Izdvojeno

Perez najbrži na prvom treningu u Azerbajdžanu

Piše: Ante Vetma

Prije 6 mjeseci, 18 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Dva tjedna nakon Velike nagrade Monaka Formula 1 se preselila u Azerbajdžan, na stazu koja je, iako ulična, po svemu ostalom potpuno drukčija od svoje prethodnice.

Dosad nam je u pet godina priuštila pet vozača na pole positionu i pet različitih pobjednika. Međutim, među pobjednike se još nisu upisali ni Max Verstappen ni Charles Leclerc.

Vremenske prilike za prvi trening bile su skoro pa idealne. Temperatura zraka bila je 26°C, a temperatura staze 44, uz nešto snažniji vjetar.

Prvi zanimljiv kadar vidjeli smo već nakon 6 minuta kad smo se vozili s kamerom na bolidu Lewisa Hamiltona. Unatoč najavama da su se riješili dupinjanja i da shvaćaju kako uštimati bolid – oscilacije su bile vidljivo veće nego što je bilo za očekivati nakon takvih izjava. Sličan efekt je iskusio i Carlos Sainz koji je ekipi javio da se ne osjeća ugodno dok vozi takav bolid.

Dvije minute kasnije probleme s bolidom iskusio je Mick Schumacher. Ekipa mu je javila da je sve pod kontrolom, što je dobar znak i vjerojatno neće morato mijenjati pogonsku jedinicu. Svejedno, nakon problema na motoru koji je Magnussena koštao plasmana u Monaku – Haasove muke se nastavljaju.

Idući na redu bili su Lewis Hamilton, Lance Stroll i Nicholas Latifi. Hamilton je u prvom sektoru promašio kočenje i odlučio iskoristiti izletnu zonu, dok je Stroll ogrebao barijere u 15. zavoju, što je kasnije puno blaže ponovio i Sergio Perez. Latifi je ostao stajati u 5. zavoju zbog problema s pogonskom jedinicom.

Trening smo zaključili izvrtanjem Maxa Verstappena koji se ekipi požalio na ponašanje bolida u tom 15. zavoju.

U najboljoj formi su izgledali Red Bullovi, a Ferrari bi svoju prednost nakupljenu u prvom i drugom sektoru redovito prosipao u posljednjem dijelu kruga.

Hamilton i Russell završili su na 6., odnosno 8. mjestu, a između njih se ugurao opet vrlo dobri Yuki Tsunoda. Peti je bio Fernando Alonso u nadograđenom Alpineu. Iznenađujuće spori bili su u Alfi Romeo, a iza njih ostali su samo Albon i Ricciardo, te Latifi i Schumacher koji nisu ni odradili prave krugove zbog problema s bolidima.

Drugi trening vozi se u 16 sati.

Rezultati

P#VozačEkipaVrijeme+Krugovi
111S.PEREZRed Bull1:45.47621
216C.LECLERCFerrari1:45.6030.12721
31M.VERSTAPPENRed Bull1:45.8100.33425
455C.SAINZFerrari1:46.0120.53622
514F.ALONSOAlpine1:46.5711.09522
644L.HAMILTONMercedes1:46.6671.19121
722Y.TSUNODAAlphaTauri1:46.6961.22025
863G.RUSSELLMercedes1:46.7051.22924
910P.GASLYAlphaTauri1:46.8301.35425
1031E.OCONAlpine1:46.9171.44121
114L.NORRISMcLaren1:47.6912.21519
1218L.STROLLAston Martin1:47.8472.37124
1320K.MAGNUSSENHaas1:47.9462.47024
145S.VETTELAston Martin1:47.9702.49422
1577V.BOTTASAlfa Romeo1:48.0782.60222
1624G.ZHOUAlfa Romeo1:48.2222.74624
1723A.ALBONWilliams1:48.4192.94322
183D.RICCIARDOMcLaren1:48.8103.33422
196N.LATIFIWilliams1:50.9215.4457
2047M.SCHUMACHERHaas1:58.33212.8563

Komentiraj

18 komentara

  1. Mislim da bi tablici trebalo nadodati tko je na kojim gumama postavio svoje najbrze vrijeme, isključivo zbog moguće usporedbe.



    7

    0
  2. Ovo će biti još jedan bolan vikend za Ferrari.
    Ta high downforce filozofija im neće donjenti ništa dobrog na ovoj stazi kao što nije u Arabiji i Miami-u.
    Prvi sektor gotovo u egalu , drugi sektor brži ali ni približno dovoljno,
    treći sektor nemaju šta tražiti.
    I da se nekim čudom uspiju kvalificirati ispred kad dođe kraj drugog kruga i aktivacija DRS-a bit će bye bye my darling od strane Red Bulla.

    Nije mi jasno da do sada niti jednom nisu se odlučili za low downforce opciju a imali su prigode da i to isprobaju.



    8

    1
    • Mozda ipak znaju vise od nas i sa razlogom koriste postavke kakve koriste…



      11

      0
      • Naravno da znaju ali pogledaj druge momčadi cijeli grid experimentira sa svim i svačim nebili našli tu neku destinku napretka a Ferrari kao zarobljen u bloku leda po tom pitanju.
        Šta te košta probati bar na treningu ili Ferrarijev bolid ima bolno uzak prostor za setup drugačiji od standarnog za razliku od Red Bulla koji se gotovo izjednačio po pitanju preformansi u sporim zavojima a zadržao svu prednost na ravnici.



        3

        2
        • Sam sebi si odgovorio na pitanje… Ovaj Ferrari uvijek nesto zajebe kad su pri vrhu… Ili im pase brzo ili sporo, nikad oboje…



          4

          0
        • Robert Kubica
          Yura Prikaži

          Mozda su prvi trening posvetili mijenjanju i ispitivanju npr. ovjesa. Siguran sam da ce probati s manjim downforceom na drugom treningu, bili bi ludi da ne probaju. Medutim po videnom Ferrariju dobro odgovaraju high downforce staze, tko zna kako bi se snasli s manjim downforceom. U svakom slucaju ljudi na pitwallu i garazi znaju puno bolje od nas (koliko god se to cini neistinito)



          1

          0
        • Michael Schumacher
          HuMS32 Pretplatnik Prikaži

          Ljudi u garazi sigurno znaju vise od nas, ipak su slozili zvijer od bolida; dok za ove na pitwallu neznam bas.


          0

          0
    • Max Verstappen 1
      Multi 21 Prikaži

      2018. (relativno) i 2019. su bile low drag godine za Ferrari i nisu se proveli baš.


      0

      0
  3. Brazilcu nije lako kada vidi Alonsa ispred sebe. :D



    29

    1
  4. Antonio Giovinazzi
    Osella Prikaži

    Perez u Bakuu tradicionalno ostvaruje dobre rezultate – mislim da je uz Vettela vozač s najviše podija na ovoj utrci.

    Maxu ova staza pak dosad nije odgovarala. Ima dosta odustajanja, bez ostvarenog podija.

    Mogao bi Checo eventualnim odličnim rezultatom na utrci u nedjelju dovesti malo ekipu Red Bulla u probleme. Hipotetski, da pobijedi, a Max ostvari neki lošiji rezultat, može doći na prvo mjesto u poretku. Znamo svi da je Max uvjerljivi broj jedan u ekipi – što je i logično kad se uzme u obzir da je njihov veliki projekt – ali ne znam koja bi pametna odluka bila u slučaju ove sutuacije. Ferrari je blizu, po svemu sudeći se i Mercedes malo približava vrhu, tako da si ne smiju dozvoliti bezvezno prosipanje bodova.

    U svakom slučaju, bit će zanimljivo…



    14

    0
    • Williams
      Montoya Prikaži

      Marketinski gledano, možda bi prvak iz Mexica bio atraktivniji zbog golemog tržista latinske Amerike. Ustvari oba kontinenta. Max ima prilično uzak krug tržišta od “nas parsto milijona” ;)


      0

      1
  5. Jedini Ferarri nije vozio m gume, vozili su samo h i s, jel čuvaju te gume za trku, možda jedan pit stop više, čuvaju jedan komplet m guma za safety car?



    2

    0
  6. Kimi Raikkonen
    Mentor_Kimi Prikaži

    Da Haas nije povukao Micka u garažu da im se ne slupa još jednom?



    2

    5
  7. Honda mi polako liči na Mercedes 2014. Kakav Ferrari, kakav Mercedes ili Renault. Nitko ih ne spominje, a na prvom motoru au koji na pravcima razvaljuje.


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni