Izdvojeno

Verstappen: DRS je i dalje potreban u Formuli 1

Piše: Marko Litvić

Prije 6 mjeseci, 7 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Iako se prije početka sezone pričalo kako će se bolidi odsad moći međusobno pratiti i pretjecati bez ovisnosti o dodatnim pomagalima, prvih par utrka je ipak pokazalo kako je DRS još uvijek itekako potreban.

To je spomenuo i branitelj naslova iz 2021., Max Verstappen, koji je u tim spomenutim utrkama na početku sezone imao par zanimljivih borbi sa suparnikom Charlesom Leclercom. U većini tih borbi obojica su se jako oslanjala na DRS i dodatno ubrzanje koje pruža smanjeni otpor zraka.

Toliko su zavisili o DRS-u da je šef momčadi Red Bulla, Christian Horner, nakon utrke u Saudijskoj Arabiji nazvao cjelokupnu situaciju smiješnom.

„Ovo na stazi je bila takva igra mačke i miša da su vozači usporavali do te razine da su morali ubrzavati na ulazu u zavoj.“

Christian Horner nakon VN Saudijske Arabije

Par utrka kasnije je bila VN Emilia-Romagne, na kojoj je zbog loših vremenskih uvjeta DRS bio omogućen tek od druge polovice utrke. Prije toga trenutka mnogi vozači su govorili svojim trkaćim inženjerima kako je nemoguće pretjecati.

Verstappen je dvije utrke kasnije, na VN Španjolske, imao puno problema sa pretjecanjem Georgea Russella jer mu se DRS uglavnom nije htio otvarati.

„Dakle, kad DRS ne bi bio na bolidima, onda bismo se svi vozili u jednom velikom vlakiću. Mislim kako sam upravo ja demonstrirao koliko je frustrirajuće i kako je DRS zapravo i dalje potreban u Formuli 1.“

„Istina, nešto se lakše pratimo, ali onda kad ste odmah iza, mislim kako je vuča nešto slabija. Nema više tog slipstream efekta kao prošle sezone i zbog toga i dalje trebate DRS kako biste imali priliku za pretjecanje u prvome zavoju.“

Max Verstappen

Red Bull je u zadnjih par utrka imao probleme s DRS-om, no ako je vjerovati riječima glavnog inženjera, Paula Monaghana, momčad je uspješno otkrila u čemu je problem.

„Ako ćemo biti iskreni, sami smo uzrokovali probleme s DRS-om i sad smo naučili prilično bolne lekcije. Trenutno se čini u redu, ali to ne znači kako se sad možemo opuštati. Znamo u čemu smo pogriješili i naš zadatak je bio popraviti to, te mogu reći kako nam zasad dobro ide.“

„Baku pak predstavlja nove izazove i novi set problema, otvaranje pri brzini od 300 kilometara na sat što znači kako nije problem težina zakrilca, nego otvaranje pod već postojećim zračnim opterećenjem.“

„Sretan sam što trenutno uspijevamo pronaći rješenja koja funkcioniraju. To je olakšanje za cijelu momčad.“

Paul Monaghan

Već dobro poznata staza u glavnom gradu Azerbajdžana ima jako dugačku startno-ciljnu ravninu duljine oko 2,2 kilometra. Vozači na njoj dostižu brzine do 345 kilometara na sat, što stvara veliko opterećenje na stražnja krila bolida i sam DRS na njima.

Komentiraj

7 komentara

  1. Otupio sam već na drs. Znam samo da mi se nije sviđao kad je uveden i da mi se ne sviđa ni sad.



    2

    0
  2. Robert Kubica
    Yura Prikaži

    Eh da, KERS, DRS, ERS deployment… Sve tehnologije koje nam se nisu svidjele kad su implementirane. Ali razvoj bolida je otisao u tom smjeru da bi utrkivanje bez njih bilo gotovo nemoguce. Sad je svakako bolje da ostanu u igri dok se ne razvije neki pravilnik koji bi mogao eventualno izbaciti ta “umjetna” pretjecanja. Mada s trenutnim standardima sigurnosti, sumnjam da je moguce razviti tako neki koncept.



    4

    0
  3. Pa trenutno nije ni los DRS, cini mi se puno manji efekat ima. Pretjecanja ne izgledaju umjetno.
    Ne znam kako brojcano stojimo, ali i da ima manje pretjecanja, ona su bolja, napetija, bolidi su blizi jednom drugom.
    Meni je osobno bolje imati na primjer 1 pretjecanje gdje su se bolidi ganjali 10 krugova jako blizu jedan drugog, nego 5 umjetnih (sad sa DRS-om nije toliko umjetno kao prije, moraju se dobro namucit)
    Evo zasto je prije bilo vise umjetno:

    Istina, nešto se lakše pratimo, ali onda kad ste odmah iza, mislim kako je vuča nešto slabija. Nema više tog slipstream efekta kao prošle sezone



    7

    1
    • Jos da se nadovezem, bas zbog manjeg slipstreama, pretjecanja sa DRS-om vecinom nisu na sredini pravca nego pred kraj, blizu zone kocenja (sto je prije bila iznimka ako se dogodi), a to pridonosi efektu prirodnog utrkivanja.



      8

      2
    • Lewis Hamilton
      smr201 Prikaži

      2022
      Bahrein – 77
      SA – 58
      Australija – 34
      Imola – 22
      Miami – 55
      Španjolska – 50
      Monaco – 12

      2021
      Bahrein – 75
      SA – 27
      Imola – 41
      Španjolska – 51
      Monaco – 0



      1

      2
  4. Mclaren
    raca Prikaži

    Ne znam zašto je takvog mišljenja obzirom da je odličan vozač i ima konkurentan bolid. Ako je njemu ponekad teško pretjecanje bez DRS-a, treba shvatiti da su i drugi vozači u istoj poziciji. Njemu su, možda, najmanje potrebna ikakva pomagala


    0

    2
  5. Kad se sjetim Trullih vlakića padne mi mrak na oči. Sve je bolje od toga.



    1

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni