Dnevna zagonetka
Dnevna zagonetka

Momčadi su krajem prošle godine odbile prijedlog promjene pravilnika za smanjivanje poskakivanja

Haris Džananović

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Momčadi su krajem prošle godine odbile prijedlog promjene pravilnika za smanjivanje poskakivanja

Haris Džananović

Rastuće nezadovoljstvo o fizičkom utjecaju i rizicima poskakivanja bolida dostiglo je svoj zenit nakon Velike nagrade Azerbejdžana, budući da je tema nekoliko puta postavljena na dnevni red timskih sastanaka i emitirana putem timskih radija u međusobnoj komunikaciji raznih vozača i ekipa.

Direktor udruge vozača (GPDA), Mercedesov George Russell, navodno je uputio inicijativu Međunarodnoj automobilskoj organizaciji (FIA), budući da se sada otvara pitanje sigurnosti i opasnost po zdravlje vozača kao direktna posljedica poskakivanja bolida pri velikim brzinama.

“Mislim da je samo pitanje vremena prije nego što se desi veliki incident. Većina nas jedva uspijeva zadržati pravilno kretanje bolida na pravcima zbog neravnomjernog kretanja.”

Iako Russellovu zabrinutost dijeli veliki broj vozača, timovi ipak nisu mišljenja da su potrebne drastične promjene u kratkom vremenskom roku – posebice jer se ne radi o problemu od kojeg pate svi podjednako.

Krajem protekle godine, tijekom pregovora o evoluciji nove generacije bolida za 2022. godinu, pred proizvođače je stavljen prijedlog u vidu niza tehničkih rješenja za smanjivanje poskakivanja. Naime, promjene su uključivale uvođenje minimalne visine stražnjeg dijela bolida i udaljenosti od podloge.

Timovi tada nisu vidjeli potrebu za nečim takvim, no sve glasnije primjedbe vozača ponovo podižu pitanja o istom i stavljaju ih na svjetlo dana. Također, uporište pronalaze u nekim ljubiteljima Formule 1 koji su nakon jučerašnje utrke mogli vidjeti svoje omiljene vozače kako uz velike poteškoće i bolove izlaze iz bolida, a u fokusu su bili Lewis Hamilton i Daniel Ricciardo – obojica s velikom bazom navijača iza sebe.

Šef McLarena, Andreas Seidl, dijeli mišljenje da brutalnost poskakivanja po vozače definitivno zahtijeva raspravu na nekom od idućih sastanaka predstavnika momčadi i FIA-e. Također je dodao da svaka ekipa može instantno riješiti problem jednostavnom modifikacijom stražnjeg ovjesa, što bi ipak dovelo do pada performansi bolida.

“Razumijemo nivo ozbiljnosti utjecaja ovoga na vozače i mislim da je fer potez barem iznijeti prijedlog pred Tehničku komisiju, ako to ima smisla – jer svaka momčad ima rješenje za nastale probleme.”

Šef ekipe Mercedesa, Toto Wolff, izjavio je da trenutna situacija nije toliko jednostavna kako se čini te je istaknuo da je veoma bitno doći do srži problema – a to je detaljno ispitivanje zbog čega neke ekipe manje pate od pojave “dupinjanja”.

“Vidjeli smo bolide koji skoro nikako nemaju problem ili je to u malim i neznatnim količinama, a postoji i potpuno druga krajnost, očigledno. Mogu govoriti u ime naša dva vozača – oni imaju ozbiljne probleme koji se često završavaju time da i naši fizioterapeuti ne mogu momentalno pomoći.”

Ferrarijev šef, Mattia Binotto, ne vjeruje da je trenutna generacija bolida posebno teška za vožnju i dodao je da je potrebno još vremena da bi se problem shvatio u potpunosti.

“Ne mislim da su ovo najneudobniji bolidi za vožnju, ako pogledamo motosport u cjelosti. Siguran sam da postoji izazov za vozače, kao i za naše inžinjere s tehničkog aspekta. Gledamo sebe, već smo zabilježili određeni napredak i mislim da imamo potencijal za još. Prerano je suditi u ovom dijelu sezone.”

Povezana vijest:
Horner: Druge ekipe pretjeruju oko brige zbog dupinjanja, žele da im FIA pomogne; a i ja bih radio isto da sam u njihovoj poziciji

Zadnji donatori:
zekohonda
zekohonda
Vordas
Sluno13
limitmaker1

Pretplatnici:
lukarak
vlado
Renault_F1_team
Ciki-F1
Djuvedj
Become a Patron!

Bok , F1puls autori su dosad napisali 10135 vijesti i tekstova. Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas
💳 kreditnom karticom, PayPalom ili Revolutom.
Više informacija »

Haris Džananović
Pulsmedia autor
23 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

25 komentara

  1. Robert Kubica Yura Prikaži

    George dragi, povecaj ride height pa nece biti poskakivanja. Ali ne zelis to napraviti jer bi se onda borili za uci u bodove… Lakse je FIA-u pitati da promijeni pravilnik kako biste se vratili na vrh…



    22

    4
    • Ferrari Mrgud Prikaži

      Mercedes, jedina ekipa koja se ne prilagođava pravilima, nego pravila prilagođava sebi.. Pod tim uvjetima su i ušli u F1..nisu oni Aston Martin ili Renault da bi ušli u F1 pa se desetak godina vukli po sredini poretka..



      33

      1
      • Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

        Nije ni AM ušao da se vuče, a bogme niti Renault. Pa am je kupljen/brendiran dok je bio uspješan kao racing point ili rozi mercedes. Renault je pak prijetio izlaskom iz f1 ako ne prođu turbo motori.



        8

        2
        • Ferrari Mrgud Prikaži

          Ma naravno da nitko ne ulazi da se vuče, poanta je bila ipak druga..a to je da nitko od njih pri ulasku nije bio tako “spreman” na nova pravila kao decki iz Mercedesa..i to sigurno nije slucajnost za tako veliki OEM..



          9

          0
      • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

        Zaboravljaš da je MB bio upravo u sredini poretka 4 godine, tek na promjeni pravila su napravili skok. Skok je bio kvantni naravno.
        Tako da nije da su došli baš na gotovo.


        0

        1
  2. Sergio Perez Ibarac00 Donator Prikaži

    Kako je Merc mudar, neka FIA rijesi nas problem.
    A povećanjem ride heighta borili bi se s Williamsom. Sad mrcvarite vozače zato jer se ne želite odreći predormansa.
    Još Toto kaže da je Hamilton upitan za VN Kanade, koji je to sm*ad.



    34

    2
  3. “doći srži problema – a to je detaljno ispitivanje zbog čega neke ekipe manje pate od pojave “dupinjanja”
    Znači fia sada treba ko policija upast u red bull i svima otkriti zašto oni ne poskakuju

    Zna li netko vozi li red bull niže od svih i istovremeno neznatno poskakuje ili nešto drugo rade učinkovitije



    16

    0
  4. problema – a to je detaljno ispitivanje zbog čega neke ekipe manje pate od pojave “dupinjanja”.

    Mrak…ispitajte pa nam javite da znamo i mi…

    Bljak



    14

    0
  5. Sebastian Vettel 5 battery992 Prikaži

    Jedino pravilo na kojem bi FIA trebala poraditi je sigurnost bolida u pogledu SET-UPa… Pa ako Merc postavi bolid na način da isti nije siguran (kao što su učinili jučer) slijedi kazna.
    8 godina imaju najbolji PU, što bi sad Renault se trebao žaliti kako to da njihov PU nije tako dobar?
    Ili bi Ferrari trebao tražiti istragu da se sazna kako to da je Mercov motor pouzdaniji od njihovog?

    Ovakve stvari ako prođu, onda nema smisla uopće pratiti F1.
    A George, bez obzira što je nevjerojatan vozač je također i tako simptomatično bljutavi Englez… Jako antipatičan…



    27

    4
  6. Alain Prost Alain Prost Prikaži

    Binottov Ferrari sigurno nije najneudobniji, njegovi vozači se nikako ne mogu umoriti.



    17

    0
  7. Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

    Ako je ovo istina onda su si sami krivi. Međutim imam dojam da će se ići na neku kompenzaciju/ustupke. Nešto kao ukidanje zamrzavanja motora i uvođenje tokena nakon 2014.



    1

    1
  8. Renault zd1400rt Prikaži

    Mercedes u svom stilu. Svi angažirani na vršenje pritiska od Tota do brazilca.

    Gledam Hamiltona koliko se muči izaći iz bolida i sjetim se sebe u takvoj situaciji. Ne da izlazim iz bolida, već kada se ne mogu ustati od bolova, a kada bi se ustao onda se ne bi mogao ispraviti. Hamilton se ispravio bez problema. Pratim ga cijelu karijeru i naslušao sam se njegovih laži toliko da sam u stanju povjerovati da je ovo bio performans za stepenicu više od Tota i Georga s ciljem da utječu na pravilnik.

    Moj pogled na F1 će se preporoditi kada Hamilton ode u mirovinu.



    23

    5
  9. Ferrari miki the pirate Donator Prikaži

    E moj Toto imate vi problema kojima ni psihijatri ne mogu pomoći a kamoli fizioterapeuti.



    6

    0
  10. Sebastian Vettel 5 Pastor Prikaži

    Ne čudi me da nisu timovi pristali na ovaj gore prijedlog. Koliko bi bolidi izgubili performansi da im je određeno koliko se smiju nisko spustiti. A pogotovo sad bi bilo sranje da se to uvede. Zamisli da sada Red Bull mora podignuti bolid na tu određenu visinu, i time izgube sekundu? A recimo Mercedes na takvoj visini odjednom postane konkurentan, ili čak i dominantan ponovo? Ma daj, ako se desi ovako nešto ovo će postati mrtav sport.

    Mislim da se ne treba ništa mijenjati. Tek su uvedena ova pravila, a neki već nemaju problema. Neka se i ostalima da još vremena da riješe. A ako ne riješe do sljedeće godine, FIA treba pripremiti test oscilacija bolida. I ako neki bolid previše oscilira, ne dati mu da nastupi u utrci u takvom stanju. Neka to riješe kako znaju, bez obzira koliko će spori morati biti zbog toga.



    8

    0