Oktanski koktel

Kad ti se sreća konačno osmjehne

Piše: Ante Maras

Prije 6 mjeseci, 6 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 5 minuta

Koliko god velik broj ljudi i dalje odbija vjerovati u postojanje sreće, ona je neizostavan faktor u našem životu, neovisno o tome koliko ona bila samo mali aspekt, ali i dalje je tu. Koliko puta ste u životu rekli da ste imali sreće u raznim sitnim životnim situacijama, kao što su u zadnji tren izbjegnut sudar na križanju jer vam je netko oduzeo prednost, čaša koja se nije razbila unatoč padu sa stola, kad na usmenom na fakultetu izvučete pitanja koja jedino znate? Vjerujem jedan mali milijun puta. U sportu sreća često ima nevjerojatno veliku prevagu, pogotovo u velikim finalima, a prva situacija koja mi pada na pamet je finale Lige Prvaka 2007. godine kada Pirlo prilikom izvođenja slobodnog udarca pogađa suigrača Pippa Inzaghija te lopta mijenja smjer i odlazi u gol Liverpoola. U F1 sreća je itekako važan faktor, a posjedovati veliku količinu sreće je ogroman poklon, što u mnogo situacija može potvrditi Lewis Hamilton, a o manjku sreće kao velikom utegu romane mogu pisati Fernando Alonso, Chris Amon i Jean Alesi. Potonji je vozač 90ih godina smatran jednim od najboljih vozača toga doba, ali je također bio vozač kojeg je sreća nerijetko zaobilazila u obliku lošeg i nepouzdanog Ferrarija početka 90ih i više ne tako konkurentnog Benettona sredine 90ih. No ipak, omaleni Francuz za upravljačem Ferrarija broj 27(nerijetko je uspoređivan s Gillesom Villeneuveom upravo zbog Ferrarija broj 27 te agresivnog stila vožnje sličnog omalenom Kanađaninu) je ipak jednom, barem nakratko uhvatio sreću i to na možda najboljem mjestu i u najbolje vrijeme, na svoj 31. rođendan u Montrealu na stazi koja nosi ime legendarnog Kanađanina.

Kvalifikacije su prošle kao i veliki broj kvalifikacija te godine, branitelj naslova Michael Schumacher je završio na pole positionu, a iza njega Damon Hill i David Coulthard u Williamsu s ne prevelikim, ali ipak osjetnim zaostatkom, a iza njih je završio dvojac u Ferrariju, Gerhard Berger na 4. mjestu s preko pola sekunde zaostatka, a Jean Alesi na 5. s preko 8 desetinki zaostatka. Svi ostali su imali preko sekundu zaostatka. Ovo je Schumacheru bio 9. pole position te zanimljivo 100. podij bolida pogonjenog Renaultovim motorom, koji je pokretao Benetton te godine.

Start utrke je protekao relativno mirno, a na kraju prvog kruga smo dobili i prve žrtve od mnogih toga dana, a ta “čast” je pripala Johnnyu Herbertu u Benettonu i Miki Hakkinenu u McLarenu u polukružnom zavoju kada Hakkinen prilikom pretjecanja u tom zavoju uspije zakačiti Herberta i tako završava obojici utrku. Tijekom utrke velika većina vozača je završila utrku ranije nego što bi htjeli, što zbog tehničkih problema, što zbog izvrtanja(Coulthard, Boullion), što zbog sudara(sudar Brundle-Berger u prvom zavoju 61. kruga), pa čak su problemi zahvatili i Michaela Schumachera, koji je morao u boksu 57. krugu pri komfornom vodstvu zbog problema s mjenjačem te se vratio na stazu na 7. mjesto, a do kraja utrke je uspio doći do 5. mjesta. S druge strane, Alesija je sreća mazila tijekom cijele utrke te je u 57. krugu spremno preuzeo vodstvo utrke od Michaela Schumachera te ga nije ispuštao do kraja. Jedina njegova briga je bila količina goriva s obzirom na to da se bojao da možda neće biti dovoljno goriva za doći do kraja utrke za žedni V12, no ipak je izdržao.

Konačno je Jean Alesi osjetio slast pobjede, nakon godina odustajanja pri vodstvu ili borbi za pobjedu i to na svoj 31. rođendan, za upravljačem Ferrarija broj 27, kombinacija koja zauzima posebno mjesto u srcu Kanađana i Tifosa i to upravo u Kanadi. Više nego dovoljno za ekstazu na tribini koja uslijedila. Nakon što je Alesi prošao ciljem, publika je u ekstazi uletjela na stazu što je dovelo do toga da su svim vozačima mahane crne zastave da se svi zaustave na stazi kako nitko ne bi stradao te je na kraju uzet poredak 68. kruga umjesto planiranog 69. kruga. Kad se već spominje Ferrarijev V12 veličanstvenog zvuka, ali velikog apetita, Alesiju je ponestalo goriva tijekom paradnog kruga te je skinuo volan, popeo i sjeo na bolid i tako “surfao” sve do polukružnog zavoja. U tom trenutku je naletio Michael Schumacher te ga na vrhu svog bolida prebacio sve do bokseva. Valja također napomenuti da su preostala dva mjesta na podiju zauzeli Rubens Barrichello i Eddie Irvine, dvojac iz Jordana koji je svojoj momčadi donio prvi dvostruki podij, a zanimljivo je da je na istoj stazi Jordan ostvario dvostruki plasman u bodovima 4 godine prije. Također ovo je bila posljednja pobjeda bolida pogonjenog V12 motorom koji je po završetku sezone završio u ropotarnici povijesti.

Kad bi vozače pitali na kojoj bi stazi htjeli ostvariti svoju jedinu pobjedu u karijeri, velika većina bi rekla Monaco, a vjerujem da bi među njima bio i Jean Alesi(meni bi osobni izbor bili Monza i kišni Spa-Franchorchamps). No u stvarnosti, za njega ne postoji bolje mjesto za osvojiti jedinu pobjedu u F1 karijeri od Montreala gdje se ona i dogodila. Rođendan, Ferrari 412T2 s brojem 27 pogonjen posljednjim V12 motorom, publika koja je u ekstazi uletjela na stazu punu jurećih bolida, usporedbe s pokojnim Gillesom, sve to daje draž prvoj i jedinoj pobjedi Jeana Alesija, koja je po mom skromnom mišljenju, uz Leclercovu na VN Belgije 2019. godine i jedinu pobjedu Roberta Kubice 2008. godine upravo u Montrealu, najljepša od svih prvih pobjeda vozača F1 te jedna od legendarnijih, uz prvu i jedinu pobjedu Pastora Maldonada, prve pobjede Maxa Verstappena, Michaela Schumachera, Lewisa Hamiltona, Jensona Buttona i Rubensa Barrichella. Tog dana nije postojala osoba u svijetu F1 kojem nije bilo drago zbog prve pobjede svima omiljenog Jeana. Tko čeka,taj i dočeka.

Komentiraj

6 komentara

  1. Sebastian Vettel 5
    GP2Engine Prikaži

    Kad ti se sreća osmjehne, brzo ti osmijeh s lica skine pitwall i/ili motor.



    3

    0
  2. Ferrari
    Mrgud Prikaži

    Sreća je spoj pripreme i prilike.



    4

    0
  3. Odličan članak i sjećanje na jednu drukčiju, strastveniju F1! Bravo!



    8

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Dueli timskih kolega 2022. – pregled kvalifikacija i utrka

Lociranje // Lovro Andraka

Usporedba rezultata timskih kolega često se u raspravama spominje kao "najčišći" mogući oblik komparacije između dvojice vozače Formule 1, stoga ovaj članak donosi pregled unutarmomčadskih duela iz nedavno okončane sezone Pregled je fokusiran na rezultate kvalifikacija i utrka, a vozačima je u duelima dodijeljen poen samo za sesije koje je i njihov timski kolega uspio dovršiti, odnosno, izuzete su kvalifikacije i utrke u kojima...

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Još kolumni