FIA donijela tehničku direktivu za suzbijanje dupinjanja

Izdvojeno

Lovro Andraka

Prije 2 godina 2 min 80 komentara

FIA je objavila kako je uvela tehničku direktivu za sprječavanje dupinjanja zbog sigurnosnih razloga.

“Nakon osme runde ovogodišnjeg prvenstva, tijekom koje je fenomen aerodinamičkih oscilacija (‘dupinjanja’) na novoj generaciji bolida Formule 1 i njegov utjecaj na fizičko stanje vozača tijekom i nakon utrke ponovno bio vidljiv, FIA je, kao upravljačko tijelo sporta, odlučila da je u svrhu sigurnosti potrebno intervenirati zahtjevom timovima da naprave potrebne preinake kojima bi smanjili ili eliminirali ovaj fenomen.”

Mjere kojima FIA želi suzbiti problem uključuju pomnije provjere podnica u smislu dizajna i istrošenosti te definiranje načina mjerenja vertikalne akceleracije bolida koja će dati kvantitativni limit prihvatljive razine vertikalnih oscilacija, odnosno dupinjanja. Točna matematička formula mjerenja još uvijek se analizira, a FIA je u priopćenju navela kako su momčadi pozvane da sudjeluju u tom procesu.

Ovo navode kao kratkoročne mjere, dok u srednjem roku planiraju sastanak s momčadima na kojem će definirati mjere kojima će bolidi postati manje skloni tom fenomenu.

“FIA je odlučila intervenirati nakon konzultiranja s liječnicima u svrhu sigurnosti vozača. U sportu gdje natjecatelji rutinski voze pri brzinama iznad 300 km/h, smatra se da sva vozačeva koncentracija mora biti usmjerena na taj zadatak i da bi pretjeran umor ili bol koju vozač osjeća mogli imati ozbiljne posljedice, ako to dovede do gubitka koncentracije.”

“Također, FIA je zabrinuta zbog izravnog fizičkog utjecaja na zdravlje vozača, od kojih su brojni prijavili bolove u leđima nakon nedavnih utrka.”


Odgovor

80 komentara

  1. Red Bull
    Deathbone5 Prikaži

    Ako sam ja ovo pohvato, Fia će naložit odredenim timovima s prevelikim dupinjanjem da ga smanje odredenim mjerama ili?



    9
    9

    0
  2. Mclaren
    Piro Prikaži

    Još jedna pobjeda SIR-a. Sve najbolje istom. Poživio ti meni.



    7
    -7

    14
  3. 057f1 zd Prikaži

    Znači nije spomenut aktivni ovjes nego čista mehanika. Jel moguće da će onda popušiti dobar dio grida s tim? Iako su iz Mercedesa jasno utjecali na ovu odluku znači li to da su i oni pušiona? Ima li netko tko ovo može podrobnije objasniti? Koliko kužim jedino bi onda RB bio u najvećoj prednosti?



    7
    7

    0
    • Alfa Romeo
      joja Prikaži

      I ja koliko vidim ovo ide Red bullu na ruku…..a zanimljivo je da se Mercedes izborio za to. Rekli bi pazi šta želiš……



      14
      14

      0
    • ZX10R Prikaži

      U pravu si ,na njih po svemu do sada viđenom to bi trebalo najmanje utjecati
      Hm ako bude bilo dizanje 10 mm ,sumnjam da će to nešto promijeniti kod skakaća ,ne znam
      No u svakom slučaju ne sviđaju mi se promjene poslije toliko utrka ,svi su znali i vidjeli poskakivanje još u predsezonskim testovima ,po meni bi bilo bolje da su onda reagirali ,jer ipak nisu odvezli ni jednu utrku
      Ovo je nepravedno prema Red Bullu i Ferriju
      Tako se mogu nakon još jedno par utrka opet nešto mijenjati u pravili
      Ok,vidjeti će mo ,možda sve ostane isto a možda bude dar mar ,pa Alpina i Mclaren budu najbrži😉


      0
      0

      0
  4. Sebastian Vettel 5
    battery992 Prikaži

    Ako ispadne na kraju da će samo skakutavci morati podignuti bolid ode RB u opaku dominaciju… A Ferrari koji se kako sam pohvatao i nije žalio će izgubiti šansu…

    Jesam za sigurnost vozača, ali izgleda da je najbolje da sjednu na masažne fotelje i utrkuju se na Play Stationu…
    Valjda desetine milijuna eura godišnje ne pokrivaju malo boli u leđima…



    35
    34

    1
  5. Fernando Alonso 14
    GP2Engine Prikaži

    Mercedes je nadrapao jako. Aston Martin je riješio dupinjanje i veselit će se. Šlamperaj Talijanski koliko god je brz, smanjit će mu ovo krila. Red Bull dominacija stiže. Aston Martin i McLaren će se veselit.



    15
    12

    3
    • Bernie Ecclestone
      Dani Donator Prikaži

      Varaš se ako misliš da će ovo utjecati/odnositi se samo na ekipe koje imaju vidljivo dupinanje. Ovo će biti nametnuto svim ekipama i vjerojatno će najviše utjecati baš na rb i at. Baš zato Horner i pizdi jer zna da imam bolid koji je trenutno najupravljiviji i najbrži.



      8
      5

      3
      • Ferrari
        blejky Donator Prikaži

        Upravo to što kažeš.
        Ako propišu minimalni ride height RB će morati podići svoj auto i samim time izgubiti podosta preformansi a samim time drastično smanjit zaostatak Mercedesa za vodećima.

        Zato Horner pizdi i sa pravom.



        10
        8

        2
        • Carlos Sainz 55
          Tudum Donator Prikaži

          Ali ne vjerujem da će propisati minimalni ride height jer bi bilo očito da je to mjera usmjerena direktno protiv RB-a. F1 si ne može priuštiti takav skandal u ovom trenutku.



          5
          4

          1
        • Ferrari
          blejky Donator Prikaži

          Nije mogla ni sa promjenom pravila(zabranom) po pitanju party moda ali ne prije nego što su i ostali počeli raditi isto što i Mercedes. I tek tada usljeđuje zabrana.
          Pa promjena mješavina guma u sred sezone ni u slučaju DAS-a pa gle čuda i u tim slučajevima jesu si dozvolili skandal.

          Zašto bi sad bilo drugačije?



          3
          -2

          5
        • Niki Lauda
          wapi Pretplatnik Prikaži

          Sad je RB uplatio koncesijsku naknadu na naslove prvaka…. prema tome….



          6
          4

          2
        • Sebastian Vettel
          Pastor Prikaži

          Kakva propisana visina. Biće propisano kolika oscilacija mora biti. A znamo ko najviše oscilira…



          9
          7

          2
        • ZX10R Prikaži

          Sa pravom ,no kladio bih se da će Red Bull ostati u vrhu ,ono siguran sam 100 %


          0
          0

          0
      • Honda
        Nikolar95 Prikaži

        @Dani ako si pismen da procitas videces da ovo vazi za bolide koji poskakuju i predstavljaju opasnost za vozace oni koji nemaju problema sa podskakivanjem nece ovo nikako uticati.



        10
        10

        0
        • Bernie Ecclestone
          Dani Donator Prikaži

          Vidim ja što piše. Pogotovo ovo poslije. Ako misliš da će fia-a odbaciti dvoboj ferrari – rb zbog ovako nečeg onda se grdo varaš. Tek slijedi dogovor ekipa, a ovo fia-ino ad hoc riješenje je privremeno.


          0
          -6

          6
      • Dietrich Mateschitz
        toky13 Donator Prikaži

        Sad kad fia kaze, minmalna visina je ona koju bikovi imaju… ako vam poskakuje bolid na toj visini dizite ..



        2
        2

        0
      • Honda
        zekohonda Donator Prikaži

        @dani
        molim pojašjenje zašto bi najviše utjecalo na rb, a zašto at?



        6
        6

        0
      • Toro Rosso
        25_321 Prikaži

        Da…ne vjerujem ja ovdje Vukku, ne bi oni isli u ovo cmizdrenje da nisu imali neku racunicu.

        Dupinanje (aka rajcanje :)) se i mijenja od staze do staze. U Spanjolskoj je pravzaprav Mercedes bio najmirniji.
        Valjda se nadaju da ce na nekoj od staza to biti slucaj i onda ce plakati kako drugi previse poskakuju kako bi dosli do pobjede.


        0
        0

        0
  6. Carlos Sainz 55
    Tudum Donator Prikaži

    Ima li kakva reakcija iz Ferrarija? Za njih je ovo katastrofalna odluka, a bome i za zanimljivost prvenstva ove sezone.



    7
    6

    1
  7. Bernie Ecclestone
    Dani Donator Prikaži

    But the governing body has now intervened to address this issue, after conversations with doctors about how the drivers are being impacted by the cars bottoming out at high speed – and a technical meeting with the teams is due to take place in Canada about how the restrictions will be implemented.
    A statement from the FIA read: “A Technical Directive has been issued to give guidance to the teams about the measures the FIA intends to take to tackle the problem. These include:

    “1. Closer scrutiny of the planks and skids, both in terms of their design and the observed wear.

    “2. The definition of a metric, based on the car’s vertical acceleration, that will give a quantitative limit for acceptable level of vertical oscillations. The exact mathematical formula for this metric is still being analysed by the FIA, and the Formula 1 teams have been invited to contribute to this process.

    “In addition to these short-term measures, the FIA will convene a technical meeting with the Teams in order to define measures that will reduce the propensity of cars to exhibit such phenomena in the medium term.”
    Ako mislite da će Ferrari i Mercedes dopustiti fia-i da dozvoli rb-u prednost, grdo se varate.



    2
    -4

    6
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Pa nisu ni ostali sisali vesla. Ako će sa timovima razmatrati rješenje za budućnost, i ako glas svakog tima se računa kao jedan glas, neće ni ostali tu ići u Mercedesovu korist, ni ostalih velikih ekipa. Ako je manjim timovima pogodnije da se bore protiv velikih sa ovim primitivnim ovjesima, onda će glasati da se ništa ne mijenja.

      A ako ova direktiva što je donesena privremeno riješi problem u toku ove sezone, onda se neće morati ništa ni mjenjati…
      Jer sa ovom direktivom će timovi koji imaju problem, ili gubiti dosta performansi, ili će to riješiti na bolji način kao i Red Bull. I kada FIA vidi da problema ustvari nema, onda nema potrebe da se išta mijenja.



      6
      4

      2
  8. Ferrari
    blejky Donator Prikaži

    George kaže da ne rade ovo da bi stekli prednost. hahahahaha
    samo odbijate riješiti problem sami i forsirate druge da ga riješite za vas a prednost koju stećete usput je totalno ne namjerna i samo slučajni bonus.
    Moš mislit.
    Kakvi jadnici od ekipe.



    31
    28

    3
  9. dejan_s Donator Prikaži

    Ako FIAna odluka bude imala bumerang efekat na Mercedes (tj. ista im se obije o glavu pored ostalog i zbog igrokaza iz Bakua) možda dobijemo upgrade na:
    “LH: This has been manipulated man.”
    “TW: No Mickey/FIA, this is so not right.”

    Šalu na stranu nadam se da ovo neće naškoditi nadmetanju između Ferrarija i RB. Bila bi to velika šteta.



    15
    11

    4
  10. Red Bull
    Kico Donator Prikaži

    ako uvedu aktivni ovjes onda su izasli Mercu u susret,bez aktivnog ovjesa mercedesov koncept mislim da ne moze funkcionirat kako su to oni zamislili!



    9
    8

    1
    • Robert Kubica
      Yura Prikaži

      Mislim da bi to bilo potpuno kontradiktorno ciljevima koje su htjeli postici novim pravilnikom. Ovjes ovogodisnjih bolida je vjerojatno najjednostavniji i najprimitivniji u odnosu na zadnjih 20 godina. Sad skakati s ovjesa bez J-dampera na aktivni ovjes bi bilo totalno suludo i toplo se nadam da nece ici u tom smjeru.



      13
      13

      0
  11. Nando
    Lux Prikaži

    Dobra odluka FIA-e. Prema onom što piše ovo će najmanje odgovarati Mercedesu jer su oni imali najagresivniji porposing.
    Najgore bi bilo da su uveli minimalnu visinu, a srećom nisu.



    13
    11

    2
  12. Dan Gurney
    Crash Donator Prikaži

    Otvoreni poziv RBu da pomognu ostalima rjesit problem skakutanja..
    Merc vice sigurnost, FIA skaçe..



    14
    13

    1
    • Robert Kubica
      Yura Prikaži

      Svima osim Mercedesu, oni su ovo inicirali



      1
      0

      1
    • Adrian Newey
      zgrobnika Donator Prikaži

      Teško RB može pomoći nekome kad su aerodinamike jako različite, možda jedino AM koji ih kopira LOL.



      4
      3

      1
    • Mercedes
      Har Kl Donator Prikaži

      Skočila FIA ko naša rodbina da pomogne 😏

      Sad kad mečka poleti 😜

      Inače slažem se sa ovom direktivom. Ali ona rješava samo dio problema.
      Veći problem će biti kako riješiti probleme na neravnim gradskim stazama.
      Nadam se da će konačno se povesti razgovor aktivnom ovjesu kao rješenju za slijedeću sezonu.


      0
      -3

      3
      • Dan Gurney
        Crash Donator Prikaži

        Give it time…
        Nemam neke velike sumnje da ce ovo na kraju ici na ruku Mercu..Onda opet mozemo pricat o tome kako su se genijalno najbolje snasli…
        Obzirom na nova pravila, ovo hopsanje je bilo ocekivano. Sve se znalo, moglo se odmah ic na aktivni ovjes ako bi to bilo rjesenje ili nekim drugim rjesenjem, sigurno ga svi imaju ali utjece na performace pa nitko ne zeli povuc rucnu prvi..
        Veci problem su neravne staze .. Kako ce izgledat u Austinu opet, Lewisa ce dizaolicom iz bolida vadit



        3
        1

        2
      • Robert Kubica
        Yura Prikaži

        Mislim da ne postoji sansa da dopuste aktivni ovjes
        1. To je jako skup paket, ne pogoduje ekipama slabijeg budzeta
        2. To je jako bitan dio bolida, cijeli koncept bi trebao biti napravljen na novo
        3. Cilj ovih pravilnika je bio da imaju sto jednostavnije ovjese, tako da bi s nikakvog ovjesa na aktivni ovjes bila pre velika promjena



        7
        7

        0
      • Mercedes
        Har Kl Donator Prikaži

        Ako se Mercedes najbolje snađe, bit će plača.
        Ako ne snađe, neće se ni spominjati 😉
        Meni se čini da nisu očekivali da će ovo biti ovoliki problem. Cijelo vrijeme priprema tendencija je bila da bolidi budu što niži. Mislim da su svi očekivali da će se nekako samo od sebe riješiti.

        Yura, ne znam kako će riješiti probleme da gradskim ulicama na drugačiji način.
        Aktivni ovjes, značajno dizanje bolida ili ukidanje gradskih staza.
        Imam osjećaj da će se okrenuti aktivnom ovjesu.


        0
        -2

        2
        • Dan Gurney
          Crash Donator Prikaži

          Ako ne snađe, neće se ni spominjati 😉

          Ako tako bude, bit ce opravdano..Nisu bili na nivou ni prije ni poslije TDa i evetualnih ogranicavanja ili smjernica nakon toga…


          0
          0

          0
        • Mercedes
          Har Kl Donator Prikaži

          Da slažem se.
          Ono što se nećemo složiti je opravdanost eventualnog plača, u slučaju da se Mercedes eventualno proradi.
          Jer Mercedes ako proradi. neće proraditi zbog TD.


          0
          -1

          1
        • Mercedes
          Har Kl Donator Prikaži

          Pa i rekao sam da se nećemo složiti.
          Ti gledaš u jednom pravcu, ja u drugom … Ti imaš već unaprijed formiranu pretpostavku da Mercedes može proraditi samo uz pomoć TD, za razliku od mene i odmah imamo fundamentalno razilaženje.
          Nek ostane na ovome … 👍


          0
          -1

          1
        • Dan Gurney
          Crash Donator Prikaži

          Nisu proradili prije TDa…Kmecali su…Dosa TD…Prorade…I smatras da TD tome nije pridonio …Zanimljivo



          7
          7

          0
        • Dan Gurney
          Crash Donator Prikaži

          Apsolutno ne…Nigdje nisam napisa da moze proraditi samo uz pomoc TDa…Bilo bi glupo imat takvo razmisljanje…
          Da je njima toliko do Lewisovih i Russellovih ledja, smanjili bi poskakivanje dok ne budu na tragu rjesenja..
          Ovako su isli na max da se napravi pritisak i dobili smo TD..
          Da pomognu sebi, odmognu drugima….Svejedno ..



          7
          7

          0
        • Mercedes
          Har Kl Donator Prikaži

          Nisi nigdje rekao. Očito sam ja pogrešno razumio tvoje analogije.
          Kao i ovu zadnju da je TD produkt Mercedesovog pritiska.
          Ja smatram da, iako Mercedes jeste pravio pritisak, TD je došla skroz zbog drugih razloga i da ni u kojem slučaju ne može pogodovati Mercedesu. Čak ina prvu bih rekao da je skroz suprotno. Ne da im TD ne pogoduje, nego im šteti.

          U oči upada što se i dalje vrti slična matrica komentara ;)



          1
          0

          1
        • Dan Gurney
          Crash Donator Prikaži

          Ljubavna veza Merc/FIA ti dodje kao pljuvanje Ferrarija, rodi se iz nicega…

          Ne pomaze kada se radi na tome da se ogranici i nadje rjesenje za njihov najveci problem..



          3
          3

          0
      • ZX10R Prikaži

        Ne razumijem kako se možeš složiti sa ovim
        Ako pogledamo istini u oči ,problema u opće nema
        Ovi koji skaču ako im to toliko smeta mogu riješiti problem odmah ,podignu bolid ,promjene podnicu i nema skakanja
        Zanimljivo kako se pritisak dogodio poslije zadnje utrke i onog slomljenog ii bolnog zlaska Hamiltona iz bolida ,hm nisam primjetio da je prije izlazio tako sa bolovima iz bolida
        Ne kaže da ga nije bolilo,ali ljudi pa to je formula 1 ,a ne simulator ,mogao je usporiti ,ali parkirati bolid u box
        Red Bullovi vozači su sa osmjehom izlazili iz bolida !!!



        2
        2

        0
        • ZX10R Prikaži

          I kao navijač ferrarija ne bi želio da ferrari na taj način stigne ili prestigne Red Bull ,to nije sportski nije fer
          Svi su znali za nova pravila davno prije
          Red Bull je to odradio najbolje ,ferrari odlično ,tu su negdje ,da nije bilo nekih loših odluka i rikavanja motora ,prvenstvo bi bilo vrh ,mislim i ovako je ,tu su bore se Red Bull i sjajni Max imaju prednost ,ali duga je sezona ,nadam se da ferrari nekako može stići Red Bull ,biti će teško ,ali šta nam drugo preostaje ,ako pratim f1 i ferrari preko 40 godina ,pa naravno da neću sada odustati ,i ako me kao i sve razljute ,raspizde ali šta ćeš ,navikli smo ,ma svaniti će i nama jednom ako Bog da 😉🙏



          3
          3

          0
  13. Mclaren
    GoranS Prikaži

    Ovo se moralo desiti. Kad se pogleda snimak iz bolida jasno se vidi da toliko opterećenje u dužem vremenskom periodu može izazvati ozbiljne neurološke probleme. Ako im u međuvremenu glave ne poodpadaju od onolikog drmusanja. Da li će se poremetiti poredak grida, potpuno nebitno.



    5
    -9

    14
    • ZX10R Prikaži

      Fredidie Spencer legenda moto gp ,bio je Svjetski prvak 1985 godine u klasi moto gp 500 i 250 kubika
      Vozio je u obe kategorije ,motori su bili dvotaktni ,ljudi koji voze motore znaju kako su ti motori jako naporni za voziti ,ono kidaju ruke i baš umaraju
      Freddie legenda vozio bi 250 utrku pa poslije 500 i znao pobijediti u obe ,doslovno bi se srušio sa motora kada bi prošao ciljem ,ponekada bi ga dvojica morali podići i držati da bi ostao na nogama dok ne prikupi malo snage
      E to su bili frajer ,pravi vozači ,to su svi cijenili ,a danas malo napornija utrka ,zvjezda se umorila,bolovi ,ajmo odmah mijenjati pravila ,onda se čude što ljudi ne dolaze na utrke ,najbolje da voze u simulatoru ,ono iz svoga dnevnog boravka ,ma smiješni su postali



      3
      3

      0
  14. Michael Schumacher
    DDR Donator Prikaži

    Smiješno… ako se boje za zdravlje ili nisu sposobni izdržat utrku head-bangajući, nek jednostavno podignu bolid. Ako ne žele gubit performanse, nek ili riješe, ili šute i trpe. Možda sam u krivu, ali nije mi zapelo za oko/uho da se previše žalio itko osim Plačka, Đoke i, od nedavno, Gaslya.



    15
    13

    2
  15. Sebastian Vettel
    Facooo Prikaži

    Dobro sad… Veq kod mercedesa nemaju problem sa porpoising (dupinanje) sada oni pate od bouncinga hahahaha tako da ne vaze ove regulative za njih hahahaah



    8
    7

    1
  16. Lotus
    zion11 Prikaži

    primjena pravila ide već sada u Kanadi ili sljedeću utrku?


    0
    0

    0
  17. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Ovo je dobra FIA direktiva – ne propisuje rješenje nego dozvoljene granice nečega, a na momčadima je da nađu rješenje. Budući su vozači gotovo jednoglasno kukali, a jedan je skoro postao invalid (da mu nema Anđelke….) onda je FIA morala djelovati po osnovi sigurnosti (na tu foru može donijeti pravilo danas koje vrijedi od sutra).

    Bilo bi vrlo loše da su propisali minimalni ride heighth jer bi to bilo direktno protiv RBa, ovako je propisano koliko smije biti skakutanje, pa momčadi neka nađu rješenje, tko ne zna drukčije morat će podignuti auto, a tko zna taj se zove Adrian Newey.



    3
    3

    0
  18. Fia
    Realista Prikaži

    Dupinjanje ne postoji, postoji poskakivanje kao sto svi ostali na svijetu prenose, samo ste vi pametni sa dupinjanjem.



    1
    0

    1

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.