F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Mercedesov strah od niskobudžetnog motora i McLarenov bijes

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna
Mercedes AMG

Mercedes AMG

Pošto FIA i Bernie Ecclestone poguravaju ideju o nezavisnom proizvođaču motora u F1, Mercedesov šef Toto Wolff smatra da bi takav potez bio riskantan i da bi mogao nanijeti veliku štetu sportu. Toto smatra da dvije vrste motora, koje su potpuno različite po konfiguraciji i izvedbi, nikako ne mogu isporučiti gledateljima “fer” i pošteno natjecanje.

FIA-ina odluka da raspiše natječaj za alternativni motor u 2017. izazvala je veliki konflikt između upravljačkog tijela, Bernieja Ecclestonea i Red Bulla sa jedne strane i gotovo svih ostalih sa druge strane. Zanimljivo je to, da je ovaj FIA-in natječaj zaobišao standardni postupak potvrde natječaja od strane F1 Komisije. Naravno, vrlo je izgledno da bi tamo natječaj dobio crveno svijetlo od svih osim Red Bullovih ekipa. Mercedes, Ferrari, Honda i Renault sada imaju dovoljno vremena za razmišljanje što napraviti sljedeće, jer je očito da se Jean Todt i Ecclestone ne šale u vezi dovođenja kompetitivnog niskobudžetnog motora koji bi mogao koristiti, među ostalima, sam Red Bull.

Novinari Motorsporta proveli su zanimljiv intervju s Totom Wolffom o ovome pitanju koji vam donosimo u cijelosti:

P: Da li ste bili iznenađeni kada ste vidjeli da je FIA raspisala natječaj u kojem se traži alternativni motor – prije nego ga je Komisija potvrdila?
TW: Ne, nisam bio iznenađen. Upitali su ekipe da li su zainteresirane i što misle o tom motoru, a očito su neke ekipe iskazale interes. Zbog toga su i raspisali natječaj.

P: Ali, niste li očekivali da taj natječaj prije toga odobri F1 Komisija?
TW: Ne, vjerujem da je FIA vrlo jasno pokazala što želi postići – imati popust na motore za neke nezavisne momčadi, a to je legitiman razlog. Rekli su da ukoliko se to neće ispuniti, onda će sami potražiti nezavisnog proizvođača motora, a to se upravo događa. Sada samo treba proći još neke formalnosti.

P: Koja su vaša očekivanja u vezi tog procesa? Da se išlo na glasovanje u F1 Komisiji – da li ste sigurni da bi prijedlog bio odbijen?
TW: Nikada ne možete biti sigurni, jer je to vrlo osjetljivo pitanje. Iz perspektive manjih momčadi mogu vidjeti benificije postojanja jeftinijeg motora – morate respektirati takvo stajalište. Tako da ništa ne bi bilo sigurno.

P: Imate tri nezavisne momčadi kojima dostavljate motor (Williams, Lotus, Force India) – da li mislite da bi svojim glasovima stale uz vas? Da li su dužne glasovati kao i vi?
TW: Nitko nije obavezan glasati kao netko drugi, to je samo pitanje principa što želite imati u automobilu, a i ovisi o ugovoru što možete imati u automobilu. Tako da možete glasovati za stvari koje neće biti u vašem autu, što zvuči malo čudno.

P: Očito niste sretni sa idejom postojanja dva tipa motora. Bernie je rekao da se to događalo i prije, ali to su bile tranzicijske godine…
TW: To se događa samo u tranzicijskim godinama, a i ne funkcionira dobro u svakoj seriji. Bilo gdje imate određeni umjetni balans performansi nastaju velike kontroverze. Vidjeli smo da se Aston Martin nije pojavio u Kini (WEC prvenstvo) jer nisu sretni sa balansom performansa. Mogli ste čuti o sukobima u LMP1 seriji. Vrlo je disfunkcionalno imati nekakav balans performansi. Da li to trebamo u F1, moje osobno mišljenje je da ne. Ali, poštujem svačije mišljenje.

P: Da li je šira slika u tome da navijači neće prihvatiti dva seta pravila za 2017., a to će naštetiti F1 kao sportu?
TW: Ne mislim da je moguće sve to izbalansirati bez da naštetite sportu. Ono što morate osigurati je neka vrsta jednakosti motora u različita dva koncepta i sustava. Kako da to izvedemo?

P: Tu su okretaji, “Turbo boost”, spremnik za gorivo, težina – mnogo stvari oko kojih mogu nastati problemi.
TW: Ukoliko želite nekome dati dugme u ruke koje odlučuje pobjednika – ukoliko je to plan – onda je ovo inteligentan način da se to ostvari.

P: A vi to ne želite vidjeti…
TW: Pa, to nije F1 kakva je bila. Možemo to shvatiti s nekog stajališta zabave, ali ne iz stajališta profesionalnog sporta.

P: Niki Lauda je proveo mnogo vremena sa Helmutom Markom i Christianom Hornerom ovog vikenda. Čini se da se vode veliki dijalozi između ova dva tabora.
TW: Niki ima prijateljske odnose sa Helmutom i Chrisitanom. Mislim da se oni sjajno slažu na osobnoj razini, a to je OK.

P: Da li Christian i dalje pokušava doći do Mercedesovog motora?
TW: Nisam dio tog prijateljstva, tako da nisam u igri…

P: Zanimljiva je bila izjava Matthew Cartera prošlog tjedna kada je rekao da je Lotus spreman za korištenje Renaultovih motora, ali je spreman i za Mercedes. To znači da ste i dalje spremni, tj. imate kapacitete za isporuku motora petoj ekipi?
TW: Da, ali to je potpuno različito od Red Bullovog slučaja.

McLarenov bijes

Toto Wolff je na nedavnom sastanku tehničkih direktora izrazio veliku zabrinutost i oko aerodinamičkih promjena koje su najavljene za 2017. godinu, a to nije najbolje sjelo nekim drugim čelnicima. Prvenstveno tu mislimo na one iz McLarena. McLarenovi ljudi su uvjereni kako su Mercedesove brige oko sigurnosnih pitanja vezanih uz regulacije i pravila za 2017. godinu samo očajni pokušaji očuvanja dominacije.

Mercedes je na tom sastanku izrazio zabrinutost oko toga da li će se gume moći nositi sa drastičnim aerodinamičkim promjenama koje se spominju. FIA je zatražila danja testiranja sa Pirellijem tijekom sljedećih nekoliko tjedana kako bi se dobili relevantni podaci po tom pitanju.

McLarenov trkaći direktor Eric Boullier nije bio impresioniran Mercedesovim stajalištem, baš suprotno. Sugerirao je da, više od brige za sigurnost, Mercedesov apel je izrečen zbog straha od gubitka dominantne pozicije na gridu. Na pitanje da li McLaren dijeli Mercedesovu zabrinutost, Boullier je rekao:

“Ne baš. Mislim da je sve to samo uobičajena igra u kojoj pokušavate zaustaviti neke promjene argumentima o sigurnosti. To je prilično očajno za Mercedes.”

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

16 komentara

  1. Honda zekohonda Donator Prikaži

    slažem se s totom svezi balance of performance. tu nikad neće bit mira i teško je razaznat je li neko brži zato jer je stvarno napravio bolji posao ili jer mu BOP to omogućava.


    0

    0
  2. Fernando Alonso 14 alonso5 Prikaži

    Mislim svaki dan se sve vise i vise narusava ugled nekadasnje F1.
    Svaki dan citam sve gore i gore vijesti svaki dan citam sve vecu lakrdiju.
    Za sve su krivi $$ zelembaci koji moraju sjevati iz minute u minutu u Berniev dzep.
    Bernie je tek sada izgleda progledao i zeli mjenjati pravila a naravno Mecka nezeli ni cuti za to.Da nisu uveli ove V6 motore nista od ovog se nebi ni dogodilo a sad RbR zeli neovisne motore jer im je cilj osvojit titulu ali to nebi bilo po nekim pravilima jer bi onda na gridu imali 2 razlicite varijante motora.I eto iz dana u dan sve vece gluposti citam a opet je Bernie kriv.
    Ovdje jedino pomaze promjena pravila ali neka hitna a ljudi koji pisu ta pravila ako nemaju nekog sposobnog za to nek fino dadnu il Brawnu da napise pravila il Briatoreu svejedno je samo da gledam konkurentno takmicenje a ne utrke na kojima je najzanimljivija borba za 12 mjesto il penjanje Alonsa i Buttona na podium nakon ispada u Q1.


    0

    0
    • Lewis Hamilton 44 rizla Prikaži

      A sto onda reci u vezi wrc-a?


      0

      0
    • najlakše je opalit po berniu jer to pridonosi “popularnosti” komentara ali … odavno je pisalo kako je bernie bija protiv ovih V6 PU , možda samo deklarativno ali mi to ne možemo znat . ako opada posjećenost i interes za F 1 onda se i manje novčića sljiva u berniev džep ili je možda obrnuto . mnogi pričaju o gramzljivosti bernia ali pri tome “zaboravljaju” da je timovim zavisno o plasmanu u konstruktorskom podilija skoro miljardu $ . cifra nije baš gola kosta a ?


      0

      0
      • Fernando Alonso 14 alonso5 Prikaži

        Avalone Bernie je se protivio tim V6 motorima ali zasto su onda uvedeni!? Sta da budu poligon autoindustriji!
        Bernie je nedavno izjavio da ce promijenit motore i ako neki proizvodjaci to ne budu htjeli e tek kad to napravi tad ce mozda osvjetlat svoj obraz jer je sve ovo igra macke i misa svaki dan.


        0

        0
  3. Lewis Hamilton 44 rizla Prikaži

    Boulier kaze da je mercedes zabrinut oko gubitka dominacije.. Haha, zar bi ih mclaren ugrozio sa svojim “mocnim” motorom? Mozda ferrari hoce prekinut dominaciju, a honda nikako, prije ce izaci honda iz formule nego pobjediti mercedes..


    0

    0
  4. Ferrari Gilles Prikaži

    Secate se sezone kada se sa V10 preslo na V8 motore. Nekim ekipama je dozvoljeno da koriste V10 motore ali sa ugasena 2 cilindra, ali ovo danas sto se predlaze nema veze sa vezom. Ekipe su ulozile milione sati i ko zna koliko dolara za razvoj sadasnjih motora da bi se oni posle 3 sezone bacili na otpad….nije da mi se ovi motori dopadaju ali nije u tome stvar. F1 bi trebalo da bude ozbiljna kompanija a svaka kompanija koja drzi do sebe ima bar 10godisnji biznis plan. Neozbiljno.


    0

    0
  5. Ideja o dvije različite vrste motora je prilično glupa. Ali mislim da do nje neće niti doć, već da je ovo samo pritisak na proizvođače motora da se nađe neki kompromis.


    0

    0
  6. Lewis Hamilton 44 rizla Prikaži

    Mclaren je bjesan jer je napravio glup potez, odbacili mercedesove motore i presli na hondine.. Poslije njanjanja nema kajanja..


    0

    0
  7. Pirelli Hard Monty Prikaži

    Ulaskom u hibridnu eru odmah su zagrizli u maksimalno kompliciran sustav,zvan PU i što sad?Ima li mjesta za daljni razvoj ili se sve svelo na igru-Kako uhvatiti Mercedes-i pritom portošiti milijarde nećega da bi idalje kaskali za prije navedenim timom?Ovo što se događa,za mene je sasvim logičan sljed događaja.Kako se što elegantnije izvući iz govana u koje su se sami uvalili a što se niveliranja snage tići,mislim da neće ni trebati jer će svi ionako preći na 2,5 V6 biturbo,bez MGU-H i problem rješen.


    0

    0
  8. Mercedes Mikalo Prikaži

    I cirkus se pretvori u ludnicu .


    0

    0
  9. Ne znam što je tu čudno,naime F1 je uvjek funkcionirala na principu ucjena,veta i kopiranja/krađe (bar otkad je ja pratim a to je od kraja osamdesetih).
    Zadnja promjena motora se desila zbog ucjene mercedesa i podrške renaulta,koliko se sjećam samo je Ferrari bio protiv od svih proizvođača.Bernie je bio izrazito protiv promjene V8 na V6,ali najlakše je reći Bernie je kriv…
    Nije da ga volim ili branim,ali njegova najveća greška je bila što je dopustio mercedesu da ucjenom dovede F1 u ovu situaciju.Ne samo da su imali spreman motor nego i sa tokenima onemogućiti normalan razvoj PU svima ostalima pod izlikom da male momčadi to nemogu pratiti(financiski) je po meni jednom riječju JADNO.
    I što sad imamo kao produkt novih motora i pravila:Ok,skinut je RB sa trona,mali timovi grcaju u gubitcima,motori i sve ostale komponente su višestruko skuplje,prvenstva su sve dosadnija i monotonija ali što ima veze sve to kad je Mercedes na vrhu.
    Trebalo bi uvesti bar 2 nezavisna dobavljača motora i ukinuti svako pravo veta bilo kome,a svaki pokušaj ucjene sankcionirati izbacivanjem iz F1.Zamislite da su ostali V8 motori,da je formula zabavna i zanimljiva za gledanje ali nema mercedesa….Kojeg mercedesa?..


    0

    0
    • zadnje 4 sezone V8 imali smo dominaciju RB u vozačkom i konstruktorskom prvenstvu . 2010. RB je ima 9 pobjeda ( ukupno ) , a svi drugi ( alonso , lewis i button ) 10. 2011. sam seb je ima 11 , a npr LH sad ima 10 , možda i 11 ako pobjedi zadnju trku . 2013. seb 13 pobjeda ( LH i NR zajedno 2014. su imali 16 , a tako će bit i ove sezone ) . istina , 2 prvenstva ( 2010./12. ) su bila neizvjesna , a 2 je RB “uništija” konkurenciju tako da ni tu nije bilo neke pretjerane zanimljivosti ka šta je nema ni sada ….. bar kad je borba za titulu u pitanju . možda merc i 2016. osvoji obe titule ali ako ferrari nastavi ovako napredovat , kimi “proradi” ( makar za konstruktorsko ) možda nova sezona bude neizvjesna ka i 2010./12. ka su se za titulu borili seb i fernando i to samo NJIH DVOJICA .


      0

      0
      • Je,istina za RB dominaciju te dvije godine,ali jedno je kad to ostvariš zato što si napravio bolji posao od drugih pa makar i igrajući po rubu regularnosti,a drugo je kad nedaš drugima da se igraju…U te 4 godine je izmjenjeno dosta pravila da se RB-u “otupe rogovi”,i kad to nije donijelo skoro nikakav učinak idemo na jednu veliku izmjenu koja će pomješati karte ponovo.I to je ok,samo zabrane testiranja i nadogradnje na kapaljku su po meni dovele F1 u krizu u kojoj sa nalazi,a samo u svrhu ostanka jedne momčadi u cirkusu…


        0

        0