Iako se prije početka sezone pričalo kako će se bolidi odsad moći međusobno pratiti i pretjecati bez ovisnosti o dodatnim pomagalima, prvih par utrka je ipak pokazalo kako je DRS još uvijek itekako potreban.
To je spomenuo i branitelj naslova iz 2021., Max Verstappen, koji je u tim spomenutim utrkama na početku sezone imao par zanimljivih borbi sa suparnikom Charlesom Leclercom. U većini tih borbi obojica su se jako oslanjala na DRS i dodatno ubrzanje koje pruža smanjeni otpor zraka.
Toliko su zavisili o DRS-u da je šef momčadi Red Bulla, Christian Horner, nakon utrke u Saudijskoj Arabiji nazvao cjelokupnu situaciju smiješnom.
„Ovo na stazi je bila takva igra mačke i miša da su vozači usporavali do te razine da su morali ubrzavati na ulazu u zavoj.“
Christian Horner nakon VN Saudijske Arabije
Par utrka kasnije je bila VN Emilia-Romagne, na kojoj je zbog loših vremenskih uvjeta DRS bio omogućen tek od druge polovice utrke. Prije toga trenutka mnogi vozači su govorili svojim trkaćim inženjerima kako je nemoguće pretjecati.
Verstappen je dvije utrke kasnije, na VN Španjolske, imao puno problema sa pretjecanjem Georgea Russella jer mu se DRS uglavnom nije htio otvarati.
„Dakle, kad DRS ne bi bio na bolidima, onda bismo se svi vozili u jednom velikom vlakiću. Mislim kako sam upravo ja demonstrirao koliko je frustrirajuće i kako je DRS zapravo i dalje potreban u Formuli 1.“
„Istina, nešto se lakše pratimo, ali onda kad ste odmah iza, mislim kako je vuča nešto slabija. Nema više tog slipstream efekta kao prošle sezone i zbog toga i dalje trebate DRS kako biste imali priliku za pretjecanje u prvome zavoju.“
Max Verstappen
Red Bull je u zadnjih par utrka imao probleme s DRS-om, no ako je vjerovati riječima glavnog inženjera, Paula Monaghana, momčad je uspješno otkrila u čemu je problem.
„Ako ćemo biti iskreni, sami smo uzrokovali probleme s DRS-om i sad smo naučili prilično bolne lekcije. Trenutno se čini u redu, ali to ne znači kako se sad možemo opuštati. Znamo u čemu smo pogriješili i naš zadatak je bio popraviti to, te mogu reći kako nam zasad dobro ide.“
„Baku pak predstavlja nove izazove i novi set problema, otvaranje pri brzini od 300 kilometara na sat što znači kako nije problem težina zakrilca, nego otvaranje pod već postojećim zračnim opterećenjem.“
„Sretan sam što trenutno uspijevamo pronaći rješenja koja funkcioniraju. To je olakšanje za cijelu momčad.“
Paul Monaghan
Već dobro poznata staza u glavnom gradu Azerbajdžana ima jako dugačku startno-ciljnu ravninu duljine oko 2,2 kilometra. Vozači na njoj dostižu brzine do 345 kilometara na sat, što stvara veliko opterećenje na stražnja krila bolida i sam DRS na njima.
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma
Ova kolumna sadrži reklamne elemente Da vam je netko na kraju prošle sezone rekao da ćemo nakon prve utrke sezone gledati pokisla lica u Ferrariju i Mercedesu, te Aston Martin s Fernandom Alonsom na pobjedničkom postolju - rekli biste da je ispred nas turbouzbudljiva sezona I dobro biste rekli Da, Red Bull je naprijed, ali nakon onog što smo danas vidjeli - preko toga možemo prijeći, zar ne Red Bull zaslužuje titule narednih 25...
Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma
Ova kolumna sadrži reklamne elemente Devedeset osam dana duge zimske hibernacije je iza nas i uz lijepo zagrijavanje kroz protekla tri dana testiranja u Bahreinu - vrijeme je za novu, 74 sezonu Svjetskog prvenstva Formule 1! Za većinu nas fanatika nekad su i dva prazna vikenda tijekom sezone predugačka, stoga ne treba pojašnjavati kako sporo prolaze zimski dani dok se čeka predstavljanje bolida I što se onda dogodi - ekipe godinu po...
Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Otupio sam već na drs. Znam samo da mi se nije sviđao kad je uveden i da mi se ne sviđa ni sad.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Eh da, KERS, DRS, ERS deployment… Sve tehnologije koje nam se nisu svidjele kad su implementirane. Ali razvoj bolida je otisao u tom smjeru da bi utrkivanje bez njih bilo gotovo nemoguce. Sad je svakako bolje da ostanu u igri dok se ne razvije neki pravilnik koji bi mogao eventualno izbaciti ta “umjetna” pretjecanja. Mada s trenutnim standardima sigurnosti, sumnjam da je moguce razviti tako neki koncept.
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Pa trenutno nije ni los DRS, cini mi se puno manji efekat ima. Pretjecanja ne izgledaju umjetno.
Ne znam kako brojcano stojimo, ali i da ima manje pretjecanja, ona su bolja, napetija, bolidi su blizi jednom drugom.
Meni je osobno bolje imati na primjer 1 pretjecanje gdje su se bolidi ganjali 10 krugova jako blizu jedan drugog, nego 5 umjetnih (sad sa DRS-om nije toliko umjetno kao prije, moraju se dobro namucit)
Evo zasto je prije bilo vise umjetno:
7
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Jos da se nadovezem, bas zbog manjeg slipstreama, pretjecanja sa DRS-om vecinom nisu na sredini pravca nego pred kraj, blizu zone kocenja (sto je prije bila iznimka ako se dogodi), a to pridonosi efektu prirodnog utrkivanja.
8
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
2022
Bahrein – 77
SA – 58
Australija – 34
Imola – 22
Miami – 55
Španjolska – 50
Monaco – 12
2021
Bahrein – 75
SA – 27
Imola – 41
Španjolska – 51
Monaco – 0
1
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ne znam zašto je takvog mišljenja obzirom da je odličan vozač i ima konkurentan bolid. Ako je njemu ponekad teško pretjecanje bez DRS-a, treba shvatiti da su i drugi vozači u istoj poziciji. Njemu su, možda, najmanje potrebna ikakva pomagala
0
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Kad se sjetim Trullih vlakića padne mi mrak na oči. Sve je bolje od toga.
1
0