Pirelli: Nove gume, zajedno s bolidima, pružaju nam bolje utrkivanje

Izdvojeno

Marko Litvić

Prije 2 godina 3 min 4 komentara

Zadnji dio utrke za VN Kanade obilježile su dvije stvari – sigurnosni automobil zbog izlijetanja Yukija Tsunode i borba za vodstvo između Maxa Verstappena i Carlosa Sainza nakon što se sigurnosni automobil maknuo sa staze.

Sainz nije uspio prestići Verstappena, ali se Nizozemac isto tako nije uspijevao odvojiti od Španjolca i cijelo su vrijeme vozili sa otprilike 0,5 do 0,8 sekundi razmaka. Ta borba i mogućnost da se dva bolida prate na manje od jedne sekunde razmaka skoro punih 16 krugova je bila jako dobra slika za Pirelli. Podsjećamo, prijašnjih godina nešto ovakvo ne bi bilo moguće jer bi se gume na bolidu koji prati nakon nekog vremena pregrijale i počele se puno brže trošiti. Vozač iza bi zbog toga bio primoran usporiti i početi biti oprezniji sa svojim gumama.

Voditelj Pirellijevog odjela za Formulu 1 i moto sport, Mario Isola, je za portal Motorsport rekao da Sainz ne bi imao šanse onako pratiti Verstappena prije samo godinu dana.

„Za mene je najvažnija stvar u ovoj utrci bilo to što smo mogli vidjeti ono što oni zovu bliskom utrkom. Jedan od naših ciljeva za ovu godinu bio je omogućiti bliskije utrkivanje, a ne samo pretjecanja uz pomoć DRS-a i sličnih pomagala. Također je bio cilj omogućiti vozačima neka pritišću i bore se za poziciju na stazi. Upravo to se dogodilo s Maxom i Carlosom, ali isto tako i otraga sa Alpineom i Charlesom Leclercom, te još puno drugih bolida.“

„To znači kako gume, zajedno s novim bolidima, daju više mogućnosti i to je jako lijepo za vidjeti. Naravno, možemo se još više poboljšati i već radimo na gumama za sljedeću sezonu. No, mogu reći kako je naš prvi cilj postignut i to nam je jako važno.“

Isola je rekao kako je mogućnost bliskog utrkivanja rezultat novih bolida s ground-efektom i nove smjese za gume koja se puno slabije troši i traje puno dulje. Vjeruje kako se mogu još poboljšati po pitanju razlike između spojeva, odnosno kako bi razlike između guma različitih tvrdoća bile linearne, ali isto tako je rekao kako misli da su na dobrome putu.

„Prije bi se događalo da bolid koji je iza počne gubiti potisnu silu, te bi se počeo klizati po stazi i time pregrijavao gume, što znači da su novi bolidi zapravo veliki faktor u svemu ovome. Naravno da bolja potisna sila na oba bolida znači bolje očuvanje guma.“

„Ali isto tako, nove smjese bolje funkcioniraju. Znamo kako se ponekad srednje i mekše gume brže potroše, ali to je potrebno, jer ako imate gume koje se ponašaju na potpuno isti način, onda se ne stvaraju nikakve strategije.“

„Možda s tvrđim gumama koje su dosljedne, srednje tvrdima kojima se može upravljati i mekim gumama koje su ipak nešto agresivnije, možemo imati različite strategije i drugačije pristupe utrkama.“

Mario Isola

Odgovor

4 komentara

  1. Max Verstappen 1
    vlado Pretplatnik Prikaži

    Nizozemac nije imao razloga da se odvaja. To se zove dominacija. Do danas bi bili na istim pozicijama da je utrka nastavljena.



    3
    -2

    5
  2. Alfa Romeo
    laky614 Prikaži

    Da, mogu se pratiti i to je zasluga novih bolida, ali je prestizanje otežano. Zato i je podjednak broj prestizanja kao i prošle godine.



    5
    5

    0
  3. Renault
    zd1400rt Prikaži

    Od kada pratim F1 doživio sam nekoliko velikih promjena pravilnika (sve s ciljem poboljšanja utrkivanja) i slobodno mogu reći da je ovaj pravilnik jedini koji je dao neke dobre rezultate. Čak je i dobro da je manja zavjetrina malo smanjila prednost DRS-a pa neka traće pretjecanje kroz zavoje.
    Bilo bi dobro kada bi neki slijedeći pravilnik mogao smanjiti dimenzije bolida da budu manji, ali s ovom tehnologijom koju moraju koristiti mislim da je to nemoguće.



    6
    6

    0
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Slažem se. Nije bitno da prestizanje postane lakše, nego da je borba duža, da se gume ne pregrijavaju, pa da moraš odustati nakon par krugova. I u tome je ovaj pravilnik odlično pogodio. A za smanjenje bolida, može se i po tome pitanju dosta uraditi. Ne moraju biti ni ovoliko dugi, ni široki. Sve se to može srediti pravilima. Ove godine su ograničili dužinu, a mogu to još dodatno smanjiti. Još da vrate širinu na 180 cm, i prednje krilo da bude sa unutrašnje strane prednjih guma, a ne sa vanjske, bilo bi idealno.



      3
      3

      0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.