Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.
Šef ekipe Oracle Red Bull Racing, Christian Horner, dao je izjavu nakon novouvedene tehničke direktive FIA-e pred Veliku nagradu Kanade u kojoj se naglašava efekt poskakivanja bolida i utjecaj istog na sigurnost vozača.
Vladajuće tijelo sporta je u petak priopćilo timovima kako će tijekom vikenda prikupljati veliku količinu podataka u cilju ograničenja već toliko spominjane pojave od početka sezone, nakon što je nekoliko vozača nakon velike nagrade Azerbajdžana potegnulo pitanje sigurnosti i posljedica po zdravlje.
FIA je predložila definiranje limita vertikalnog kretanja bolida, što bi u konačnici rezultiralo obaveznim promjenama podešavanja bolida koji će direktno uzrokovati smanjenje istog. Šef tehničkog odsjeka Mercedes-AMG Petronas F1 tima, James Allison, čija je momčad najviše pogođena poskakivanjem bolida i koja je bila poprilično glasna na temu sigurnosti je istaknuo kako Formula 1 riskira pokretanje žučnih rasprava ukoliko timovi ne budu u prilici ispratiti konkurentnost svojih rivala nakon primjene tehničkih direktiva.
S druge strane, Horner je optužio rivalske ekipe za angažman po pitanju sigurnosti vozača pod krinkom lobiranja u svoju korist kod regulatornih tijela:
“Pravila su ista za sve. Neki bolidi imaju više, a neki manje problema. Za one koji nemaju, neizbježno je da će osjetiti pritisak ostalih u cilju promjene pravila. To je priroda ovog sporta i kampanja Mercedesa je očekivana.”
Umjesto promjene pravila, Horner je pozvao FIA-u da čvrstom rukom povuče jasnu liniju u slučajevima kada bolid uzrokuje veliku nelagodu vozačima, time što će ih diskvalificirati za datu sesiju trkaćeg vikenda.
“Ne bi bilo fer da se uvede promjena pravila na pola sezone zbog ekipa koje nisu shvatile i ispunile zadatak oko razvoja nove generacije bolida. Smatram da je posao ekipe da riješi problem, a ne da traži tehničke direktive koje će obaviti posao za njih. Ako je bolid opasan po sigurnost drugih vozača, to je problem za FIA-u, još uvijek imaju crnu zastavu na raspolaganju.”
Horner je nedavno također upozorio na veliki skok troškova i nemogućnost da timovi ostanu unutar predviđenog budžeta, te naglasio da eventualne promjene u dizajnu bolida u sklopu novih pravila mogu još više pogoršati financijsko stanje:
“Ukoliko nametnete takvu odluku ekipama, neminovno je da će ona sa sobom donijeti nove izdatke. Osim toga, sve više se spominje utjecaj inflacije – za primjer, u Ujedinjenom Kraljevstvu se radi o stopi od 11% u drugoj polovini godine. To je direktna posljedica trenutne situacije u svijetu i nije nešto što smo mogli predvidjeti. Radi se o poskupljenju energenata, što direktno utječe na rast cijena proizvodnje dijelova, transporta i slično. Mislim da će većina ekipa osjetiti posljedice toga i smatram da je to zapravo ključna tema kojoj se FIA treba posvetiti.”
Dakle, iz Red Bulla vjeruju da su promjene u ograničenju budžeta nužne i opravdane, dok prepravke tehničkog pravilnika nisu – jer sa njihovog stajališta “poskakivanje bolida je u rukama ekipe”, dok se divljanjem cijena ipak bavi neka viša sila.
Morate biti logirani za komentiranje.
Svatko na svoj mlin, ocekivana dvolicnost…
Premda se slazem sa nekim stvarima..
Ako je bolid nesiguran uvijek postoji black flag…
11
2
Nadam se da si prelio čašu. Dosta si se furao na prošlu godinu. Neki su zaboravili kakav si ljigavac.
9
25
Ne slazem se, cisto kontriranje Mercedesu i njihovom pokusaju manipuliranja pravila. Ova njegova izjava je vise provokacija nego iskrenost
16
1
Kao što rekoh. Prošla godina (hejt merca, tota, hama) još uvijek zasljepljuju neke i odobravaju Hornerove izjave iako je navedena ekipa izvan svake borbe.. Poskakuje i Ferrari. RB se bori protiv Ferrarija.
6
16
AnteF1 Uh slucajno ti stavio lajk.Veliki unlike od mene za komentar.
9
4
Pričaš za Tota i Hamiltona?
4
1
Horner je legenda, daleko najdraži šef ekipe. Barem nije spletkario iza leđa svojih kolega kao što je Wolff radio zajedno sa Laudom Brawnu ili Binotto Arrivabeneu.
13
3
Apsolutno se slažem sa Hornerom. Ako ti bolid skakuće a stalo ti je do sigurnosti vozača, ili riješi poskakivanje dosjetljivim mehanički rješenjem kao što su neke druge ekipe uspješno učinile ili podigni bolid.
20
3
FiA ce uvijek da ima jedan veliki problem, a to da svako tehničko riješenje u F1 – jedan tim će da nadmudri. A, kada se to desi, onda imamo dosadne dominacije. F1 je jednostavno prekomplkovan sport ili bolje rečeno nauka. Teško je sve izbalansirati. Tačnije nemoguće. RBR trenutno ima vrhunskog genijalca aerodinamike, sve dok je on tu ostali timovi mogu da se samo nadaju nekom “wunderkindu”.
8
1
ima pravo.. kad merc i primadone kukaju, treba im udariti kontru..
9
6
Horner isti kao toto samo druga momcad, poskakivanja nema pa je ovo ok ali budžet će premašit pa to nije ok. Neka se ne pojave na zadnjim utrkama ako je to toga, neka otpuste desetine instagram, twitter PR ratnika za tipkovnicama. Cap je tu i neka se drze svi toga, ili neka plate “porez” na prekoračenje u uvidu manje sati u wind tunelu i slicno. Najlakse je krojit pravila po potrebi.
11
2
Da to sam skroz zaboravio u svom komentaru.
Horner se jučer plakao Croftyu dosta dugo kako zbog rata i inflacije treba FIA povećati budget cap.
Kad mu odgovara onda uopće nije bed da se mijenjaju pravila usred sezone 😄
8
2
Ne može se tako gledati na stvari, usporedba nije na mjestu.
Na poskakivanje se može utjecati, dok na inflaciju i rast cijena ne može, stoga Horner pravilno govori po tom pitanju.
9
2
Nisam vidio da se pretjerano bunio kad su povečali maksimalnu težinu bolida.!
3
2
Inflacija na sve njih utječe jednako jer kupuju globalno i imaju iste troškove. Dakle, ako može Haas može i RB.
2
0
Iako navijam za MB slažem se da se ne bi trebalo mijenjati pravilo usred sezone.
Kao i kod DASa bilo kakve promjene pravila bi trebale ići od sljedeće godine. Ako je netko uspio naći nešto što FIA nije predvidjela dobro za njih, neka zadrže do kraja sezone tu prednost.
Jedino što me brine da ako uvedu neku direktivu koja će ići na ruku RB da bi prvenstvo moglo biti dosadno do kraja. Neće Checo moći ni smjeti konkurirati Maxu.
1
5
Pa DAS nije išao od sljedeće godine.
2
0
Nije jer su promijenili pravila.
1
0
Kada sam pročitao naslov članka na početnoj stranici mislio sam napisati komentar u smislu “Horneru, ne pretjerun i ne seri”.
U međuvremenu pročitam komentar @zekohonde kako su uvrštene neke izmjene u toj novoj TD oko poskakivanja koje je Benz (navodno) imao spremne, na moje veliko iznenađenje. 🤣🤣 🤣🤣
Prema tome, koliko god i Horner bio dvoličan i licemjeran, samo neka teše po svom.
Ovi moji (Ferrari) kao da su odlaskom Todta & Brawna totalno ostali bez muda, kredibiliteta, političke snage, svega…..
Čak i ovo što govori “poskakvianje je problem ekipe, troškovi su globalni problem” (bez obzira što smatram to sranjem), to mi nije ništa veće sranje od “hvatanja za leđa od bolova” i “priča” (pozivanja) da se reguliše poskakivanje zbog sigurnosti.
14
0