Kontra mraku, kontra G-sili

Kamo dalje rođače?

Piše: Ante Vetma

Prije 6 mjeseci, 35 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 7 minuta

Najveća glavobolja bilo kojeg od šefova ekipa ove godine vjerojatno je ona koja tišti Andreasa Seidla, barem ako razgovaramo o vozačkim postavama. Pustimo na stranu Sainzovo slabije snalaženje s novim bolidom, Zhouovu lošu sreću, pa čak i sudare Micka Schumachera. Daniel Ricciardo ekipu košta puno više, i to ne samo u doslovnom smislu po platnoj listi. Unatoč jezivo lošem početku sezone u Bahreinu – McLaren od druge utrke u Arabiji očigledno nema loš bolid, što je dokazao Lando Norris koji je odtad bio u bodovima u pet od šest utrka. Izuzetak je, naravno, Miami u kojem je odustao. Njegovi rezultati otprilike se podudaraju s onim što u Mercedesu radi Lewis Hamilton. No, Mercedes svejedno u ovoj prvoj trećini sezone ima točno 75 bodova prednosti u odnosu na McLaren.

Prema tome, impresivne cifre koje ekipa iz Wokinga mora izdvojiti da bi uopće zadržala Daniela Ricciarda zasigurno su sekundarni problem u cijeloj toj priči. Da Australac isporučuje rezultate i da se kao konstruktori bore s Mercedesom – umjesto da paze na Alfu Romeo iza sebe, pogled bi bio usmjeren prema Mercedesu i cijela opća (i marketinška) slika McLarena bila bi nemjerljivo impresivnija ove sezone. Računica je jednostavna – ako se nakon velike promjene tehničkog pravilnika borite s Mercedesom – svima se od tvornice do pit-walla razvuče osmijeh i stvara se dobra atmosfera i dodatni elan. S druge strane, ako pazite da ne padnete iza Alfe koja, čast im bila, nije blistave reputacije u modernoj eri Formule 1 – paradigma se u potpunosti mijenja. Slijedom toga može se zaključiti da loše Ricciardove performanse opterećuju McLaren puno dublje nego li se može reći na prvi pogled.

Zanimljivo je primijetiti da je James Key početkom sezone proanalizirao odnos njegova dva vozača i ustvrdio da je Ricciardo ove godine bolje reagirao na vozne karakteristike bolida. Na testiranjima je izgledao bliže Norrisu, a u Bahreinu i Saudijskoj Arabiji razlika među njima skoro da nije ni postojala. U Australiji je pred domaćom publikom morao poslušati ekipu i u cilj ući u formaciji bez napada na Norrisa koji je imao tehničkih poteškoća. Ipak, kako su vikendi prolazili vraćali smo se onome na što smo već i naviknuli – Norris je pronalazio brzinu, a on je tonuo u sivilo koje ne liči na ono što smo viđali od njega u Red Bullu, pa donekle i u Renaultu.

Sad se, gledajući unatrag, za te njegove dobre epizode mogu pronaći rješenja koja ne zvuče pretjerano uvjerljivo. Tako možemo reći da je Vettel u posljednjoj godini s Red Bullom imao za svoje standarde iznimno lošu oproštajnu sezonu, što je Daniel kao mladi talent (tada sa samo 24 godine!) iskoristio i prometnuo se prečicom u novu vozačku supersilu. Prigodno smo svi kolektivno zaboravili da je godinu kasnije izgubio od Daniila Kvyata čija je karijera unatoč tome ubrzano krenula silaznom putanjom. Uz simpatije brojnih navijača koje je osvojio kako vožnjom tako i neprestanim vedrim karakterom – donekle se nosio i s novim kolegom Maxom Verstappenom koji tad još nije bio ni približno moćan kao što je danas. Jednom kad je izazov postao prevelik i kad je postalo jasno da Red Bull sasvim opravdano u Maxu vidi vozača koji je superioran Danielu – sreću je potražio u Renaultu. Kroz te dvije sezone bio je kolega Nici Hulkenbergu i Estebanu Oconu, a ono što je bilo vjerojatno najvažnije za njega – imidž nove nadolazeće superzvijezde i budućeg šampiona nije previše izblijedio. Pobjeda protiv Hulkenberga koji se godinu kasnije umirovio teško da je ikome bila šokantna, a kad je riječ o Oconu – opet se prigodno zaboravlja da se on vratio na mjesto vozača nakon godinu dana pauziranja. Dakle, kao što je prethodno napisano – cijela vozačka povijest Ricciarda može se rasklimati ako za to postoji potreba. Do prošle godine ta potreba nije postojala, ali s ovim razmontiranjem koje je Norris rutinski obavio, nažalost po Ricciarda, krenule su takve vrste revizija i analiza.

Prošle godine još je bilo nepopularno ulaziti u špekulacije koji su razlozi ovakvog pada i je li uopće bio opravdan sav hype koji se oko njega kroz godine stvorio. Međutim, s obzirom na to da su od ove godine apsolutno svi dobili hard-reboot i nove igračke s kojima su se iznova morali naučiti igrati – ubrzano je ponestajalo opravdanja. Ricciardo pritom i dalje poručuje da se još ne osjeća udobno u bolidu i pretpostavlja da se radi o procesu prilagodbe koji traje prilično dugo. Predugo, reći će cinici.

“Dok je Norris u kaotičnom Monaku završio šesti, Ricciardo je u odnosu na kvalifikacije napredovao jedno mjesto, i to ono Kevina Magnussena koji je odustao.”

Prisjetit ćemo se, uoči Monaka je Zak Brown u javnost izišao s izjavom da njihova suradnja dosad nije dala ploda kakvom su se nadali kad su ga doveli. Dobro, nije nam time otkrio nikakvu fascinantnu novu informaciju, ali činjenica da ju je javno izrekao već bi morala biti alarmantna. Davno su iza nas vremena kad smo ga viđali pet-šest puta godišnje viđali po pobjedničkim postoljima. Njegova stvarnost trenutno je takva da se i nakon indirektnog upozorenja glavnog šefa on na slobodnom treningu zabije u barijere i potpuno razmontira bolid u godini u kojoj je svaki euro nevjerojatno bitan. U Monaku bi takav sudar mogao upropastiti vikend čak i ako se radi o petku. Mehaničari bi ga stigli sklepati do posljednjeg treninga, ali ionako klimavo samopouzdanje samo bi bilo dodatno ugroženo. Nevidljiva ruka spasa došla mu je u vidu kiše, kaotične utrke, što je zapravo jedini mogući izlaz i nada u bolji rezultat po preuskim ulicama na kojima bi u normalnim uvjetima bilo gotovo nemoguće pretjecati. Rezultat? 13. pozicija. Dok je Norris završio šesti i uhvatio čak i bod za najbrži krug, Ricciardo je u odnosu na kvalifikacije napredovao jedno mjesto, i to ono Kevina Magnussena koji je odustao.

Još uvijek se čini deplasirano razgovarati o motivaciji ili o tome je li njemu zapravo stalo do rezultata ili samo juri za novcem. Štoviše, u ovom slučaju je ne samo bespredmetno ići u tom smjeru nego i potpuno nebitno. Formula 1 je sport koji prašta samo pod određenim uvjetima, a jedan od njih je mladost ili neiskustvo. Ricciardo iza sebe ima 225 trkaćih vikenda, a od njega su starija samo četvorica vozača na gridu. Kako trenutno stvari stoje, izgleda da je za njega najbolji mogući scenarij da u slučaju prekoreta u formi do kraja sezone pristane na novi puno mršaviji ugovor s McLarenom. I to je najbolji scenarij. Za njegove usluge po nižim tarifama možda bi bili zainteresirani u Aston Martinu ili u Williamsu, a čini se da bi po imidžu dobro došao i Haasu. Ostaje pitanje – je li njegova koža dovoljno debela da se onda nosi s takvim scenarijem i velikim karijernim korakom unatrag? “Fuck ’em all” natpis koji mu stoji na kacigi može biti neka vrsta samoohrabrenja, ali ako iza toga uskoro ne budu stajali nekakvi rezultati onda će se pretvoriti u bezvezni vulgarni bunt tinejdžera od 32 godine.

Komentiraj

35 komentara

  1. Dobro napisano. Dugo sam odbijao gledati ga na takav način, ali jednostavno nema druge.
    Pala mi je na pamet jedna usporedba po kojoj mi i Bottas djeluje u boljoj formi od njega zadnjih godina…



    16

    0
  2. Kimi Raikkonen
    zoka Prikaži

    Nebi ni u Italiji uzeo pobjedu da je mc dao Norisu slobodu da napadne, a vise je i zasluzio od Rikarda..



    4

    4
  3. Mclaren
    Piro Prikaži

    Pratim ga od HRT-a, prekrasna vožnja. Ali uporno kasno koči. Mislim da novi bolidi to ne trpe. Jednostavno promjeniti stil vožnje. Evolucija ili van, nema druge nažalost.



    5

    2
    • zapravo ricciardo uopce ne koci kasno, dapace koci ranije od vecine drugih na gridu. Latest of the late breakers je nadimak koji je dobio zbog divebomb pretjecanja koja je obavljao



      21

      0
    • Mclaren
      raca Prikaži

      @Piro Upravo je Lando taj koji kasnije koči i na taj način smanjuje desetinke. Mogao bi se i Ricciardo ugledat na njega. On samo kruži stazom bez imalo” krvi” u sebi i želji da nešto više napravi. Kako sad stvari stoje, on može samo nekim slučajem osvojiti poneki bodić. Vožnjom, vrlo teško



      10

      0
  4. Vettel u McL?
    Ricc u Aston ?



    7

    0
  5. Monisha Kaltenborn
    monkeyseat Prikaži

    Zak je rekao da bi rado vidio Hertu u F1, pa eto nek ispregovara zamjenu za Jazavca. Njemu bi ionako američki lifestyle odgovarao. U F1 može opstat jedino ako pristane vozit za debelo manju plaću. Prošlo je doba kad je kreveljenje na gridu bilo simpatično. Krilatice Fuc. them all su isto kao i Valterove To whom may concern.. lajanje u prazno. Rezultati se jedino bilježe.



    12

    0
    • Mclaren
      raca Prikaži

      Paaa, Herta je ionako razvojni vozač i ne bi ništa lošije odradio posao od Riccija, međutim, novčići su u pitanju. Mada bi se i tu dalo ubiti nastala šteta pa da DR isplate ono što treba dobiti do kraja godine uz raskid za treću godinu. Potrošili bi nešto novaca, a Colton bi imao priliku da u pola sezone evoluira u tom bolidu, što bi bio zalog za slijedeću sezonu. Jbg. košta, al bi se umanjila šteta



      5

      0
      • Monisha Kaltenborn
        monkeyseat Prikaži

        Pare su uvijek u pitanju u F1. I Ferrari je platio Kimiju da ode iz momčadi godinu prije isteka ugovora pa što ne bi i McL ako vidi neku korist po pitanju kvalitete, ali i možebitnih jakih sponzora. Pitanje je šta oni sami žele: pomoći Jazavcu da se vrati na pravi put, naći bržeg vozča, naći nekog sa boljim sponzorima…Bilo bi idealno naći AIO paket, ali teško. Konkurencija je žestoka. Čim te iz tima javno prozivaju to ne miriše na dobro.



        4

        0
  6. ….iz pijeska vire krunisane glave,
    šta to rade, prde u prašinu.

    Čini mi se rođače,
    da je standard pokvario ljude
    jedu govna i sanjare.

    Biće bolje rođače,
    skini medalje i napuni sale,
    ulici trofeja ponestaje snage.

    Ostavljene djevojke,
    narkomani i bludnice,
    uzdaju se u tebe.

    Zanimljivo, čak možemo povući i neke paralele sa Štulićevim stihovima. 🤔



    14

    0
  7. Kimi Raikkonen 7
    Pitstop Prikaži

    …”uoči Monaka je Zak Brown u javnost izišao s izjavom da njihova suradnja dosad nije dala ploda kakvom su se nadali kad su ga doveli.”

    Ako se u prvom činu vidi pištolj, u trećem činu će opaliti…



    9

    0
  8. Nažalost je tako. Danas u F1 moraš imat 2 dobra vozača koji jedan drugog guraju cijelo vrijeme. Kroz njih onda i momčad izvlači maksimalni rezultat na kraju vikenda. Dobro je Vetma napisao, mogli smo se s Mercedesom borit, al mi gledamo da nas ne zaskoči Alfa Romeo. To su te razlike.

    Ja mislim da on nema budućnost u McLarenu. I da pristane na manju plaću, opet nevalja ako rezultati izostaju. Opet se borimo s Alfom. Znači treba vozač koji će izvlačiti iz bolida barem približno koliko Lando izvlači. Ja bi volio nekako Piastria ukrast Alpineu.



    6

    0
  9. Ostat ce upamcen…kao veseljak.



    3

    0
  10. Vidjelo se iz aviona da će ga Max pojesti ako ostane još jednu godinu u Red Bullu, no svejedno sam tada mislio da je vozač koji ipak može napraviti nekakvu razliku, čak i u bolidu koji trenutno nije šampionski, kao što to trenutno radi Norris ili kao što je to recimo Leclerc od prve sekunde pokazao kad je sjeo u Alfu. No ništa od toga nije bilo i onda je Abiteboul na kraju prve sezone počeo pričati slično kao što i sad pričaju u McLarenu, da još nije vrijeme za produživanje ugovora, odnosno dao je naslutiti da i ako kojim slučajem ostane, da neće više dobiti ugovor na više godina, a i sigurno neće dobiti novac koji je dobivao do tada. Ricciardo je shvatio poruku iz Renaulta, a u McLarenu su se iz meni još uvijek neshvatljivih razloga odlučili za njega, makar u Renaultu nije pokazao baš ništa radi čega bi baš njega trebali uzeti.



    4

    0
    • Bernie Ecclestone
      Dani Donator Prikaži

      Ne znam baš. Sezonu 2016. omjer bodova je bio 256 :204 , a 2017. je bio 200 : 168. za Ricciarda. . U 2019. je Max odgovorio i bodovno potukao Riccija . Međutim u oči bode da je skoro do polovice sezone Ricci bio bolji i da ih Max nije izbacio u Bakuu bio bi još više bodovno ispred. Nakon tog sudara dolazi do rakola unutar RB-a i projekt Max ide dalje te Ricciardo vidi da nema smisla ostati u istom timu sa maxom kojem Marko i ekipa drže zaleđe. To je 2:1 u sezonama za njega. Pitam se samo kako bi se drugi vozači snašli proitv Norrisa u ovom mclarenu. Nekako sumnjam da bi se bilo tko bolje proveo.



      9

      4
  11. Lewis Hamilton 44
    NRteamLH44 Prikaži

    Taj bolid treba dati u ruke Pierre Gasly-u.



    5

    1
  12. Pretpostavljam da jedina pozitivna stvar dovodenja Riccia u McLaren jest marketing.
    “Jako” vozacko ime digne marketinsku stranu ekipe to je nedvojbeno.
    Sad je samo pitanje dali su s tim potezom zaradili vise novca nego sta placaju samog vozaca.



    2

    0
    • Mclaren
      raca Prikaži

      Koliki je samo gubitak zbog neosvojenih bodova, a koji se pretvaraju u dolare, prouzročio Ricciardo i koliko ih još neće osvojiti, a netko drugi bi? Obzirom na njegova primanja, mislim da nikad niti jedan vozač u McLarenu, nije prouzročio veću štetu, a malo ih je i u povjesti f1, općenito.



      3

      5
      • Pirelli Wet
        r2d2 Donator Prikaži

        A koliko su nagradnog fonda stvarno izgubili? 2022 je još ‘mlada’ ali Lando ima 48 a Daniel 11 bodova. Ako zamislimo da je i Daniel osvojio 48 bodova McLaren bi imao 96 i dlje bi bio četvrti u poretku. 2021. Lando je osvojio 160, a Daniel 115 bodova. Da je daniel osvojio 160 koliko i Lando McLaren bi imao 320 bodova i opet bi bio četvrti iza Ferrarija (323,5), te bi im nagrada bila ista. Naravno to ne uzima u obzir da bi višak Danielovih bodova trebao pratiti manjak bodova drugih ali možemo pretpostaviti da bi nešto išlo i na Landov račun, pa nisam siguran da bi se konačni poredak mijenjao. Da su prošle godine bili ispred Ferrarija dobili bi 10-15 nagradnih miliona više (interval je zato što nemam energije proučavati do kraja kompliciranu shemu dijeljenja nagrada).
        Iako mislim da je priča prenapuhana, činjenica je da u McLarenu očito nisu zadovoljni situacijom jer javno ‘peru prljavi veš’ bilo s ciljem smanjivanja (raskidanja) Danielovog ugovora ili bilo kojeg drugog razloga. Vidjeti ćemo ako se ponovi situacije iz Monze da li će biti ‘Lando is faster than you’ te da li će Daniel odigrati ‘Hilla’ iz spa ’98.



        9

        1
  13. Michael Schumacher
    27Ferrari28 Donator Prikaži

    Ja mislim da smo ga prerano otpisali i da će sad na utrci Jazavac opet biti na podiju i opet piti iz cipele, takav osjećaj imam da kad ga neide i sve je gotovo napravi neki rezultat koji ga vrati na mapu. Doduše sve je manje manevarskog prostora…….



    11

    1
  14. Kamo dalje rođače
    Iz pijeska vire krunisane glave

    Heheh malo Azre u F1 kontekstu… ;)



    1

    0
  15. Lijepo napisan članak, a i sviđaju mi se reference na moju mladost…



    1

    0
  16. Carlos Sainz 55
    2CV6 Prikaži

    Sviđa mi se kako je napisano – neke stvari prođu “ispod radara” – ovaj radar ih je uhvatio !



    3

    0
  17. baš sam iznenađen koliko ljudi je jedva dočekalo otpisati Riccia. Ne samo otpisati nego i ići u povijesni revizionizam i reći da onih 7 pobjeda koje je nakupio su slučajne.
    Svojih 7 pobjeda u Red Bullu je nakupio u doba kad su neMercedes pobjede bile “najskuplje” i to dok su mu kokege bili četverostruki prvak, a zatim Super-Max.
    Trenutno mu ide užasno i vjerojatno će ga se McLaren riješiti u korist negog drugog marketinškog potencijala ovaj puta iz SAD-a.
    Preplačen je Ricci… ok hoćemo linčovati i njegovog agenta što obavlja vrhunski posao? Ne brinite, za sljedeći angažman će dobiti manju plaću i bit će te sretni radi toga.
    Ali osporavati njegove prošle rezutate je fakat suprotno od big d**k energy. Da vam se još čovjek ispričao što vam je divebombao ljubimca u live tv prijenosu?



    1

    2

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni