove neke borbe po pitanju nekih stvari vezano uz rasu, seksualnu orijentaciju otišle u ekstrem, ipak kod nekih stvari treba uključiti filter i paziti što se govori, pogotovo kad je netko javna osoba, kao Nelson Piquet. Jednostavno taj manjak filtera kod nekih stvari baca preveliku mrlju na njega, njegove velike uspjehe u F1 te njegovo znanje i sposobnost u tehničkom razvoju bolida. Ali također ta cijela situacija otkriva i sakriva jedno pitanje:Kako je moguće da je svijet za ovu snimku saznao tek mjesecima poslije, a svijetu su puna usta borbe protiv rasizma i svakakve vrste diskriminacije? Kako je moguće da je ta snimka kružila mjesecima internetom neopaženo, a u današnjem svijetu koji zovemo globalnim selom to je navodno nemoguće? Bar ja smatram, ako želimo pobijediti u borbi protiv rasizma, moramo odmah djelovati protiv toga, a ne reagirati sporije od Ferrarijevog pitwalla pa tek sad mu zabraniti pristup Paddocku te izbaciti ga iz BRDCa, vlasnika Silverstonea. U ovom trenutku su mi najveći licemjeri Brazilci uz borce protiv rasizma i diskriminacije jer ako je već taj izraz rasistički uvredljiv, postavlja se pitanje zašto nisu barem oni odmah reagirali. Također, ako taj izraz nije toliko uvredljiv, zašto se sad pretvarati da je navedeni izraz uvredljiv. Borba protiv rasizma i diskriminacije mora se odviti jednako i trenutno prema svima, a ne birati kad i koga izbaciti iz javnog života zbog toga. Nažalost, dok je ovo drugo na snazi, borba protiv rasizma i diskriminacije u punom smislu je tek jedna lijepa floskula i PR.


Odgovor

25 komentara

  1. Ferrari
    Raki2204 Prikaži

    Lijepa kolumna.. Potpisujem i kraj iako i sam nisam woke i malo mi ti ekstremi idu na, pivom već oštećenu, jetru.



    5
    4

    1
  2. David Croft
    Frantic Donator Prikaži

    Hvala @Ante, zanimljiva kolumna.
    I svaka čast na zadnje dvije rečenice. :thumbs:



    3
    2

    1
  3. Blackhawk Prikaži

    Ante, kao i obično odličan tekst.
    PIquet je bio vozačina i njegova tri naslova vrijede više nego čak i više naslova koje su neki vozači kasnije osvajali.
    Iako osobno ne mislim da je sudar u Tamburellu imao utjecaja na ostatak karijere koliko više manje nekonkurentne momčadi u kojima je vozio.
    Što se tiče Nelsonovih izjava… Jednostavno ga treba uzeti kao produkt nekog prošlog vremena. Danas vozači i svi koji su ozbiljnije uključeni u svijet Formule 1 imaju PR timove koji ih dobro peglaju prije nego uopće zinu. Prijašnji vozači su bili svojim izjavama puno greziji i Nelson Piquet svojevremeno nije bio puno grublji nego drugi vozači. Piquet je jednostavno volio trash talk. Međutim, Piquet je ostao u tom vremenu 80-tih i 90-tih, a kako nije uključen u rad niti jednog tima nema PR tima da ga pripremi ili kasnije ispravlja njegove rečenice.
    Je li ono što je rekao ispravno? Naravno da nije. Ali to je Piquet – takav je kakav je. I meni osobno je nekako draži ovakav kao grubijan nego da se pravi fin pred kamerama a da čim se kamera ugasi počne kresati svima po redu.
    Jednostavnije rečeno – Piquet je jedan od onih koje ili voliš ili ne.



    9
    7

    2
    • Mick Schumacher
      Ante Maras novinar Prikaži

      Sam je rekao prije 10 godina da mu se percepcija dubine nakon tog sudara smanjila za čak 80% pa vjerujem da je i sudar podosta kriv za lošije rezultate uz nekompetitivne bolide.


      0
      0

      0
      • David Croft
        Frantic Donator Prikaži

        Zato i jeste 1987. osvojio titulu sa “samo” 3 pobjede (protiv Mansellovih 6).
        Bilo mu je “teško” u vodstvu, ali je zato odlično “pratio” i završavao drugi, treći….., imao je 6-7 drugih mjesta.
        U Monzi pobijedio ispred Senne sa 2sec prednosti, dok je Njemačkoj i Mađarskoj imao velike prednosti nad drugoplasiranim.
        S obzirom na problem s vidom, iznenađuju i 4 PPa te sezone (Mansell imao 8).
        Naravno, ništa se to ne bi moglo odraditi bez Williamsa FW11B na Hondin pogon.



        7
        7

        0
        • Mick Schumacher
          Ante Maras novinar Prikaži

          Da, imao je 9 uzastopnih zavrsetaka u Top 3, bez obzira na bolid, rezultat vrijedan divljenja obzirom na probleme s vidom koje je imao.



          4
          4

          0
    • Lewis Hamilton
      smr201 Prikaži

      Jedna stvar je trash talk u smislu da govoriš nekome da nema šanse protiv tebe da jer si brži.
      Govoriti da je Rosberg osvojio naslov jer se Ham u to vrijeme jebao je jednostavno retardirano.
      Ima vrsnih trash talkera koji ne moraju spasti ja vrijeđanje.
      Recimo meni je Lando odličan primjer toga.
      Kad su milu rekli da je Carlos prije njega došao do prve pobjede je rekao karikiram: “pa naravno vozi Ferrari, najbolje da nije”
      To je odličan trash talk.



      7
      6

      1
      • Blackhawk Prikaži

        Pod trash talk sam mislio na izjave tipa Taxi driver from Sao Paolo i sličnio. Ili kad je paradirao ispred Sennine garaže s majicom na kojoj je bila njegova (Nelsonova) slika i natpis Greatest Brazilian driver. Ne u smislu izjava u današnje vrijeme.
        BTW, ovo s Landom je daleko od trash talka ;-)



        5
        5

        0
        • Lewis Hamilton
          smr201 Prikaži

          To se slažem, to je dobar trash talk. Dobar je bio nedavno Lando kad je rekao da je George bio zabavan prije, a sad vozi za Mercedes, pa više nije :D



          1
          -1

          2
  4. Carlos Sainz 55
    Tudum Donator Prikaži

    Kako je moguće da je svijet za ovu snimku saznao tek mjesecima poslije, a svijetu su puna usta borbe protiv rasizma i svakakve vrste diskriminacije?

    Vidim da se tajming puštanja ove snimke propitkuje na par mjesta pa se pitam zar ne bi bilo pametnije pustiti istu lani pred zadnju utrku, ako se već išlo naškoditi Maxu?
    Što su postigli sada? Da mu na Silverstoneu zviždi 120 000 umjesto 119 000 ljudi?



    2
    1

    1
  5. Formula 1
    1883 Donator Prikaži

    Ante Maras, kakav sudar je Piquet imao u Imoli, s kim, koje godine?
    Pokusavam odvrtiti film bez jubitoa, ali ne sjecam se nikakvog velikog sudara,samo izlijetanja u ogradu na mjestu gdje je i Berger izletio.
    Inace, od 1984. na ovamo svaku utrku sam pogledao po nekoliko puta, a neke i puno puta ;)



    1
    -1

    2
  6. Jim Clark
    Jon Lord Prikaži

    Dobar tekst s par greškica.
    Piquet je imao 60 postolja u karijeri, ne 63 kako se navodi u tekstu.
    Isto tako nije Sennu u Mađarskoj 1986. prestigao uzadnjem krugu utrke, nego u 57. krugu od 76. krugova.
    Dr. Sid Watkins, tadašnji glavni doktor u Formuli 1, zabranio je Piquetu da vozi utrku nakon nesreće u Imoli 1987. u kvalifikacijama.
    Bernie Ecclestone je vršio pritisak na dr. Watkinsa da Piquet mora voziti utrku.
    Dr. Sid Watkins je odgovorio, ako će Piquet voziti utrku, da on daje ostavku i više neće biti službeni doktor vozača.



    3
    1

    2
  7. Gilles Villeneuve
    BandoBoris Prikaži

    Jako podcijenjen vozac. U Brabhamu je vozio svoje najbolje voznje i totalno deklasirao svoje timske kolege u sezonama kad je uzeo naslove (81,83). Kada je stigao u Williams morao se boriti protiv engleske PR masinerije koja je gurala svog britanca u britanskom autu. Unatoc tome sto je Mansell u tim sezonama kad su bili kolege vozio izvrsno, Piquet je takodjer vozio fenomenalno pogotovo u 86 sezoni. Ko zna kako bi njegova karijera zavrsila da nije bilo te Imole 87-te.

    Unatoc tome sto se Piquet najvise pamti po nekim jako upitnim izjavama izvan staze, ja ga nekako najvise pamtim kao jako postenog i fer vozaca. Par primjera koji su mi ostali u sjecanju su sudar njega i Prosta u Zandvoortu 83 koji je bio potpuno Prostova krivica, ali Nelson mu to nije zamjerio niti se durio. Ostao je poslije uz stazu i mahao svom timskom kolegi koji je jos bio u utrci dok je prolazio ciljnom ravnicom. Tada su se Prost i on borili za naslov i svaki bod je bio bitan, a Nelson je hladnokrvno odreagirao u toj situaciji te osvojio iduce dvije utrke i pokupio naslov. Takodjer u sezoni 86 kada je Mansellu pukla guma u Australiji, Nelson je trebao uzet naslov ali ga je ekipa preventivno pozvala u boks na promjenu guma i tako direktno Nelsonu uzela naslov. Piquet nikada nije prozivao svoju ekipu niti im zamjerao to. Mozemo samo zamisliti kako bi jedan Senna ili vozaci nakon njega reagirali na tako nesto. Vjerojatno bi se povlacilo po izjavama u iducim godinama kako su pokradeni i kako je cijeli svijet protv njih.

    Takodjer u svojim zadnjim sezonama u Bennetonu uspio je pobjediti cak 3 puta u bolidu koji je bio 3-4 bolid po snazi u to vrijeme, sto je jos jedan pokazatelj da unatoc problemima sa zdravljem nakon Imole, Nelson je i dalje bio jako brz vozac koji se mogao nositi s bilo kojim top vozacem toga vremena. Dovoljno govori i podatak da ga Prost nije htio u Mclarenu kao timskog kolegu jer je mislio da ce lakse izaci na kraj sa tada mladim i sklonim incidentima Sennom (kakva pogreska je to bila).

    Jedan od zadnjih pravih ‘old school’ vozaca F1. Za mene ce Nelson uvijek ostati najdrazi brazilac koji je ikada bio u F1 unatoc svojim glupim i nepromisljenim izjavama s kojima nas i dalje pocasti.



    6
    5

    1
    • Ayrton Senna
      Scuderia Prikaži

      Može neki primjer kad je senna prozivao svoju ekipu?


      0
      -2

      2
      • Alain Prost
        Alain Prost Prikaži

        Ne pamtim.


        0
        -1

        1
      • Ayrton Senna
        Scuderia Prikaži

        Evo, samo je dao minus, znači da ne može navesti primjer, naravno lako je lupetati napamet.


        0
        -1

        1
        • Gilles Villeneuve
          BandoBoris Prikaži

          Lupati napamet? Sennu sam naveo samo kao primjer osobe koje se cesto zalio na svasta nesto, a u isto vrijeme radio upravo to. Primjer kad je Prosta prozivao da ga ne zeli kao momcadskog kolegu u Williamsu, a upravo je Senna blokirao dolazak Dereka Warwicka u Lotus. Malo licimjerno, ne mislis li? Ali da bi znao takve stvari mozda bi prvo trebao pogledat koju utrku iz tog vremena, a ne samo dokumentarac Senna i odmah napadati druge ljude zato sto napisu neko svoje misljenje.



          2
          1

          1
        • Ayrton Senna
          Scuderia Prikaži

          “Pique nikada nije prozivao svoju ekipu niti im zamjerao to. Možemo samo zamisliti kako bi jedan Senna ili vozači nakon njega reagirali.” Iz ovog citata se jasno može protumačiti da impliciraš kako bi Senna ili vozači nakon njega prozivali svoju ekipu. Zato sam te i pitao da navedeš bar jedan primjer Senninog olajavanja vlastite ekipe.
          Druga stvar, ne poznaješ me, pa je stoga neukusno pretpostavljati koje sam utrke ja pogledao, koje dokumentarce i tako dalje, jer o tome nemaš nikakvu predodžbu. Da ne govorim da nije dovoljno samo pogledati, nego pogledati s razumijevanjem.


          0
          -1

          1
        • sennacher Prikaži

          Uvijek sam volio i Piqueta i Sennu (bio navijač obojice), iako se oni međusobno baš nisu obožavali


          0
          0

          0
    • Alain Prost
      Alain Prost Prikaži

      Pa nije trebao uzeti naslov jer bi i njemu guma pukla, nije li prvi Prost prije svih njih zbog toga išao u boks, da su bili mudriji netko od njih bi osvojio naslov, ne Prost.
      Ovaj ga je skoro stigao do kraja trke, ali nije uspio prestići.

      Prost je timski igrač i dobro da je odabrao Sennu.


      0
      -2

      2
  8. Sebastian Vettel
    Pastor Prikaži

    Možda je đubre, ali rasista nije.



    3
    -1

    4
  9. sennacher Prikaži

    BMW-ov motor je 1982. krepao skoro na svakoj utrci (slično kao Hondin prije nekoliko godina), ali kad je iduće proradio Piquet je rasturao s njim. Možda nije loše pripomenuti kako je upravo Piquet sa svojom ekipom te godine izmislio planirani box za nadolijevanje goriva i promjenu guma. Prije toga se išlo u box samo zbog kvara (najčešće probušena guma i mijenjala se samo ta guma).
    Piquet je skužio da ako starta s pola spremnika goriva dobiva barem sekundu po krugu pa u određenom trenutku prednost naraste do 25 sekundi što je dovoljno za nadolijevanje goriva i stavljanje svježih guma uz koje je bolid ponovo brži (i pouzdaniji) u ostatku utrke. Prije toga su se mehaničari istrenirali za obavljanje cijele radnje unutar 10-15 sekundi (njihove snimke iz boxa su bile redovito u svim svjetskim medijima) za što je konkurenciji trebalo dosta vremena kako bi mogli početi kopirati Brabham


    0
    -1

    1

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.