Dnevna zagonetka
Dnevna zagonetka

Leclerc: Sve što smo napravili da ublažimo poskakivanje je sad uzalud

Luka Softić

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Leclerc: Sve što smo napravili da ublažimo poskakivanje je sad uzalud

Luka Softić

Mercedesovi vozači George Russell i Lewis Hamilton su nakon utrke u Azerbajdžanu bili veoma prisutni u medijima s porukama da je poskakivanje njihovog bolida na granici podnošljivosti. Da podsjetimo: kako bi izvukli što više brzine iz bolida Mercedes je morao podesiti bolid što bliže podu, čime su dobili na downforceu, ali i amplificirali efekt poskakivanja. Najkraću slamku kao rezultat te odluke izvukao je Lewis Hamilton koji je trpio strahovite bolove u leđima, a nakon utrke je jedva izašao iz bolida. Iako je Mercedesov tandem ostvario vrlo dobar rezultat u Bakuu s trećim i četvrtim mjestom, zbog njihove galame se pojavila zabrinutost za zdravlje vozača od strane FIA-e.

FIA je Mercedesove jadikovke shvatila zaozbiljno i ekspresno je donijela novu tehničku direktivu koja će biti implementirana već od ovog vikenda u Kanadi, a koja traži od momčadi da podignu visinu bolida u odnosu na tlo ako je efekt poskakivanja prevelik, kako bi istog ublažili. Jasno je da će Mercedes time dobiti na većoj sigurnosti svojih vozača, ali i izgubiti na brzini. Međutim, kako se pravilo odnosi na cijeli grid, još neke momčadi će biti zahvaćene ovom odlukom i to ne u pozitivnom smislu.

Najveća žrtva ove direktive, čini se, bit će Ferrari, koji unatoč veoma konkurentnom bolidu, i ovako gubi korak u borbi za titulu s Red Bullom, u prvom redu zbog neorganiziranosti pitwalla i problema s pouzdanošću dijelova pogonske jedinice. Iako je Ferrarijev bolid vidljivo poskakivao, čini se da se ta pojava mogla tolerirati kad je u pitanju odnos onog što se riskira i što se dobiva spuštenijim bolidom.

O svemu se oglasio Ferrarijev vozač Charles Leclerc:

“Razumijem Georgeovu stranu priče, vidio sam njega i Lewisa kako izlaze iz bolida nakon Bakua, to je jako loše. Ali s druge strane, ne smijete podcijeniti količinu truda kojeg su momčadi uložile kako bi sanirale te probleme.”

“To je bio naš glavni prioritet, od trenutka kad smo pokrenuli ove bolide. Radili smo puno kako bi riješili to i mislim da je naš napredak bio ogroman.”

“I sad, nakon svega što smo napravili, možemo to baciti u koš za smeće budući da se jedna momčad muči s tim više od ostalih. To je moje gledište.”

“Razumijem Mercedes, u lošoj su poziciji, ali mislim da za to postoje rješenja.”

O proteklom petku na stazi u Montrealu:

“Jako je dobro vratiti se na ovu stazu! Ima puno karaktera, uvijek je zabavno voziti na stazama na kojima se mora puno jahati pasice.”

“Imali smo pozitivan prvi dan. Na drugom treningu smo poboljšali setup s prvog. Evolucija staze je ovdje obično značajan faktor, a to je i danas bio slučaj.”

“Vjetar je bio snažan, ali to nije previše utjecalo na moju vožnju. Naš glavni zadatak će biti pripremiti utrku na najbolji mogući način.”

Ferrari je navodno pronašao rješenje za kvar hidraulike na Sainzovom bolidu, ali je problem s pogonskom jedinicom izgleda još uvijek pod znakom upitnika:

“Svjesni smo brzine našeg bolida, iz toga crpimo samopouzdanje. Znamo da je pouzdanost bila problem u zadnje tri utrke, ali brzina je tu. Znamo da ćemo se vratiti u borbu za titulu s Red Bullom čim riješimo pitanje pouzdanosti.”

“Vjerujem u našu momčad. Svi doprinose 200% i uvjeren sam da ćemo uloviti Red Bull kad riješimo naše probleme.”

“Nisam siguran koliko brzo ćemo shvatiti što je točno kvar, ne znam koliko će nam trebati da ispravimo stvari.”

Charles Leclerc

Leclerc će zbog novih dijelova pogonske jedinice, a koji su izvan propisane dozvoljene količine unutar jedne sezone, morati startati 10 mjesta iza ostvarene pozicije na kvalifikacijama. Yuki Tsunoda je pak na svoj bolid montirao četvrtu garnituru dijelova motora pa će morati startati sa začelja.

Zadnji donatori:
zekohonda
zekohonda
Vordas
Sluno13
limitmaker1

Pretplatnici:
lukarak
vlado
Renault_F1_team
Ciki-F1
Djuvedj
Become a Patron!

Bok , F1puls autori su dosad napisali 10135 vijesti i tekstova. Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas
💳 kreditnom karticom, PayPalom ili Revolutom.
Više informacija »

Luka Softić
Pulsmedia autor
77 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

11 komentara

  1. Blue Flag Crash Donator Prikaži

    How dare You

    “I sad, nakon svega što smo napravili, možemo to baciti u koš za smeće budući da se jedna momčad muči s tim više od ostalih. To je moje gledište.”

    Nisi sam Leklerçe….Nisi sam….



    18

    2
  2. Mika Hakkinen Djuvedj Donator Prikaži

    Koliko ja razumijem situaciju, momčadi bi još uvijek trebale ići prema rješavanju poskakivanja unatoč direktivi. Valjda ako bolid ne poskakuje onda ne moraš podizati visinu bolida 🤔



    13

    0
  3. Max Verstappen DaveGilmour Prikaži

    Ne slažem se s narativom da je promjena rađena zbog Mercedesovog kukanja jer nisu Russell i Hamilton jedini vozači koji su se žalili. Možda su bili najglasniji, ali svakako nisu bili jedini. Popriličan broj vozača se žalio, a jedan od glasnijih je bio Sainz zbog čega i Leclercova izjava baš ne drži vodu.

    Ne slažem se ni s Leclercovim stajalištem. Timovi koji više skakuću će ovom direktivom izgubiti više, a oni koji manje skakuću će izgubiti manje. Dakle, definitivno se ne poništava rad koji su timovi do sada napravili po pitanju skakutanja.

    A što se tiče same direktive, sigurnost nikada ne bi smjela biti u rukama timova jer će timovi uvijek stavljati rezultate ispred zdravlja vozača. O sigurnosti vozača mora odlučivati neko nepristrano tijelo, u ovom slučaju FIA, jer bi inače bolidi još uvijek bili 500kg teški lijesovi na kotačima.



    11

    7
    • Blue Flag Crash Donator Prikaži

      Timovi koji više skakuću će ovom direktivom izgubiti više, a oni koji manje skakuću će izgubiti manje. Dakle, definitivno se ne poništava rad koji su timovi do sada napravili po pitanju skakutanja.

      Po tebi nitko nije ulozio trud i napredovo po pitanju smanjivanja skakutanja…



      10

      1
      • Max Verstappen DaveGilmour Prikaži

        Ne razumijem baš što želiš reći.

        Uzmimo situaciju u kojoj na početku sezone imamo tim A i tim B koji imaju jednako izraženi problem sa skakutanjem. Tim A je u dosadašnjem dijelu sezone uložio puno truda i resursa za rješavanje problema sa skakutanjem te su na tom području fino napredovali. S druge strane, tim B je sjedio skrštenih ruku i još uvijek ima jednaki problem sa skakutanjem kao i na početku sezone. Novouvedena direktiva će puno više pogoditi tim B, nego što će pogoditi tim A. Stoga trud koji je tim A uložio ipak nije bio uzaludan jer će još uvijek biti u prednosti u odnosu na tim B.



        2

        3
    • Alain Prost Alain Prost Prikaži

      Nepristrana FIA je fino odlučila u Arabiji, zdravlje vozača je uvijek najbitnije.



      11

      1
    • Ferrari blejky Donator Prikaži

      Dakle, definitivno se ne poništava rad koji su timovi do sada napravili po pitanju skakutanja.

      A šta je sa sredstvimna koje su timovi potrošili na riješavanje problema? I doveli se do kakvog takog uspijeha u riješavanju problema neki manje neki više uspješno.

      I sad FIA zahvaljujući ponajviše dvojcu iz Mercedesa kaže momčadima zajebite sve što ste do sada napravili milione koje ste potrošili nije dovoljno za nas izvolite podići auto.

      A to da se svi vozači žale nije istina.
      “Rise the car and stiffen the floor, problem solved, it’s a problem teams must solve by themselves..” Lando Norris.
      I nije jedini koji tako misli.
      Da nije one dvije plačpič….ce iz Mercedesa i njihovog odbijanja da sami riješe problem kako je Lando izjavio sada i ostali pate jer godspoda su stavila preformanse bolida na uštrb sigurnosti i zdravlja svojih vozača.



      6

      3