Izdvojeno

VN Azerbajdžana: Slavlje Verstappena, odustajanja oba Ferrarija

Piše: Ivan Barin-Turica

Prije 6 mjeseci, 137 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 4 minuta

Max Verstappen pobjednik je osme ovosezonske utrke Formule 1, Velike nagrade Azerbajdžana!

U utrci koju su obilježili problemi s motorima oba Ferrarija, zbog kojih su i Charles Leclerc i Carlos Sainz odustali u prvih dvadeset krugova, Max je slavio ispred momčadskog kolege Sergija Pereza te Mercedesova Georgea Russella.

Verstappen se sad još više odvojio na čelu ukupnog poretka sa 150 bodova, dok je Perez drugim mjestom i najbržim krugom utrke došao na 129 i tako preskočio Leclerca (116).

Četvrto mjesto osvojio je Lewis Hamilton, svoje najbolje rezultate sezone ostvarili su Pierre Gasly s petim te Sebastian Vettel šestim mjestom, dok osvajače bodova zatvaraju Fernando Alonso, Daniel Ricciardo, Lando Norris i Esteban Ocon. Na posljednjem mjestu završio je Nicholas Latifi, koji je prvo u četvrtom krugu odradio deset sekundi kazne je se uoči utrke njegov mehaničar nalazio na stazi izvan dozvoljenog vremenskog roka, a onda i zaradio pet sekundi penala zbog nepoštivanja plavih zastava.

Nakon jučerašnjeg slavlja u kvalifikacijama, Leclerc je već nakon nekoliko sekundi ostao bez vodeće pozicije i prepustio je Perezu. Meksikanac je sjajno startao i s unutarnje strane prvog zavoja došao na čelo poretka, a već nakon dva kruga odvojio se na dvije sekunde prednosti.

Kroz prvih devet krugova svoju je prednost održavao između dvije i tri sekunde, dok je Leclerc iza njegovih leđa uspješno branio Verstappenove pokušaje napada. Prvi trojac odvojio se na solidnu udaljenost od četvrtoplasiranog Sainza, a onda je, u devetom krugu, Španjolac odustao zbog problema s hidraulikom i prouzrokovao virtualni sigurnosni automobil.

Njegov momčadski kolega Leclerc preuzeo je rizik za vrijeme VSC-a i otišao u boks po tvrde gume te se time vratio na treće mjesto, unatoč tome što je zbog problema s prednjim ‘jackom’, njegovo zaustavljanje trajalo preko pet sekundi.

Sebastian Vettel je kroz bokseve prošao Lewisa Hamiltona u borbi za deseto mjesto, a onda je odmah nakon probao napasti i Estebana Ocona. Iako ga je u 13. krugu uz pomoć DRS-a vrlo lako prošao, zbog problema s kočenjem završio je u izletnoj zoni i pao za nekoliko pozicija.

Ubrzo nakon je forsiranje bolida na početku utrke došlo na naplatu Perezu te ga u 15. krugu vrlo lako pretječe momčadski kolega Verstappen. U 17. krugu u boks ulazi Perez uz dosta dugo zaustavljanje (5,7 sekundi), dva kruga kasnije po nove gume odlazi i Max, a onda u 20. krugu – novi šok za Ferrari!

Charlesu Leclercu je, u trenutku dosta komotne situacije na prvoj poziciji, ‘vrisnuo’ motor. Uspio se nekako dovući do boksa, ali ne i nastaviti utrku. Red Bullovi su ponovno preuzeli vodeća dva mjesta, a George Russell je završio na trećoj poziciji. Iza njega se odvijala prava borba između Daniela Ricciarda i Pierrea Gaslyja, u kojoj se Francuz izborio na četvrto mjesto.

U narednih desetak krugova još su dva Ferrarijeva motora zakazala. Prvo je u 25. krugu odustao Alfin Guanyu Zhou, a u 33. i Haasov Kevin Magnussen. Kineski vozač uspio se nekako dovući do boksa, što se ne može reći i za Magnussena, koji je prouzrokovao još jedan virtualni sigurnosti automobil. To su iskoristila oba Red Bulla, otišla po nove gume i vratila se na prve dvije pozicije.

Unatoč tome što se borba za vrh riješila ‘višom silom’ umjesto utrkivanjem, vozači izvan pobjedničkog postolja ipak su stalnim borbama utrku učinili zanimljivom.

Uslijedilo je malo nesreće za AlphaTauri, jer Yukiju Tsunodi puknulo je stražnje krilo, zbog čega mu se na tren mahalo i crno-narančastom zastavom, koja vozaču nalaže da pod hitno uđe u boks. Nakon podužeg zaustavljanja vratio se na 13. poziciju.

Sedam krugova prije kraja Lewis Hamilton iskoristio je stanje guma Gaslyja, koji je na istima vozio još od desetog kruga i prvog virtualnog safety cara, te se uz pomoć DRS-a probio na četvrto mjesto.

Do kraja utrke u boksu McLarena pokušali su osmisliti koga i kako poslati u napad na sedmu poziciju i Fernanda Alonsa, ali neuspješno. Na kraju je Lando Norris čak i pokušao napasti Ricciarda za osmo mjesto, ali Australac se uspio obraniti.

Konačni poredak VN Azerbajdžana:

#VozačEkipaVrijeme
1Max VerstappenRed Bull1:34:05.941
2Sergio PerezRed Bull+20.823
3George RussellMercedes+45.995
4Lewis HamiltonMercedes+71.679
5Pierre GaslyAlphaTauri+77.299
6Sebastian VettelAston Martin+84.099
7Fernando AlonsoAlpine+88.596
8Daniel RicciardoMcLaren+92.207
9Lando NorrisMcLaren+92.556
10Esteban OconAlpine+108.184
11Valtteri BottasAlfa Romeo+1 krug
12Alex AlbonWilliams+1 krug
13Yuki TsunodaAlphaTauri+1 krug
14Mick SchumacherHaas+1 krug
15Nicholas LatifiWilliams+1 krug
16Lance StrollAston MartinDNF
17Kevin MagnussenHaasDNF
18Guanyu ZhouAlfa RomeoDNF
19Charles LeclercFerrariDNF
20Carlos SainzFerrariDNF

Komentiraj

137 komentara

  1. 3 utrke, 3 uništene pobjede za Charlesa.

    Ovo je katastrofa nevjerojatnih razmjera ako uzmemo u obzir da bi ovo trebala biti borba za prvenstvo.

    Tek će sada mnogi cijeniti prošlogodišnju borbu između Maxa i Lewisa, Red Bulla i Mercedesa. Osim par ljudskih greški, nevjerojatna razina kompetitivnosti i izvedbe na najvišem mogućem nivou od prvog do zadnjeg zavoja sezone.



    43

    2
  2. Michael Schumacher
    Slavenowsky Donator Prikaži

    E moj Ferrari, tuga…



    8

    0
  3. Ferrari
    Mrgud Prikaži

    Šta reći, a ne zaplakati..



    15

    0
  4. Monisha Kaltenborn
    monkeyseat Prikaži

    Čestitke pobjednicima i Mercedesu na marljivom skupljanju bodova.
    Nastavi li Ferrari ovako spašavat će na kraju i drugo mjesto od Mercedesa.
    Ovaj gif savršeno opisuje Ferrari. Samo zamislite opcije: bolid, vozač, strategija. Uvijek neki qurac krepa.
    https://giphy.com/gifs/vs-good-cheap-I7183SWqDxhkY



    19

    0
  5. Koji debili u Hondi e pobjeda ko na traci a oni se povukli… Jos japanski vozac u formuli….



    21

    0
  6. Charles Leclerc 16
    ferarista Prikaži

    Ferrari ko Honda na početku

    Svih 6 bolida ferarijevih motora sa problemima ovaj vikend,
    ova četvorica odustala danas
    MSC odustajanje na FP1,a
    Bottas jedva započeo kvale.
    Čestitke RB na tituli.



    18

    0
  7. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    Ferrari je obična dr*lja!!! zavedete skine sebe skine tebe i kad bi napokon treba uzivat ode kući!!! i tako vec 15 godina…



    29

    1
    • Monisha Kaltenborn
      monkeyseat Prikaži

      Još i gore. Očekuješ maticu, a ispadne vijak.



      22

      0
      • Michael Schumacher
        VRSV546 Prikaži

        neslažem se, jer kad bi ispala vida onda bi odusta od nje “njega” a vako i dalje ludiš za njon iako ni sam sebi nisi jasan zasto



        5

        0
      • Ma otpasti će njima točak i to ne jedan nego svi
        Nažalost ovo je sprdačina
        Uh,mogu samo zamisliti kako se osjeća Leclerc ,a i Seinz
        No dobro više sreće u slijedećoj sezoni ,malo se šalim ali u svakoj šali ima i istine
        I ako navijam za ferrari još prije početka sezone i na početku rekao sam da će Max ponovo biti prvak ,onda se nanizali pehovi Red Bulla a ferrari nekako vratio osmijeh i nadu ali nije to bio onaj pravi osjećaj i onda ,totalni raspad
        Mislim ,ma siguran sam da Max ovo neće ispustiti ,Red Bull je opasna ekipa ,no nada umire posljednja ,jedina šansa za ferrarija je par odustajanja Maxa ,i Red Bull ima bolje vozače ,Leclerc se sam bori ,Sainz je dobar,može biti i brz ,ali mora voziti brže i bolje
        A tako je kako je !



        2

        0
  8. Sebastian Vettel 5
    dzalac Prikaži

    Ozbiljni problemi za ferrari, dok rb rutinski uzima 1-2



    13

    0
  9. Mick Schumacher
    Ante Maras novinar Prikaži

    Pasta Italiana…



    13

    0
  10. James Hunt
    Luca Badoer Prikaži

    “No fighting”

    12.06.2022, 8.utrka sezone…Ne zelim vise cut ni za jednog Barichella, Massu ili Bottasa od strane RBR fanova…

    Ferrari PU katastrofa… highlight dana duck tape na Tsunodino krilo



    33

    23
    • Razlika je samo u tome sta je tu poruku dobio kad ga je Maks prestigo a bio je brzi od Pereza onak sekundu i pol ako ne i vise. Nema smisla da ovaj zezne utrku za oba bolida s pokusajem branjenja.



      6

      22
    • Robert Kubica
      Yura Prikaži

      Da, imas pravo. Necemo spominjati da je Max u sljedecim krugovima bio po sekundu brzi od Checa. Isto tako nemoj u obzir uzeti da je Max zavrsio 21 sekundu ispred Pereza.

      Htio ti to ili ne, Max je danas bio klasa iznad



      27

      3
      • James Hunt
        Luca Badoer Prikaži

        Totalno nebitno. Bitno je da je svima jasan tretman.

        Da li si ispred u kvalifikacijama? Da. Da li si ispred na stazi? Da. Da li u tom trenutku unistava utrku Maxu? Poprilicno ne. A i da im je bitan PER poslali bi ga u boks ranije em da pokriju LEC em je dobro pojeo mediume ili se cesto posalje vozac na drugom mjestu u tom trenutku za pokrivanje pozicije, sto je u danasnjem slucaju VER pa bi to bilo jako jako nezgodno ako bi slucajno VER zavrsio na losijoj strategiji.

        I sta da stigne Maxa npr, mislis li da ne bi bila poruka “We need this points, back off”.



        3

        21
        • To što je bio brzi u kvalifikacijama usred utrke je znaci nista ako mu je timski kolega brzi u utrci i to uzima prioritet. A gume si je sam kriv što ih je pojeo, osobito jer je znao da ne mora riskirat kad je Lec bio daleko iza jer je stao u boks. Ti se sad pozivas da su trebali pokrit Lec s boksom, ali zasto? Dva na jednog su i puno su brzi, a ostalo je jos 40-ak krugova do kraja. Tako da su tvoji argumenti besmisleni. I u to sta bi bilo kad bi bilo necemo ulazit jer za to nemas argumenata nego nagadanja.



          15

          1
        • Robert Kubica
          Yura Prikaži

          Ne, ne mislim da bi to rekli Perezu. Iz razloga jer ni jednom do sad nisu isli nerazumno donositi odluke u korist Maxa. Istu stvar bi i Ferrari napravio su u scenariju Sainz i Leclerc. Ne iz razloga jer preferiraju Leclerca, nego jer ta odluka ima puno vise smisla i oboje koriste od nje.

          Samo zelis neku ispiriku ako Max bude opet prvak. Trenutno je najbrzi u poglefu utrka, svaki vikend je malo kaskao u kvalifikacijama, ali zato to nadoknaduje u utrci. A jbg bodovi se broje u utrkama, ne u kvalifikacijama.



          10

          1
      • Ma volili Maxa ili ne on je trenutno vrhunski vozač i strašno brz
        Pa svi vidimo kad Max vozi iza ,jako teško se obraniti ,dečko zna i svaka mu čast
        Uh,da je takvih više ,naravno bez Red Bulla i Honde bila bi druga priča ,ali Max daj Maximalno



        5

        0
    • Gledate tu poruku kroz prizmu jedne utrke i zavrsetka ove danas a zaboravljate da je Leclerc bio skroz u igri za borbu sa Maksom i nije bilo smisla da ga tada vidno sporiji Checo zadrzava…



      15

      1
    • Carlos Sainz 55
      Tudum Donator Prikaži

      Jbt pusta drama se pravi od ničeg. Max je bio sekundu po krugu brži i stigao bi ga ionako. S ovim su samo izbjegli možebitne pizdarije u situaciji kad imaju sigurnih 1-2. Uostalom i Checo je na kraju utrke rekao da je Max imao jači pace i nije se dao navući na tanak led od one britanke.



      25

      0
    • Max Verstappen 1
      vlado Donator Prikaži

      Perez je sam još ranije javio da su mu otišle gume. Ovo nije bila naredba.



      17

      0
    • Ajde ajde, trebali su se porokati radi zanimljivije utrke?

      Zna se da je Max zlatna koka i neka se zna na kraju krajeva! Iskreno, bolji je i brzi vozac od Pereza i nije Perez taj s kojim se Max trenutno bori za titulu iako to bodovi tako pokazuju.

      Zasto da nam Barichello i Massa budu tabu teme? Oni i njihova momcad su kreirali ovu “sramotu” sa “vodonosama” i treba da nam uvijek budu tu negdje u sadasnjosti jer su oni ti koji su sahranili free to race naviku…
      Jednom kad se presla crta vise nista nije isto!



      6

      6
    • Napij se ladne vode, bit će ti lakše



      4

      1
    • Max Verstappen 1
      Kuko11 Prikaži

      Se… kvake, zna se tko je br. 1. i kroz cijelu povijest ovog sporta se zna tko je br. 1. u momcadi. Ne vidim u cemu je problem, osim sto si pomislio da ti trebas odredjivati tko ce pobjediti na utrkama i tko ce sta komentirati ovdje…



      4

      0
    • Da i? Nije Perez doveden da osvoji prvenstvo nego da bude 2. vozač. Takva je politika RB



      3

      1
    • Max Verstappen
      Kenzo Donator Prikaži

      Mislim da bi se trebao posvetiti McLarenu, okani se RB-a.



      2

      0
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Pa to ne znači da su mu rekli da se skloni, nego da se ne lakta sa timskim kolegom, koji je vidno brži… Potpuno normalna odluka.



      1

      1
  11. Kriminalno od strane ljudi odgovornih za Ferrarijev PU.

    3. utrka zaredom koja je trebala biti pobjeda, a da je završila katastrofalno. Tako se ne osvaja naslov. Tako se ne osvaja ništa.



    7

    3
  12. Bravo Red Bull i bravo Hondaaa najbolji as koji Red Bull ima! Top steta za Yukija bili bi 4 motora u bodovima! Bojim se da sezona odlazi u korist RB,moglo bi postati jako brzo dosadno!!!! Steta za Ferrari nadao sam se dobrim borbama protiv Leclerca! Ajmo sad i Kanadu uzet!



    13

    0
  13. Felipe Massa 19
    mrgud88 Prikaži

    Kada sam nakon Monaca pisao da su oba prvenstva gotova, dobio sam gomilu minusa. Sta mislite sada ko je bio upravu? Da se razumijem, ogorcen sam kao Ferrarijev navijac, ali sta ocekivati od njih. Jedna utrka, i cetiri motora otkazu… Kod mene bi letjele glave u odjelu za motore.



    10

    12
    • Kimi Raikkonen 7
      Azavi Donator Prikaži

      Zato sto neki ljudi nisu optimisti, i ne vole kad ljudi pisu negativne stvari i nabiju stvari na nos rekao sam. Okej svaka cast upravu si bio, al koliko puta si bio i u krivu, pa nisi zvonio na sva zvona kad si bio u krivu. Chill out i uzivaj u lijepom danu



      12

      1
      • Felipe Massa 19
        mrgud88 Prikaži

        Ko ne voli da čuje istinu/realno stanje, koje je u ovom slučaju bilo u negativnom kontekstu, uopće ne bi trebao da čita komentare. I to ne samo na ovom sajtu, već generalno. Život nije bajka i [email protected] se dešavaju, sa kojima svaki odrasli čovjek treba imati mehanizam da se nosi….



        5

        8
      • Svi mi navijači ferrarija smo optimisti i naravno da ne gubimo nadu
        No isto tako treba biti i realan
        A realnost je takva da je Max i Red Bull u velokoj prednosti ,bilo bi super da se to okrene ,ali teško
        No ,nada umire posljednja


        0

        0
  14. Max Verstappen
    CroBottas Prikaži

    Leclerc je spreman biti šampion, a Ferrari nije spreman imati šampiona, nažalost. Šteta!



    28

    3
  15. Robert Kubica
    Yura Prikaži

    Steta, ipak dosadna utrka unatoc ocekivanjima. RedBull je bio pre brz, a pogotovo Max, 20 sekundi ispred Pereza.



    9

    1
  16. Nema Ricciardu otkaza, inženjeri ga drže ko kap vode na dlanu.



    13

    4
  17. Malo mi je žao Ferrarija, ali samo znaci da ostatak sezone bude veci pritisak pa bi moglo bit zanimljivije. Checo je dobar vozač, krenulo ga u jednom krugu, ali Maks je i dalje klasa vise po brzini.
    Bravo Seb! Šteta za ono izlijetanje ali nadoknadio je.



    16

    0
  18. Sebastian Vettel 5
    battery992 Prikaži

    Talijani, istovremeno briljantnost i debilana…
    Šteta za Leclerca, jedan je od najboljih vozača koje sam uopće gledao, ali s ovim Ferrarijem teško ostati normalan…



    10

    5
  19. Tuga žešća..što reći za Ferrari. Nadam se da će biti bolje…ali ovako se gube prvenstva..čak je i strategija izgledala dobro. Pa i da je ušao 2. put u box imao bi svježe gume za kraj.. Ovako, može se samo žaliti…
    SAI neću ni komentirati.. nakon 8 krugova 5 sekundi.. wake up!! Za tjedan dana jedna od najdražih staza…WAKE UP!



    1

    0
  20. Mislim da je to to. Tko se nadao do danas mislim da mu je sada pomalo sve jasno. Od potencijalne 3 pobjede i 75 do 78 bodova do 12 bodova iz Monte Carla. Znači kad vidim da je Russel za petama Leclercu bodovno onda mi je jasno koliko su usrali motku. Može ih braniti tko želi ali ovo je previse. Pa ovoliko odustajanja u trećini sezone oba bolida ili kikseva vozača i ekipe ne pamtim. Sramota za Ferrari.



    15

    0
    • Gledaj to sa vedrije strane..Pripremali su se cijelu proslu sezonu za ovo…



      23

      0
    • Mladi su .naučit će…nekad.. jednom.. možda.
      ..dok smo živi.. this time next year. .ko zna…
      A možda su u šumi…i tako to…a onda je zeko zamotao….

      Da…



      1

      0
      • Ma branio sam ih uvijek svih ovih godina kada su ih drugi napadali. A branio sam ih zato jer i u drugim ekipama sjede ti briljantni britanci njemci francuzi pa au gledali Ferrariju u leđa. Nažalost po nas navijače Ferrarija, kad su blizu uvijek nešto useru. No to ne mijenja činjenicu da su za ostalih 8 ekipa na gridu space shutle. Napravili su dobar i brz te nepouzdan bolid. Vozači su vrlo dobri no momcad i pitwall su ok. No za naslove će trebati puno više od ok i puno posla da bi se uopće pobijedilo neku utrku.



        1

        0
        • Dietrich Mateschitz
          toky13 Donator Prikaži

          A sad su taman izjednaceni po kvarovima.
          Max i Leclerc po 2 dnf mehanicka i
          Carlito i Perez po 1 dnf mehanicka.

          Jebiga ga,pisalo se isto tako u prve tri utrke da su Bikovi brzi , ali nepouzdani.

          Nadam se da ce se talijani dovesti u red sa pouzdanoscu, radi zanimljivije sezone.



          2

          0
        • Sve 5, ali Sainz je imao grešaka i drugi su ga naguzili dok je Leclerca dva puta naguzio motor iz vodstva i jednom njegov tim sa strategijom. To nije ni blizu isto. Max je direktno profitirao svakim kiksom Ferrarija i Leclerca dok ovaj ni jednom. To nisu ni blizu slične situacije.



          1

          2
  21. Mislim da sam se danas pomirila s činjenicom da ništa ni od ove sezone za crvene…



    8

    0
  22. OK prebacujemo fokus na slijedeću sezonu gdje ćemo poraditi na pouzdanosti motora, taktici i Sainzu. 🤦‍♂️



    26

    0
  23. Ayrton Senna
    cenki95 Prikaži

    Ne kužim čemu se mi Ferraristi čudimo. Ferrari je oduvijek bio ovo. Osim u doba Schumachera, Todta i Brawna.



    27

    0
  24. Fernando Alonso
    Mr.Spaceguy Donator Prikaži

    Nevjerovatno kako se situacija može naglo promijeniti.
    Ferrari mora dobrano zavrnuti rukave jer su trenutno na tankom ledu. Od ostalih, pohvale Gaslyu, Vettelu i Alonsu na solidnim bodovima a ovi u McLarenu bi trebali malo primiriti Norrisa.



    9

    0
    • Mclaren
      raca Prikaži

      ne vidim neki razlog da ga se primiri. Nije mu se Ricciardo približio na manje od pol sekunde pa da ga pusti. Zaostatak je bio iznad zone drs-a., ako pak misliš na napad pred kraj, to je njegovo legitimno pravo prestići ga ako je brži. Startno ciljna ravnina je dovoljno dugačka da se to obavi bez ikakvog rizika. Nije bio brži i sve ok



      2

      1
      • Naravno da je bio unutar DRSa…Moras bacit oko na utrku opet…
        Rici je na H bio brzi i nisu ga htjeli pustit naprijed iz svojih razloga… Kad je kasnije Lando poceo kemcat bio je na 2.5 s od Riccija i bilo je totalno bzvz, tek se kasnije priblizio pa su mu rekli da zadrzi poziciju..
        Nema on legitimno pravo nista napravit ako mu momcad kaze da to ne radi.. I pretjecanja bez rizika nema, svedes ga na minimum ako te covjek pusti..



        6

        2
        • Mclaren
          raca Prikaži

          Bio je zaostatak preko 2 sek kad je Ricciardo rekao da je brži???. Ne znam na osnovu čega Malo kasnije je pao nešto ispod sekunde. Zašto se tada nije sam približio Landu kad je bilo vidljivo da za Alonosm zaostaje 0,9-1,5 sek? Ionako su bili na različitim strategijama.


          0

          1
        • Nije
          Covjek mu je visio u DRSu od pocetka utrke i nakon par neuspjelih pokusaja pretjecanja (negdje oko desetog kruga, mozda ranije) je pitao da li je to sve sto Norris moze i reka je da smatra da on moze bolje.. Tad se i mogla napravit zamjena jer je ta H guma bila bolja rece guma od M i razmaci su bili ok za zamjenu, ..Kasnije nakog sto je iza Riccija izasa Gasly nakon obavljenog boksa vec je sve bilo kompliciranije za odradit, svi su svima brzo bili u DRSu…



          2

          0
        • Bitno je da je Norrisu uspio overcut nad Alonsom. 🤣
          Najkomičnija scena danas.
          Mislim, Ferrari nije bio komičan, bio je jad i čemer.



          8

          0
        • Mclaren
          raca Prikaži

          Crash u momentu kad je pitao jel to sve od Norrisa, zaostajao je, čini mi se 2,2 sek. I to me je začudilo zašto pita


          0

          1
        • Nije.. U trenutnu kad je isa taj TR u prijenos zaostatak je bio 1.4… Opet, nije bas da mozes trenutak TR uzet kao referencu jer nije uvijek “live”…
          Iznad te dvije sekunde je otisa kad je Sainz odusta kad je bio VSC…
          Odgovor McLarena na pitanje Danijela nismo culi, ono kasnije sa overcutanjem Alonsa je na razini crvenih i njihovog “understand….checking…”



          1

          0
  25. Pa čekaj kako ovo sad?Zar ljudi na portalu nisu rekli da Ferrari ima najbolji motor?



    12

    1
  26. Aston Martin
    stiff Prikaži

    Karma za toksične navijače⛈️



    10

    7
  27. Čestitke & Bravo Max – Bravo George !

    Šteta & tuga golema Charles.



    3

    1
  28. Fernando Alonso 14
    tapa-tapa Prikaži

    Kaos u ferkanu rekao bi🤷‍♂️ međutim sad su ispucali sve kredite. Utjeha je to da je ipak bolje popravljat brz bolid nego tražit rješenja kod sporih. Vjerujem da će se posložit šta se treba posložit i da će LEC ove godine ferkana dopeljat na vrh gdje im je i mjesto. Glave dole dečki i hrabro naprijed-nema predaje. 💪💪💪



    7

    9
  29. Bolje se roditi bez k nego sreće.



    6

    0
  30. Pirelli Intermedium
    crofessional Donator Prikaži

    Baku prosječan s ovim novim bolidima…
    Ferrari implodirao/motori eksplodirali!
    Sve govori Binnotov pogled u bolid broj 16.
    Ipak, za pohvalu je pokušaj alternativne taktike …
    Opuštenost U RB, mogu mirno gledati prema ljetu i godišnjima…
    Jo jo Mercedes opet maksimalno.
    402 street race Alpine
    Nervozni Lando..
    Bravo za Hondu, šteta za Japanca.
    Za dobrobit WDC nadam se da nas ne čeka “borba” poput one Lewisa i Bottasa 2020.



    9

    0
  31. Fernando Alonso 14
    alonso05espana Prikaži

    Samo ću čestitat Maxu na novom prvenstvu i Red Bullu na konstruktorima. Nemam ništa drugo za komentirat osim pohvalit Gaslya na P5 i Vettela na P6 i mog Alonsa (moram bit pristran 😛)

    Odoh gledat Le Mans do kraja.



    7

    1
  32. Uhvatio se ja danas posla premještanja routera i recivera. Računam, taman stignem do utrke koja počinje u 3 (po HR vremenu, da ne bi bilo zabune.
    Fino ja upalim prijenos u 3 i shvatim kako je to biti u Ferrariju. 😵‍💫

    Neka se i ovo dogodilo u 20+ godina praćenja sporta



    18

    0
  33. Na kraju će taj najbolji motor (kako su mu tepali na početku sezone) biti najgori motor. Koliko ja vidim Alonso je na pravcima bio uredno brži a i Aston Martin se dobro drzao po ravnom. A da ne pričam da jedini gore kao šibice. Ono, vratio sam si film u devedesetke i vrijeme kada je Schumi došao u Ferrari. Možda se povijest ponavlja…. LoL



    9

    0
    • Lec je došao u Ferrari 2019., znači možda bude titula 2023.
      Mislim ono, ove godine kako se stvari odvijaju, ništa od toga.



      5

      0
    • Michael Schumacher
      Slavenowsky Donator Prikaži

      Bolje rečeno ponavlja se 2017-a.

      Problem Ferrarija nisu samo preformanse, nego i logistika. Mene frapira smirenost inženjera u momentima gdje nam se ruše kule od karata! Jesu li toliko samouvjereni da je ovaj bolid ogroman potencijal, te su izračunali da imaju dovoljno fore da se našpanuju i da udju furiozno u završnicu!?

      Jedino mi ova logika ima smisla, dok bilo koja druga je idiotska.

      Ferrari mora da radi “wake up call”, uraditi nešto što neće oštetiti tim. U početku sezone RBR je imao sličan problem, nakon toga RBR u kvalama ne pokazuje ogromnu brzinu, pa ni u utrci toliku, ali su sredili pouzdanost. Ferrari je dobio na brzini, ali pouzdanost je katastrofa.

      Od motora je očigledno maximum za sve, niti RBR neće biti brzi, kao ni Ferrari, sada je sve na aerodinamici. Ferrari je opet počeo da jede gume, tako da se sve vrti u krug.

      Gubimo na svim frontovima od RBR-a, jasno je ko dan da su ipak za nijansu bolja ekipa, to će sigurno da frustrira.

      Nek nam je bog na pomoći…



      5

      1
      • Retalijanizacija momčadi uzima najviše danak na pouzdanosti. Fali im neki analni Švabo da radi kontrolu kvalitete jer ove šlampavosti stvarno nemaju smisla. Jednostavno ne zaslužuju Leca. Frajer dela čuda, a oni ga redovno zajebu.

        Inače je situacija otužna
        Max 20 sekundi ispred Pereza – to razumijem frajer je štedio motor i živce jer apsolutno nije bilo šanse da mu dozvole preticanje sve i da ga se približi Maxu.
        Perez 25 sekundi ispred GR – s obzirom na Perezovo tankiranje reklo bi se da je 45s realni razmak RB – MB
        GR 25 sekundi ispred LH – kaj nije vrijeme za penziju?
        VET je negdje našao motivaciju da se dobro zabavlja – ne znam otkud i kako, ali super mu ide zadnjih par trka.
        RIC/NOR – McLaren je bio loše podešen za mediume i super za hardove, ali na Mc pitwallu to nisu bili u stanju shvatiti (očito Ferrari nije jedini s klaunovima na pitwallu). Zahvaljući tome završili su iza Alonsa i Vettela. Tsunoda je bio kolosalni baksuz (a zanimljivo kako su i Maxu zabranili DRS do kraja – očito je ista konstrukcija stražnjeg krila/DRSa na AT i RB. A ostali su tamo gdje ih se i očekuje – nigdje.



        5

        2
        • Lewis Hamilton
          smr201 Prikaži

          Ham je bio 25 sek iza Russella jer je popušio 5 mjesta u boxu i dok je došao nazad iza Russella ovaj je već bio 15 sek ispred.
          MB se lupa nogom u guzicu nakon ovakvog rezultata, pogotovo na ovoj stazi 😄



          2

          2
        • Sebastian Vettel 5
          Vordas Donator Prikaži

          Kad sam ja to napisao bilo je nekih koji su me opovrgavali ali u Ferrariu mora biti anglosanksonsko francuska ekipa koja vodi priču. Talijani po defoltu nisu takvi, osim časnih izuzetaka a takvi su jako rijetki. Treba nam jedan Todt, Brown i Byrne da to poslože.



          1

          0
        • Michael Schumacher
          Slavenowsky Donator Prikaži

          Najgore od svega je što Binotto nije čisti Italijan, trkaci direktor ili jebeni strateg nam je Francuz.

          Gdje je problem?

          Laički gledano, problem je u organizaciji ekipe. Binotto bi trebao da bude kontinuirano u labu, da radi ono u čemu je najbolji. Ferrari godinama ima takav problem, da se aerodinamika i motor nikako ne slažu. Ove godine aerodinamika je drugačija, hvala bogu izašli su iz zone komfora i napravili drugačiji bolid i na tome im čestitam. Dok, motor najveća uzdanica je donekle podbacio, ne mogu reći totalno.

          Binotto jednostavno mora da se odrekne funkcije TP-a, kako bi ekipa prodisala. Uloga TP-a je i strateška, fokus mora biti na jednom. Ako nam glavni strateg kiksa već solidan broj puta, pa takvog je najlakse otpustiti.

          Kada se glava malo ohladi, ne mogu ih kritikovati što žele nešto drugačije, pa i ovo eksperimentiranje sa motorom, ali zbog čega postoje dva vozača? Barem u ovom trenutku Sainz može biti poligon za to, dok Leclerc neka vozi u nekom safe modu, jer bolje i 3 mjesto, nego 0 bodova.

          Pisao sam već jednom koliko bi Binotto želio da se odrekne “sefovske” funkcije? Binotto je sigurno razlog Arrivabeneovog odlaska i postavljanje sebe na sefovsku stolicu. I evo na kraju smo dobili rezultat isti, ništa frcko nije bolje uradio!

          Već neko vrijeme Binotto se licno Leclercu javlja na radio i sa mirnim tonom govori duga je sezona itd… Leclerc nakon toga ni da pisne. Ono cringe teski…

          Realna slika da je RBR na pravcima dosta brži, dok u zavojima nije, jednostavno izbalansirati brzine u zavojima, malo aerodinamiku fokusirati na pravcima, plus talent Leclerca iskoristiti i donekle se možemo boriti sa RBR-om. Jer u suprotnom ode nam RBR I eto nam Mercedesa!



          2

          0
      • Slawene F1 75 je izasao iz tvornice kao gotov komplet nije da Ferrari ne zna sta unaprijedit tj zapravo i ne zna,RB18 ce bit sve brzi i brzi,iduce godine ce svi kopirat RB pristup,W13 ima sanse isto ali mislim da je Merc Pu malo slabiji tu im samo fia moze pomoc radi e10 goriva! Uglavnom za iducu godinu su pravila ista i Horner je rekao da ce na VN Britanije predstavit polu koncept RB19 ucite pa kopirajte! Ali motor i dimenzije ne mozete!



        2

        0
  34. Potez utrke ono Vettelovo okretanje kad je promasio apex kod pretjecanja….
    Ferrari jao jao
    Red bull uzeo maximum a bome i Mercedes…ima jos puno do kraja i kvarit ce se svi ali ovo ne izgleda dobro po pitanju pouzdanosti za Ferrari motore



    14

    0
  35. Lewis Hamilton 44
    NRteamLH44 Prikaži

    Da nije do senzora odustajanje? 😂



    2

    2
  36. Da je McLaren bio strpljiv možda bi se oni prošle i ove godine osladio u naslovu prvaka. Powered by Honda


    0

    4
  37. Kimi Raikkonen 7
    Kimi19 Prikaži

    Dragi Charles… Ako zeliš naslov, bijezi iz Ferrarija…
    Ne mogu se nacudit ekipi kako smireno sve promatra i daje izjave… Svojim kvarovima i odlicnoj strategi covijeku izbili sigurnih 75 bodova u zadnje 3 trke



    3

    1
  38. Mattia Binotto
    Limpskinz Prikaži

    mislim da se vetel spasio time sta su ga otkantali u fareriju, da je sad jos tamo i da ima priliku borit se za titulu ali ga sjebe ili timska strategija ili timski quality control, ne bi mu ni ova griva pomogla sakriti ćelu



    5

    0
  39. Ferrari je sam sebi najgori protivnik, godinama već, ili je do bolida ili je do vozača ili je taktika.Drugu utrku zaredom su uprskali sebi pobjede, ali mislim da će oni biti jači tamo kada krenu Azijske utrke pogotovo Singapur.Još samo da Mercedes riješi taj “bouncing” pa bi mogli imati napokon troboj za titulu.



    1

    1
  40. Formula1
    Zeko Prikaži

    ferrari virus u zamahu.

    timske odredbe pripitomile meksikanca. šteta

    bravo sir Russell



    1

    2
  41. Michael Schumacher
    ZJ11 Prikaži

    Moze se vec lagano reci da ce Max uzeti naslov ove godine, samo je pitanje hoce li srusiti rekord po broju pobjeda u sezoni. Vozi jako suvereno, cuva gume odlicno i realno u ovom trenutku uz Ferrarijeve probleme ne postoji nacin da ga se zaustavi.

    Ferrari je nazalost izgubio najbolji dio od predhodnih sezona i dzaba im brz bolid ako nisu u cilju.

    Hamilton lijep oporavak, ali ovaj mercedes je promasaj u mnogo aspekata. Imaju drag kao trokrilni ormar.

    Seb opet greska koja se nebi trebala dogadjat ali i bez nje tesko nesto vise od P6.

    Izgleda da je i onaj mehanicar williamsa kanadjanin.

    Novi bolidi sad nakon 8 utrka nisu po mom misljenju uopce pridonijeli boljem utrkivanju, bolidi se mogu pratit ali zavjetrina je puno manja i pretjecanja i u bakuu uz toliki pravac samo zahvaljujuci razlici u gumama manje vise.



    6

    1
  42. Charles Leclerc 16
    ferarista Prikaži

    Valjda ćete objaviti koji članak i izjave iz Ferrarija u vezi ovoga? Ili surfamo i dalje po stranim medijima?



    5

    1
  43. Prošle godine u ovo doba isto se činilo da će RB lako uzeti naslov bez obzira na pucanje gume.

    Sezona je duga i s bodovnom razlikom lako se nadoknadi ovakav zaostatak.

    Po meni je Ferrarijev glavni problem što su u utrci sporiji. Kvalifikacije su im odlične, ali RB dominira i nadoknadi u utrci. Da Ferrariji nisu krepali, opet bi Max pobijedio.



    12

    0
  44. Michael Schumacher
    27Ferrari28 Donator Prikaži

    Ima koji kamen da se mogu sakrit ispod njega.do Kanade.



    4

    0
  45. Nelson Piquet
    graho Donator Prikaži

    Mislim da se Enzo prevrće u grobu. Od onakvog starta sezone do ovih fijaska zadnja 3 trkaća vikenda… Nisam ništa ni očekivao od Ferrarija, jer svake sezone ide ista priča, ali u jednom trenutku sam čak i povjerovao da su postali momčad, a ne leglo idiota i politike… Doduše mlad su oni tim, treba prebaciti fokus na sledeću sezonu.



    7

    1
  46. 14 trka do kraja prvenstva , a već plakanje kako je sve izgubljeno !?!?? povodom ovoga padaju mi na pamet stihovi ivana gundulića ” Kolo od sreće uokoli vrteći se ne pristaje: tko bi gori, eto je doli, a tko doli gori ustaje.” bilo je Ok za fanove ferraria kad je na početku prvenstva max odusta 2 X zbog problema RB no kolo sriće se okrenulo i u naredne 4 trke je CL odustaja 2 X , a to je navodno katastrofa ?
    a da pogledamo ovako , kroz bodove … posli prve 4 trke CL je ima 86 , max 59 bodova = razlika 27 bodova u korist CL . posli sljedeće 4 trka stanje je 150 max , 116 CL = 34 boda u korist maxa . pokušajmo bit objektivni pa ne optuživati za svaku grešku ferrari neko kad treba , kad zaslužuje i leclerca . jer u imoli kako je i sam prizna zbog pohlepe je umisto 3. završija 6. čime je prosuja sigurnih 7 bodova . sa ovih 7 bodova razlika između CL i maxa bi bila 27 bodova u korist maxa tj onolika koliku je bodovnu prednost ima CL posli prve 4 trke .
    14 trka prije kraja kukat kako je sve rješeno , predat se ili upadat u nekakvu depresiju je malo komično . fanovi ferraria me donekle podsjećaju na fanove hajduka … počme se dobro i ako se “složi” nekoliko lošijih rezultata … depresija . hipotetski … šta da max sljedeću trku odustane , pobjedi CL i eto razlike na 9 , a uz najbrži krug i na 8 bodova .
    jučer jednostavno nije bija dan ferrarievih PU , 3 odustajanja zbog toga + već nekako standardna “srića” CS kojeg je “izdala” ne PU nego hidraulika ALI usvakom zlu ima i nešto dobro . ako su svi imali isti ili sličan problem analizom će se ustanovit zašto je tako bilo i problem će se riješit . bilo bi puno teže da su odustajali zbog različitih problema zar ne ?
    jučer su gledatelji glasali za LH ka vozača dana mada mislim da je prije treba dobit nagradu za najbolju sporednu ulogu u glumi . sporednu jer trenutno prva violina MB je GR koji u Q ima 5 Vs 3 i trkama 7 Vs 1 protiv 7 X prvaka + 49 bodova više od kolege . lewis je starta sa P 7 i odustajanjem CL i CS je ima osiguranu P 5 na kraju uz malo sriće je završija na P 4 jer je izlaskom VSC gasly “promašija” pit ( na krivom mistu u krivo vrime) i osta na starim gumama . LH je zbog VSC ima “besplatnu” izmjenu guma u 33. krugu , PG nije . sa gumama starim 34 kruga nije moga parirat LH čije su gume u trenutku preticanja PG bile stare 11 krugova . LH zapravo nije jučer uradija ništa spektakularno po pitanju vožnje i sve je bila stvar peha CL , CS i PG . poštenije bi bilo da je titulu vozača dana osvojia seb ako zbog ničega , a ono zbog munjevite reakcije kad je uzletija van staze i instant se vratija . osim toga seb je ako se sjećam ima samo jednu izmjenu guma u 9. krugu i znači da je završija na P 6 sa gumama starim 42 kruga . znači i on je napredova 3 mista ka LH samo šta je seb uspija sa starijim gumama do kraja držat alonsa koji je ima 9 krugova svježije gume od seba . ali fanovi su odlučili da je lewis odradija trku super usprkos sudeći po izlasku iz bolida nesnosnim bolovima u leđima :) :)
    možda je treba pozvat i ekipu sa nosilima da ga iznesu iz bolida . nadam se da će do kanade koja je ove sedmice angela uspit sredit bolna leđa LH . i toto svesrdno pomaže mišljenjem kako treba doči do srži problema tj detaljnim ispitivanjem zbog čega neke ekipe manje pate od pojave “dupinjanja”. milim da bi bilo zaista korektno da te ekipe otkriju tajnu MB gotovo nikakvog ili malog “dupinjanja” svojih bolida bez da gube na performansama . interesantno da su jučer teško izlazili iz bolida ricciardo i lewis , a obojica imaju za sada negativan skor protiv mlađih , neiskusnijih kolega . šteta šta s e zbog ove pojave ne mogu stavit senzori na bolide koji imaju male ili nikakve probleme sa “dupinjanjem” . da mogu MB bi to odavo riješija …..



    4

    4
    • F1puls
      ivanh Prikaži

      [email protected] sporedno pitanje za tebe a vezano za stratege u Hassu a na koje ja nemam odgovor.
      Naime, Mick je startao na tvrdim guma i već nakon (taman prije vsc-a) 10 kruga zovu ga u boks po mekane gume da bi ga opet nakon 10 kruga stavili na tvrde. Pa zar nije bilo logično da mjenja hard negdje oko 30-og kruga, poput Riciarda ili Ocona.?



      1

      0
      • Sebastian Vettel
        Pastor Prikaži

        Naravno da je logično. A vidjeli smo da je i Ricciardo koji je najduže ostao na hardu, jedva priveo kraju utrku na mediumu. Medium je zaista bio loš i trebalo ga je staviti što kasnije za ove što su startali na hardu. Haas je tu napravio gadan zajeb, ono u Monaku sa Ferrarijem je ništa u odnosu na ovo. A na kraju će svima opet Mick biti kriv za sve…



        3

        0
      • ivanh … pošto je mick starta sa P 20 mišljenja sam da su se u haasu malo “igrali” sa strategijama za njega jer kad startaš zadnji … niže ne možeš . MS je podbacija debelo pa su možda “kroz njega” kalkulirali kako i šta sa KM ( u bakuu ) koji je počeja solidno sezonu ali je u zadnje 4 trke 3 X ima teh probleme i odustaja nadomak bodova . najbolji plasman MS je bija u prvoj trci sezone (bahrein) ali i tada je bija skoro 10 s “udaljen od boda . da nema latifia i odustajanja nekih vozača MS bi “uredno” završava na začelju pa je možda zbog toga recimo “poligon za testiranje” tokom trke za KM i haas . mislim da će završiti među 2 – 3 bodovno najlošija vozača na gridu , a po pokazanom bolje nije ni zaslužija . da je tata OK virujem da ni on ne bi bija zadovoljan onim šta mu sin prezentira mada bi se haas moga borit sa AM i williamsom za poneki bod . mislim da je mick “pokupija” većinu gena od mame , a ne od tate jer da prevladavaju geni tate bija bi puno bolji . znam , otiša sam “široko” , off topic ali kad si već spomenija micka nisam moga izdržat , a da ovo ne ” izbacim” iz sebe .


        0

        1
        • F1puls
          ivanh Prikaži

          MS je bija u prvoj trci sezone (bahrein) ali i tada je bija skoro 10 s “udaljen od boda .

          ..da i tad je krenulo, jer ga tokom SC nisu pozvali u boks po nove gume i dečko bi pokupio prve bodove.Zbog prezimena malo bolje pratim njihove strategije i svaku utrku mu sjebu .( ak si sam ne sjebe) .Pa koji idiot moraš biti da Kevina (soft gume) i Micka (hard) staviš na istu strategiju.Max bi sa takvom strategijom završio na iza Mercedesa……



          1

          0
    • Sebastian Vettel
      Facooo Prikaži

      Druze ja sam navijac ferrarija ovo stvarno boli ali bopje ove godine ne pouzdani.. Ali brzi nego li one 2 bolne godine kad smo bili konzistentni 5 i 6… Jebes ti konzistentnost ako te zaobilaze kao nama proslih dvije godine za citaf krug… Bolje vako nego da inas slab motor pouzdan a da nemozes vodecima parirat forza ferrari zauvjek


      0

      1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni