Kako se Gasly opet našao pod pritiskom karijere?

Kontra mraku, kontra G-sili

Ante Vetma

Prije 2 godina 6 min 5 komentara

S obzirom na to da je Red Bull prije nekoliko dana potvrdio da će njihov vozač i iduće dvije sezone biti Sergio Perez – razumljivo je da se Pierre Gasly ne želi ograničiti na Red Bullovu obitelj i čekanje eventualne nove prilike. Kaže da je otvoren za ponude, ali na njegovu nesreću – nema previše ekipa koje bi ispunile dva glavna kriterija: da imaju slobodno mjesto i da imaju realnu mogućnost boriti se za najbolje pozicije.

Gasly je u bolid F1 prvi put sjeo sredinom 2015. godine i to kao mladi vozač na unutarsezonskom testu voženom na stazi u Barceloni. Te godine Toro Rosso su vozili Max Verstappen i Carlos Sainz. Mjesec dana kasnije Gasly je isprobao i Red Bull, a odmah potom Helmut Marko je potvrdio da je zadovoljan njegovim performansama na tim testovima i Gaslyju je osigurana pozicija rezervnog vozača za finiš 2015. i cijelu 2016. godinu.

Debi u utrci odradio je 2017. u Maleziji, i to kao zamjena za Daniila Kvyata koji je netom prije toga nanizao nekoliko slabijih utrka. Čudni putevi Red Bullovih vozača ponovili su se na vikendu u Americi kad je Carlos Sainz otišao u Renault, a Pierre Gasly u japansku Superformulu na posljednju utrku prvenstva. Kvyatu čak ni solidno deseto mjesto i jedan nije bio dovoljan da vrati povjerenje Marka i ubrzo je potvrđeno da će ekipa nastaviti s novim neočekivanim vozačkim parom: Brendonom Hartleyem i Pierreom Gaslyjem.

Iako Gaslyja određen broj navijača smatra jednim od uvjerljivijih vozača jer je svima još svježa njegova fantastična prošla sezone – u spomenutom periodu to nije izgledalo pretjerano blistavo. 2018. je pobijedio Hartleya, pritom imajući nekoliko neobičnih izleta koji mu u pokušaju penjanja po Red Bullovoj hijerarhiji apsolutno nisu trebali. Primjerice, prvu se utrke sezone možda nećemo sjećati jer je završio vrlo brzo zbog problema na pogonskoj jedinici, što je bilo izvan njegove kontrole, ali je zato dan ranije svojom krivicom izletio u šljunak i kvalificirao se na posljednje mjesto. Kad je utrku kasnije u Bahreinu izgledalo da se iskupio četvrtim mjestom i dotad najboljim rezultatom Honde u novoj eri Formule 1 – već je u Kini napravio novu pogrešku i ničim izazvan se zabio u timskog kolegu. Ipak, unatoč takvim brain-fartovima – Gasly je imao dovoljno upečatljivih vožnji da se Helmut Marko odlučio dati mu priliku kad je shvatio da više ne mogu računati na Daniela Ricciarda.

Nažalost po njega, nekonzistentnost se nastavila i to ga je jako brzo jako skupo koštalo. Jednostavno, uz Maxa Verstappena koji je već tad polako stasavao u vozača kakvog danas poznajemo, greške ili pogubljeni vikendi se više ne mogu skrivati ni opraštati. Tako je odradio samo 12 utrka, a tijekom njih nije pokazao skoro ništa. Redovito je bio značajno sporiji, a na tablici vozača je polovicom sezone za Maxom kasnio već 118 bodova. U relativnim terminima – imao je skoro tri puta manje bodova i Red Bull je zbog njega kaskao za Ferrarijem u konstruktorskom poretku iako je Verstappen tad bio ispred Vettela i Leclerca.

Kap koja je prelila čašu možda je bila upravo na toj njegovoj posljednjoj utrci s Red Bullom, u Mađarskoj. Max ga je prestigao za cijeli krug, a još bolnije od toga bilo je gledati kako ne uspijeva pomoći ekipi u taktičkoj borbi s Mercedesom. Red Bull tada, iz strateškog aspekta, imao jednog vozača na stazi i to je za Helmuta bilo dovoljno da ponovo krene u eksperimente. Angažirao je Alexandera Albona, a Gaslyja vratio u Toro Rosso da se regrupira.

Da mu to nije krenulo za rukom – vjerojatno bi Gasly ostao i bez mjesta u Toro Rossu. Međutim, indisponiranog Kvyata je uvjerljivo porazio, a podij pred kraj sezone u Brazilu sigurno je povratio odavno izgubljen mojo. Rebranding Toro Rossa u AlphaTauri uskladio se s njegovom novom inkarnacijom i u naredne dvije godine je odradio neke od svojih najboljih utrka u karijeri. Protiv Kvyata je opet bio uvjerljiv, a nikakve probleme mu nije stvorio ni Yuki Tsunoda kao prošlogodišnji debitant. Ako ćemo suho po rezultatima – mogu se istaknuti pobjeda u Monzi ili pobjedničko postolje u Bakuu, ali to ni približno ne dočarava potpunu sliku. Gasly se riješio nepotrebnih grešaka i skoro da i nije bilo vikenda gdje ne bi bio na nivou bolida. Best-buy verzija vozača, činilo se.

Cijeli taj drugi stint odradio je u nadi da će zaslužiti mjesto u Red Bullu, a možemo mirne duše reći da ga je vjerojatno i zaslužio. Ali, dok se on bavio osobnom štorijom o iskupljenju – tržište nije mirovalo. U priči se pojavio i novi lik koji mu je pomrsio planove. Sergio Perez je svoju priliku iskoristio odmah, na jedvite jade, taman toliko da izbjegne pomoćnu klupu i nove rošade.

“Ne iznenađuje me što je Sergio dobio novi ugovor. Ja sam vrlo objektivan kao osoba i s obzirom na ono što Red Bull želi od drugog vozača – Perez ispunjava sve uvjete. Odrađuje nevjerojatnu sezonu, vozi jako dobro, brz je, donosi nešto sponzorskog novca, ima iskustva i dobro odgovara ekipi.”

S AlphaTaurijem je povezan do kraja iduće godine, a kad razmišlja o periodu nakon toga – kaže da je otvoren za sve opcije. No, koje su opcije uopće moguće, ako cilja na najbolje rezultate? Gledajući Ferrari – Charles Leclerc je tamo do kraja 2026., a Carlos Sainz do kraja 2024. godine. U McLarenu je Lando Norris siguran do kraja 2025., a potencijalno bi se moglo zamisliti da uskoči na mjesto Daniela Ricciarda. Ne treba isključiti ni mogućnost angažmana u Mercedesu, iako se čini da bi za taj scenarij malo previše puzli moralo doći na svoje mjesto. Svejedno, viđali smo i nevjerojatnijih scenarija u vozačkim rošadama. Izuzev spomenutog – tegljenje nekog od ekipa iz sredine ili sa začelja ne razlikuje se drastično od posla kojeg trenutno obavlja, pa se može smatrati više karijernim pomakom u stranu, nego prema gore.

Nagađanja na stranu, na Gaslyju je najprije zadatak da se fokusira na posao u AlphaTauriju jer Tsunoda izgleda puno bliže nego prošle godine. Istina, u Miamiju nije bilo sreće, ali ne može se poreći da je i po općem dojmu njegova sezona zasad puno slabija nego 2021. Sad kad zna da vozi za budućnost i vlastiti opstanak – pritisak se vratio i gomilat se svakim slabijim rezultatom. Ključno je pitanje, i ono koje bi mu moglo odlučiti karijeru u Formuli 1 – hoće li Gasly sad to bolje podnijeti nego prošli put?


Odgovor

5 komentara

  1. Robert Kubica
    Yura Prikaži

    Gasly to Mclaren – everyone liked that



    5
    5

    0
  2. Blue Flag
    sinjski ushtipci Prikaži

    Gasly ima 26 godina, može pročekat još koji godinu u ATauriu i gledat hoće li mu se šta otvorit. Jedna odluka o vozačkoj postavi (npr.vettle iz ferrarija) može pokrenit cijeli niz situacija.



    8
    8

    0
    • Pierre Gasly
      jenson Donator Prikaži

      Slažem se. Tko zna što se može dogoditi do kraja sezone, a pogotovo sljedeće



      3
      3

      0
    • Nigel Mansell
      drv Prikaži

      Da, slažem se potpuno.
      Zasad se sve postave čine dosta zacementirane, ali to se začas može pokrenuti.
      Najslabije karike su zasad Ricciardo i Latifi.
      Osim njih tu je i ekipa koja nije baš najsigurnija i može začas odletit ako šefovima tako dođe – Mick, Tsunoda, Albon, itd…
      Onda imamo ekipu “senatora” koji su kao sigurni, ali se svaki čas mogu sjetiti da im se više zapravo baš i ne da – Alonso, Hamilton, Vettel.
      Nakon svega tu je još i potencijalan dolazak Andrettija sa novim mjestima kojem bi dobro došao iskusan vozač.

      U svakom slučaju, treba biti strpljiv, nikad ne znaš kako se stvari mogu promijeniti.



      5
      5

      0
  3. avalon Prikaži

    ima jedna izreka “bolje se rodit bez ku*ca nego bez sriće jer ako imaš sriće i ku*ac će ti narasti” , a to bi se moglo primjenit na gasly – a . posli tek 26 GP – a ( sezone 2018. + 5 trka iz 2017.) je doveden u RB za kolegu maxu . i šta se od njega očekivalo ? da bude bar al pari maxu ako ne može bit bolji ? mnogi zaboravljaju da je do 2019. max iza sebe ima već 3 sezone , 81 GP ( 3 X više od PG ) , a od toga već 58 u RB ! siguran sam da nije isto bilo vozit TR i RB no je li PG bilo dano vrime za prilagodbu ? vozač koji se iznenađujuće brzo prilagodija RB je bija albon još niskusniji od PG koji je posli tek 12 GP – a “prekomandovan” iz TR u RB . AA je posli 7 trka za RB osvojia više bodova od maxa 68 Vs 54 . istine radi max je u tih 7 trka ima i 2 odustajanja ali ipak albonu je trebalo priznat “munjevitu” prilagodbu naročito s obzirom na prethodno “iskustvo” i činjenicu da mu je to bila rookie sezona .
    činjenica je da RB ima neku čudnu politiku prema svojim vozačima uz izuzetak maxa . jer kvyat je 2015. pobjedija DR koji je godinu prije pobjedija seba . 2016. kvyat je ostvarija prvi podij te sezone za RB , u rusiji napravija sra*e i dobija nogu u korist maxa . PG je po meni s obzirom na prvu sezonu u RB vozija solidno , u mađarskoj je za maxom zaosta krug šta je bilo dovoljno da ga vrate u TR , a uzmu još neiskusnijeg albona ?!?!? 2020. AA je odvozija solidnu sezonu , na kraju 7. uz 2 odustajanja bez njegove krivice , a bijaje u bodovima . naročito u austriji di su počeli problemi sa elektronikom dok je vozija na P 3 . samo sa tim bodovima završija bi sezonu tik iza 4. pereza . da su u RB bili tako “strogi” i sa maxom i njemu bi dali nogu jer je 2 sezone gubija od DR , a ko zna kako bi bilo 2018. kad je DR ima 8 odustajanja , max 4 ? bilo je očito da se tim “okreće” prema maxu usprkos toga šta je u maxove 2 sezone RB bilo 2 Vs 0 za daniela . naravno noga maxu bi bila velika greška RB i srićom za njih “odstupili” su od svoje “tradicije” da se olako riješe vozača . ali mislim da je greška bila i noga PG ili AA pa donekle i “maćehinski” odnos prema DR 2018. jer npr 2020. odvozija jako solidno i jedini uz seba donija pobjedu TR koji je preimenovan u AT ali svi znamo da je to zapravo TR . AA ove sezone u opet lošem williamsu je 2 X u 7 trka završava u bodovima usprkos godini pauziranja .
    PG je pokaza da ima mentalnu čvrstoću , vraćen u TR u 8 trka je u njih 5 osvaja bodove , u brazilu čak završija na P2 6 s iza maxa
    može marko pričat šta želi , kako PG nema puno bolju alternativu od AT ali mišljenja sam da bi treba napustit AT , prestat bit “rob” RB . zapravo uradit ono šta je uradija i CS odlaskom iz TR u renault pa McL . da to carlos nije uradija možda bi i danas po marku najbolja alternativa bila TR/AT i bija bi kolega PG . umisto toga CS je izabra drugu alternativu i danas je vozač ferraria . virujem da PG ne bi bilo loše ni u McL ako se oni zahvale DR na “dobrim” rezultatima . pierre i lando bi “gurali” jedan drugoga i mislim da bi McL ima poprilično respektabilnu vozačku postavu
    priznajem da mi nije jasno zašto se neke vozače uzdiže ili čeka da “prorade” ?!?! npr DR kod ljubitelja F 1 ima kredita ka u priči i čeka se njegov “povratak” već 29 trka ili mi pada na pamet kako su mnogi drukali za hulkenberga umisto pereza kad je RB “bira” novog vozača , a PG su posli 12 trka u RB počeli sprdat i nazivat ga lordom . “zazivalo” se kubicu mada on više nije bija onaj vozač kakvog smo poznavali prije nesreće , a sprdalo se sa KM kad se vratija . danas PG više nije “lord” , sa KM se ne sprda , albon potvrđuje talent koji je osta nezamjećen ….
    e da — ako je razlog noge PG iz RB bila mađarska i zaostatak od kruga za kolegom možda su u MB trebali dat nogu i LH jer je u imoli zaosta za novakom GR za krug ;) naravo , ovo je šala ali neka se zna da se takav zaostatak može desiti i 7 X prvaku sa 15 sezona , 291 GP iskustva pa zašto ne i vozaču koji je tada ima “u nogama” tek 37 trka i tek nešto više od jedne sezone ….



    6
    5

    1

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.