Šef ekipe Oracle Red Bull Racing, Christian Horner, dao je izjavu nakon novouvedene tehničke direktive FIA-e pred Veliku nagradu Kanade u kojoj se naglašava efekt poskakivanja bolida i utjecaj istog na sigurnost vozača.
Vladajuće tijelo sporta je u petak priopćilo timovima kako će tijekom vikenda prikupljati veliku količinu podataka u cilju ograničenja već toliko spominjane pojave od početka sezone, nakon što je nekoliko vozača nakon velike nagrade Azerbajdžana potegnulo pitanje sigurnosti i posljedica po zdravlje.
FIA je predložila definiranje limita vertikalnog kretanja bolida, što bi u konačnici rezultiralo obaveznim promjenama podešavanja bolida koji će direktno uzrokovati smanjenje istog. Šef tehničkog odsjeka Mercedes-AMG Petronas F1 tima, James Allison, čija je momčad najviše pogođena poskakivanjem bolida i koja je bila poprilično glasna na temu sigurnosti je istaknuo kako Formula 1 riskira pokretanje žučnih rasprava ukoliko timovi ne budu u prilici ispratiti konkurentnost svojih rivala nakon primjene tehničkih direktiva.
S druge strane, Horner je optužio rivalske ekipe za angažman po pitanju sigurnosti vozača pod krinkom lobiranja u svoju korist kod regulatornih tijela:
“Pravila su ista za sve. Neki bolidi imaju više, a neki manje problema. Za one koji nemaju, neizbježno je da će osjetiti pritisak ostalih u cilju promjene pravila. To je priroda ovog sporta i kampanja Mercedesa je očekivana.”
Umjesto promjene pravila, Horner je pozvao FIA-u da čvrstom rukom povuče jasnu liniju u slučajevima kada bolid uzrokuje veliku nelagodu vozačima, time što će ih diskvalificirati za datu sesiju trkaćeg vikenda.
“Ne bi bilo fer da se uvede promjena pravila na pola sezone zbog ekipa koje nisu shvatile i ispunile zadatak oko razvoja nove generacije bolida. Smatram da je posao ekipe da riješi problem, a ne da traži tehničke direktive koje će obaviti posao za njih. Ako je bolid opasan po sigurnost drugih vozača, to je problem za FIA-u, još uvijek imaju crnu zastavu na raspolaganju.”
Horner je nedavno također upozorio na veliki skok troškova i nemogućnost da timovi ostanu unutar predviđenog budžeta, te naglasio da eventualne promjene u dizajnu bolida u sklopu novih pravila mogu još više pogoršati financijsko stanje:
“Ukoliko nametnete takvu odluku ekipama, neminovno je da će ona sa sobom donijeti nove izdatke. Osim toga, sve više se spominje utjecaj inflacije – za primjer, u Ujedinjenom Kraljevstvu se radi o stopi od 11% u drugoj polovini godine. To je direktna posljedica trenutne situacije u svijetu i nije nešto što smo mogli predvidjeti. Radi se o poskupljenju energenata, što direktno utječe na rast cijena proizvodnje dijelova, transporta i slično. Mislim da će većina ekipa osjetiti posljedice toga i smatram da je to zapravo ključna tema kojoj se FIA treba posvetiti.”
Dakle, iz Red Bulla vjeruju da su promjene u ograničenju budžeta nužne i opravdane, dok prepravke tehničkog pravilnika nisu – jer sa njihovog stajališta “poskakivanje bolida je u rukama ekipe”, dok se divljanjem cijena ipak bavi neka viša sila.
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma
Ova kolumna sadrži reklamne elemente Da vam je netko na kraju prošle sezone rekao da ćemo nakon prve utrke sezone gledati pokisla lica u Ferrariju i Mercedesu, te Aston Martin s Fernandom Alonsom na pobjedničkom postolju - rekli biste da je ispred nas turbouzbudljiva sezona I dobro biste rekli Da, Red Bull je naprijed, ali nakon onog što smo danas vidjeli - preko toga možemo prijeći, zar ne Red Bull zaslužuje titule narednih 25...
Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma
Ova kolumna sadrži reklamne elemente Devedeset osam dana duge zimske hibernacije je iza nas i uz lijepo zagrijavanje kroz protekla tri dana testiranja u Bahreinu - vrijeme je za novu, 74 sezonu Svjetskog prvenstva Formule 1! Za većinu nas fanatika nekad su i dva prazna vikenda tijekom sezone predugačka, stoga ne treba pojašnjavati kako sporo prolaze zimski dani dok se čeka predstavljanje bolida I što se onda dogodi - ekipe godinu po...
Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Svatko na svoj mlin, ocekivana dvolicnost…
Premda se slazem sa nekim stvarima..
Ako je bolid nesiguran uvijek postoji black flag…
11
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Nadam se da si prelio čašu. Dosta si se furao na prošlu godinu. Neki su zaboravili kakav si ljigavac.
9
25
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ne slazem se, cisto kontriranje Mercedesu i njihovom pokusaju manipuliranja pravila. Ova njegova izjava je vise provokacija nego iskrenost
16
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Kao što rekoh. Prošla godina (hejt merca, tota, hama) još uvijek zasljepljuju neke i odobravaju Hornerove izjave iako je navedena ekipa izvan svake borbe.. Poskakuje i Ferrari. RB se bori protiv Ferrarija.
6
16
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
AnteF1 Uh slucajno ti stavio lajk.Veliki unlike od mene za komentar.
9
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Pričaš za Tota i Hamiltona?
4
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Horner je legenda, daleko najdraži šef ekipe. Barem nije spletkario iza leđa svojih kolega kao što je Wolff radio zajedno sa Laudom Brawnu ili Binotto Arrivabeneu.
13
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Apsolutno se slažem sa Hornerom. Ako ti bolid skakuće a stalo ti je do sigurnosti vozača, ili riješi poskakivanje dosjetljivim mehanički rješenjem kao što su neke druge ekipe uspješno učinile ili podigni bolid.
20
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
FiA ce uvijek da ima jedan veliki problem, a to da svako tehničko riješenje u F1 – jedan tim će da nadmudri. A, kada se to desi, onda imamo dosadne dominacije. F1 je jednostavno prekomplkovan sport ili bolje rečeno nauka. Teško je sve izbalansirati. Tačnije nemoguće. RBR trenutno ima vrhunskog genijalca aerodinamike, sve dok je on tu ostali timovi mogu da se samo nadaju nekom “wunderkindu”.
8
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
ima pravo.. kad merc i primadone kukaju, treba im udariti kontru..
9
6
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Horner isti kao toto samo druga momcad, poskakivanja nema pa je ovo ok ali budžet će premašit pa to nije ok. Neka se ne pojave na zadnjim utrkama ako je to toga, neka otpuste desetine instagram, twitter PR ratnika za tipkovnicama. Cap je tu i neka se drze svi toga, ili neka plate “porez” na prekoračenje u uvidu manje sati u wind tunelu i slicno. Najlakse je krojit pravila po potrebi.
11
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Da to sam skroz zaboravio u svom komentaru.
Horner se jučer plakao Croftyu dosta dugo kako zbog rata i inflacije treba FIA povećati budget cap.
Kad mu odgovara onda uopće nije bed da se mijenjaju pravila usred sezone 😄
8
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ne može se tako gledati na stvari, usporedba nije na mjestu.
Na poskakivanje se može utjecati, dok na inflaciju i rast cijena ne može, stoga Horner pravilno govori po tom pitanju.
9
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Nisam vidio da se pretjerano bunio kad su povečali maksimalnu težinu bolida.!
3
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Inflacija na sve njih utječe jednako jer kupuju globalno i imaju iste troškove. Dakle, ako može Haas može i RB.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Iako navijam za MB slažem se da se ne bi trebalo mijenjati pravilo usred sezone.
Kao i kod DASa bilo kakve promjene pravila bi trebale ići od sljedeće godine. Ako je netko uspio naći nešto što FIA nije predvidjela dobro za njih, neka zadrže do kraja sezone tu prednost.
Jedino što me brine da ako uvedu neku direktivu koja će ići na ruku RB da bi prvenstvo moglo biti dosadno do kraja. Neće Checo moći ni smjeti konkurirati Maxu.
1
5
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Pa DAS nije išao od sljedeće godine.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Nije jer su promijenili pravila.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Kada sam pročitao naslov članka na početnoj stranici mislio sam napisati komentar u smislu “Horneru, ne pretjerun i ne seri”.
U međuvremenu pročitam komentar @zekohonde kako su uvrštene neke izmjene u toj novoj TD oko poskakivanja koje je Benz (navodno) imao spremne, na moje veliko iznenađenje. 🤣🤣 🤣🤣
Prema tome, koliko god i Horner bio dvoličan i licemjeran, samo neka teše po svom.
Ovi moji (Ferrari) kao da su odlaskom Todta & Brawna totalno ostali bez muda, kredibiliteta, političke snage, svega…..
Čak i ovo što govori “poskakvianje je problem ekipe, troškovi su globalni problem” (bez obzira što smatram to sranjem), to mi nije ništa veće sranje od “hvatanja za leđa od bolova” i “priča” (pozivanja) da se reguliše poskakivanje zbog sigurnosti.
14
0