Binotto najavio Ferrarijeve nadogradnje za Silverstone i osvrnuo se na ograničenje budžeta

Izdvojeno

Luka Softić

Prije 2 godina 2 min 22 komentara

U jeku pravila o ograničenju budžeta kojeg momčadi smiju potrošiti unutar jedne sezone, a koje iznosi 140 milijuna dolara, šefovi većih ekipa iskazuju zabrinutost potencijalnim učincima pravila, kao i nedorečenim sankcioniranjem kršenja istog. Budžet od 140 milijuna dolara, između ostalog, odnosi se na razvoj i održavanje bolida, popravke, transport, ali i na plaćanje ljudskog rada na bolidima. Ferrarijev šef momčadi, Mattia Binotto, uz najavu novih nadogradnji za nadolazeće utrke, još jednom je apostrofirao mnoga otvorena pitanja na koja novi sportski pravilnik nije dao izričit odgovor.

“Ograničenje budžeta diktira što možemo napraviti. Moramo pobliže sagledati mogućnosti i pripaziti da ne rasipamo novac, to si ne možemo priuštiti.”

“Donijet ćemo nadogradnje onda kad će one biti značajne, nećemo svaku utrku donositi dio po dio. Povrh toga, pogledajte sljedeće utrke – nakon Monaka opet imamo uličnu utrku u Bakuu.”

“Mislim da će nadogradnje stići tek oko VN Britanije.”

Dok je pravilo ograničenja budžeta zamišljeno kao sredstvo približavanja financijski ograničenijih ekipa onima na vrhu, Binotto tvrdi da stvari nisu toliko banalne, pogotovo imajući u vidu svjetsku ekonomsku situaciju glede inflacije i poskupljenja režija, materijala i slično. Toto Wolff je već ranije kazao da je samo zbog poskupljenja režija Mercedesovih postrojenja od čak 4 milijuna funti momčad morala napraviti “bolne” rezove po pitanju osoblja.

Pravila navode da je momčadima dozvoljeno prekoračiti budžet za 7 milijuna dolara, no Ferrarijev šef nije siguran koliko je FIA promislila što će se zaista dogoditi ako momčadi prijeđu prag od 140 milijuna dolara, poglavito zato što će neke momčadi morati otpustiti dio zaposlenika.

“Mislim da za nas neće biti moguće ostati unutar ograničenja, siguran sam da ćemo ga u jednom trenutku prekoračiti. U pravilniku postoji dodatni prag od 5%. Ako ne prijeđete dodatnih 5% povrh ograničenja to će se smatrati samo manjim prekoračenjem. Ali što ako se manje prekoračenje dogodi zbog više sile? Što će onda suci i FIA odlučiti po pitanju sankcija?”

“Nemam pojma, ali mislim da za nas, a i većinu momčadi, jednostavno neće biti moguće ostati unutar ograničenja. Otpuštanje ljudi, mislim da to nije dobar i ispravan put.”

Mattia Binotto


Odgovor

22 komentara

  1. Sebastian Vettel 5
    dzalac Prikaži

    Ma budget cap je cisto sranje, u svakom slucaju ce ga krsiti i bolje ce proc oni lukaviji sa dobrim racunovodama i odvjetnicima aka. Bogate ekipe



    15
    13

    2
  2. Max Verstappen 1
    Multi 21 Prikaži

    Nemam pojma, ali mislim da za nas, a i većinu momčadi, jednostavno neće biti moguće ostati unutar ograničenja. Otpuštanje ljudi, mislim da to nije dobar i ispravan put.

    A neke momčadi niti nemaju financijsku moć da nadmaše budget cap. To je i poanta. Ako ga ne želite prekoračiti, manje trošite. Ovo je fer način izjednačavanja tog aspekta sporta.



    14
    12

    2
  3. Mika Hakkinen
    Woking bb Prikaži

    Budget cap, možda, nije razrađen u potpunosti, ali se Ferrari i RB ponašaju strogo bahato. Tvrde da neće moći ostati ispod ograničenja, ali uredno i dalje troše kao da ograničenje ne postoji. Očigledno namjeravaju napraviti pritisak na rukovodstvo F1 u drugom dijelu sezone i najvjerovatnije će im to i proći. Lijepo kažu: ako ne pomjerite granicu, mi se nećemo moći pojaviti na posljednjih 4-5 utrka. Ne vjerujem da postoji iko ko bi na to rekao: ok, ne morate se ni pojavljivat, sami ste sebi krivi, uz to evo vam i kazna, a gledateljima ćemo umjesto sraza RB/Fer/Merc, ponuditi Alonsa, Vettela i Magnusena.

    How yes no.



    16
    16

    0
    • Toto Wolff
      KaTomoF1 Prikaži

      “ok, ne morate se ni pojavljivat, sami ste sebi krivi, uz to evo vam i kazna, a gledateljima ćemo umjesto sraza RB/Fer/Merc, ponuditi Alonsa, Vettela i Magnusena. “

      To bi bila fora, ne treba dodatno kažnjavat, jednostavno vas nema par utrka.. ali to je SF



      12
      12

      0
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Ovo što traže neke ekipe da se poveća budget cap, neka fino Haasu i ostalima koji su ispod, prvo daju para da mogu uopšte dostići budget cap, a onda i da ga mogu preći za onoliko za koliko traže da se poveća. U suprotnom to povećanje odgovara samo onima koji mogu toliko potrošiti. Fino dajte i ovim manjim ekipama da mogu preći preko budget capa koliko i vi, i imate njihov glas za povećanje budget capa. Vrlo jednostavno.



      3
      1

      2
  4. Sergio Perez
    Ibarac00 Pretplatnik Prikaži

    Budget cap je teski bullshit. Prosle godine Merc Ferrari i RB potrosili svaki po 500 milja i sad kao ove godine prag je 150 milja. Pa u kojem svijetu je to moguće izvesti u tako kratkom periodu. To bi značilo da su roku par mjeseci snizili troškove za 70%. Ječ itko primijetio da je neka momčad možda otpustila 70% radnika. Budget cap je totalna debilana i na kraju ce je jedini Haas ispoštovati. Ovi veliki nema šanse ni približno, ako je netko od njih i ispoštuje taj je varao.



    18
    18

    0
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      Davno sam napisao jedan članak o financijama F1 momčadi. Uglavnom mogli bi te brojevi malo iznenaditi:
      https://f1.pulsmedia.hr/38475/

      Troškovi razvoja motora se ne ubrajaju. Troškovi 3 najplaćenijih ljudi + 2 vozača se također ne ubrajaju. Recimo Ferrari je 2018. bez plaća vozača (Kimi+Vettel = 100 milja) trošio malo preko 300 milijuna. Ima tu još toga što se ne ubraja u cap, a ubraja se u troškove F1 momčadi; na primjer trošak plaćen za motor, troškovi financija, odvjetnika, kazne, porez na dohodak, obavezni doprinosi na plaće, razne naknade FIAi i FOMu, putni troškovi na utrke i testiranja, pa najam prostora, pa amortizacija opreme, otpremnine, porodiljni, nagrade zaposlenicima, pa…. Pa ih to čini ipak bližima tome…. Uglavnom da nemamo inflaciju kakvu imamo, onda ne bi nitko baš tako jako kukao….



      10
      10

      0
    • Marlboro
      MrDoomroom Prikaži

      Haas nema love zato i hoće ispostovati budget cap XD



      3
      3

      0
  5. Mclaren
    Piro Prikaži

    Max prošle godine, Silverstone ako se dobro sjećam. Popravak bolida milju nekih novaca. Scene poput Msc u monaku bi trebale biti van budget capa, ali bolid mora biti u šaraf identičan bez nadogradnji. Vozači će početi voziti po jajima da ne bi prekoračili neku cifru. Ne znam.



    6
    6

    0
  6. Ferrari
    Matoje Prikaži
    x1
    x1

    Mogli bi donijeti pravilo da iznos za koji su prekoračili budžet isti toliki moraju dati momčadima koje nisu prekoračile ali iduće sezone. Znači Ferrari, Red Bull i Mercedes prekorače za 10 mil. svaki u 2022., ukupno je to onda 30 mil. te taj iznos udijele na početku sezone 2023. momčadima koje nisu prekoračile, tj. svaka dobije jednaki dio.



    18
    18

    0
    • David Croft
      Frantic Donator Prikaži

      Zanimljiva i dobra ideja. 👍
      Nešto poput probijanja salary cupa u NBA, kada se na svaki dolar preko salary cupa plaća dolar “poreza na luksuz”. Samo što to tamo ide u “kasu” lige, pa posljedično, u kasu države, a ovdje bi to išlo ekipama koje su ostale unutar budget cuoa.
      Dakle, ako hoćeš da trošiš preko budget cupa, to će te koštati duplo, ono što si stvarno potrošio + isto toliko što moraš platiti “za kaznu”.
      Ako na to dodamo efekat da ta “kazna” ide konkurenciji koja je ispoštovala budget cup, dobijamo “trostruki” negativan finansijski efekat.



      6
      6

      0
  7. Fia
    Realista Prikaži

    Od pocetka tvrdim da je budget cap promasena politika i kontra produktivna.



    7
    5

    2
  8. Alfa Romeo
    limitmaker1 Donator Prikaži

    …kao i prelazak na električna vozila, mi smo donijeli pravilnik (FIA) a vi (momčadi) ste dužni ‘poštovati zakon’…to što to nije moguće i pravilnik nema veze s mozgom, nema veze, pravit’ ćemo se svi da je sve u redu…



    2
    1

    1
  9. Mika Hakkinen
    CowboyT90 Donator Prikaži

    Inače podržavam budget cap ako je kao u nekim sportovima u SAD-u fino riješen kao salary cap. Gdje se točno zna što se smije a što ne. Poanta je ne treba donositi pravila tek toliko da se donose. Treba donositi pravila smisleno, sa ciljem i dobro razrađena.



    3
    3

    0
  10. Audi
    Alonso1983 Prikaži

    Već vidim kako će to izgledati. Rb i Mercedes će trošiti kao i prije s ciljem borbe za naslove pritome imajući na umu neke novčane kazne. Zaboli njih ona stvar za budegt cap. Ferrari će se držat pravila ili biti u ovih 5% i ispasti pošten i posran na kraju. Trebaju učiti na primjerima u ne tako davnoj prošlosti kako su neke ekipe kažnjene za teže povrede pravilnika. Ako žele nešto napraviti, ne trebaju previše brinuti o budget capu jer neće ni Merc kao ni RB.



    4
    1

    3
  11. Max Verstappen 1
    Kuko11 Prikaži

    Budget cap najsmijesnija izmisljotina ikad koja nema veze sa realnoscu. Elitni sport u kojem glavnu rijec kao i svugdje drzi novac, ti uvodis budget cap reda radi postenja i pomaganju siromasnijim ekipama koje koriste inovacije i tehnologiju bogatih ekipa . Treba biti neograniceni budzet jer je to jedini nacin u razvoju cijelokupnog sporta,



    1
    0

    1
  12. Sebastian Vettel 5
    battery992 Prikaži

    Inače će se budget cap ispoštovati… Kako da neće! Prvo ne vjerujem da je FIA sposobna financijski kontrolirati timove, a i da jest što ako se dogodi da pola grida ne može voziti zadnjih par trka?
    Budget cap se trebao uvoditi postepeno, a i trebao bi se povećati u slučaju inflacije….


    0
    -1

    1
  13. Mclaren
    raca Prikaži

    Ograničavanje budžeta je idiotizam. F1 je oduvijek bio skup sport i ko nema, nek ulaže u stolni tenis. Uz to što je sport, F1 je i tehnološki poligon


    0
    -1

    1

Pročitajte više o idućim temama:

Reagirajte na ovaj sadržaj:

Novo na forumu Otvori

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.