Christian Horner smatra da FIA mora reagirati na inflaciju u kontekstu ograničenja budžeta želi li izbjeći odluku o prvenstvu u sudnicama.
Tri najbogatije momčadi – Red Bull, Ferrari i Mercedes – već su ranije izjavile da neće uspjeti ostati u granicama limita zbog povećanih troškova koje im uzrokuje inflacija.
“Način na koji dizajnirate vaš bolid je u vašoj kontroli. To je nešto što vi i vaša grupa dizajnera stvarate. Kontrolirate svoju sudbinu.”
“Ono što se događa u svijetu, troškovi inflacije koji pogađaju kućanstva diljem svijeta, nije u našoj kontroli. U Ujedinjenom Kraljevstvu svjedočimo predviđenoj inflaciji od 11 posto.”
“To je izravan utjecaj na radnike, sirove materijale, struju, robu i nabavne dijelove. Mislim da je to zaista viša sila s kojom se FIA mora suočiti”, rekao je Horner za Sky Sports F1.
FIA zasad nije dala naslutiti da će podizati trenutnu granicu koja je postavljena na 140 milijuna dolara, a neke momčadi poput Alpinea i Alfe Romea jasno su rekle da se ne slažu s potrebom za povećanjem limita.
“Vjerojatno će oko 50 posto momčadi prekršiti ograničenje do kraja godine ako se stvari nastave ovako razvijati. Vjerojatno i više”, izjavio je Horner.
“Ne želimo da se prvenstvo odluči na sudovima niti u Parizu pred FIA-jom.”
“Imamo šest mjeseci da riješimo to, moramo djelovati odmah.”
Horner je istaknuo kako bi cjelokupni koncept ograničenja budžeta mogao propasti ne bude li ovaj problem ispravno riješen.
“Mislim da bi najveće momčadi trebale otpustiti po otprilike dvjesto, tristo ljudi da dođu približno rješenju. Je li to ispravno?”
“Problem je ako ograničenje budžeta teško zakaže, zauvijek će nestati.”
“Moramo pronaći rješenje za ovaj problem. Nitko to nije mogao predvidjeti. Snizili smo ograničenje budžeta za 35 milijuna dolara tijekom pandemije, a nitko nije mogao predvidjeti probleme koje smo dobili.”
Financijski pravilnik definira tri vrste kazne za njegovo kršenje – financijsku kaznu, manju i značajnu sportsku kaznu. Sportske kazne uključuju oduzimanje konstruktorskih i/ili vozačkih bodova, suspenziju s dijelova natjecanja, ograničenje testiranja, smanjenje ograničenja budžeta i potpuno isključenje iz prvenstva.
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kao što si rekao. Tko ne može biti unutar pravila neka dobije crnu zastavu. 🤭
17
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Logično!
13
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
…nije ni počela inflacija…iz moje branše/posla…plovilo koje je do lani koštalo 150k€ sad je potpuno isto 210-220k€…40% više potpuno nepromijenjeno!!!
5
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ako ekonomisti u RB “nisu mogli” u obzir uzeti inflaciju, iako se na nju upozoravalo već prije sezone, onda komotno mogu s otpuštanjima početi od njih.
Iako znamo što se tu zapravo događa…
13
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Lux …a da su uzeli/predvidili inflaciju , njen poprilično nekontrolirani rast šta su mogli uradit ? šta bi ti uradija ? naredija vozačima da strogo paze da ne polome neki dio bolida “ulaskom” u dvoboje na stazi ? inžinjerima da “slože nepoderive” komponenete tako da gotovo bez kvarova “prođu” kroz sezonu . jer razbijanja bolida , kvarovi koštaju . ako je neko treba uzet u obzir inflaciju onda to nisu trebali uraditi “ekonomisti ” RB nego oni koji su ih stavili pred gotov čin tj FIA . njeni “ekonomisti” su odredili 140 milja $ ne uzimajući u obzir inflatorna kretanja . tih ovosezonskih 140 milja $ manje vrijedi nego lanjskih 140 milja . generalna inflacija je u prosjeku 10 % , znači 140 milja sada “vridi” 126 milja $ po “kupovnoj moči” . i zato bi po tvom mišljenju sa otpuštanje trebalo početi od “kućnih ekonomista ?”
možda bi građani ( ako tako gledamo ) mnogih ( svih?) zemalja trebali otpustiti svoje vlade jer nisu uzeli u obzir inflaciju pa nisu upozorili građane da će kupnjom npr 100 l ulja , stvaranjem zaliha goriva , brašna itd napraviti veliku uštedu jer će proizvodi zbog inflacije poskupiti od 30 do 100% . a možda su mogli i ograničiti suludo štampanje novca pa bi inflacija bila manja od ovoga šta sad imamo . možda bi tada i za MB , RB , ferrari ovih 140 milja $ bilo
gotovo “taman” … a možda i ne bi jer konkurencija uvjetuje stalan razvoj , a konstantan razvoj je jako skup . PS dok su banke imale normalne kamate na depozite ili oročenja kamatna stopa je bila nešto viša od inflacije jer da nije štediše bi štednjom umisto dobitka imale gubitak .
7
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ima onih koji ne mogu potrošiti ni tih 140 miliona, pa će tako samo manje razvijati. Ako hoće povećanje budžeta, neka ovima koji imaju manje od 140 miliona uplate da i oni mogu prekoračiti budžet za isti iznos…
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
A mogu malo uplatiti i portalima ,a ni mi komentatori se ne bi ljutili da nam za dugogodišnju vjernost kapne nešto na račun 😉
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ono kad se korporacija prijeti sudovima i onda se još poziva na interes radnika
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Eto vidite da je to sve politika i nema tu crno bijelo dobrih i losih
Ali zar nebi to mozda malo zgusnulo grid, zar nije i to bio cilj tih pravila, zaboravite masivne nadogradnje ako zelite ostati u buđetu, budite kreativni snađite se s pravilima, kako to poručujete drugima.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kako je žalosno vidit ovo,: tri najbogatije momčadi, a tu nema McLarena, neće opstati…. Nekadašnji inovatori svega mogućeg u f1, nisu zabrinuti budžetom. Razlog, ne ulažu previše i izgleda da ih nije baš previše ni briga. Jbg., I dalje su ekipa za koju drukam. Ne mogu to nikad promijeniti, previše je to godina vezanosti
9
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mene su jako razočarali ove godine. Vidio se dobar napredak u posljednje dvije sezone i očekivao sam povratak među top ekipe. Možda ne baš borbu za naslov, ali poneku pobjedu i redovita postolja definitivno. Ovako opet imaju velik zaostatak za vrhom…
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kod tog ograničenja bužeta vidim jedan ogorman problem kojeg nitko ne spominje, a to su place izenjera i radnika. Zbog nekog tu pravila ti nemožeš platiti pošteno ljude koju su krvavo učili tijekom godina da se bave ovim što se bave, a sad im moraš snižavat plaće i davat otkaze. A ako nećeš raditi nadogradnje kao prošlih sezona, onda daj otkaz ljudima. Meni potpuno krivi smjer… Ako nemaš novaca za F1, nemoj ni bit unutra… Hvala bogu da postoje i druge serije
6
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Vjeruj mi vecinu vrhnja ti pokupe menadzeri i slicni kojima je cilj uglavnom samo lova, a inzenjeri takvog talenta cesto se zadovoljavaju upravo plodovima svoga rada a ne toliko lovom.
Tako da zna se kome se treba smanjivati place i sl. Nemojte da vam prodaju jeftine floskule.
Ne trebas ici daleko, pogledaj odnos prema inzenjerima kod nas, to sto naprave super proizvod ce poslodavcu koristit, a oni se moraju nadrealno borit da dodu do place od 10 do 15k
6
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
aj daj primjer kod nas koji odgovara opisu superproizvoda, a da ing nisu plaćeni
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Velika je razlika izmedju 10k i 15k. 10k ima vec svaka susa, 15k je vec puno dalje. Frendovi kojih imam nekoliko kucaju prema 20k vec, dok su na pocetku korone ili cak sredini imali recimo 12-13. Ja sam dobio sad neki dan 24% povisicu, uz 10% prosle godine i 12% prije 2. Ok, ovih 12 je bilo u promjeni i radnog mjesta. Al od 2020 je to ukupni zbroj. Plus sto se u firmi prica o nekom svima istom ‘inflatornom’ dodatku.
Ne kazem da bi otisao iz firme da nisam dobio te povisice, ali nikad ne reci nikad. I nisam uopce zadovoljan i dalje, jer primjetim da mi treba vise love za zivot. I to usprkos tome sto ne trosim na bengu na posao jer 98% vremena radim od doma.
Al ono sto sam prije 2 godine dizao 200 kn na bankomatu, sad moram dic 300. I to najmanje 300. Uopce ne osjecam da mi je s ovim povisicama porastao standard.
I sve to sefovi ekipa moraju imat na umu, povecavat place jer ce im ljudi otic dalje.
Tako da je po meni odgovornost na regulatorima da to uvaze, jer je to nesto eksterno i po meni nema veze s timom koji je mogao planirati najbolje sto je mogao, ovakve stvari nikad ne mozes uplanirati.
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
F1 je ionako već dugi niz godina branša s najgorim uvjetima za inžinjere. Od radnog vremena do plaće, i zato jako velik broj mladih inžinjera bude par godina u F1 i onda se bavi nečim drugim.
Slažem se s tim da je besmisleno da se njihove plaće potpuno zanemaruju, ali ekipu koja je diktirala i izglasala pravila (glavešine F1 timova) to nije bilo dovoljno briga da uzmu u obzir (van budget capa su samo top 3 najplaćenija u timu +vozači).
Siguran sam i nadam se da će im se to uskoro obiti o glavu, jer netko tko je vrhunski inžinjer (često ljudi i s doktoratima) može i hoće naći posao s daleko boljim uvjetima.
7
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
To plus činjenica da u taj isti buđžet idu troškovi prijevoza koji su svakim danom sve veći a osobito zbog činjenice da se svako malo sele vamo pa tamo zbog kalendara. Inflacija i cijene goriva su tu samo šlag na vrhu torte. Tako da naravno da ima smisla da se bude protiv toga jer su prijevoz i plače zaposlenika trebale ostati izvan buđžeta jer to više nije utrka tko će bolje nadogradnje donijet nego tko će se jeftinije prevest do staze.
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Stani malo, prvo treba pogledati cilj ograničavanja budžeta, a to je da se izjednače ekipe, koliko toliko. Ili da barem manje ekipe imaju veće šanse da se bore sa velikima. I kad tako pogledaš, male ekipe su i prije ograničenja, imale puno manje zaposlenih, trošile puno manje para, i vjerovatno davale manje plaće. I opet su završavali sezonu bez problema. Pa sad, ako hoćemo da ograničenje budžeta postigne svoj cilj, onda kakav je problem da velike ekipe smanje radnu snagu i sve ostalo? Na to su se trebali odmah pripremiti, jer je to i bio cilj ovoga. I opet će im ostati preskupa infrastruktura i sve što su gradili godinama, da i dalje mogu dominirati nad malima…
4
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ljudi moji , potrosili ste 140 miliona na pola sezone? Ok , voziš do kraja sa onime što imaš. I to je to, vrlo jednostavno.
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Skidajte im 1% vremena u wind tunnelu za svaku milju preko 140, pa da vidiš kako bi svi ostali ispod 140 bez problema.
Ali lijepo je vidjeti da Hornera ne muči mijenjati pravila usred sezone za stvari koje njemu trebaju, kako bi rekli naši HDZovi vjerodostojno 😄🤣
7
5
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ostali bi ispod jedino ako skuže kako muljati sa troškovima.
Ako su na početku sezone napravili osnovnu financijsku konstrukciju koja uključuje neku predvidivu (nisku) inflaciju, i sad su samo troškovi prijevoza (a oni lete i prevoze teret non stop po cijelom svijetu) narasli drastično, teško je to za ugurati negdje. Tu su onda i dijelovi za auto, pogotovo elektronički dijelovi, režije (struja je na zapadu porasla enormno, a onda i wind tunnel troškovi), svi alati koji se koriste, itd… Plaće ne spominjem jer mislim da to mogu još ovu godinu izgurati, ali vjerujem da će bogati timovi i to koristiti kao argument.
Mislim da ovo ne spada u neka F1 pravila, nego više u uvjete poslovanja. Kao i odluka da se ne ide u Rusiju ili da je zabranjeno reklamirati duhanske proizvode…
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Odrekneš se nečeg kao i manje ekipe koje ne dođu do 140 miliona.
Neke nadogradnje ne doneseš i doviđenja.
Opet su isti uvjeti za sve. Ako taj argument vrijedi da se radi ništa po pitanju poskakivanja onda isti vrijedi i za ovo.
0
1