Dnevna zagonetka
Dnevna zagonetka

FIA donijela tehničku direktivu za suzbijanje dupinjanja

Lovro Andraka

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

FIA donijela tehničku direktivu za suzbijanje dupinjanja

Lovro Andraka

FIA je objavila kako je uvela tehničku direktivu za sprječavanje dupinjanja zbog sigurnosnih razloga.

“Nakon osme runde ovogodišnjeg prvenstva, tijekom koje je fenomen aerodinamičkih oscilacija (‘dupinjanja’) na novoj generaciji bolida Formule 1 i njegov utjecaj na fizičko stanje vozača tijekom i nakon utrke ponovno bio vidljiv, FIA je, kao upravljačko tijelo sporta, odlučila da je u svrhu sigurnosti potrebno intervenirati zahtjevom timovima da naprave potrebne preinake kojima bi smanjili ili eliminirali ovaj fenomen.”

Mjere kojima FIA želi suzbiti problem uključuju pomnije provjere podnica u smislu dizajna i istrošenosti te definiranje načina mjerenja vertikalne akceleracije bolida koja će dati kvantitativni limit prihvatljive razine vertikalnih oscilacija, odnosno dupinjanja. Točna matematička formula mjerenja još uvijek se analizira, a FIA je u priopćenju navela kako su momčadi pozvane da sudjeluju u tom procesu.

Ovo navode kao kratkoročne mjere, dok u srednjem roku planiraju sastanak s momčadima na kojem će definirati mjere kojima će bolidi postati manje skloni tom fenomenu.

“FIA je odlučila intervenirati nakon konzultiranja s liječnicima u svrhu sigurnosti vozača. U sportu gdje natjecatelji rutinski voze pri brzinama iznad 300 km/h, smatra se da sva vozačeva koncentracija mora biti usmjerena na taj zadatak i da bi pretjeran umor ili bol koju vozač osjeća mogli imati ozbiljne posljedice, ako to dovede do gubitka koncentracije.”

“Također, FIA je zabrinuta zbog izravnog fizičkog utjecaja na zdravlje vozača, od kojih su brojni prijavili bolove u leđima nakon nedavnih utrka.”

Zadnji donatori:
zekohonda
zekohonda
Vordas
Sluno13
limitmaker1

Pretplatnici:
lukarak
vlado
Renault_F1_team
Ciki-F1
Djuvedj
Become a Patron!

Bok , F1puls autori su dosad napisali 10137 vijesti i tekstova. Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas
💳 kreditnom karticom, PayPalom ili Revolutom.
Više informacija »

Lovro Andraka
Pulsmedia autor
944 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Više o temi: #dupinjanje#FIA

Komentiraj

80 komentara

  1. Red Bull Deathbone5 Prikaži

    Ako sam ja ovo pohvato, Fia će naložit odredenim timovima s prevelikim dupinjanjem da ga smanje odredenim mjerama ili?



    9

    0
  2. Mclaren Piro Prikaži

    Još jedna pobjeda SIR-a. Sve najbolje istom. Poživio ti meni.



    7

    14
  3. Znači nije spomenut aktivni ovjes nego čista mehanika. Jel moguće da će onda popušiti dobar dio grida s tim? Iako su iz Mercedesa jasno utjecali na ovu odluku znači li to da su i oni pušiona? Ima li netko tko ovo može podrobnije objasniti? Koliko kužim jedino bi onda RB bio u najvećoj prednosti?



    7

    0
    • Alfa Romeo joja Prikaži

      I ja koliko vidim ovo ide Red bullu na ruku…..a zanimljivo je da se Mercedes izborio za to. Rekli bi pazi šta želiš……



      14

      0
    • U pravu si ,na njih po svemu do sada viđenom to bi trebalo najmanje utjecati
      Hm ako bude bilo dizanje 10 mm ,sumnjam da će to nešto promijeniti kod skakaća ,ne znam
      No u svakom slučaju ne sviđaju mi se promjene poslije toliko utrka ,svi su znali i vidjeli poskakivanje još u predsezonskim testovima ,po meni bi bilo bolje da su onda reagirali ,jer ipak nisu odvezli ni jednu utrku
      Ovo je nepravedno prema Red Bullu i Ferriju
      Tako se mogu nakon još jedno par utrka opet nešto mijenjati u pravili
      Ok,vidjeti će mo ,možda sve ostane isto a možda bude dar mar ,pa Alpina i Mclaren budu najbrži😉


      0

      0
  4. Sebastian Vettel 5 battery992 Prikaži

    Ako ispadne na kraju da će samo skakutavci morati podignuti bolid ode RB u opaku dominaciju… A Ferrari koji se kako sam pohvatao i nije žalio će izgubiti šansu…

    Jesam za sigurnost vozača, ali izgleda da je najbolje da sjednu na masažne fotelje i utrkuju se na Play Stationu…
    Valjda desetine milijuna eura godišnje ne pokrivaju malo boli u leđima…



    35

    1
  5. Sebastian Vettel 5 GP2Engine Prikaži

    Mercedes je nadrapao jako. Aston Martin je riješio dupinjanje i veselit će se. Šlamperaj Talijanski koliko god je brz, smanjit će mu ovo krila. Red Bull dominacija stiže. Aston Martin i McLaren će se veselit.



    15

    3
    • Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

      Varaš se ako misliš da će ovo utjecati/odnositi se samo na ekipe koje imaju vidljivo dupinanje. Ovo će biti nametnuto svim ekipama i vjerojatno će najviše utjecati baš na rb i at. Baš zato Horner i pizdi jer zna da imam bolid koji je trenutno najupravljiviji i najbrži.



      8

      3
      • Ferrari blejky Donator Prikaži

        Upravo to što kažeš.
        Ako propišu minimalni ride height RB će morati podići svoj auto i samim time izgubiti podosta preformansi a samim time drastično smanjit zaostatak Mercedesa za vodećima.

        Zato Horner pizdi i sa pravom.



        10

        2
        • Carlos Sainz 55 Tudum Donator Prikaži

          Ali ne vjerujem da će propisati minimalni ride height jer bi bilo očito da je to mjera usmjerena direktno protiv RB-a. F1 si ne može priuštiti takav skandal u ovom trenutku.



          5

          1
        • Ferrari blejky Donator Prikaži

          Nije mogla ni sa promjenom pravila(zabranom) po pitanju party moda ali ne prije nego što su i ostali počeli raditi isto što i Mercedes. I tek tada usljeđuje zabrana.
          Pa promjena mješavina guma u sred sezone ni u slučaju DAS-a pa gle čuda i u tim slučajevima jesu si dozvolili skandal.

          Zašto bi sad bilo drugačije?



          3

          5
        • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

          Sad je RB uplatio koncesijsku naknadu na naslove prvaka…. prema tome….



          6

          2
        • Sebastian Vettel 5 Pastor Prikaži

          Kakva propisana visina. Biće propisano kolika oscilacija mora biti. A znamo ko najviše oscilira…



          9

          2
        • Sa pravom ,no kladio bih se da će Red Bull ostati u vrhu ,ono siguran sam 100 %


          0

          0
      • @Dani ako si pismen da procitas videces da ovo vazi za bolide koji poskakuju i predstavljaju opasnost za vozace oni koji nemaju problema sa podskakivanjem nece ovo nikako uticati.



        10

        0
        • Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

          Vidim ja što piše. Pogotovo ovo poslije. Ako misliš da će fia-a odbaciti dvoboj ferrari – rb zbog ovako nečeg onda se grdo varaš. Tek slijedi dogovor ekipa, a ovo fia-ino ad hoc riješenje je privremeno.


          0

          6
      • Michael Schumacher toky13 Prikaži

        Sad kad fia kaze, minmalna visina je ona koju bikovi imaju… ako vam poskakuje bolid na toj visini dizite ..



        2

        0
      • Honda zekohonda Donator Prikaži

        @dani
        molim pojašjenje zašto bi najviše utjecalo na rb, a zašto at?



        6

        0
      • Toro Rosso 25_321 Prikaži

        Da…ne vjerujem ja ovdje Vukku, ne bi oni isli u ovo cmizdrenje da nisu imali neku racunicu.

        Dupinanje (aka rajcanje :)) se i mijenja od staze do staze. U Spanjolskoj je pravzaprav Mercedes bio najmirniji.
        Valjda se nadaju da ce na nekoj od staza to biti slucaj i onda ce plakati kako drugi previse poskakuju kako bi dosli do pobjede.


        0

        0
  6. Carlos Sainz 55 Tudum Donator Prikaži

    Ima li kakva reakcija iz Ferrarija? Za njih je ovo katastrofalna odluka, a bome i za zanimljivost prvenstva ove sezone.



    7

    1
  7. Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

    But the governing body has now intervened to address this issue, after conversations with doctors about how the drivers are being impacted by the cars bottoming out at high speed – and a technical meeting with the teams is due to take place in Canada about how the restrictions will be implemented.
    A statement from the FIA read: “A Technical Directive has been issued to give guidance to the teams about the measures the FIA intends to take to tackle the problem. These include:

    “1. Closer scrutiny of the planks and skids, both in terms of their design and the observed wear.

    “2. The definition of a metric, based on the car’s vertical acceleration, that will give a quantitative limit for acceptable level of vertical oscillations. The exact mathematical formula for this metric is still being analysed by the FIA, and the Formula 1 teams have been invited to contribute to this process.

    “In addition to these short-term measures, the FIA will convene a technical meeting with the Teams in order to define measures that will reduce the propensity of cars to exhibit such phenomena in the medium term.”
    Ako mislite da će Ferrari i Mercedes dopustiti fia-i da dozvoli rb-u prednost, grdo se varate.



    2

    6
    • Sebastian Vettel 5 Pastor Prikaži

      Pa nisu ni ostali sisali vesla. Ako će sa timovima razmatrati rješenje za budućnost, i ako glas svakog tima se računa kao jedan glas, neće ni ostali tu ići u Mercedesovu korist, ni ostalih velikih ekipa. Ako je manjim timovima pogodnije da se bore protiv velikih sa ovim primitivnim ovjesima, onda će glasati da se ništa ne mijenja.

      A ako ova direktiva što je donesena privremeno riješi problem u toku ove sezone, onda se neće morati ništa ni mjenjati…
      Jer sa ovom direktivom će timovi koji imaju problem, ili gubiti dosta performansi, ili će to riješiti na bolji način kao i Red Bull. I kada FIA vidi da problema ustvari nema, onda nema potrebe da se išta mijenja.



      6

      2
  8. Ferrari blejky Donator Prikaži

    George kaže da ne rade ovo da bi stekli prednost. hahahahaha
    samo odbijate riješiti problem sami i forsirate druge da ga riješite za vas a prednost koju stećete usput je totalno ne namjerna i samo slučajni bonus.
    Moš mislit.
    Kakvi jadnici od ekipe.



    31

    3
  9. Ako FIAna odluka bude imala bumerang efekat na Mercedes (tj. ista im se obije o glavu pored ostalog i zbog igrokaza iz Bakua) možda dobijemo upgrade na:
    “LH: This has been manipulated man.”
    “TW: No Mickey/FIA, this is so not right.”

    Šalu na stranu nadam se da ovo neće naškoditi nadmetanju između Ferrarija i RB. Bila bi to velika šteta.



    15

    4
  10. Red Bull Kico Donator Prikaži

    ako uvedu aktivni ovjes onda su izasli Mercu u susret,bez aktivnog ovjesa mercedesov koncept mislim da ne moze funkcionirat kako su to oni zamislili!



    9

    1
    • Robert Kubica Yura Prikaži

      Mislim da bi to bilo potpuno kontradiktorno ciljevima koje su htjeli postici novim pravilnikom. Ovjes ovogodisnjih bolida je vjerojatno najjednostavniji i najprimitivniji u odnosu na zadnjih 20 godina. Sad skakati s ovjesa bez J-dampera na aktivni ovjes bi bilo totalno suludo i toplo se nadam da nece ici u tom smjeru.



      13

      0
  11. Fernando Alonso Lux Prikaži

    Dobra odluka FIA-e. Prema onom što piše ovo će najmanje odgovarati Mercedesu jer su oni imali najagresivniji porposing.
    Najgore bi bilo da su uveli minimalnu visinu, a srećom nisu.



    13

    2
  12. Blue Flag Crash Donator Prikaži

    Otvoreni poziv RBu da pomognu ostalima rjesit problem skakutanja..
    Merc vice sigurnost, FIA skaçe..



    14

    1
    • Robert Kubica Yura Prikaži

      Svima osim Mercedesu, oni su ovo inicirali



      1

      1
    • Adrian Newey zgrobnika Donator Prikaži

      Teško RB može pomoći nekome kad su aerodinamike jako različite, možda jedino AM koji ih kopira LOL.



      4

      1
    • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

      Skočila FIA ko naša rodbina da pomogne 😏

      Sad kad mečka poleti 😜

      Inače slažem se sa ovom direktivom. Ali ona rješava samo dio problema.
      Veći problem će biti kako riješiti probleme na neravnim gradskim stazama.
      Nadam se da će konačno se povesti razgovor aktivnom ovjesu kao rješenju za slijedeću sezonu.


      0

      3
      • Blue Flag Crash Donator Prikaži

        Give it time…
        Nemam neke velike sumnje da ce ovo na kraju ici na ruku Mercu..Onda opet mozemo pricat o tome kako su se genijalno najbolje snasli…
        Obzirom na nova pravila, ovo hopsanje je bilo ocekivano. Sve se znalo, moglo se odmah ic na aktivni ovjes ako bi to bilo rjesenje ili nekim drugim rjesenjem, sigurno ga svi imaju ali utjece na performace pa nitko ne zeli povuc rucnu prvi..
        Veci problem su neravne staze .. Kako ce izgledat u Austinu opet, Lewisa ce dizaolicom iz bolida vadit



        3

        2
      • Robert Kubica Yura Prikaži

        Mislim da ne postoji sansa da dopuste aktivni ovjes
        1. To je jako skup paket, ne pogoduje ekipama slabijeg budzeta
        2. To je jako bitan dio bolida, cijeli koncept bi trebao biti napravljen na novo
        3. Cilj ovih pravilnika je bio da imaju sto jednostavnije ovjese, tako da bi s nikakvog ovjesa na aktivni ovjes bila pre velika promjena



        7

        0
      • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

        Ako se Mercedes najbolje snađe, bit će plača.
        Ako ne snađe, neće se ni spominjati 😉
        Meni se čini da nisu očekivali da će ovo biti ovoliki problem. Cijelo vrijeme priprema tendencija je bila da bolidi budu što niži. Mislim da su svi očekivali da će se nekako samo od sebe riješiti.

        Yura, ne znam kako će riješiti probleme da gradskim ulicama na drugačiji način.
        Aktivni ovjes, značajno dizanje bolida ili ukidanje gradskih staza.
        Imam osjećaj da će se okrenuti aktivnom ovjesu.


        0

        2
        • Blue Flag Crash Donator Prikaži

          Ako ne snađe, neće se ni spominjati 😉

          Ako tako bude, bit ce opravdano..Nisu bili na nivou ni prije ni poslije TDa i evetualnih ogranicavanja ili smjernica nakon toga…


          0

          0
        • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

          Da slažem se.
          Ono što se nećemo složiti je opravdanost eventualnog plača, u slučaju da se Mercedes eventualno proradi.
          Jer Mercedes ako proradi. neće proraditi zbog TD.


          0

          1
        • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

          Pa i rekao sam da se nećemo složiti.
          Ti gledaš u jednom pravcu, ja u drugom … Ti imaš već unaprijed formiranu pretpostavku da Mercedes može proraditi samo uz pomoć TD, za razliku od mene i odmah imamo fundamentalno razilaženje.
          Nek ostane na ovome … 👍


          0

          1
        • Blue Flag Crash Donator Prikaži

          Nisu proradili prije TDa…Kmecali su…Dosa TD…Prorade…I smatras da TD tome nije pridonio …Zanimljivo



          7

          0
        • Blue Flag Crash Donator Prikaži

          Apsolutno ne…Nigdje nisam napisa da moze proraditi samo uz pomoc TDa…Bilo bi glupo imat takvo razmisljanje…
          Da je njima toliko do Lewisovih i Russellovih ledja, smanjili bi poskakivanje dok ne budu na tragu rjesenja..
          Ovako su isli na max da se napravi pritisak i dobili smo TD..
          Da pomognu sebi, odmognu drugima….Svejedno ..



          7

          0
        • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

          Nisi nigdje rekao. Očito sam ja pogrešno razumio tvoje analogije.
          Kao i ovu zadnju da je TD produkt Mercedesovog pritiska.
          Ja smatram da, iako Mercedes jeste pravio pritisak, TD je došla skroz zbog drugih razloga i da ni u kojem slučaju ne može pogodovati Mercedesu. Čak ina prvu bih rekao da je skroz suprotno. Ne da im TD ne pogoduje, nego im šteti.

          U oči upada što se i dalje vrti slična matrica komentara ;)



          1

          1
        • Blue Flag Crash Donator Prikaži

          Ljubavna veza Merc/FIA ti dodje kao pljuvanje Ferrarija, rodi se iz nicega…

          Ne pomaze kada se radi na tome da se ogranici i nadje rjesenje za njihov najveci problem..



          3

          0
      • Ne razumijem kako se možeš složiti sa ovim
        Ako pogledamo istini u oči ,problema u opće nema
        Ovi koji skaču ako im to toliko smeta mogu riješiti problem odmah ,podignu bolid ,promjene podnicu i nema skakanja
        Zanimljivo kako se pritisak dogodio poslije zadnje utrke i onog slomljenog ii bolnog zlaska Hamiltona iz bolida ,hm nisam primjetio da je prije izlazio tako sa bolovima iz bolida
        Ne kaže da ga nije bolilo,ali ljudi pa to je formula 1 ,a ne simulator ,mogao je usporiti ,ali parkirati bolid u box
        Red Bullovi vozači su sa osmjehom izlazili iz bolida !!!



        2

        0
        • I kao navijač ferrarija ne bi želio da ferrari na taj način stigne ili prestigne Red Bull ,to nije sportski nije fer
          Svi su znali za nova pravila davno prije
          Red Bull je to odradio najbolje ,ferrari odlično ,tu su negdje ,da nije bilo nekih loših odluka i rikavanja motora ,prvenstvo bi bilo vrh ,mislim i ovako je ,tu su bore se Red Bull i sjajni Max imaju prednost ,ali duga je sezona ,nadam se da ferrari nekako može stići Red Bull ,biti će teško ,ali šta nam drugo preostaje ,ako pratim f1 i ferrari preko 40 godina ,pa naravno da neću sada odustati ,i ako me kao i sve razljute ,raspizde ali šta ćeš ,navikli smo ,ma svaniti će i nama jednom ako Bog da 😉🙏



          3

          0
  13. Mclaren GoranS Prikaži

    Ovo se moralo desiti. Kad se pogleda snimak iz bolida jasno se vidi da toliko opterećenje u dužem vremenskom periodu može izazvati ozbiljne neurološke probleme. Ako im u međuvremenu glave ne poodpadaju od onolikog drmusanja. Da li će se poremetiti poredak grida, potpuno nebitno.



    5

    14
    • Fredidie Spencer legenda moto gp ,bio je Svjetski prvak 1985 godine u klasi moto gp 500 i 250 kubika
      Vozio je u obe kategorije ,motori su bili dvotaktni ,ljudi koji voze motore znaju kako su ti motori jako naporni za voziti ,ono kidaju ruke i baš umaraju
      Freddie legenda vozio bi 250 utrku pa poslije 500 i znao pobijediti u obe ,doslovno bi se srušio sa motora kada bi prošao ciljem ,ponekada bi ga dvojica morali podići i držati da bi ostao na nogama dok ne prikupi malo snage
      E to su bili frajer ,pravi vozači ,to su svi cijenili ,a danas malo napornija utrka ,zvjezda se umorila,bolovi ,ajmo odmah mijenjati pravila ,onda se čude što ljudi ne dolaze na utrke ,najbolje da voze u simulatoru ,ono iz svoga dnevnog boravka ,ma smiješni su postali



      3

      0
  14. Michael Schumacher DDR Donator Prikaži

    Smiješno… ako se boje za zdravlje ili nisu sposobni izdržat utrku head-bangajući, nek jednostavno podignu bolid. Ako ne žele gubit performanse, nek ili riješe, ili šute i trpe. Možda sam u krivu, ali nije mi zapelo za oko/uho da se previše žalio itko osim Plačka, Đoke i, od nedavno, Gaslya.



    15

    2
  15. Sebastian Vettel Facooo Prikaži

    Dobro sad… Veq kod mercedesa nemaju problem sa porpoising (dupinanje) sada oni pate od bouncinga hahahaha tako da ne vaze ove regulative za njih hahahaah



    8

    1
  16. primjena pravila ide već sada u Kanadi ili sljedeću utrku?


    0

    0
  17. Niki Lauda wapi Donator Prikaži

    Ovo je dobra FIA direktiva – ne propisuje rješenje nego dozvoljene granice nečega, a na momčadima je da nađu rješenje. Budući su vozači gotovo jednoglasno kukali, a jedan je skoro postao invalid (da mu nema Anđelke….) onda je FIA morala djelovati po osnovi sigurnosti (na tu foru može donijeti pravilo danas koje vrijedi od sutra).

    Bilo bi vrlo loše da su propisali minimalni ride heighth jer bi to bilo direktno protiv RBa, ovako je propisano koliko smije biti skakutanje, pa momčadi neka nađu rješenje, tko ne zna drukčije morat će podignuti auto, a tko zna taj se zove Adrian Newey.



    3

    0
  18. Dupinjanje ne postoji, postoji poskakivanje kao sto svi ostali na svijetu prenose, samo ste vi pametni sa dupinjanjem.



    1

    1